Blog >> kipufogóvég

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-06-30

Évi egyszer le kell pucolni a króm kipufogóvégeket a rárakódott/ráégett mocsoktól. Ezelőtt tavaly május végén volt tisztítva, szóval már ideje volt. Annyira azért nem volt vészes az állapota. Az szembetűnő volt, hogy mióta mindig nyitott állásban van a kipufogó rendszer, ezáltal a külső végeken keresztül távoznak a forró gázok, a külsők sokkal több lerakódást szedtek össze.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-05-28

Évente egyszer le kell pucolni, mert rárakódik a korom meg a mocsok, ami egy sima mosással már nem jön le. Egy kis króm polírpaszta viszont megoldja a problémát.

1-2. kép: bal oldal előtte - utána
3-4. kép: kobb oldal előtte - utána

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-11-21

Lassan közelítjük a 8000 km-t és a króm kipufogóvégeken már meg is látszott ez. Sima mosással már nem jött le róla a rárakódott mocsok. Úgyhogy a még 159-hez vásárolt króm polír pasztával átsikáltam ezeket is. A végeredmény: újra csillogó kipufogóvégek.

1-2. kép: előtte
3-4. kép: utána

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-04-18

2016 augusztusa óta van fent a króm kipufogóvég és azóta nem nyúltam hozzá.
Ideje volt már, mert nem tündökölt már régi fényében. Igazából elég szarul nézett ki.
Vettem hozzá egy króm polír pasztát és egy mosogató szivaccsal (melynek egyik fele puhább, a másik érdes) nekiestem.
Először a külsejét súroltam le jó alaposan. Alá kellett feküdni, hogy tényleg mindenhol elérjem, de sikerült szépen megsuvickolni minden részét kívülről.
Utána, gondoltam, nekiesek a belsejének is, amíg bírja a szivacs, de éreztem, hogy ha tudna beszélni már jelezné: "Figyelj, azért a lófasznak is van vége!"
Így csak egy nekifutásra jól megsúroltam, ahol értem és ezzel egyelőre letudtam a kipufogóvég ápolását.

>> Tuning és extraMarcox // Alfa 159 Progression // 2015-10-05

El volt pár "fog" törve a gyári scudetton így inkább kicsit átmoddingoltam rácsos verzióra.

Scudetto:
Költség: 2500 Ft volt a rács
Ragasztó: volt itthon, így ennek az árát nem tudom
Ezüst festék: 1200 Ft ( Motip)
és az idő amit ráfordítottam, de az eredmény megfizethetetlen :)

Burkolat:
Fekete matt festék: 990 Ft ( Very well márka)
Lakk festék: 3-4 laza mozdulattal "megfröccsentve" - kicsit így selyemfényű lett
Piros festék: 1200 Ft (Very well) - a Maestro márkát nem ajánlom nagyon rossz-


Kipufogó:
LM-ben Szombathelyen vásároltam rá egy véget, 4500 Ft volt, jó minőségű, strapabíró nagyon.

A motorháznyitó kampót is átfújtam pirosra.

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-03-11

Hosszas agyalás, és a gyári vég árának megismerése után döntöttem. Megkerestem a gyárihoz legjobban hasonlító rozsdamentes kipufogóvéget, és valahogy felszereltem a vasra. A feladat távolról sem tűnt egyszerűnek, mert a gyári Ø63 mm-es végnek kb. egy 45 mm-es egyenes szakasza volt, melyre lehetett szerelni. Mókolni és hegeszteni pedig, nem akartam.
A dupla saválló vég, ugye 200 Ló felett alap. Ezeknek a fotóit és a katalógust nézegetve a véget kör alakúnak, 80 mm átmérőjűnek és az enyémhez képest +10-20 mm-es kilógásúnak találtam. A netet bújva először ilyen 10k környékén levőkbe botlottam, amikor is rátaláltam a Paragi 80-as végére. Ekkor szembesültem azzal, hogy a gyári vég nem is egyenes, hanem ferde levágású.
A kiszemelt áldozatom (1. kép) kb. 3 hét várakozás után meg is érkezett a helyi autósboltba.
Ára: 5.590,-Ft volt.
Update 2012.04.21..:
De pl.: itt is meg lehet rendelni. Ár: 5.000,-Ft + 1.800,-Ft a szállítás.
Mivel nem akartam autóm végére fellépőt, ezért először levágtam (2. kép) kb. 40-50 mm-t, majd a levágott hátsó szűkítő részt, 120°-os osztásban kifúrtam, és belülre hegesztettem 3 db rozsdamentes M5-ös anyát, amibe rm. csavarokat raktam (3-4. kép).
Az így elkészült véget felpróbáltam és majdnem sírva fakadtam. Két esztétikai probléma is volt: Az egyik, a még mindig túlzott kilógás (a gyári, + 40 mm), a másik pedig a vég belső felének túlzott kilátszódása. Rátolni a véget, csak a belsejében levő szűkítőig lehet.
Döntenem kellet (5-6. kép), elveimet felrúgva vissza kellet vágnom a kipufogót 25 mm-rrel. A művelethez a hátsó 4 db kipufogót tartó gumit kiakasztottam, lejjebb engedve a rendszert.
A visszavágás sajnos nem bizonyult elégségesnek. El kellet készítenem a végen, a felfele meginduló cső áthatását köszörüléssel. Ekkor sajnos, el kellet köszönjek a felső két rögzítő anyától is. Ekképpen a rögzítést is hegesztéssel kellet megoldanom.
Tehát vágtam, mókoltam és hegesztettem is, de az eredmény kárpótol (7-9. kép), valamint a cél szentesítette az eszközöket is!
A munkám során csak saválló és rozsdamentes segéd-, és hozaganyagokkal dolgoztam, minimalizálva a rozsda kialakulásának esélyét.

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-02

Lecseréltem a gyári idióta külsejű kipufogóvéget egy szebbre.
Kicsit szenvedtek vele, mert a kör kiömlőt át kellett formálni téglalapúvá, ráadásul nagy emelkedéssel. A megoldást végül a hátsó dob pár fokos elforgatása jelentette, így felső állásba került a kiömlő nyílása.
Az eredmény nem lett rossz, de most meg valahogy túl átlagos :)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2008-06-17

Ma végre rávettem magam, hogy méretrevágjam a kipuffcsövet a Gábor80-tól kapott vég számára. Szép lágy hörgős hangja lett.

KÖSZI GÁBOR !

>> Tuning és extraALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-06-09

2007.05.28.Felkerült az ovál kipufogóvég.A képek Kisbéren készültek a pecás alfástalin.