Blog >> karosszéria

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-10-03

Vééégre megvan! Kész a fara! Sikerült egy jó képességű hátfalat szerválnom, ami nagy nehezen a helyére került. Azért nagy nehezen, mert bár ismerős fickó a kasznis, de mégiscsak húzta-nyúzta ... az időt, meg az idegeimet is... A saját bevallása szerint is max. 3 napos (hétfőn hozzad, legkésőbb szerdán viheted!) melóból 7 naposat csinált... :( De örülök, hogy kész lett, mégha naponta kellet is hívogatnom érte... :)

Még nincs totál kész, mert a sarkokat be kell fejezni és majd színre fújni, de az majd csak később...
Minden esetre kapott egy hátfalat, egy lökhárítót, kerékjárati burkolatot, új izzókat, kasznitömítőt, rücsit, alvázvédőt...

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2015-08-13

Felkerültek az új nyári gumik, a felújított felniken. A karosszériamunkák is elkészültek, alváz és üregvédelemmel kiegészítve. Felkerült a nagy méretű matricarendszám is, az első lökhárítót kisimíttattam a rendszám alatt. Felkerültek a sportcsomagos küszöbök, amiket még a TS-re vettem anno. Kapott az autó egy pár új első lámpát is a xenonos-projektoros lámpák helyett. Még a hátsó sárvédőknél előfordulhat idővel probléma, az egy másik projekt lesz majd, egyelőre nincs gond. Következik a motor, a futómű és a beltér renoválása.

A hibás részt kivágtuk, hajlítottunk potló lemezt, majd CO hegesztővel helyére lett hegesztve. Itt is kapott cinkromátot, majd sikaflexe 221 tömítőt, ahol kellett (ehhez javaslom a Sika Abglättmittel N simítófolyadék + ahhoz való ecset beszerzését és akkor nem ilyen béna lesz a felhordott sika felülete, mint nekem), majd sikagard 6440-et.

A problémás részek fel lettek csiszolva, kaptak rozsdaátalakítót ill. rozsdamarót, majd tisztítás után cinkromátos alapozót, majd fekete festéket, majd STP Anticor rezségcsillapító réteget arra pedid STP VBT hangszigetelő réteget.
Az Anticor-t melegíteni kell a helyrerakás közben és sok fejfájástól kíméheti meg magát az ember, ha feldarabolja a lapokat, mert egyben, de még félben isnehéz szépen eldolgozni. A VBT nem az a fajta volt, mint a képen (a szivacsos rész nem volt beirdalva) így nehéz hajlítani. Ezt is melegítettük, így lehetett hajlítani. Viszont kihűlés után reped a teteje, rálépéskor is betöredezik a fekete réteg. Mondjuk nem tervezek kiszedni mostanában így ez talán nem gond. Viszont hállható a különbség a gyárihoz képest, csöndesebb az utastér.
A VBT-nél még egy jelenség van. Qrva domináns szaga van az utastérben, így lehet érdemes kiszellőztetni berakás előtt, vagy esetleg szappanos vízzel lemosni a fekete réteget... Lassan azért talán kiszellőzik. :)

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-12-29

Már 2 hónapja áll a kocsi a garázsban, mivel lejárt a műszaki vizsgája, és kivágtak előműszakiról az ültetés, a xenonok, egy kopott gumi, első-alsó szilentek és a nem gyári méretű kerekek, a világító légzsáklámpa és a korrózió miatt, ami picit elszabadult. Kerestem egy jó karosszériást, január-február körül talán neki tud állni a küszöbök kijavításának, utána már csak futóművet, kerekeket, lámpákat, katalizátort kell vennem, és műszakizhat a vas. Nyárra talán megint használhatom végre, már hiányzik. Még egy pár első sárvédőt vennem kell a karosszérialakatos kérésére, mert azok alja is pocsék állapotban van.

A küszöb mentén belül az alján is volt felületi rozsda több helyen. Ezek is fel lettek csiszolva + ahol még gyanús volt valamint a kis fülek is.

A küszöbnél, a küszöbtakaró alatt különösebb gond nincs, kis felületi rozsda volt. Itt is inkább az összeeresztésnél van a gond. A küszöb mellett három lemez találkozik, itt több helyen rozsdás.

A hátsó kereszttartó, ami a hátsó ülés alatt van és össze van engedve a padlólemezzel...na az nincs jó állapotban. Itt kívülről a két szélén (a hátsó emelő bakoknál), a kereszttartó legalacsonyabb pontjain már eléggé oda van az összeeresztés valamint kisebb átrohadást is találtunk.
Vettem egy kis, laptoppal használható endoszkópot, azzal belenézve a kereszttartó belsejébe (két utolsó kép) nem lettem vidámabb, belülről rohad a kereszttartó és a padlólemez találkozásánál.

A bitumen réteget teljesen felszedve és egy alapos porszívózás, portalanítás után szerencsére újabb nagy meglepetés már nem ért minket. A vízkivezető fülek némelyike volt rozsdás. Bejelöltem a kezelendő részeket.

A tavalyi karosszériázás után gondoltam megnézem hogy alakul a hátsó sárvédőknél a helyzet. Végülis a karosszériás által javított rész itt egész jó, csak az élekkel volt gond, ott megint rozsdál, de kezelhetőnek tűnik. Valamint egy részen átrohadt a szellőző mellett (az tavaly nem volt javítva).
A műanyag sárvédő hátsó rész sajnos itt inkább sártartóként szolgál, ami itt is tartja a nedvességet...