Blog >> napfénytető
Nem éreztem, hogy nehezen mozgott volna a napfénytető, de úgy gondoltam, hogy nem árt ránézni. Jól tettem, és ajánlom mindenkinek akinek van. A csavar eloldása után alig tudtam kézzel mozgatni a zsanért a sínben.
A menete: Az autó lemos, jól megveretni a sínnél, hogy minnél több kosz eltávolodjon. Így utólag, egy általános mosás is elég. A tetőablak megnyit, az üveg alátámaszt (én egy habszivacsot és egy darab hungarocelt használtam), majd a hátsó zsanérnál a csavar kivesz. Ítt az jönne más leirását követve, hogy a sínnél valamilyen kenőszprével (nem WD40-el) jól befujkodni, a zsanért közben kézzel megmozgatni, és jó lesz. Nekem valahogy így nem lett meg a várt eredmény, ezért inkább kibontottam a sínt zsanérostul. A sínt, és a helyét egy rongyal kitörölgettem, majd szilikonzsírral megkentem a csatlakozó felületeket. A zsanér a kialakításánál fogva így sem szalad a sínben, de sokkal könnyebben mozog, mintha csak befújkodtam volna.
Az első zsanérok szinte gondozásmentesek, gondolom még a gyári szilikonzsír lehet rajtuk.
A napfénytető a múltkori beázás óta nem produkált semmit, pedig állt rajta 15cm hó, esett eső, szóval minden volt, de beázásnak legkisebb jelét sem produkálta szerencsére!
Viszont ettől függetlenül vannak bajok, pl. szarul áll, nem találja meg a középhelyzetét, stb. Maklárnál a bontásra szánt autókban szebben állnak az üvegek! :((
Szóval az lesz hogy:
1. Rá kell jönni hol a középállás érzékelője, mért nem működik.
2. Megpróbálni beállítani az üveget rendesen.
3. Hozni Maklártól üveget tömítéssel (Webasto)
sz'al kapott ilyet is 07.03.20.-án. Webasto medium, 3 év teljeskörű garival. Nagy feeling, nagyon hiányzott már. Teljesen beázásmentes, tehát aki ilyenben gondolkodik, no para!
2006. május 17-én beszerelték a napfénytetőt: itt a nyár :) Igazából úgy volt, hogy majdnem vettem magamnak egy Spidert a 145 helyett, csak végül az ésszerűség győzött. Első számú autónak nem lett volna praktikus. Így kénytelen voltam kárpótolni magam :)
A napfénytető márkája Webasto, teljesen automata volt, kulcskivételnél bezárta magát. De ha nyitva akartad hagyni, csak egy gombot kellett rajta megnyomni, és nyitott tetővel parkolhatott az autó a beélesített riasztó pedig vigyázott rá :)
Itt szerelték be: http://www.gima.hu/