Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))
A 146-nak ültetés nélkül is elég lenn van az orra, többször sikerült többé kevésbé fennakadni az első lökhárítóval. A képeken a legdurvább eset utáni állapot látható. Egy magas fűben megbújó fatörzs-csonkra akdatam fel egy ipszilon forduló közben..
Viszont ennek kapcsán már tudom hogyan kell fel-le szerelni az első lökhárítót. Így:
-Nyisd ki a motorházetőt. :)
-A zárhídon van két csavar, amik a hűtőmaszkot fogják. Vedd ki őket.
-Most jön a nyers erő: a maszkot alul patentok fogják (pirossal bekarikázva; vigyázz a faceliftesen nem pont így vannak!), erősen kell előre húzni és lejön. Óvatosan, mert ha feszíted, könnyen eltörik.
-A maszk alatt vannak a lökhárító felső csavarjai.
-Az alsó csavarokat alulról, két lyukon át lehet elérni (zöld nyíl mutatja hova mennek). Csőkulcs, vagy dugókulcs kell hozzá.
-Most már csak a sárvédőív műanyag bélésének a patentjeit kell kiszedni és előre lehúzható a lökhárító.
Oldalt van két excentrikus tartó (ezekről kell lehúzni, mikor leveszed; zölddel bekarikázva), ezek tekergetésével lehet beállítani, hogy hogyan álljon.
Jó szerelgetést. :-)