Blog >> futómű >> szűrők

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-03-29

A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.

Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.

Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.

A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima

Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.

A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.

Km óraállás: 99 917

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-05

Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.

Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás

Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva

Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..

Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.

km óra állás: 187.851km

Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)

[Költségeim: anyag + munkadíj ]

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-04

Ma úgy döntöttem (0704) nem várok tovább a futómű megnézetésével, mert elég aggasztó recsegő-ropogó hangokat hallatott magából mostanában jobb elölről, így hát HoZee ajánlására elgurultam Zé.-hez, aki felemelte és kiderült, hogy a porvédő gumik a felső lengőkaroknál (elöl) el vannak szakadva és szerintem emiatt tele ment porral, és azért nem tette már a dolgát úgy, ahogy azt kellett volna.
Utoljára egy éve 06.30-án cserélte ki nekem szatyi ezeket a lengőkarokat, amiket akkor Erhardtól vettem. Azóta 22.651 km-t beletéve (1év+1nap alatt) szépen tönkre is mentek az olcsó ocap termékek..
Zolival azt mondta, holnap délelőttre megvan az alkatrész, elég kedvező áron.. és nem ocap:) aztán délután viszem és helyben kicseréli őket. De mivel már nem akartam ropogó gömbfejjel még 90 km-t oda-vissza megtenni, így abban egyeztünk meg, hogy az autó marad én meg villamosra és vonatra szállok, aztán holnap mire megyek már készen lesz.
Hirtelen jött az ötlet, hogy az autó végül ott marad, így nem voltam felkészülve, hogy mit kellene még átnéznie rajta. Pár dolog ami eszembe jutott azt elmondtam, a többit telefonon egyeztettük. Ilyen például, ha már szét lesz szedve, akkor a másik két lengőkar és stab pálcák esetleges cseréje, a stab.rúd szilentjének a cseréje, ha arra szorul. Egy motorolaj csere szűrőkkel. Gyertyák ellenőrzése. Illetve egy komplett vezérlés csere, amire azt mondta, hogy nem fog most időben beleférni. Pedig már nagyon is aktuális lenne. A többi már apróság ezekhez képest. Azokat otthonról egy e-mailben küldtem utána :)
Remélem holnap már "minden" rendben lesz a géppel és nyugodtan autózhatunk tovább..

km óra állás: 187.851km