Blog >> mpi
A történet onnan indul, hogy már előző autónak is Alfát szerettem volna, 147-est, 1.6 TS motorral. Igen benzinest, olyan az életvitelem és az autó használatom, amihez badarság lenne diesel-t venni. Akkor rengeteget megnéztem, a pénzügyi keretből ami volt, csak leharcolt darabokat találtunk, pedig el se mentünk megnézni mindet. Aztán bejött egy kivételes állapotú Citroen Xsara, amit vétek lett volna ott hagyni, így az alfás álmokat későbbre halasztottam. Kiváló kis autó volt a Citroen, rácáfolt mindenféle francia előítéletre, lehetett mellette spórolni. :)
Így eljött a pillanat, amikor már komolyabb tőkével rendelkeztem, és kissé szintet lépve belevághattam egy 159-esbe. A keresési paramétereim a következők voltak: sedan, FL utáni, benzines. Ezután elkezdtem olvasgatni, a JTS motorokról, és azok váltóiról sok jót nem sikerült találnom, így maradt az 1.8 MPI, lévén a TBI nem fért bele a költségvetésbe. 1.8 ellenérvei, hogy GM motor, hogy csak 5 sebeséges váltó, hogy nagyon kevés ekkora kasztnihoz. Engem egyik se zavar, sose voltam száguldozós típus, sportosan szeretek vezetni, de azt ami nekem kell tudja ez a motor is.
A leszűkített keresési feltételekkel összesen 2 db-ot találtam az országban, egyiket Győrben, elmentem, megnéztem, beleszerettem, nagyon rendben volt, egyáltalán nem a leélt autó képét mutatta, hanem az ellenkezőjét. Pár napig rágódtam, majd lefoglalóztam. :) Kicsit több mint 1 hónapot vártam rá, mire a nevemre került, ugyanis külföldről behozott, osztrák autó volt. Ennek ellenére egyelőre nem rozsdásodik. Remélem így is marad, majd teszek érte. :) A szervízkönyve 2017-ig vezetett, bár kissé hihetetlen, de elméletileg 8 év alatt kb 40e km került az autóba. Ezután 4 év alatt 60 ezer, második tulajdonosa már hajtotta rendesen, az biztos, ha valós a km állása, mert kicsivel több mint 100e km-el vásároltam.
A hazaút csodás volt, Citroen után valami elképesztő érzés volt ez a futómű, a direkt kormányzása, meg az egész vezetési élmény. És persze az integetések, villogtatások. ;)