Blog >> tartó

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-23

A 156-ba is beépítettem egy mágneses GPS tartót a középkonzol tetején lévő légbeömlőre, ugyanezt megcsináltam most a 159-cel is. Maga a tartó a régi, egy ebayről vett univerzális tartó, aminek levágtam az alját és szintén az ebayről vett erős mágnest szereltem rá. A gömbfejet egy kicsit reszelni kellett mert nem ment rá a Wayteq tartója, de megoldottam. A légbeömlőre egy fémlapot csavaroztam, ez lett a mágnes ellendarabja. Ugyanide beépítettem egy tápcsatlakozót, amihez a szivargyújtóról vezettem el az áramot, egy feszültség csökkentő/stabilizáló cuccon keresztül (a GPS-nek 5V kell, USB-s). Szintén ebayről vettem egy mini USB toldót, aminek 90 fokban el van forgatva a feje, így a készülékbe bedugva, hátrafelé megy a kábel, ennek a másik végére szereltem a tápcsatlakozót.
A táp elvezetéséhez szét kellett kapnom a középkonzolt. Ez nem olyan bonyolult mint amilyennek hangzik. A 3db kör alalkú légbeömlőt egy speciális kampóval lehet kihúzni, hajlítottam drótból. A valtó körüli fedelet fel lehet pattintani, alatta van 2 csavar, további kettő a két szélső légbeömlő alatt, és még 2 opcionális a rádió mögött. Megcsapoltam a szivargyújtó csatlakozóját, és onnan húztam el a kábelt. A feszültség csökkentőt az óracsoport mögé csavaroztam fel, innen egyszerűen át lehet vezetni a kábelt a felső légbeömlőhöz. Közben megjavítottam az egyik légbeömlő lamelláit, szét volt esve az egyik, és pótoltam egy csomó csavart, elég kókány munkát végzett a villanyász aki szerelte régebben.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2012-06-05

Alfacitybe menet többször is nyekkenő hangot hallottunk hátulról, olyasmit mint a haldokló stabrúd szilentjei adnak. De nem egyértelműen az úthibákon, inkább a kaszni belengésekor. miután beparkoltunk alánéztem és rémülten láttam hogy a tankot tartó hátsó fémpánt el van szakadva (átrozsdásodott). Megkonzultáltam Csörivel mit lehet tenni. Arra jutottunk, hogy mivel maga a tank a helyén van és a többi pánt látszólag ép, óvatosan haza tudok vele menni. Hozzáteszem, hogy reggel tankoltam majdnem teljesen tele, szóval volt súlya is a tanknak. Na szépen lassan, igazi nagypapásan hazamentünk. Minden rendben volt. Hétfőn megrendeltem az alkatrészt, itt Győrben a Felni Kft-nél, közben kérdeztem a szerelőt (RPM Max, Tóth Levi), hogy gyorsan meg tudja-e csinálni, mert csütörtökre be van jelentve műszakira. Kedden délután össze is rakta. A másik 2 pánt sokkal jobban nézett ki, csak a hátsó volt szétrozsdásodva. Mindegy kicseréltettem mind a 3-at.

A kiszerelt és előkészített alakatrészeket, a motortér felső részének alkatrészeihez hasonlóan bevonatoltam.
A szemcseszórt részeket Tiszakorr rozsdagátló alapozóval alapoztam szórással 1 rétegben, majd Alvikorr zománccal bevontam szórással 2 rétegben.
A horganyzott alkatrészeket, kötőelemeket 95%-os tiszta horganyt tartalmazó akril gyanta kötőanyagú Hanno horgany spray-vel fújtam 3 rétegben.
1-2. kép - lefestett felszerelt légszűrőház tartó
3. kép - felszerelt letisztított és szilikonnal leápot légszűrőház
4. kép - lejavított motortartó bölcső
5. kép - lejavított kereszttartó
6-8. kép - lejavított klímahűtő
9. kép - lefújt szélvédő mosó folyadék tartály tartó
10-12. kép - felszerelt szélvédő mosó folyadék tartály tartó

Az alkatrészek kiszerelése és előkészítése után következett azok bevonatolása.
Ehhez három anyagot használtam.
A szemcseszórt részeket Tiszakorr rozsdagátló alapozóval (1. kép - első részlet) alapoztam szórással 1 rétegben, majd Alvikorr zománccal (1. kép - második részlet) bevontam szórással 2 rétegben.
A horganyzott alkatrészeket, kötőelemeket 95%-os tiszta horganyt tartalmazó akril gyanta kötőanyagú Hanno horgany spray-vel (1. kép - harmadik részlet) fújtam 3 rétegben (2-3. kép).
4. kép - csavarok összeválogatva várják beépítésüket
5. kép - biztosítékház tartó
6. kép - beszerelt ECU-, és akkumulátor tartó
7. kép - beszerelt szervó folyadék kiegyenlítő tartály
8. kép - beszerelt motortartó bak
9. kép - visszaszerelt zárhíd
10. kép - kötőelemek a helyükön
11. kép - motortér zár, és zárhíd tartó a helyén
12. kép - újjászületőben
A kötőelemek becsavarásakor megsérült bevonatokat kis ecsettel javítottam.

Miután lebontottam a problémás részeket, következett a felületek szakszerű előkészítése, a rozsda eltávolítása.
A kezelt alkatrészeket két csoportra lehetett bontani.
1. Fekete festékkel bevont alkatrészek:
- zárhíd
- ECU tartó (4. kép)
- akkumulátor tartó
- kormányszervó folyadék kiegyenlítő tartály tartó
- TX fejű csavarok (6. kép)
2. Horganyzott alkatrészek:
- motortér zár
- zárhíd tartó
- akkumulátor melletti biztosíték csoport tartó
- jobb oldali motortartó bak
- egyéb kötőelemek
A feketére festett szénacél elemeket szemcseszórtam szemcseszóró pisztollyal (1-2. kép). Kivétel ez alól a zárhíd (3. és 5. kép), aminek szórását szakcéggel végeztettem felületének viszonylagos nagysága miatt. Ennek másik oka, hogy a szóráshoz gránitot használtam és ez nem hajlandó rendesen működni. A probléma abban rejlik, hogy a gránit magába veszi a párát és képes összeállni tőle. Emiatt a nehezen szívja fel a tömlő a granulátumot.
Illetve a gránitnak elég nagy a sűrűsége, emiatt pedig a szívócsőben mindig visszaesik a gravitáció hatására.
Továbbá az általam használt gránit túl apró szemű volt, így az elég szapora, és a felületi érdesség is alacsony volt.
Ehhez a berendezéshez a megfelelő anyag a műkorrund lenne, de arra most nem tudtam szert tenni.
Szórás előtt a belső menetekbe idegen csavarokat tekertem, a külső menetekre pedig üzemanyagcsöveket húztam, hogy bevédjem azokat a szemcsék abbraziv hatásától.
A szemcseszórás után a lehető leghamarabb zsírtalanítottam majd bevontam a felületet.
Az akkumulátor tartón csak néhány apróbb helyen (éleknél) volt felületi rozsda, melyet helyileg kezeltem.
A horganyzott elemeket RO55-ös rozsdamaró fürdőben áztattam, passziváltam (7. kép). Szükség esetén drótkefével növeltem az anyag hatékonyságát. A rozsdaoldó sajnos helyenként lemarta az alkatrészekről a horgany bevonatot is (8-9. kép), így azokat is bevonatolnom kellett. A bevonatolás előtt dörzsivel fokoztam a felület érdességét.
Az alkatrészek bevonatolását a későbbiekben publikálom!

>> Autóápolásdroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-18

Egy kicsit - a telet tekintve - megkésve, az alábbi termékeket szereztem be az Alfához:

Akkumulátor töltő: CTEK MXS 5.0: 17 900 Ft (No Comment! Egy pici azért itt! Ja, és jó lesz az Apriskához is!)
Nanopad (ajándék): All Ride Dashboard Gel Gripper 10 x 15cm: 0 Ft (Valamire csak jó lesz. Ajándék lónak ne nézd a fogát! :))
Hólánc: Snowfox 090 rombuszmintás 12mm: 6 490 Ft (Ha kell, hát legyen. Bika 12 mm-es)
Hólapát: Autós hólapát teleszkópos alumínium nyél 50444 (Méret: 310 x 345/700 - 840 mm): 2 341 Ft (Hasznos holmi szükség esetén)
Aprópénz tartó: Lampa 65441: 396 Ft (Írány a kocsimosó...:))
Biztonsági öv párna: Alpin 74653 zsiráf: 1 046 Ft (a nőnek...)
Gumi ápoló spray: Prevent fekete 400 ml: 1 350 Ft (Próba cseresznye. Majd összeeresztem a glicerinnel)

Tulajdonképpen csak akksitöltőt akartam venni, de, hogy elérjem a 20.000,-Ft feletti ingyenes kiszállítást belelendültem a rendelésbe!

Hogy hol?

autofejlesztés.hu

CTEK-ben a legolcsóbbak, és a többi motyó sem drága. Hatalmas kínálat, bár elég sok a gagyi is!
Az ember korrekt, nagyon! Ajánlom!

>> Tuning és extraLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-07-22

Új hely a CD-knek, legalább most már nem foglalják a helyet az amúgy is kicsike kesztyűtartóban.