Szóval az van, hogy több, mint egy hét után - az aksi szükségszerű feltöltését követően - ma helyet foglaltam benne, beindítottam, majd az egy pillanat alatt beröffenő MOTOR hidegen is gyönyörű surrogása, a hátsó dob lúdbőröztető dorombolása alatt, a fűtött ülésben, mely a PONT tökéletes méretű utastérben leledzik... szóval... Elöntöttek az érzések, mely gondolatokat szült hideg, de gyorsan melegedő arcbőröm mögötti térben. Ilyeneket, hogy: húzná néhai Rudolf Diesel bá a f.....a a remek találmányát, vagy dugná azok ülepébe, akik elhitették a világgal (és velem is), hogy ez JÓ nekünk közlekedni..., hogy hiányzik a bánatnak a kelletlen jéghideg kerregés, a nehezen melegedő, az ilyen időben túl sokáig tartó szánalmas didergő érzés odabent, az enteriőrben. Mivel GYORSAN áramlott be a meleg ájer, még több dilemma cikázását indukálta hamarosan nem kis méretű fejemben, ilyesmiket, hogy: 2000 ccm. alatt egyáltalán nevezhető-e AUTÓNAK bármi? Mifaxért kerül ennyibe a benzin, az átírás, az adó?! Miért nem adatik meg jóval több embernek, hogy megtudja, érezze, MI A JÓ?
... fentiek ideje alatt még mindig "P" állásban, álló helyzetben dorombolt a nagyvad. Gomb benyom, áthúzom "D"-be, és... A helyzet ettől még drasztikusabbá vált nyakam ékében, nem átallottam hangosan kimondani önnön magamnak: ehhez képest minden egyéb Alfa tényleg alsó kategória (értsd nyugodtan: sz.r), qrvára nem egy kávéház egy ilyen nagyvaddal. Egy GT SEM. Nagyon nem...
Mivel árulom, és vélhetően előbb-utóbb el is adom a bellát, muszáj volt kiírnom magamból kelletlenül és kéretlenül az előbbieket. Itt és most elnézést kérek, ha túl sovinisztának, becsmérlőnek, vagy egyéb negatív értéket hordónak tűnik néhányatok számára fenti szösszenetem, de tényleg így érzem - ennyire jó egy JÓ 166 V6. Igen, a V6, az 5 hengeres JTD sem rossz, de a fentebb leírtak miatt ugye... Akiben van affinitás, és lehetősége van rá - javaslom - ne eméssze magát, próbálja ki. Amíg még megteheti, amíg nem végez az enyészet a típus jelentős részével...
Azt hiszem, végleg "megtértem"; még ha soha többet nem lesz ilyen vasam ekkora motorral, akkor is: empirikus úton volt hozzá szerencsém. Köszönöm a sorsnak.
Így estére lenyugodtam, helyre állt a rend bennem. V6 leparkolva, holnaptól ismét a szép GT-vel kerregünk tovább... csak azért, mert OLCSÓBB a közlekedés vele.