Blog >> 2.4jtdm
Eljött az ideje az olajcserének. Eddig 5W30 SELÉNIA WR PURE ENERGY használtam. De mivel mindenhol az 5W40-et javasolják a 2.4 motorhoz ezért most 5W40 SELÉNIA WR DIESEL raktam bele. (Amúgy 23eKm alatt kb. fél litert raktam bele az 5W30-ból pluszba.)
Mivel más típusú olaj került most bele ezért átmostam Protec motorbeltér tisztítóval
Biztosra akartam menni, hogy a motortisztító eltűnjön a rendszerből, ezért azt találtam ki, hogy az olajhűtőhöz menő csöveket is leszedem miután leengedtem az olajat. Két darab 10-es csavar és kész is. (lásd kép)
Ez nagyon jó ötlet volt részemről !! Pont 1 liter olaj folyt ki a két cső leszedése után. Tehát a normál olajcserénél ezért nem megy bele senkinek a 6,4 Liter gyári mennyiség.
Így nekem egész pontosan 5,9 liter ment bele a MAX szintig töltve. Ez már jól közelít a gyári 6,4 litert :)
Az eddigi tapasztalataim röviden bő 1000km után:
+ erős, megy ahogy kell (érzetre erősebb mint a TS, bár lehet hogy a dízel eltérő karakterisztikája is benne van ebben)
+ dízelhez képest egész kellemes a hangja kívülről is, belülről pedig teljesen jó
- hiányzik a TS motorhangja
- nem lehet 3-asban 50-ről 150-re gyorsítani
- nem annyira élénk mint a TS, van egy kicsi késlekedés mindig, de ha megindul... :)
+ nem kell visszaváltani az előzésnél, ha már megfelelő tartományban van a fordulat
+ nagyon kényelmes és jól tart az ülés
+ külső tükrök sokkal jobbak mint a 156-ban
- még rosszabb a kilátás hátra
+ a fék brutális
+ a 156 is nagyon stabil és jól fekszi az utat, de ez még annál is sokkal jobb, elképesztően kanyarodik
- nagyon alacsonyan van az alja, minden parkolásnál úthibánál nagyon kell figyelni ne üssem le
A belső tér érzetre semmivel se nagyobb, bár nem is igényelem, ugyanez igaz a csomagtartóra is.
Szombaton (2012.07.07) elmentünk Szomabthelyre megnézni. Már ahogy jött fel a garázsból megütött. Egy kis nézegetés, nem makulátlan, le kéne törni a kezét a hifisnek aki szerelte, de alapvetően szép. Hangja normális, nem füstöl alapjáraton. Elmentünk egy körre, megy mint állat, kényelmes, nem zörög, kanyarodik, fékez ahogy kell. DPF nincs benne. Visszaérve nézegetjük tovább, majd telefon George-nak, mi a véleménye a Q4-ről. Jóaz, nincs vele gond, ha alapvetően rendben van azzal se lesz gond, Oké. A srác 100e-et engedett, kaptam gyári 17-es felnin 225/50R17-es Vredestein WinTrac Xtreme téligumikat, a nyáriak is újak a gyári 19-es TI felnin, 235/40R19 Continental Sportcontact5.
Elhoztuk. Hamarosan kap egy olajcserét, meg egy átnézést aztán remélem hosszú és kellemes együttélés kezdetén vagyunk.