Blog >> rezonátor

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-11-19

Még mindig. A tegnapi csavart is kiszedtem. Erő se kellett hozzá, csak jó szerszám. Most apámat várom, hogy kicserélje a rezó csövet. Utána megy vissza. De szerintem majd csütörtökön, mert holnap nem lesz időm.

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-11-18

Ma nekiálltam a kipufogót lebombázni. Szó szerint kell érteni. Katalizátor lejött, viszont a hátsó két csavart eltörtem, mert nagyon erős vagyok. :-) Az egyiket lazításnál. Gyengén ketté tört. A másikat pedig, öööö na az se akart kijönni, ezért meghajtottam és eltört. :-D Utána kiütöttem. Majd pótolom a két csavart. Elől könnyebb volt. A leömlőnél lejött három csavar a négyből. A negyedikhez nem fértem hozzá. A "csőkulcsot" természetesen otthon hagytam. Azért raktam idézőjelbe, mert az a szerszám nem erre való. Műanyag nyelű. Hazaautóztam érte. De már mosolyogtam, amikor nekifeszültem. :-D Eltört. :-D Most kipu nélkül áll az Alfa a garázsban. Holnap folytatom. Apám ad kulcsot. Ma már nem volt kedvem. Utána rezonátor cső csere és a katalizátor helyett felmegy a gázgyorsító. A vásárolt katit, pedig elteszem későbbre. Még egy vásárolt új alkatrész, amit nem használok, mint az első fékeknél.

Ma leszállítottam a fenéklemezt, amiből majd összelegózzák az autó alját. Érdekes, hogy vannak olyan pontok, ahol rozsdás volt, és elméletileg oda nem igazán juthat be víz vagy más. Plusz vittem egy új rezonátor csövet. Képet majd csak a régivel összevetve teszek fel... szerintem a gyári van fent rajta. Az ülések biztos, hogy voltak már kiszedve, és a vezetőülés alatt is van egy elég vastag és csúnya varrat, ami biztos, hogy nem gyári. Vettem egy új első emblémát is. Ha visszakapom, felteszem.
Hazafelé pedig összefutottam egy Montival. Ezt csak úgy zárójelben. :)

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-06-17

Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.

Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.

Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.

A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.

Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:

LINK

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-04-29

Lebontottam az első lököst (nem volt gyenge mutatvány, lekközelebb már valszeg jobb lesz a szintidőm).
Ronnie-tól kaptam egy V6 rezonátorcsövet, ezt beszereltem a gyári doboz helyére.
A másik dolog a lámpák rendbetétele volt. A jobboldali fényszóró enyhém mozgott, mint kiderült azért, mert a patent ami alul fogja, letört. Kipótoltam egy csavarral. Ezenkívül megdeformáltam az árnyékolókat, így már elférnek a xenonizzók. Eddig volt előttük egy távtartó ideiglenesen. Most már csak be kell állítani és végre tökéletes lesz.