Blog >> zorges

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-07-03

Az utóbbi időben végre sikerült időt szakitíni a korábbi autóból megmaradt menetrögzítő kamera (70mai Smart Dash Cam Pro) beszerelésére és megkapta a már tavaly beszerzett dupla USB ajzatot is a beltérhez illő biros megvilágítással.

Pár hete ritkán rosszabb minőségű úton elkezdett zörögni valami a műszerfal környékéről. Hamar sikerült beazonosítani a forrást, a műszerfal tetején lévő "hangszórórács" és légbeömlő műanyag burkolata rezonált. Hétvégén kipattintottam és ragasztottam rá pár szivacsos filc anyagot. Eddigiek alapján a probléma megoldódott.

Ezen kívül nekiugrottunk a rács melletti nyitható tárolórekesznek is. A probléma sajnos a szokásos, az erős rugó miatt ahogy felcsapódik az ajtó hamar törik az olcsó műanyag és visszaesik a fedél. Olvasgattam az ügyben és mindenhol azt találtam, hogy a rugó van túlméretezve az anyagminőséghez. A törött résznél 3,5 mm-es lyukakat furtunk és a "tengelyt" a törött műanyag darabbal visszafogattuk egy gyorskötegelő segítségével. Nem szerettem volna a műszerfalat is furkálni és a különböző oldalakon megtalálható dupla tekercsrugós megoldást alkalmazni, így inkább a gyári rugóból visszatekertünk egy kört és máris sokkal-sokkal gyengébb lett, így a gyári megoldás szerint raktuk össze újra és tökéletesen működik újra a fedél, szépen tartja magát végállásban.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-10-09

Pár héttel ezelőtt (nehéz pontosan megmondani, mert fokozatosan alakult ki) elkezdett egyre jobban rázni valami az autóban. Első körben a nyárigumik voltak gyanúsak, mert azok amúgy is eldobósak és a felnik is kaptak, görgőztetni kell majd. Centíroztttam de nem lett jobb. Átszereltem a téli szettre, azzal is rázott, azt is centíroztattam, még mindig ráz. Sőt erősödött. Gyakorlatilag használhatatlan az autó, mert a vibráció mindent megmozgat és zörög az egész beltér. Tegnap elvittem egy közeli szerelőhöz aki a Pandát szokta javítani (bár azzal gyakorlatilag soha nincs semmi, a kötelezőkön kívül).
Úgy néz ki a kardán lesz a ludas, az egyik keresztnek, van lógása. Szétszedi és elviszi az EuroKardánhoz, aztán meglátjuk mi a következő lépés.

>> SzervizVe155 // Alfa 155 1.8 TS Sport MY'95 // 2018-10-02

Km állás: 123.041
Idén is megyek San Marino-ba ősszel a Rally Legendre. Ez már a baráti társasággal hagyománnyá vált, de ez lesz az első alkalom, hogy az Alfát viszem ki.
Mivel nagyjából 2500km-es túra vár rá elég sok hegyi úttal is, így kicsit több törődést kapott az indulás előtt.

Az olajcsere amúgy is esedékes volt, mert 11 ezer km volt már az olajban, tervezetten 8 ezernél szerettem volna cserélni. Előzőleg és most is Xado 10w40 került bele UFI szűrőkkel.

Már év elején megvettem hozzá az üzemanyagszűrőt, de a cseréhez kellett volna akna, ahol eddig egy másik autóm állt, ami nem volt mozdítható. Nagy meglepetésemre még a gyári 23 éves benzinszűrő volt benne. Csere után még előkerült pár szunnyadó lóerő, nagyon sokat fogott rajta a szűrő.

Sikerült szerezni lepattogásmentes pajzsot is, ami számomra nagy kincs, hiszen 1 éve keresek és most sikerült csak találni ilyet.

A következő teendő az ajtókkal volt, amik vagy nehezen nyíltak, vagy nehezen csukódtak, illetve a kilincs a gumi közbetét leesése miatt majdnem töréshatárra került.
Első körben a zsanérok zsírozása után a zárak beállításával folytatódott, illetve a kéderek is kaptak egy kezelést. Ezzel már szépen csukódott az összes ajtó. Viszont maradt még a kilincs probléma, illetve az ajtókárpit zörgése is. Szerencsére patent kiszedővel sikerült szépen levenni a kárpitokat, amit előttem utoljára a gyárban piszkáltak, szerencsére 23 évig érintetlen volt. Természetesen kaptak egy üregvédelmet is az ajtók, illetve a zárakat is megzsíroztam. Utána pedig a leesett gumit pótoltam ki több másikkal, amivel nagyon kicsit kell a kilincsen emelni, hogy gyönyörűen nyíljon az ajtó. Végül bandázsszalaggal húztam végig az összes felületet, ahol a kárpit érintkezik, vagy bármi egymáshoz dörzsölődhet.
Az eredmény tökéletes lett, egyelőre elégedett vagyok vele.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-07-23

Valami zörgött a motortérben. Múlt héten, mikor vizsgázott az autó, a vizsgáztató is szóvá tette, hogy nem tudja mi ez, de fura hangja van. Egy teljesen össze-vissza, néha megszólaló koppanás volt. Fel is hívtam Gerissimot, hogy meg kéne hallgatnia. Mire eljutottam hozzá, addigra megszűnt a hang. A biztonság kedvéért azért otthagytam az autót, hogy nézzék át, hátha találnak valamit. De semmit nem találtak és a hangot már én sem hallom. X-akta... Viszont ha már ott volt a kocsi, megkértem őket, hogy az EGR szelepet tisztítsák ki, mint kiderült rá is fért a dolog. Remélem ez a fura hang meg nem jelentkezik többet és nem kell aggódnom emiatt.

Ahogy a poszt címében is szerepel, ~, hogy zörög elöl-hátul a kipufogó, meg minden vagy ki tudja mi.
Elmentem a legközelebbi kipufogóshoz (ajánlásra), elmondtam a bajomat, végignéztük mi hol zöröghet, és meg is találtuk. Hátul egy tartó, elöl valami tartó... utóbbi két darabban jött le, ez adta a pattogó hangot, amikor ferdén állt az autó. Összeheggesztették mindkettőt, visszatették, viszlát.
Most nem zörög, sehogy, semikor, 2200 fordulatnál sem.

... vagy mégis?
Elöl a pattogó hang megmaradt. Rejtély.

Ma kicserélték a lambda-szondát. Jobb lett; váltásnál nem fullad vissza a motor egyrészt, másrészt a fogyasztás is ~8 liter körüli lett (közepes méretű dugót és egy-két gyorsulást is beleértve). A régi szonda tiszta korom.

Megnézettem a zörgéseket:
elöl-hátul a kipufogóval vannak gondok.
A kipufogófelfüggesztés gumibak szakadt és a fémtartó törött. Ezért van a pattogó hang elöl, valamint a 2000-es fordulatnál a zörgő hang. A kipufogócső középen valami egészen gány módon van összerakva, nem tudom kics csinálta, de a két cső nem kompatibilis, a szorítóbilincs nem éri át a csövet sem... az is zörög.

A következő lépés a LMM: üresben guruláskor ingadozik a fordulatszám: 200-1500 között mozog a fordulatszámmérő. 200- ra erősebb fékezéskor megy. Ahogy állóhelyzetben van az autó, már ingadozik.

km: 176.538

>> Szervizvzsiros // Alfa 156 1.6 TS // 2009-09-04

Vezérlésmódosító csere, leömlő hegesztés, motorburkoló alulemez javítás, átvizsgálás.

>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-08-18

Multheten arra az elhatarozasra jutottam, hogy a regota szukseges belso karpitfelujitasnak neki ugrok. A dolog elozmenye meg az elozo gazdajahoz kotheto, akinel elromlott a napfenyteto, es honapokig allt a szerencsetlen auto az udvaron. Gondolom parszor eshetett az eso, mert a tetokarpit nagyon csunya lett.

Tehat a cel elsosorban a tetokarpit felujitasa volt, de gondoltam egybekotom a muszerfal es a tobbi karpit felujitasaval is. Egyedul az ulesek vannak jo allapotban, mert azt 1 eve lecsereltem, sikerult egy 2001-es modell ujszeru uleseihez jutnom 20e forintert.

Multheten keresgetni kezdtem a muszerfal elemeket, arra az esetre, ha nem jonne ossze amit terveztem, visszafele legyen azert ut:)

Sikerult is a kollegaktol muszerfalboritasokhoz jutni kedvezo aron, azonban 98 utaniak, ami azt jelenti, hogy nem teljesen kompatibilisek az enyemmel. Meg nem dontottem el mi legyen, lehet hogy az eredetit fogom flockoltatni...de az is, hogy megprobalom borozni a plussz darabot, es majd valahogyan berakom.

Az ulesek es a karpitok mar kiugrottak, szegenykem nem csoda hogy annyit zorgott, majdnem minden elemnel hianyoztak csavarok. Nem beszelve rola, hogy a jobb hatso ulesnel, a bizt.ovet rogzito csavarnal talaltam egy tenyernyi korrodalodott teruletet. Ugyhogy legeloszor elmegyunk a doktorbacsihoz, hogy ezen segitsen.