Blog >> zoli
Úgy látszik semmi nem akar összejönni, ami az autóval kapcsolatos.. Legalábbis a terv szerint nem :) Ma (0428) reggel felhívtam az Okmányirodát, hogy lesz-e szerdán új jogsim. Azt válaszolta a nő a telefonba, hogy szerdán és csütörtökön szokták megkapni jogsikat, hívjam őket szerda du. Ez mind szép és jó, de.. ha szerda du. hívom fel, hogy megérkezett-e, akkor azt aznap már neccesen tudom csak átvenni, mert át kell mennem érte Gödöllőre, és gondolom nincsenek nyitva este 8ig. Csütörtökön meg május 1. Tehát - ez is - tolódik.
Vasárnap este (0427) pedig Zolinál jártunk. Levittük neki a díszrácsokat és az új ablaktörlő lapátokat. Nehezen akart összejönni a találkozó, mert a telefont nem vette fel (aludt), így azt hittük csak potyára megyünk le, de nem baj, legfeljebb ott hagyjuk a cuccot és majd megtalálja - gondoltam magamban. De mikor ott voltunk már, észrevették, hogy kint állunk a ház előtt aztán kijött. Beszéltük, hogy hogy s mint halad(nak). Nem túl jó hírek. Kezdem a jókkal: a belseje tipp-topp, kárpittisztításon ill. műanyag- és bőrápoláson esett át a beltér. Tényleg szép. A futóművek rendben, minden cserélendő alkatrész újra cserélve, elöl-hátul. És kb ennyi múlt hét vasárnap óta. Amik nincsenek még feltéve: dobbetétek, első lámpák, első lökhárító, motorháztető, díszrácsok, ablaktörlő lapátok, feliratok, csomagtérfedél, rendszám, indexek, motortérben: akkumlátor, légszűrőház, folyadéktartályok, kipufogórendszer, stb.. El kell vinni még futóműveshez, és kivülről le kell takarítani, az elemeket beállítani - rések szempontjából, féknyergeket pirosra fújni, stb.. És még beindítva sem volt, mióta szét lett szedve. Már régóta szerettem volna ha készen lett volna az autó, pl. alfacityre, de a legközelebbi célpont a szerdai nap lenne (0430), de már látom, hogy ebből sem lesz semmi megint. Képeket most nincs is miről.. Azt mondta Zoli, kedden este beszéljünk. Ok.
Ismételten, de talán utoljára jártunk Zolinál (0420) úgy, hogy az Alfa nélkül jöttünk el. A mai nap visszakerült az utastérbe minden, illetve a csomagtartóba is. Gondolok itt -a csomagtérben- a kárpitra, a vezetékekre (lámpák, ABS, mélyláda, stb.), az utastérben ugyancsak a kárpitra, az ajtóborításokra, ülésekre, hangszórókra, belső világításra, vezetékezésre stb. A kárpit mindenhol ki lett tisztítva, csillog villog az autó belülről, mert egyébként még a fényezőnél összeszedett festékport itta magába. Mire odaértünk (14:00) a motortérben már bent pihent az új hűtőrendszer (klíma-, víz- és hűtőventillátor) illetve az összes folyadéktartály. Janika és a bnője volt a felelős a belső tisztaságért és a rendért. Zoli a HI-FI-t szerelte a vasba és a munkát irányította. Volt egy harmadik autószerelő srác is, aki az első futóművön ügyködött. Mire mi odaértünk , már az új kormányösszekötő axiális rúd és a gömbfej figyelt vissza a bal első kerékjáratból. A nyári felni és gumigarnitúra is a műhelyben pihent már, és várta, hogy mikor kerül fel ismét a paripára. Látványos volt mostmár az előrelépés, hagytam is ott egy kis pénzt, előlegnek, illetve utólagosan az új gőrgő miatt. A sony fejegység díszesen mutatott az autó belterében, hátába csatlakoztatva minden mélynyomóhoz szükséges vezetékkel. A képeken túl sok minden előrelépés nem látszik még, de egy hét múlva már remélhetőleg 100%-os fotókat tudok mutatni a szekérről.
[Költségeim: 40.000Ft előleg, meg utólag a Zoli által beszerzett cuccokra. Jövőhéten remélhetőleg elszámolunk.]
A minap (0413) ismét Gödöllőn jártunk megnézni a verdát. Alakul. Lassan, de biztosan. Ami a múltkori állapothoz képest előrelépés, hogy már kétszer belekerült a motor. Azért kétszer, mert egyszer egy cső kimaradt mögüle, és az istenért nem lehetett hozzáférni. Ezért ki kellett venni megint a már helyén lévő motort. De mostmár -talán- véglegesen a helyén csücsül a sportos szív. Ezzel megint időt veszítettünk, de már nem bánom. Ha már a találkozóról lemaradtunk, mostmár legalább legyen 100%-os.
Elkészült még a mélynyomó kábelezésének előkészítése a motortérből (tápkábel), illetve a fejegységtől (kapcsolószál) a csomagtartóig. Viszont a (Connection) kábelszettben nem volt RCA, úgyhogy az ma kerül megvásárlásra.
A nyári kerekeket Zoli elvitte gumishoz, mert az egyik szövetszakadásosnak tűnik a belső oldalán, mert kívül egy kisebb pukli látszik (lásd lenti képek), és ha tényleg az, akkor eléggé veszélyes lenne úgy közlekedni vele. Egyszer elég volt megtörni a vasat, úgyhogy új görgőt is kap a masina. Falken Ziex ZE 512 91V 215/50 R17. Ha már ott vannak a alufelnik a gumisnál, azok is át lesznek nézve, majd a kerék centrírozva.
A tetőkárpit is a helyére került időközben. Még a napokban egy teljes belső kárpittisztítást is kap.
A lenti képeken a behelyezett motor, a szövetszakadásosnak tűnő gumi és az új Connection First FS2 450 RCA kábel (4,5m) látszik.
Tegnapi nap (0408) postázásra kerül a két darab ameriai tip. alfa romeo-s rendszámtábla egyenesen amerikából. Ha minden jól megy a jövő hét közepe felé meg is érkezik. Beszéltem Zolival is. Épp az autón dolgozott (ma 15:00-kor), bár azt mondta lassan elmegy és lefekszik, mert reggel óta (7:00), mióta hazaért azóta azon ügyködik. A motorral bíbelődik, remélem már benne van. Beszéltük, hogy egyedül van, nincs most senki, aki segítsen neki, így lassan halad vele -azt látom- és ha nem is lesz készen az autó péntek estére, hogy elhozzam tőle és már azzal menjünk szombaton a találkozóra Esztergomba, akkor lemegyek vasárnap és segítek neki, ha mást nem kiporszívózom, meg letörölgetem.. Jó lenne elhozni hétvégén a vasat úgy, hogy már csak a következő fényezéskor kelljen visszavinni, ha lesz rá pénz. Ajtók, gépháztető, csomagtér ajtó. Ezek maradtak le most, pénz hiányában. Így is kb. egy millióba van már most a javítás, és még a következő "adag" munka és alkatrész (extrákkal együtt) még 500eFt lesz minimum. A legjobb az lenne, ha alfacity egy héttel később lenne:) Még egy kicsit azért reménykedem, hogy elkészül..
Hiába minden erőfeszítés, úgy látom ebből már nem lesz autó 0412-ére. Pedig Angliából rendeltem hozzá hűtőtakaró díszrácsot (grill szettet) előre a fényszórók közé. Kecskemétről akartam futárral hozatni kormányösszekötő axiális rudat + külső gömbfejet az első futóműhöz, de lemondtam, mert hosszas telefonálgatás és utánajárás után Vácon is találtam a Meteor-ban, ahol ma délután megvolt a cucc, úgy, hogy (ma) dél körül rendeltem meg. Levittem Gödöllőre, útközben felhívtam a Zolit, hogy otthon van-e. Nem vette fel, mert éppen aludt (16:30, éjszakás). Nem tudtam vele beszélni, de azért levittem és otthagytam. Ránéztem az autóra és szomorúan vettem tudomásul, hogy kb. úgy állt, ahogy szombaton láttuk. Szombaton meg úgy állt, ahogy előző hétfőn már készen volt a fényezőnél Veresen. Ergó nem sokat haladt egy hét! alatt. Sőt! Annyit, hogy átkerült Gödöllőre és kihozták a motort a garázsból, de bele még nem került, úgyhogy ebből nem lesz autó a héten, talán jövőhét végére.. De ha így halad, akkor még akkor sem. Sajnos. Pedig erre nagyon sokat készültünk és már nagyon vártuk a találkozót. Még 2db 'amerikai tipusú' rendszámtáblát is hozattam egyenesen amerikából! az ebay-en keresztül. Mivel újabb képet az autóról nem tudok feltenni, legyen arról egy itt, a cikk alján. A kép még az USA-ban készült.
A sportos szív remélhetőleg egy hét múlva újra dobogni fog. A költség a motor ki-be szerelés díja. A műszerfal és a középkonzolja egyáltalán nem mindennapos az alfákban, de az ív, amelyet a sebességváltó és a kézifék felé produkáltak az valami fantasztikusan jól néz ki. Amíg bent voltak az ülések, ezt észre sem vettem. Pedig érdemes vetni rá egy pillantást. Remélem nemsokára, már szebb képekkel tudom díszíteni a blogot.
2008. március 09-én voltunk Zolinál látogatóban, névnap, stb. Vittünk neki pár alkatrészt. És szolgált egy két jó ill. rossz hírrel. A jó az az volt, hogy 15-16-án már elhozzák Veresről a padról az autót, és a másik - a "rossz" - hír pedig az volt, hogy már egyszer hasonlóképpen volt törve az autó, vágva az eleje stb. Mert a toronynál hatalmas adag gittet találtak és a jobb hátsó sárvédő és a küszöb találkozásánál is azért kezdett el rohadni, mert már ott is gittelve volt. Akkor kaptuk a képeket is tőle. Amiből itt van még pár, a padra kerülés előtti állapotról. Kibelezve..
2008. február 02-án eljött az az idő is, hogy elvitték az autót Gödöllőre egy szervízbe. A srác régi ismerős, de már régen nem találkozunk. Egy véletlen telefon kapcsán egy volt osztálytársam (Tivadar) ajánlotta őt, hogy bízzam rá, ő majd mindent elintéz. Így is lett. Eljöttek hozzánk, megnézték a vasat, kicsit csúnyának bizonyult, amint látható a baleset utáni képeken is. Azt mondta, nem lesz olcsó, de gyógyítható. Így esett, hogy több mint egy hónap nejlon fólia alatti udvaron parkolás után, 2-án elvitték az autót ugyanazzal a darus trailerrel Zolihoz, mint amivel haza is hozták Aszódról a baleset napján. A műhelyében a képek 13-án készültek, pont egy hónapja. A szállítás költsége 20eFT-ra rúgott.