Tagok >> tuckle >> 156 SW 1.9 JTD >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Grigio Chiaro Metallizatto
Át adta a helyét az új szerelemnek :) DE nagyon jó helyre került és még nagyon sokáig fogja falni a kilómétereket!
Hosszú hétvégi elfoglaltságként kicsit szétszedtem a szívó oldalt. Cooler cső, pillangószelep ház, egr, map szenzor takarítás+kormány gömbcsuklók cseréje.
Kicsit lesz több időm akkor a szívósor és az Intercooler is ki lesz takarítva :)
Defekt gyanú...irány a gumis. 4-ből 3 felnim ütve :( nagyszerű javítás tiennyócezer köszönöm Magyar utak :(
De most legalább már rendben van a Drágám :) + még egy kis öröm az ürömben, összejött a gumisnál egy spontán mini tali is :)
Tegnap sikerült kitakarítani Szabi barátom segítségével az EGR szelepet. Nem volt hiábavaló küzdelem a leszedése mert nagyon nagyon koszos volt. Mannol féktisztító csodát művelt, pár perc alatt megjelent a fém a korom alatt :). Nagyon érezhető lett a teljesítményen is, kis fordulaton sokkal erősebb és megy mint a meszes :)
Az elmúlt időszakban kétszer is megszopatott egy eldurrant vákum cső és arra jutottam hogy az autó korából adódóan az összes gumi cső ki lesz cserélve.
Következő hévégére be van tervezve 3 dolog. (az alkatrészek már megvannak :)
- hátsó keresztösszekötők szilentjeinek cseréje
- kormányösszekötő gömbcsuklók cseréje
- futómű állítás
folyt köv...
KM: 184100
Sikerült beszereznem ezeket a gyönyörű Speedline felniket, van rajta egy 4,5mm-es Hankook Ventus V12 EVO nyári gumi garnitúra elől 215/45 hátul 225/45 R17-es méretben.
Meg volt a második látogatásom is Ferkénél. Megint kapott egy kis törődést szeretett Autóm. Íme a lista --->
- megtörtént a várva várt turbó csere, hála egy kartársnak pici pénzért sikerült hozzájutnom egy nagyon jó állapotú keveset futott turbóhoz. Utólag is köszönet érte! Egyértelműen a turbó cseréből következik az olaj és olajszűrő cseréje. 4,9 liter Comma X-Flow 10W40 :)
- Bal külső féltengelycsuklót is kicseréltük (végre nem recseg ropog semmi az autón :) ez ajándék volt köszönöm Zabbancs Barátomnak ! :)
- váltóolaj csere is megvolt : 1,9 liter Eneos 75W90
- felkerült egy gyári pozitív akku saru konzol ami visszaállította az elektronikus rendet a rendszerben :) (hál isten a generátorom is rendben van)
folyt köv...
Km óra: 183000
Megjöttek az új szőnyegek az autóba, nagyon nagyon szépek lettek. Remélem tartósak is lesznek :). Egy két apróságot is sikerült beszerezni az autóhoz egy Kartárstól, így Feleségemmel és Kislányommal kirándultunk egyet Kerepesre, nagyon jó volt!
- szerszámok a mankókerékhez (csak az emelőm volt meg)
- csomagtér műanyag burkolatok (szinte az összes elem el volt törve csúnyán) ezek mind mind cserélve lettek.
- hátsó ablaktörlő szár. (valami más típusra való volt fent)
- levélfogó
- a solenoidom tatró konzolja elég csálén állt és csúnyán rozsdásodott is, leszedtem, lekezeltem és szépen le lett fújva matt feketére.
- sikerült szerezni egy ablakmosó tartály gyári kupakot is
- biztosíték tábla ajtó is cserés lett
- felkerültek az index alá a kígyós matricák és hátra az amorés rendszámtábla tartó keret is
nagyjából ennyi :) folyt köv...
Sikerült Eljutnom Ferkéhez
hál Istennek és Zabbancs kollégának :)! Végre gondos kezek dolgoztak az autómon! Amit nagyon nagyon köszönök!
- 3-4 henger résolaj cső
- új akksi
- bal belső féltengelycsukló
- sok sok apró idegesítő elektronikai probléma megjavítása :)
- az első szerviz alkalmával kontár pancser "szerelő" által összegányolás szakszerű precíz helyreállítása !
- vez és főtengely szimering csere
- szelepfedél tömítés csere
- jobbos-balos kézifékkötél csere
Km óra: 182000
Kapott egy új téligumi garnitúrát a gép. Nankang Snow SV-2 205/55 R16. Elég jól muzsikál eddig, csöndes, fogyasztásomon se vettem észre irtózatos növekedést. Tegnap nyálkás taknyos csúszós úton le is lett tesztelve, jól vizsgázott szerencsére :)
- Az autót Kecskeméten vettem egy kereskedésben. Szerelem volt első látásra. Vétel ár: 760000 Ft.
- Meg volt az első 500 Km (óra szerint 179487 Km-el vettem az autót). Itt az ideje az első szervíznek. Egy ismerősöm által sikerült elég jó áron beszerezni a szükséges alkatrészeket. Ismerős által sikerült szintén eljutnom egy szerelőhöz akit nagyon profinak mondtak. Utólag kiderült hogy egy szakbarbár, na de hát mindegy meg volt a tanuló pénz....
Lista a cserélt alkatrészekről:
- Selénia 5W-40 WR Diesel
- összes szűrő
- vezérlés+vízpumpa,
- vezérmű kerék, vezérlés jeladó (mint utólag kiderült hogy egy hozzánemértőkontár balek szerelő gányolása miatt kellett ezeket cserélni. Persze szép summát kértek érte!
- bal első alsó lengőkar,
- hátsó stabilizátor rúd silentek
- Bal oldali féltengely gumi harang
Imádom már most a kis Dögöt, az Asszony meg a Kislányom után a 3. Szerelem :)
Km óra: 180000