Blog >> egyedi
Régóta dédelgetett vágyunk vált valóra, hogy az interneten talált alfás mókust valami módon a saját ruhánkon tudhassuk. Némi elhatározás és utána érdeklődés után a hétvégén megvalósult a vágyunk. Készítettem két garnitúra pólókészletet a család hölgy tagjainak és egyet magamnak.
Beszéljenek a képek!
"Ez az utolsó esélyed. Aztán már nem fordulhatsz vissza. Ha a kéket veszed be a játéknak vége, felébredsz az ágyadban, azt hiszed amit hinni akarsz. De ha a pirosat és itt maradsz Csodaországban, és én megmutatom neked, milyen mély a nyúl ürege. Ne feledd, minden, amit kínálok, csak igazság, semmi több ..."
A pirosat választottam, beleláttam, ez tényleg mátrix. Mátrixok a szó matematikai értelmében. És elkezdtem látni a számokban a nyomásokat, gázolaj mennyiségeket, lóerőket, fordulatszámokat. És megtudtam mi az igazság a programomról. Arról amit használhatnék boldogan tovább, amiért fizettem és elégedett is voltam vele.
A jó program illúziója volt, tele alapvető tévedésekkel. Kicsit halízű csirke volt. VOLT.
Hosszú idő volt míg megírtam a saját programomat, számtalanszor módosítottam, és még ez se a végső verzió. Ma pár perc tépelődés után (merjem, ne merjem?) letöröltem az ECU tartalmát, és felírtam.
Abban a pillanatban mikor az autó beindult, végtelen elégedettséget éreztem. Ez már az én mátrixaimtól megy. Szó szerint mindent átírtam amit lehetett, alig maradt érintetlen terület a programban. És így ahogy van, működik.
És hát a próbaút...Nem tiltott le, nem állt meg, nem lett gyengébb, sőt semmi problémának nyoma sincs. El se hiszem. Nagyon picit füstöl, de nem gond. A "beavatás" megvolt, mostmár bátran mondom, majd visszább veszek rajta.
És hogy milyen lett? Jó :-)
-A múlté a "traktorból mozdony", az a hirtelen átbillenés a 105 lovas jtd és a felhergelt harciszekér közt. Eleinte szerettem ezt, a saját programomat már szándékosan nem ilyenre írtam.
-A gázreakció sokkal élénkebb. Nem az "érzékenyebbre programozott" gázpedál miatt, hanem mert végig megírtam a táblákat, nincs gyári-átírt átmenet sehol, semmilyen paraméterben.
-Erősebb. Nem sokkal. Vagy nem tudom hogy mennyivel, teljesen más érzés. Alul nem hoztam ki a maximumot, felül kifacsartam amit lehetett. A 155 Busso V6 ihlette a nyomatékgörbét (LILA görbe). Sajnos ennek még csak az elejét tudja (zöld görbe), a végtelen vágtázás még a jövő zenéje. Turbo csere kell hozzá, és akkor a zöld átmegy pirosba...A gyári a kék.
-Halkabb. Már eddig is sokat halkult a javítgatások során, de most valahogy 2200-nál is nagyobb csend volt, mint szokott.
Elég igényes vagyok a zenei minőség terén, ezért teljes Hi-Fi tuningra adtam a fejem.Kezdődött egy Alpine IDA-X300-as fejegységgel.Követte előre és hátulra koaxiális szettek macAudio Mobil 915 a gyári helyre+elől még 2 "csipogó" macAudio Mobil T19(ők most a leggyengébb láncszemek).
A SUBbasszust is természetesen kellet javítani.Abból dolgoztam amim volt!Még 5 évvel ezelőtt vettem 2db macAudio Absolute 380-as mélyhangszórót mert pincepartikat tartottam.Ezekhez készült egy dupla zárt láda mely a 33ashoz lett tervezve.A kellő meghajtásról egy macAudio ZX1000-es monoblock erősítő gondoskodik.Elvileg ez az erősítő passzol a hangszórókhoz mivel rmsben mind2ő 500Wot míg max teljesítményben 1600Wot tudnak.Ehhez viszont megfelelő kábelezés is dukál.Így bekerült egy Audison Connection FPK 600-as kábelkészlet, a minőségi hangátvítelről pedig szintén Audison Connection RCA kábel gondoskodik.És a hangszórókábel is Connection.
Behangolás útánn meglepően jól szolt a rendszer még a diszkós gyorsabb mélyeket is gond nélkül visszaadta, a SUBokról pedig ne is beszéljünk..:)
Kapott még egy neonszalagot a kalaptartó aljára megvilágításnak, ám az sokat nem ér tervben van helyette zöld neon.
Röviden ennyi a történet, 2 hetembe került a művelet mivel csak hébe-hóba volt időm dolgozni rajta.Íme a képek: