Blog >> drl
Ez csak egy teszt, természetesen azért is lett így beállítva a "kamera"...még hiányzik pár dolog.
Az irányjelző lesz használva és ahogy látszik irányjelzés közben elalszik a menetfény. Még megkapja a relét, hogy lekapcsolódjon a menetfény, ha a tompítottat felkattintom.
videó a "mókolásról" :-)
Csak annyi történt, hogy a silver verziót blue verzióra cseréltem. A kékes beütés csak egész közelről látható, egyébként fehér fénnyel világít...
Régebben már szemezgettem az OSRAM nappali menetfényes ködlámpáival, de akkor még 70ezer felett volt az ára. Most leakciózták 29900Ft-ra, ezért be is vásároltam belőle egy szettet. Annyira univerzális, hogy volt mit faragni, hogy a helyén legyen. Még a takaró burkolatból is kellett szednem, hogy szépen álljon a visszaszerelés után. Anyaghasználatban egy kicsit vastagabb vezetékeket vártam volna az Osramtól. A bekötéshez való kábelköteget jó lett volna ha nem nekem kell külön hálóba húzni, illetve az egyik csatlakozóból a vizállóságot szolgáló gumitömítés a befűzés során kiesett az autóba úgy, hogy azt meg sem találtam. Így csak reménykedem benne, hogy olyan helyre sikerült elhelyezni, hogy nem éri majd víz. A vezetékek hossza nagyon ki van számolva. Összességében nagyon tetszik.
Ismét egy kis DRL fejlesztés, mostmár olyat raktam be ami minden szempontból megfelel.
Ebben benne van az összes megfelelősségi tanusítvány, és még jól is néz ki. Kicsit fura, hogy közelről nem tűnik valami nagy fényerejűnek, ugyan akkor távolról meg nagyon élesen látni.
Plussz kicseréltem az ablaktörlő lapátokat is, meg kapott egy klímafertőtlenítést is.
Nos ahogy régebben a kék bestiánál, megtörtént Skyfall ledesítése is. Elöször a két első helyzetjelző kapott két projektoros fehér ledet, májd hátulra került a rendszámtáblához két nagyobb teljesítményű heatsinkes led, így a külső ledesítés be is fejeződött, nagyon pöpecül néz ki. Ezután következett a beltér: a kilépőfény vörös ledet kapott, a csomagtér szintén fehér ledeket. A belső két egység is fehér ledet kapott, de az első fejegységet még nem sikerült leszednem, így annak a beszerelése még várat magára. Egyedül a kesztyűtartó világítását nem cseréltem még le az első fejegységen kívül, de szerintem azt is meg fogom csinálni a héten. Továbbá kapott még a tolatólámpa egy cree-ledes egységet és a hátsó ködlámpa is és meg kell hogy mondjam, brutális fényük van. De komolyan, megpróbálok majd lőni valamelyik este egy képet, de a tolatólámpa bevilágít a kocsi mögött 3 méteren belül mindent. Egyetlen baj, hogy a can-bus hibát dobál, amit nem egészen értek, mivel mindegyik can-busos led, direkt úgy vettem az S.M.Powerben. No mindegy, erre majd később keresünk megoldást. Ezen felül elgondolkodtam azon, hogy beszerzek majd egy ledes Daytime Running Lightot a ködlámpa helyére, ami persze ködlámpa is egyben, ám ezt majd később tervezem meglépni. Továbbá elvileg péntekre érkezik a 6000K xenon izzó, úgyhogy végre rendesen fogok látni este is.
Itt az amorén már láttam valakinél, és nagyon meg tettszett. Így hogy magasabbra kerültek a nappali menetfények, akkor is időben észrevehetnek ha gödörből jövök felfele. Az index izzó helyére került, ennek azért kellet némi faragás, de megérte...
A DRL helyes működtetéséhez, hogy a helyzetjelző kapcsolásánál lekapcsoljon, itt is szükség volt egy relére, amit sajnos nem tartalmazott a csomag.
Egy kis videó a működésről.
Idő közben bekötöttem a nappali menetfényes ködlámpákat. Volt egy plusz kimondottan menetfény vezérlőm, de ezt sajnos nem lehetett bekötni, mert közös testen van a menetfény és a ködlámpa, a vezérlő egység meg negatív oldalt vezérli. A már bent lévőnek a vezérlőjére meg nem mertem rákötni, mert az meg 28Voltot ad a fejeknek. Ezért egy sima relével kötöttem be...
Hamarosan cserélem a ködlámpát. Tegnap érkeztek, de még csak egy bepróbálásra volt időm. Felfogatásilag semmilyen átalakításra nincsen szükség, teljesen passzol a gyári helyére. Majd az elektromos bekötés fog egy picit több időt igénybe venni.
Terveztem a DRL berakását amióta bent vannak az Osram Nightbreaker Unlimited izzók. Egyrészt az NBU-knak este veszem hasznát, másrészt drága mulatság ezeket cserélgetni ha kiégnének. Mostanában egyre többször sikerült elfelejtenem felkapcsolni a világítást lakott területen kívül, így a tervet valóra váltottam...
A legjobb egy ködlámpa helyére szerelhető DRL+ködlámpa lett volna, de ezeknek az árát kicsit sokalltam (ötödéért talán vettem volna azt). Kerek DRL-t a ködlámpa helyére nem akartam, mert ha már van ködlámpa, akkor nem fogom kiszedni, máshova meg kereket nem tudtam volna szépen berakni...
Maradt a led sor, már csak a tipust kellett kiválasztani és a helyét megtalálni. Hosszas keresgélés és méregetés után meg lett az is: Osram DRL 401 az alsó hűtőrács két szélénél alul az elhelyezés feltételeinek éppen megfelel és aránylag normálisan néz ki. Maga a beszerelés kicsit volt hosszabb mint 1 óra (a motortérben könnyen találtam neki tápot, gyújtáskapcsolóról kapcsolt vezetéket és a helyzetjelző vezetékét is), utána már csak a hűtőrács kivágásával kellett egy kicsit foglalatoskodnom. Közelről elég brutál fénye van...