Blog >> karosszéria

A küszöbborítást is levettem. Itt leginkább az látszott, hogy bizonyos részen frankón megállt a sár a küszöbborításon, ami kiváló nedvesség tartó...

Mivel végre úgy tűnt, hogy lesz elég időm végre nekiszántam magam, hogy az utasteret kipakoljam és megnézzem milyen állapotban van az alja, és, ha nincs nagy gond, akkor javítsuk.
A belsejét kipakolva az látszott, hogy a hátsó ülés alatt lévő kereszttartó és a padlólemez találkozása az, ami nincs jó állapotban.
A többi részen felületi rozsda van, ami kezelhető. A padlókárpit alatt lévő textil lap ill. a padló között rengeted por volt a küszöbök mellett ill. a hatsó részen a sarkokban. Hogy-hogy nem, pontosan itt volt a legtöbb felületi rozsda. Amikor ez a por valami miatt benedvesedik nyilván elég nehezen szárad ki...

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-29

Ma elhoztam az új kipufogó rendszert, legalábbis a katalizátor mögötti részt, mivel az autó összetörése előtt néhány nappal sikeresen leszakítottam néhány úton hagyott fadarab miatt.

A kocsi javításához nagy szerencsémre csak sárvédőt kellett szereznem, mert áll a szervizben egy másik 146 (még a színe is ugyanaz), de arról hiányzik a sárvédő. A sárvédőt a napokban hozza a futár, de az sajnos világosabb, mint az autóm színe, és mivel a többi cserélt elem színe is el fog ütni, nagy valószínűséggel át lesz az egész autó színezve. Úgyis fehér vagy fekete autót akartam, de ennek a hirdetése fogott meg úgy, hogy ezt nézzem meg először aztán el is hoztam egyből.

A kipufogó 26.000 ft volt, a sárvédő postával együtt 10.000 lesz. Mivel nincs semmilyen bevonat a kipufogón, le fogom valamivel fújni, hogy legalább kívülről ne rohadjon el két év alatt.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-14

Egyik postomban írtam a szétrohadt és igénytelenül javított sárvédőről, de szerencsémre a város egyik bontójában állt egy ugyanilyen színű 146-os és szereztem egy hibátlan cseredarabot. Belső felülete be lett alvázvédőzve és ki lett cserélve, még bent ülni is jobb érzés hogy nem éktelenkedik a sok rozsdafolt a kocsi jobbelején :) Kép sajna nincs mert az újról minek... Mindenki el tud képzelni egy hibátlan bordópiros sárvédőt, a régiről meg elfelejtettem képet csinálni :)
Ezen kívül meg lett csinálva a balos ablakemelőm ami előszeretettel állt meg és nem indult se föl se le.

Szervízdíj: 9000 huf + 7000 huf a bontott sárvédő

A jobb hátsó sárvédőnél is hagytak utómunkának valót a szakik, de mondjuk ott árnyaltabb a helyzet. Amikor elvittem hozzájuk, akkor mutattam, hogy az ajtó által takart élnél belül levált a védőréteg és rozsdás, ezért kezeljék le. Meg is tették, de ugyanolyan minőségben, mint a bal oldalt. Igaz, felcsiszolás után látszott csak, hogy itt nagyobb a baj, mivel itt két lemez van egymáson és a belső belülről rohad, ezt ki kell vágni és cserélni kell. Ezt nyilván nem oldja meg a felületi kezelés, amit csináltak, csak azt nem értem, hogy miért nem lehetett szólni, hogy figyu, az ott nagyon oda van... No, mindegy..
Találtam a környéken még pár helyet, ami aggasztó (ez nem a szakik hibája) és, amire sajnos ez a kezelés nem fog tudni tartós megoldást nyújtani, de legalább láttam mi a helyzet és, hogy ezen a részen mekkora a probléma, amit orvosolni kell.
A bal oldal pedig megkapta a 2. réteg alvázvédőt.

Feltűnt a bal hátsó kerékdobon, ahol novemberben karosszériázás történt, hogy néhány apró barna folt képződött. Először gondoltam és bíztam benne, hogy csak valami barna kosz rakódott oda, de természetesen nem az volt.
Hát.. nem tudom mit mondjak, tényleg nincs új a nap alatt. A behegesztett fémlemezt természetesen semmivel nem kezelték le mielőtt a védőréteget felvitték, aminek köszönhetően főként a varrat elkezdett korrodálni. Nem értem, komolyan,. Meddig tart letisztítani és pl. cinkromátossal (vagy akámri más ennek megfelelő alapozóval) lekenni? Tudom, hogy ha lekezeli, akkor is csak töredéke lesz az élettartama a gyári, eredeti megoldásnak, de miért jó, hogy 4 hónap után a javított területen átüt a rozsda? Gondolja, hogy majd visszaviszem megcsináltalni? Meg a tököm... Max hegesztésre. De a kezelést, azt tuti, hogy többet nem bízom karosszériásra. Bár már beszerződött egy CO hegesztő, egyenes csiszoló valamint van kompresszor is, amivel az alvázvédőt fel lehet vinni, szóval a jövőben inkább rászánjuk otthon az időt és normálisan megcsináljuk magunknak, akármelyik családbeli autót, mert ez így csak pénzkidobás, rajtam ne gazdagodjonak a kóklerek.
Leszedtem a védőréteget, letisztítottam a felületet (csiszoló, CR majd nitro), majd kapott cinkromátos alapozót, majd kompresszorral felhordtam az alvázvédőt (kap majd még egy réteget).
S a helyzet ugyanez a másik oldalon a kerékdobban... és gondolom, hogy a sárvédő javított része is ilyen, szóval lesz még nagyobb utómunka, de abban azért bízom, hogy a fényezett részeket lealapozták...

Miután kiderült milyen ramaty állapotban van a jobb hátsó traktus, gondoltam, körül kellene még nézni a hátsó részen. Találtam is még pár javítani valót. :) Úgy gondoltam nem kellene tovább halogatni a dolgot, ezért elvittem karosszériáztatni.
Csináltak üregvédelmet is a hátsó részen. Az eredmény tetszik, remélem tartós is lesz. :)
Következő lépés tavasszal az alváz kezelés ill. utastér padlórész átnézése és javítása, ha kell.

>> Autóápolástipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-06-12

Leadva a bella nero GT Zé.-nek... Tapasztalatból tudom, hogy fehér holló előfordulási mennyiségével vetekedő potenciális vevők - ki tudja, milyen indíttatásból - 2,5M Ft. környékén már elvárják az irreálisan csacsi-ragyi szalonállapotot a karosszérián, teljesen mindegy a típus, az évjárat, vagy a futásteljesítmény. Mivel a lépéskényszer mindig az eladót érinti, most meg is kapják ezt majd a verdától.
Totális karc,- rányitástól keletkezett apró horpadás,-és minden egyéb mentesítés a teljes kasztnin fényezéssel és egyéb módszerekkel - hogy aztán újult erővel hirdessem tovább, mert ELADÓ!
Műszakilag még mindig kifogástalan.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-10-11

A tavaszi átvizsgáláskor észrevettem egy kis rozsdát a bal első sárvédőelem és a küszöb találkozásánál. Most került sor a kijavítására.
A sárvédőelem korrodált, a küszöbnek nem volt baja. Egy tenyérnyi lemezt kellett kicserélni, alvázvédő, egyebek. Fényezés következik.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-11-05

Már jó ideje lógott az első lökhárító jobb oldala. Nem is emlékszem, pontosan mikor és mitől mozdult el. Talán egyszer rosszul tették vissza, miután a hűtőt szerelték, vagy ilyesmi...
Meg lógott a jobb oldalon a küszöb takaró műanyag is, azt jellemzően a gumisok kínozzák a hülye emelőjükkel és a hányavetiségükkel.
Na, mivel 1 hónap múlva vizsga, gondoltam ne lógjanak már ezek, elvittem egy karosszériáshoz. Egyszerűen és drágán megoldották mindkét problémát.