Blog >> klímacső

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-04-28

Egyre jobb idő lett és lehetőségem volt klímázni, de sajnos nem akart működni a dolog.
Az egyik szerviz megállapítása során valamelyik cső ereszt az akksi alatt, de további bontást nem kértem tőlük.
Mivel ott csak egy cső volt, így azt beszereztem, majd kicseréltem pár órás szopással egybekötve.
Az akksi tálca leszerelése után vált világossá, hogy a tálca egyik csavarja okozta a sérülést a csővezetéken. Awi-val meg lehetett volna javítani helyszínen, de ha már ott volt a cső akkor szopjunk vele és cseréljük.
A csavarból vágtam, hogy mégegyszer ne okozzon galibát.
Bontott kílmacső: 15 000 Ft postával
Klíma töltés, fertőtlenítés: 25 000 Ft

>> Szervizptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2018-05-08

Cserére szorult... nincs mire várni, jön a nyár :) .

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-08-19

A hibás klímacsövet sikerült kicserélni. Hosszabb művelet lett belőle, mert a lökhárítót le kellett venni.
Másnap irány klímatöltés. Feltöltés után közölték velem, hogy fel van töltve, nem szivárog, de nem is működik.
Na ilyenkor mivan?
Hazaértem, motorháztető felnyit. Nézegetem, fogdosom a dolgokat. Hozzáérek a klímakompresszor tetején lévő csatihoz, abban a pillanatban kattan a klímakompresszor és megy.
Csati szétszed, kitakarít, rendesen összerak. Boldogság - van klíma :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-08-24

Augusztusban történt, hogy leállítás után gőz ömlött ki a motortér elejéből. Na - gondoltam - eddig bírta a javított hűtő. De, nem fagyálló szaga volt a gőznek, majd a karosszérián kicsapódva egyértelmű volt, zöld volt, mint a predátor vér. :)
Egyből a hegesztett cső került képbe, mert az nagyon feszesen ment csak a helyére. Kiszereltem és elvittük a helyi klímáshoz. Ott nyomáspróbával kiderült, hogy a csövön hajszálrepedés keletkezett a hegesztés előtt.
Azóta sikerült bontottat szerezni, reméljük az jó lesz, de ez ráér tavaszig. :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-08-10

Végre nekiláttam kicserélni a klímakompresszort az R134-esre. Számítottam rá hogy nem lesz meg 2 nap alatt de külsö körülmények miatt egészen 5 napig húzódott. Persze ezt egybekötöttem a generátor szíjfeszítő cseréjével is.
Nos maga a kompresszornak a leszerelése sem lesz egyszerű ezt tudtam, és így is lett. A hely szűkössége miatt ( fölötte fekszik a generátor, előtte meg a hűtő) egy hosszú átmenő csavart vágni kellett máshogy nem lehetett kifűzni, de sebaj, úgyis rozsdamentesre cseréltem, és így tettem a görgő felfogató csavarjával is.
Miután len volt a régi kompresszor, mehetett fel az új, csakhogy elsőre nem látszódott hogy van köztük eltérés. Ez csak akkor kezdett feltűnni, mikor próbáltam a helyére tenni. Ahogy a képen látható le kellett köszörülni a kiálló kis fülecskéket, és ahol találkozik a generátorral, ott egy kis éket kellett belevágni hogy odaférjenek egymás alá-fölé.
Miután ez megvolt először megcsináltam az elektromos csatlakozók cseréjét, mivel azok is mások természetesen, majd elkezdtem bekötni a klímacsöveket, és már a másnapi nyomáspróbán gondolkodtam. Bekötöttem a csövet a hűtőbe, majd elkezdtem lehúzni a hollandereket a szárító szűrőn. Erről tudni kell hogy kis fika alumínium menetes része van, nagyon könnyű félre kapatni, főleg hogy a másik oldalon 14 éves hollanderek vannak a csöveken, szintén aluból, csak már az idő vasfoga által megrágva.
Az egyik hollandit sikerült szépen lehúzni, a második viszont nagyon nehezen ment, valószínű félre kapatódott pedig nagyon figyeltünk, úgyhogy mire teljesen megszorítottuk volna, már nagyon nehezen lehetett tekerni a meneten. Még kb. egy fordulat kellett volna mikor tőben eltört a cső a hollandi előtt.. erről ennyit, sok hűhó semmiért.