Tagok >> WebM >> Giulia 2.0 Super >> Blog
- Típus:Giulia 2.0 Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2018
- Színe:piros
Nah ez most egy igazi First World problem lesz. Szóval a szárazolás. Egy rendes mosás után egy nagy és egy közepes méretű mikroszálas autó törölközővel egész jó minőségben meg tudom oldani. Ilyen programra viszont csak ritkán érek rá, és nincs is mindig rá szükség. A köztes időben ha a helyzet úgy kívánja, egy lándzsás mosóban simán lehet hozni optikailag az előbbi 80%-át, viszont arról megoszlanak a vélemények, hogy ilyenkor szabad-e kendővel szárazolni, mert a felület ugye nem tökéletesen tiszta, ami karcolásveszélyt jelent. Sajnos nekem az ioncseréltnek hirdetett víz után is foltos marad az autó (3 mosót is próbáltam), a piros fényezésen ez elég szépen látszik is, tehát megúszni sem tudom a műveletet. A feladat tehát adott, érintésmentesen kell szárazolni.
Kezdetben a gyorshajtós módszert alkalmaztam, de sajnos a falcok és az autó hátulja ilyenkor vizes marad. Új megoldás gyanánt a napokban beszereztem egy Makita DUB182Z akkumulátoros lombfúvót. Nem túl nagy teljesítményű (2.6 m3/perc, viszont a szűk keresztmetszet miatt a levegő sebessége 288 km/h), cserébe könnyű vele bánni, mert a mérete és a tömege is kicsi. Fontos, hogy az autón legyen valamilyen hidrofób bevonat, mert csak erről fognak könnyen leszaladni a cseppek. Persze a jó eredmény így is csak némi pepecseléssel jön meg, főleg amikor nem csak egy lapos egybefüggő felületről kell látványosan lefújni a vizet, de azért ki lehet bírni - és cserébe biztosan nem fogják apró karcolások tépázni az autóbuzéria-sérült tulajdonos erre érzékeny lelkét. :)
Bónusz, hogy a poros autón is lehet vele valamennyit javítani, persze csodákat nem tesz, de arra pont elég, hogy a bentről nézve szürkébe hajló motorháztető újra pirosnak látsszon mosás nélkül is. Manapság, amikor minden sarkon van egy építkezés, ez jól tud jönni.