Hosszú tétlenség után, végre elérkezett az idő hogy egy újabb lépést tegyek.
Összeszerveztem hát a dolgokat és elhatároztam hogy beállítjuk a vezérlést, úgy ahogy kell, műszerrel, pontosan. Természetesen mint mindig, Attila szerelő barátom segített.
Nos ez meg is történt, mikrométerrel felső holtpontra állítottuk, majd a vezérműkerekeket lazítva pozícióba állítottam a tengelyeket. Nem volt annyira vészes mutatvány, pontosabban annyi azért történt hogy mivel épp nem volt a műhelyben megfelelő méretű szerszám a vez.tengelyek fogásához, így franciakulcs-szerű nem épp célszerszámmal dolgoztunk, tehát nem mm pontosan áll, de arra mindenképp jó, hogy kompressziót mérjek rajta így, és ha számottevően javult a helyzet akkor ez volt a probléma.
A felső holtpontra állítás már főtengely ékszíjtárcsa nélkül történt, azt a múltkor már leszedtem róla. Elméletileg kellene lennie a vízpumpán is jelölésnek, de azon nem találtunk semmit, pedig a donor motorról leszerelt pumpán is kerestem. Ez csak zárójeles gondolat.
No miután helyén volt a vezérlés, levontuk a következtetést hogy odébb volt rendesen, most annyira a helyén hogy kompressziót lehessen mérni, de az okok még mindig tisztázatlanok, hogy mitől ment el? Épp pakolászni kezdtünk volna mikor is barátom kiszúrta a hiba okát:
Valóban a vezérlés nem volt a helyén, de hogy mitől nem? Nem a szíjfeszítő hibája, semmi ilyesmi.
Hanem gyakorlatilag a főtengely mozdult el a pozíciójából. Hogy ez hogy lehet? Lenti képekkel illusztrálom:
1. kép: Ez a főtengely vége, látható van benne egy bemarás,
2. kép: ebbe a "fészekbe" ez az ék való
3. kép: és ez az ék tartja pozícióban ezt a vezérmű kereket
4. kép: összeszerelve így nézne ki, középen lenne az ék. Ehhez lehet felső holtpontot nézni, és beállítani a vezérlést.
5. kép: Na ez az én motoromon így néz ki:
Akinek nem tűnik fel semmi, annak segítek:
6-7-8 kép: ennyit mozdult el a vezérműkerék, valamiért "kiszopósodott" az ék helye.
Elméletileg ha szerencsém van és nem görbült szelep, akkor ezt kell kicserélnem.
Továbbra is nézni kell kompressziót abból kiderül hajlott-e szelep..
Ettől függetlenül kiszedem a motort valamikor, mert
1.a vezérműkereket amúgy sem tudom így a helyén leütni, a pót-motorról is alig jött le
2. egyszerűbb összerakni ha kint van, illetve apróbb revíziókat megcsinálni
3. így rendbe tudom tenni a motorteret, egyéb dolgokat (vezetékek, zajcsillapító, etc.)