Szabeee - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-28

Pénteken (2011. 02. 25) meghoztam az utolsó alkatrészeket is, egy biztosítéktartót, 80A-es ANL biztosítékkal, két gyűrűt az akkumulátor saruhoz való felfogatáshoz.Aznap este ki is próbáltuk, viszont a kábel nem akart a helyén maradni, így szombatra maradt a végleges rögzítés, amit meg is csináltunk. Az erősítő alá került 2 32 cm hosszú kék LED-sor, aminek a vezérlője tud hang alapján is villogni, így ezt az opciót választottam a látványosság érdekében, meg nekem így jobban is tetszik! Az erősítő konzolát 4 helyen fogattam oda, hogy tempós közlekedés közben ne akarjon nagyon elszaladni a csomagtartóból, + a 7 kg-s erősítő nagyon rávette a konzolt, hogy "bukjon hanyatt" :) Sötétben nagyon mosolykeltő látványa van!

tervek a jövőre: egy front erősítő ( u-Dimension JR 2.370), egy első szett (u-Dimension Element comp 6 vagy Focal A1), tápkondenzátor, ajtók rezgéscsillapítása

képek:

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-21

ma sikerült befejezni a kábelezést, eléggé szétszedtem hozzá a kocsit, nem piskóta két 35-ös kábelt végigvezetni az autón. a motortérből a vezetőoldalon leltem egy lyukat, ahol átfért a két kábel, így azt tegnap végig is futtattam az autón, ma az RCA és REMOTE kábeleket vezettem végig, amihez felszedtem a szőnyeget, a középkonzolt kiszedtem, a visszapillantók és ködlápmák kapcsolóit, a középső boxot is felszedtem, szóval horror állapotok voltak a kocsiban :)
estére elkészültem a mai teendőkkel, így már csak a tartó konzol elkészítése és a biztosíték beszerzése szükséges.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-18

Mivel túl sok a szabadidőm, a munkám meg még nincs kedvem csinálni, ezért nekiláttam egy kicsit kötögetni :) már minden megvan az erősítő és sub bekötéséhez, csak idő kell és még 1 biztosíték..... a legkisebb valami, de nincs, így még nem látok hozzá, két hét múlva lesz egy hét szünetem, szóval majd akkor halad a hifi projekt

amit ma megcsináltam eddig, az pár kábel bekötése az erősítőbe, nagyon kíváncsi voltam, hogy miként fog kinézni a 35 mm2-es tápkábellel a cucc, hát a képeken ti is megnézhetitek :) csak összehasonlításképpen lőttem egy képet a régi tápkábelről és az újról..... hm :)

megérkezett az RCA kábelem is, ami Connection BT2 550 névre hallgat, szép darab az is!

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-13

ma a szép napos időre való tekintettel kipucoltam az alfa belsejét.... a műszerfalat műanyagvédőszerrel, az üléseket, kárpitokat kárpittisztítóval, a gumi szőnyeget pedig kefével tisztítottam..... szép és jó.... a mocskos, olajos, poros motortérre fújtam egy kis motortisztító szert, amitől szépen elkezdett csillogni minden, viszont az extra olaj, amit leoldott rákerült a kipufogóra, aztán indítás után olyan szag volt benn, mint amikor a 146-nak baj volt az olajával..... félve néztem meg az olajsapkát is... és utólag kiderült, hogy miért... fehér "krém" volt a kupakban, aminek nagyon de nagyon nem örülök, most majd biztos kapok pár jó tanácsot, hogy mire figyeljek annak érdekében, hogy az autó továbbra is működőképes legyen és ne könyököljön ki esetleg ne legyen csapágyas......

ami kell: termosztát, lengéscsillapítók, nyári felni gumival, vezérlésmódosító, esetleg HF pakolás, azt viszont jobb lenne nem cserélni, de lehet muszáj

mellesleg kinéztem a neten egy bőr kormány, karbon középkonzol és bőr váltógomb párosítást, könyöklővel meg szép piros Alfa Romeo feliratú ülésekkel, fekete órákkal.... csak várom a faszi válaszát, hogy mennyiért hajlandó megszabadulni tőle :)

egyébként az előbb beraktam a 146-ból mentett H1-es Osram Night Breakert a távolsági lámpába, ütősebb fényereje volt, mint a projektoros 146 tompítottjában, viszont szeretnék H7-es Night Breakereket is tompítottba, így az igazi...
mára ennyi, ismét sikerült vegyes érzelmekkel zárni a napot alfa szempontból

(a motor nagyon jól megy, szépen húz, nem vezetem, mint egy barom, nem pörgettem 4000 felé, de húz már alacsony fordulatnál is, mint az állat)

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-12

ma, a szép napos délutánra való tekintettel, csutakolás után (apám végezte), megkértem a húgomat, hogy készítsen pár képet az új szerzeményről, íme:

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-12

ma sikerült megmosni a kocsit, bár még nem volt túl szép idő, de mégis érdekelt milyen a kocsi.... ami kiderült, hogy a nőci, aki általában vezette.... egyszer nem fért be valahova, így kicsit meg van karcolva az lökhárító jobb első sarka, nem vészes.... a belső csinosítás holnapra marad!

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-11

ma, azaz 2011. 02. 11-én vettük...... szép, jó, erős :) holnap meglesz az első rendes blog bejegyzés, csak ma már nem bírok írni :)

 
>> EgyébAlfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2011-02-09

Mint tudjátok, régóta feszegettem a témát.... meg akarok szabadulni az autótól.... ez ma, azaz 2011. február 9-én be is következett. Szép idő volt ez a Fekete Démonnal, megismerkedésünk elején megfertőzött az általatok már jól ismert Alfa-vírussal. Nagyon szépen indult a dolog az autó és köztem, amikor megpillantottam a kereskedésben, csak az a mondat járt a fejemben, hogy Kell nekem! Akarom! nem csoda, hisz gyönyörű... nero, külső sérülés nélkül, ültetett futómű elöl-hátul tárcsafék gyönyörű felnik, mindenki szerette a sötét ablakait és a dögös vonalvezetését. bármely más típus mellé álltunk, büszkén pillantottuk rá, mert tudtuk, hogy ez más..... ez nem csak egy autó, hanem társ az utakon.
vége, a következő autóm majd kiderül, hogy mi lesz........ to be continued

 
>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2011-02-06

elérkezett az idő, amikor is bővül a hifi :) csak egy komponenssel van több, de egy nagyon meghatározó eleme lesz az elképzelt rendszeremnek :)
az áldozat egy Hifonics Brutus BXi-1610D monoblokk

erősségei: 550 W RMS @ 4 ohm
1100 W RMS @ 2 ohm
1600 W RMS @ 1 ohm

az első teszt után nyugodtan állítom: imádom! :)
beszéljenek a képek:

 
>> SzervizAlfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2011-01-30

péntek

kivittem a kicsikét... előtte még megkapta az új égőket... Osram Night Breaker Plus H1-esben, később a H7-es égőket is ilyenre cserélem. Szóval minden szépen ment, amíg egyik iskola előtti "körforgalomnál" keresztbe nem álltam kézifék nélkül.... látványosnak tűnt, viszont meghökkentem, amikor szembesültem a ténnyel..... ez így majdnem P4 :DDD szóval a kerekek össze-vissza állnak.... szuper, még valami, amit csinálhatok.... gondoltam magamban, aztán ugyan abban az utcában elkezdett pislogni, majd világítani a töltés ikonja... örültem neki, nagyon..... még hazaértem vele, aztán onnan sehova.... Lacci33 cartárs jóvoltából kaptam egy elfekvőben lévő akkumulátort, 70Ah-sat, még egyszer köszi szépen!, bedobtuk még péntek este, gyújtás..... start, mint egy kis angyal, úgy indult :) vissza a városba... egész este meg sem nyikkant a töltés ikonja.....

szombat

... egészen szombatig, amikor a határhoz utaztunk....beálltam a parkolóba és láss csodát..... megint pislog és világít az ikon...... óhh, hát ez szuper! gyorsan leállítottam, hogy addig se egye az aksit a rendszer. hazafelé úton olyan 8 km-vel a cél előtt.... kivilágított a töltés ikon.... aztán szépen sorra ment el minden.... ABS kikapcsolt, műszerfal nem kapott áramot, a mutatók hol 0-n, hol a reális értéken álltak, km-mérő elsötétült, 2500-as fordulat felett még töltött az elején, így amikor csak üresben gurultam, próbáltam gázadással rávenni a generátort a működésre, nem sikerült... jó 3 km-vel itthonról teljesen elment a töltés...... de hazahozott.... beálltam vele a garázs elé és "meghalt", szóval ismét betoltuk, levettük a generátort, szétszedtük..... az egyik szénkefe 4 mm-vel rövidebb, mint a másik és a réz réteg, ahol érintkeznie kellene a rotorral, az sem fellelhető..... egy elégett valami van helyette, szóval most épp vadászok egy bontott generátorra..... mivel írtam nyüszögő hangot, rájöttünk, hogy a generátor csinálta.....a generál óta kapott már új gyújtótrafókat és pipákat (kösz mreni), most egy "új" generátor, hát van kedve vinni a pénzt :) bár egy alfa sosem fogja hozni, remélem az elektromos rendszerem most már megbízható lesz!

egyelőre ennyi.....