Kitakarítottam a szélvédő előtti esővíz elvezetőt, nem is volt annyira tele, mint amire számítottam. Gondoltam egyuttal a pollenszűrőre is ránézek, de ennek csak a hűlt helyét találtam. Még a tartó konzol sem volt meg, de olyan mintha soha nem is lett volna oda felcsavarozva.
Egyuttal ellenőriztem az ablaktörlő szerkezetet. Elég masszív nem lóg, nem lötyög, viszont számomra érdekes a működése, lehet van egy kis kopás az elektronikus részénél. Ha szakaszosra van állítva, nem csak az alsó végálláson, hanem a felső végálláson is megáll egy kicsit pihenni. Ilyenkor nem is töröl ki teljasen az üveg széléig, hanem függőlegesen áll meg a lapát, és onnan indul vissza. Ha folyamatos gyorsra van kapcsolva, akkor a felső végállást, teljesen a szélvédő széléig engedi, és az alsó végállást is magasabbra veszi. Lekapcsolásnál, viszont visszatér rendesen a helyére. Ezért gyanítom, hogy így működik helyesen.
Helyzetjelző izzókat cseréltem elöl. Ugyan csak az egyik volt rossz, de inkább párban cseréltem. Az index izzókat is újra cseréltem, így már szép sárgán villognak ezek is...
Sok macerálásal az akkut (53Ah bars jobb+) le is merítettem, ahhoz képest, hogy milyen kicsi, jól bírta. Még jó, hogy a sajátját fel sikerült tölteni, így az visszakerült bele, bár azt sem mondanám belevalónak (70Ah exide bal+), kényelmetlenebb volt berakni, és a kárpit is jobban feszül felette...
Ma megejtettem az olajcserét, és ami ezzel jár.
Az olaj MOTUL 8100 X-cess sokan dicsérik, így most én is teszek vele egy próbát, és most kaptam mellé ajándékba 5L téli szélvédő mosó folyadékot is. Ezt még nem töltöttem bele, de amilyen sűrűn kell használni mostanában, gyanús hogy ebben a szezonban még be lesz töltve...
Az olajleeresztő csavarra már éppen ráfért a csere (FEBI lett, mert ilyet kaptam), az imbuszkulcs már el is fordult benne, nem is tudtam kiszedni csak vízpumpa fogóval.
Pollenszűrő JC PREMIUM. A pollenszűrő cserénél megejtettem a fűtőventilátor kiszedését, nem is gondoltam volna, hogy mennyire egyszerű kiszerelni. Nagyjából letakarítottam a lapátokat, illetve kifújattam levegővel, rengeteg por volt benne, illetve az alsó csapágyának adtam egy kis kenést mert nem rég elkezdett alacsony fordulaton nyöszörögni.
Izzó OSRAM Night Breaker. Egyrészt mert sokan dicsérik, másrészt mert elszállt harmadik Silverstar izzóm is. Érdekes, hogy nem az izzószál ég el, hanem az izzószál lábainak a tövénél válik el. A vetítési képeket nappal csináltam, talán így is kivehető, hogy a night breaker szélesebbet terít a felső, az-az a távolabbi tartományban, de majd esti vezetésnél fog elválni, hogy mennyivel jobbak...
Motorolaj szűrő BOSCH.
Gázolajszűrő SOFIMA.
Légszűrő FILTRON.
Végezetül kitakarítottam az autót, és közben rájöttem, hogy elfelejtettem klímafertőtlenítőt venni, így ez még várat magára...
Kiégett az egyik izzó a műszeregységben és nem mutatta az össz. és napi km állást. Izzó cserélve.
Ezen kívül kapott egy új pollenszűrőt is.
Km: 207400