Blog >> utazás

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-11

sződ-nevelek - bp (tankolás) - komárom (monostori erőd) - győr (városnézés) - sopron (hotel korona, károly kilátó, stb.) - fertőrákos - fertő-tó - mörbisch [A] (hajóval) - fertőrákos - sopron (hősi temető) - fertőrákos (kőfejtő) - balf (tó) - nagycenk (kampa-trendhaus lakópark) - kőszeg (vár) - szombathely (csónakázó tó) - nagykanizsa (cirkusz) - vízvár (rokonok:) - nagykanizsa - fonyód (kikötő) - balatonszárszó (kaja) - székesfehérvár (kétbetűs:) - sződ-nevelek

mindösszesen 888km, 8,42l-es átlagfogyasztással

Szombathelyen vettem észre hogy elfosta magát a jobb első és hátsó lengéscsillapító, de onnan még volt hátra majd' 500km (~490) és még egy nap, hogy hazaérjünk. Sikeresen vettük az akadályt, bár izgalmakkal teli 500km volt. Mindenesetre útközben felhívtam Gerissimot, hogy mikor tud nekiállni majd a cserének.

Az első és a hátsó kerékdob már csupa olaj és nagyobb gödröknél/huppanóknál elég érdekes hangokat hallat, úgyh cserés lesz biztosan. Még szerencse, hogy anno András bácsitól beszereztem két elsőt. Két hátsót még elő kell teremtenem valahonnan..

Karácsnyi szabadságunkat mint minden évben, ezúttal is Magyarországon töltöttük. A repülőjegy árak szinvonala miatt ismét autóval érte meg hazamenni. A hazaút elött kapott olaj, termosztát és lambdaszonda cserét. Szépen mentünk hazafele, az úton semmi gond nem volt. Állandó problémámat az alapjárati bizonytalanságot sikerült elhárítani, az egyik gyertyapipa áthúzott. Pirinél tudtam pótolni aki feltette hibakód kiolvasásra is(két apróbb hiba volt). Kapott még új féltengely gumiharangot és hosszbordásszijjat is. A két ünnep között kávéztunk a dunaújvárosi alfásokkal és találkoztunk Korrynál az AutoexpoM1-ben a GTV-sekkel. Beinditottuk Matricát(Korry GTV V6-ja) és azt hiszem beleszerettem a V6-ok ba:))
Péntek reggel indultunk vissza Skóciába és szombat hajnalra értünk ki 25 óra alatt. Ez új rekord, de csak annyi történt hogy sehol nem volt fennakadás és tudtam a saját tempómmal jönni. Egy valami nagyon bosszantó volt: Németország után átérünk Belgiumba ahol 120km/h a megengedett sebesség de "smog" miatt mindenhol 90-es táblákkal diszitették az útak szélét:((((
A GTV-t minden dicséret megilleti, mert 230ezer km után hiba nélkül letolta a 2x 2400km-t!!!!!

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-10-31

Pénteken este (1031) mi is megjártuk az alfával a nem régiben átadott Megyeri hidat, igaz nem MiTo-val voltunk, de én nem is bánom:) Úgy olvastam, hogy ebben a hónapban lesz csak dísz-kivilágítva a híd, úgyhogy az utolsó nap még ellátogattunk oda, hogy megnézzük közelebbről, milyen is, mikor fényárban úszik. Szép:) Tettünk rajta egy tiszteletkört, aztán mentünk a dolgunkra tovább.

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-09-29

Hat nap Olaszország. Gyönyörű volt. Máris visszavágyom:) És azok az Alfák.. Voltak különlegesek is, amiket itthon nem látni. Viszont a 126db-ból - amit sikerült megszámolni -, egy facelift-es 156-os sem volt. Ezt érdekesnek találtam, és MiTo-t sem láttunk, csak modell autóban. Ha már itt tartunk; Velencében sikerült beszerezni egy nagyobbacska (1:24) 159-est, a Rialto-tól nem messze:) Májusban ismét megyünk. Remélhetőleg, akkor már egy ugyanekkora 156-ossal térünk vissza - ugyanis abból csak 1:43-as volt, vagy carabinieri, sajnálatomra.

[Költségeim: Alfa Romeo 159 SW modell 13 Euro]

>> EgyébSeriff // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2008-08-12

Irány Horváthon, racionális választás a családi autóparkból JTD SW, evvan.

Az SW nagyon gyengécskének tűnt eleinte a V6 után, Novitec ide vagy oda, de aztán megtanultam újra vezetni a túrólyukkal, novitecgázpedálreakcióval, de akkor is benzin az üzemanyag neve. Fogyasztás- pálya+szerpentinek+falubanközlekedések: 5.25. Ezt hogy a fenébe tudja egy telepakolt dög sportwagon?! Pofátlanság...

Folytatás következik, még 3 nap és megyek vissza kedvesemmel, hajrá Novitec;)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-10

Az első hosszabb út a baleset óta. Nagyon szépen viselkedett az autó. Minden ok vele. A fogyasztását sajnos nem sikerült kitapasztalni még teljesen, de 9 liter körül mozog végig klímával. 600km-t tettünk meg zökkenőmentesen 2 nap alatt, úgyhogy azt hiszem mostmár végleg megnyugodhatunk, hogy jól össze lett téve a masina. A kartervédő viszont hiányzik, mert nagyobb sebességnél kicsit visszafogja az autót a hiánya. De ami késik .. És ami jó hír, hogy arrafelé is vannak alfások:) és valamelyik még azt is tudja, hogy hol találja a refi kapcsolóját köszönésképpen:)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-04

Tegnap (0503) megjártuk Bécset, tök jó volt meg minden, de még mindig az Alfánk nélkül tettük meg az utat. "Unaloműzésképpen" megszámoltam az osztrák alfákat. Kereken 70-et láttam. Volt 75-ös, 147-es, 156-os, 159-es, 166-os, GT, és Brera is, más típussal nem találkoztunk. Ezek közül itt van pár kép.

Most beszéltem telefonon Zolival (18:18); nem indul az autónk, pedig már készen lenne.. Holnap megnézi két autószerelő srác. Már csak ez hiányzott.. Remélem nincs nagy baja.

>> Egyébfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-03-31

Egy alapos mosás és tisztítás után beszereltem az új audió fejegységet, és az autó kész volt az első hosszabb útjára. Barátainkhoz mentünk Pécsre. A szokásos Kecskemét-Dunaföldvár-Szekszárd-Pécs útirányt választottuk. Odafelé komótosan ballagtunk, mindenhol próbáltam "jogosítványon belül" autózni, ez a gyakorltaban 130 km/h-t jelentett, visszafelé egy kicsit sietősebbre vettük. Az autó jól alapvetően jól muzsikált. Nagyobb sebességnél is csendes, nem zörög, nyiszog, a motor és a turbó szép csendbes morajlással teszi a dolgát. A komolyabb emelkedőkön pedig meghökkentően parádézik, még 5-ösben is nagyon komolyat gyorsul. 2-3-4-es fokozatban pedig büntet.
A problémákról:
A futómű javítását nem lehet sokáig halogatni, a bal első lengőkar már kukára érett, és azt érezteti is, leginkább a nyomvályúkban. Egy termosztát-csere is esedékes, a motor kissé túlhűtött országúton, csak 70 fokot mutat a műszer a kívánatos 85-90 helyett. Ez fogyasztásban jelenthet akár egy liter pluszt is. Apropó, fogyasztás, még nem tankoltam vissza, de a mutató állasa alapján 12 l /100 km-t saccolok, se nem jó, se nem rossz, mindenesetre ez lesz a kiindulási alap. Nem ártana még az üzemanyagszűrőt, gyertyákat és a gyertyakábeleket is átnézni, az előző gazda elmondása alapján lassan esedékes lenne.

>> EgyébSeriff // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-11-08

Szépen teljesített a sötét oldal szerény katonája.
Fogyi: 6.1; 6.2; 6.1 a három tankolásnál- ha csak fater vezeti szvsz 5.5 körüli érték jön ki- végig autópálya- magyar, osztrák, német és francia. A két, dojcsul beszélő emberek országában kegyetlen sz.r körülményeket tapasztaltunk, nem kis meglepetésünkre:(( Folyamatos felbontások, elkerítések, gyakori 80as, illetve 60as táblákkal:S
A hazai pálya nagy dícséretben részesül- tökéletes útpálya, olcsó benzin, tűrhető matricaár- nem gondoltam volna, hogy a magyar ugar vizsgázik jelesre:/
A franciák utai jók, de irdatlan drágák- ha jól emlékszem ~250km-es szakaszon 50ojrót fizettünk, visszafelé dettó- az összesen 25ezer Ft 2 használatért- annyira nem hájtek az útpálya és a Subaru Impreza WRX STI rendőr sem barátságos:D

1 hiba volt a kocsival- lemerült az akksija: 3napot állt, valószínűleg égve maradt az egyik belső lámpicsku. A kocsi nem indult.
Szerény véleményem szerint egy bivalyerős, egy éves sincs Banner akksinak baromira nem illene lemerülnie szűk 72óra alatt egy piszlicsáré lámpa miatt. Más nem lehetett a ludas- rádió, GPS, DVD kivéve, Lámpa Leó, no parkolófény, semmi. Ejnye-bejnye.
Öröm az ürömben, hogy a Magyar autóklubbot hívtam, és 1 órán belül (!!) ott voltak Párizs egyik külső területén és ripsz-ropsz indult a kocsi.

A gázolaj kinti ára 1.2 és 1.3 Euro/liter között volt, ami a negyedezres árfolyammal nézve 300-325Ft/lityó. A benzin általában 15-20centtel drágább:S

A JTD egy ... illúzionista- elhiteti az emberrel, hogy gyors (?) autóban ül és dinamikusan halad. A V6 nem hazudik, a JTD igen, de kit érdekel- az a fontos mit érzel, nem az, hogy valójában mi is történik;)) Mondjuk a Novitec-kel tényleg nem megy rosszul a 8szelepes traktor sem- a Peripherique-en rendesen emberkedtünk, amikor 13 óra után megérkeztünk Párizsba és már baromira oda akartunk érni...

Egy valamit nem akarok hallani egy darabig: ÚJRATERVEZÉS :DD

>> Egyébkertecs // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2007-10-08

Rafting túra Szlovéniában! Óriási buli, a leírásban csak az autós részre szorítkozom. Akit a raft része is érdekel, itt a web-lapja a csapatnak, akikkel voltunk, nagyon jók és szerintem nem drága:

http://www.deltasite.hu/profiles/standard/index.php?goto=welcome.php&site=kalandcentrum

Nem egyszerűen mentem, mert be kellett gyűjtenem a társakat Bp-en, nem tudtak lejönni a pénteki meló után időben. Tehát első etapban Pécs-Fonyód, aztán pályán Bp. Utálom hétköznap a közlekedést Pesten, be is jött: halálos baleset az M0-án, lezárva az egész az M5 felé. Érdi lehajtótól BAH-csomópont fél óra be, ott tankolás az Agipnál, tele 98, aztán ki is egy jó 3/4 óra, faszán kezdődik.
Az oszták autópályát céloztuk, de én nem akartam a 8-ason menni, inkább M7 végig, aztán úgy Rábafüzes. Osztrák 10 napos pályamatrica 2030 Ft.
Az autópálya náluk is szar, csomó helyen leszűkül, 60-80-as táblák, gyökerek, akik nem tudnak elmenni a busz mellett a 2,2 m szélességen... Nem mentünk gyorasn, 120-140 km/h. Át Olaszországba, egy durva hágón keresztül Szlovénia, Bovec mellett Trnovo ob Soci a cél. Éjszaka a határátkelőkön ki sem dugják a fejüket, de állítólag érdemes megállni, mert ha csak áthajtasz, könnyen elkezdenek kekeckedni a szlovén határőrök.
Az ottani autókázások után 700 km-nél tankoltam vissza a gépet, a pesti dugózással együtt 8,2 l/100 km jött ki. Szlovén 98-as 1,019 EUR? Nem gyenge különbség, a pesti 294-hez képest!
Haza a megszokott tempó, 120-130 km/h, éjszaka, egész nap rafting után örültem, h látok : ) Balatonlellénél M7-ről le, 67-esen Pécs. Visszafelé fogyasztás érdekes módon csak 7,6 l /100 km. Szlovén benzin? Vagy csak lassabban jöttem.

Szép a hely, az élmény pedig felejthetetlen! Érdemes kipróbálni!