Blog >> kerékcsapágy

>> SzervizAlien4 // Alfa 145 Tspark 1.4 // 2012-12-22

Vezető oldali hátsó kerékcsapágy elf.sta magát már egy ideje, most volt időm pénzemblablabla szerelőhöz vinni. (főleg mert győrben nem szereltetek többet ennyi pénzért)
szóval kerékcsapágy
sebváltókulissza csere... (apám, ha nem én vettem volna a pótalkatrészt, azt hinném fémből van, mert úgy áll be a kar a helyére mint az atom) szval élvezem
komplett kézifékbovden csere, mert télen felfagyott mindig, mert mióta meg van soha nem volt ránézve... fő a biztonság, meg lesz mit télen rángatni ha para van :D
motor diag is meg volt, megnézte meg meghallgatta a szerelő. azt mondta minden szép, minden jó. már csak azt a fránya vezmódot kellene kicserélni VÉGRE és boldog lennék.
röviden ennyi, nekem ez ment most a fa alá, annak aki meg ezt olvassa, annak boldog karácsonyt! =)

Kb. 4 hónapja kezdődött, h néha vmi furcsa fémes csörgő, surlódó hang hallatszott valahonnan (gyanúsan a bal oldalon) elölről. Emellett előfordult az is, h induláskor, jobbra kitekert kormánnyal kopogott is valami. Mivel a BE kerékcsapágy még nem volt cserélve mióta nálam van az autó (5 év, kb. 100e km), gondoltam azzal semmit nem veszítek ha ki lesz cserélve, és akkor egyúttal meg lehetne nézetni a külső féltg csuklót is.A vége az lett, hogy mindkettő ki lett cserélve + gumiharangok + féltg szimmering, a hang azóta eltűnt.

Ezen kívül néha a kinyomócsapágy is szólt. A kuplunggal kapcsolatban is úgy gondoltam, h mivel még nálam nem volt cserélve (és a genovai másfélév alatt elég sokatt kapott a pofájára, mivel a lakásnál mindig párhuzamosan kellett parkolni lejtőn) ezért legyen az is lecserélve és akkor már a főtg szimmering is. Szétszedés közben felhívtak (Franke testvérek), h mellesleg elvileg megtalálták a váltóolaj szivárgás okát is (ez már azóta megvolt, mióta nálam van az autó). Az 5. sebességnél van vmi fedél aminél szivárgott, természetesen, ha már szét volt szedve ez is orvosolva lett. A kinyomócsapágy valóban nem volt már jó állapotban, a tárcsában Robi szerint kb. még 10e km lehetett, azután valsz elkezdett volna csúszni. De használatban is érezni a változást, indulásnál nincs beremegés, sokkal puhább lett a pedál (ez előző nemtom milyen szerkezet volt, de nagyon kemény volt a pedál).

A motortartó bakokat is nézegettem mostanában, és nekem úgy tűnt, h rájuk férne a csere, így ki lett cserélve mindhárom.

Összeségében nagyon sokat változott az autó, megmondom őszintén nem számítottam ekkora javulásra. Nem tudom, h melyik cserétől, de főleg 2000-3000 rpm között most sokkal egyenletesebben húz, de tképpen ez is csak a csere után tűnt fel igazán. Egyébként is dinamikusabb lett, nem táltosodott meg, de most érzem igazán, h nem ment ez rendesen ezelőtt... :)
Most, h ebből a szempontból ilyen jó állapotba került, asszem ismét beleszerettem. :)

Köszönet az alkatrész beszerzésért András bácsinak, Erhard-nak valamint a szervízt végző Franke testvéreknek, akik a szervízt megcsinálták kb. másfél nap alatt.

Cserélve. Starline márkájú. Az előző kb. 4 évet és 80e km-t futott (optimal).
Viszont sajnos úgy tűnik nem ez volt az egyetlen hangforrás. Vmi nem jó bal elöl sem... :(

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2010-08-19

Jóó, tudom, trehány disznó vagyok, minden és mindenki fontosabb mint az én dolgaim. Pár hónapja éreztem már hogy gond van a kerekekkel, remegnek, ráznak.
És jött a sablonduma - ha lesz időm, megnézetem! ... csak még elmegyek Bajára, aztán meg Kecskemét, hát ebben a kánikulában inkább Balaton, ennyit még kibír!
Mos már elértem addig, hogy 6-8000 km után beköszönt v.melyik kerékcsapágy.
Bementem Csepelen egy gumishoz, megforgatta a kerekeket. Négyből három tojás volt, az egyik nagyon! Kb. 5-6 mm-t ütött. Hát ezeket görgőzni kellett.
Viszont a csapágyhang az makacs dolog, magától nem múlik el. Körülnéztem a neten, és rendeltem az Alba Autótól egy elsőt, délutánra érte mentem a Budafoki útra.
Különösen jó érzékem van ahhoz hogy egyszerre több nagyobb dologba is belefogjak. Otthon éppen a lakásfestés közepében vagyok, sötétedésig azzal küszködtem, aztán kiköltöztem a garázsba és nekiugrottam a csapágycserének.
Úgy éreztem hogy a j.e. a ludas. Vagy a b.e, vagy a ...
Persze nem jött ki az ABS-jeladó, a kábelt nem akartam elvágni, így a kocsi mellett a földön kellett kibűvészkedni az agyat. Hát Milanoban néhányan biztosan csuklottak aznap éjjel... A belső gyűrű persze fennmaradt, a gáz-oxi meg természetesen kölcsönadva havernak. Így maradt a flex, a hű társ a bajban.
Éjfél felé már összefelé pakoltam. Szilentek, gömbfejek még jók, ennek kicsit örültem. A próbakörnél viszont kiderült hogy a j.e. mellett még a b.e. is búg kissé.
Mindegy, így már sokkal halkabb, a másikat meg "majd ha lesz időm"! (meg némi zseton).
ui.: 36-os crowafej nélkül nem érdemes nekiállni :)

>> SzervizStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2009-11-02

Tavaly (2008-ban), nem sokat költöttem a kocsira. Igazából baja se nagyon volt, meg túl sok pénzem se. :)
Most viszont szépen előjöttek a dolgok, még talán a tavalyiak is. :)

Kezdődött augusztus környékén azzal, hogy időnként nem volt töltés, és kellemetlen hang jött a generátor felől. A szerelőm hamar kiderítette, hogy generátor probléma van, az új csere szóba se jöhetett, a felújítás szintén elég drága lett volna (50eFt), így kapott egy bontott generátort. Rá is fért, mert szét volt törve az egész generátor ház, így már nagyon a végét járta. Olajcsere (173e KM), pollenszűrő, levegőszűrő.

Szerelés közben derültek ki egyéb dolgok. Első lengőkarok, szilentek, gömbfejek. Mind csere. Jobb első kerékcsapágy csere.
A számla végösszege 110E Ft.

Már ekkor volt pár "apróság" amire nem futotta zseton, de néhány hétre rá, ezek is belekerültek: féltengely gumiharang, egy csomó műszerfal izzó, fűtőventilátor ellenállás híd, elektromos ablak szorulás megjavítása, jobb első ajtózsanér eltört, ennek meghegesztése. költség kb. :65e Ft.

Természetesen most is kimaradt egy-két dolog, mert egy igazán mélyreható szerelés mindig derít ki újabb dolgokat egyébként meg épp mentünk nyaralni. :)

A harmadik kör, elsősorban a motor felől hallható cicergések, ciripelések elhárítására irányultak. Rövid idő alatt kiderült, hogy egy teljes vezérlés csere szükséges. (szíjak, görgők, vízpumpa). Emellett belement egy új termosztát és egy bal hátsó kerékcsapágy. részösszeg: 105e Ft.

Mostanra (2009.11.02) tényleg nagyon szép hangja van a motornak, a vezmód kezd makrancoskodni, de az már tavaszig bírja. A gyertyák is lassan cserések lesznek, szerintem már az is tavaszi történet. Maradt még egy szervó olaj cső, ami csöpög, szép lassan. Az is ráér. De a kocsi most nagyon szépen megy, a motor szinte gyári hanggal duruzsol, szóval elégedett vagyok.

Hatalmas köszönettel tartozok az" Alba autó alkatrész"-nek a korrekt (kurvaolcsó) alkatrész árak miatt és Zolinak a lelkiismeretes szervizelésért.

>> EseményZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-04-20

Ma reggel néhány km megtétele után először nyikorgást hallottam a jobb oldalról, majd egyértelmű morgást, utána elkezdett ütni a jobb hátsó kerék. Gyorsan megálltam, és látom, hogy kicsit kotyog a kerék. Levettem a csapágy anyájának a fedőjét, és teli volt fémporral...innentől egyértelmű a dolog: meghalt a csapágy. Hazajöttem gyökkettővel, felbakoltam, szétszedtem, ld. képek... öröm bódottá így hétfő reggel....

Már régóta hangoskodott, gondoltam jobb lesz most itthon kicserélni. Végülis SKF lett

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2005-05-14

Jobb hátsó kerékcsapágyat cseréltetni kellett...meg a fékbetéteket is hátul...pollenszűrőt is....

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-02-06

Drága dolog ez a kerékcsapágy.. De már tudom hogy SNR név alatt SKF csapágyat kapok. Hurrá!
- 4 db karékcsapágy
- 2 hengerfejtömítés
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- benzinszűrő

40% kedvezménnyel 71.000 Ft. :( Túlvagyok rajta.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2007-08-20

Már egy ideje hallottam fura hangot hátulról, viszont elöl ülve csak néha és épphogy lehetett hallani. Nemrég viszont 2 autókhoz értő/autószerelő haverom is utazott hátul, így kisakkoztuk, hogy nagy valószínűséggel a bal hátsó kerékcsapágy adja a hangot. Megbeszéltem Csörivel a találkát. A diagnózis jónak bizonyult, bizony morgott rendesen. Simán megment a csere, viszont felrakáskor az új anya eldobta a menetet, azt leszedni már nem volt játék. Végül a régi csapány csavarjával került fel, azóta csendben van :)