Még tavaly ősszel vizsga előtt észrevettük, hogy a féltengely külső gumiharang szakadt a baloldalon. Akkor nem lazult a csavar egyszerűen sehogy sem.,
Nem rizikóztunk vizsga előtt, hogy esetleg melegítve jön le és viszi magával a csapágyat is, ment úgy vizsgára. Valamint halálra ítéltük azt a féltengely csuklót, úgy hagytuk. Bírja amíg bírja. Egy évig tűrte a kínzást, az utóbbi hetekben már nagyon kerregett kattogott.
Vettem hát bele egy újat. És itt kezdődött a bonyodalom. Az autó szétszedve, Sanyi hív, hogy nem jó az alkatrész. Mert ebből is kétféle van, hála az égnek. A "belső felütésű", ami ránézésre kívül egy zégergyűrűvel rögzül. Ilyet kapni mindenféle márkában. Na ez pont nem jó.
A mi kis TD-nkbe olyan kell, ami a kerék felőli oldalon rögzül egy kis rugós karikával. A harmadik alkatrész lett jó. Kép alapján én szúrtam ki, hogy mintha ott rugós gyűrű lenne, nem zéger. És yess. Persze a leírás szerint ez is belső felütésű. Bármit is jelentsen.
A rögzítő csavar külön tanulságos eset volt. Kb 2m erőkarral sem mozdult. A szerelőm végül kis flexet használt, azzal szabályosan leműtötte a csavart. Hiába, még ez is gyári darab volt, 20 év alatt úgy összeállt a csukló a csavarral, mintha egybe öntötték volna.
Végül sok rohangálás és kemény küzdelem árán, de felkerült az új csukló, friss zsírral, új porvédővel.
Ha a túloldal kiszakad, már tudjuk... flexet neki. Ha menthető a csukló, nem sérül a menet, akkor jó. Ha nem, akkor a cikkszám már örökre feljegyezve...