Blog >> rögzítő
Kicseréltem, illetve pótoltam a szőnyeg rögzítő patentokat. Valamilyen ismeretlen okból, csak a hátsó üléssor előtti szőnyegeknél voltak rögzítő patentok. Ezeknek is a fele el volt törve. Mivel ugyanolyat nem tudtam venni, így vettem inkább egy rakat univerzálisat, és rögzítettem 3-3-mal az első szőnyegeket is. A szőnyegbe való részből vettem 2 garnitúrát, hogy jusson a gumiszőnyegekre is.
Ma végre megjött a csapágy, délután neki is kezdtem a szerelésnek.
A bontott hengerfejet használtam, hogy a vezérlés módosítót le és vissza tudjam tekerni a szívó tengely végére: 1.kép
A kopott csapágyat szorítottam a bütyök alá, hogy ne forogjon el a tengely: 2.kép
Az új csapágy: 3.kép
A letisztított hengerfej: 4.kép
A sablonokkal pozicióra állított vezérműtengelyek: 5., 6.kép
Jöhet a szíj: 7., 8., 9.kép
Lelkesen felraktam a hosszbordás szíjat: 10.kép
Aztán rájöttem, hogy a vezérmű burkolatot kell elöbb... 11.kép
Már csak az akksi hiányzik: 12.kép
Meg a burkolat, de azt csak akkor, ha minden OK.
Kedd hajnali fél háromkor lettem kész...
Reggel először próbáltam letiltott befecskendezéssel tekerni, de nem nagyon akart kialudni az olajnyomás lámpa. Ezért inkább beindítottam. Azt az eszement zörgést amit levágtak az üres hidrotőkék (csak fel kellett volna tölteni őket). Nem nagyon akart elmúlni. Aztán amikor elindultam szépen lassan elhallgattak a szelepek, viszont a vezérlés módosító kerregett tovább. Persze először nem nyomtam neki, max 2000-ig. Aztán egy kigyorsításnál 3500-ig elpörgettem és azonnal elhalkult a motor. Csak az kellett neki, hogy a mágnesszelep ráengedje a nyomást a vezérlés módosítóra. Így utólag belegondolva, hogy a mágnesszelep nem működött, lehet, hogy a vezérlésmódosító nem is biztos, hogy hibás volt, csak egyszerűen teljesen ki volt száradva a belseje, mert nem kapott olajat (lehet, hogy működött volna csak biztos nem tett jót neki, hogy olaj nélkül kerregett a belseje...). Na mindegy, a berágódott csapágya miatt amúgy is megérett a cserére...
Most már jó halk a motor.
Tapasztalat: nagyon megy! :O) Reggeli utam alatt végig mosolyogtam... Nehéz megállni, hogy szabályosan közlekedjen az ember. Na meg a 16-os kerekek! Tiszta gokart érzés vezetni! :O)
Az első út után döbbentem rá, hogy kihagytam egy dolgot az éjszakai szerelés közben...
A vezérmű tárcsák beállítása után éppen be akartam ragasztani a tárcsa rögzítő csavarokat, amikor belekezdtem másba...
Szerencsére a nagyracsnisban volt a ribe bit így provizorikusan is jól megtéptem. Hazáig kibírta, aztán délután beragasztotam.
Egyetlen üröm van az örömben, hogy a kuplung néha hülyéskedik. Általában szépen jól működik, de néha nem emel ki teljesen (kuplung főhenger már ki lett cserélve). Egy megállás alkalmával vettem észre, hogy a váltóharangból csöpög a fékfolyadék... Megérett a váltó kiszerelés...
A csomagtartó 2 szélén a bemélyedésekben tartok pár szükséges dolgot, mivel nincs ott semmi rögzítési lehetőség úgy döntöttem csinálok...
Egyszerű műszálas szalagból készült nagy patentekkel. A kárpitot ki kellett mozdítani, majd vágtam rá egy rést amin áthúztam a pántot. A másik cégére egy keményfa pálca került, ez tartja a helyén. Nem kell nagy erőt elviselnie, csak annyi a feladata, hogy ne engedje elmászkálni a dolgokat.
Ma végre, sikerült foglakozni személyesen az újonccal.. :)
Az akksi rögzítő pánt végén lévő rögzítő nem ért rögzítő szárig, így engedni kellett rajta. Eléggé zörgött előtte.. :) Aztán elmentem próbakörre, hogy biztos megszűnt-e a hang.. hát, vmi hang eltűnt, de van más is.. tompa koppanás hallatszik néha, de nem feltétlenül csak úthibánál.. lehet, hogy a balos torony volt, mert sztem nem volt rendesen meghúzva, de majd holnap kiderül.. :)
Aztán igyekeztem átmozgatni minél több dolgot a motortérben, ott nem találtam semmi "koppanó" dolgot.. :) Utastérben is keresgéltem, na ott azért már vannak nyűgök, főleg a hátsó könyöktámasz mögötti keret. Sajna hiányzik az ajtó és a keret is el van törve..ezt majd pótolnóm kell.
Első lökős nem mozog, bár, oldalt-belül hiányzik pár rögzítő csavar..
Hátsó lökős már mozgékonyabb volt, mert alul a keréknél hiányoztak a csavarok, amik a betéthez rögzítik. Szerencse, hogy felszerelkeztem jó adag bontott csavarral ill. műa pöckökkel és bolhákkal a 155höz. :) De nem sikerült mindet pótolni..
Ami szomorúság, hogy a hűtő menetirány szti bal oldala könnyezni látszik.. :( Csere lészen valsz.. valamint a harmonika szívócső egyik része is fáradt.. kiszakadva még nincs, de sztem nem kell sok neki..