Blog >> utazás

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-01

(0430-0501)

sződ-nevelek - vác (autómosás) - sződ-nevelek - szada (Paradox) - bp (CSS Tuning Shop) - székesfehérvár (Buksi) - nagykanizsa - (tesco) - vízvár (rokonok, szivagyerek) - barcs (ballagás) - vízvár - M7 (marché) - bp - gödöllő (anyák napja) - M0 - sződ-nevelek

mindösszesen 750km, 9,60l-es átlagfogyasztással

[Költségeim: kézi autómosás 400Ft]

>> EseményDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-04-25

Liával kirándulni indultunk. Előtte azért a biztonság kedvéért felhívtam a szervízt, hogy ismerve a kormánymű állapotát elinduljak-e, de persze nyugodtan mehettem:))

Az útvonal: Budapest - Balassagyarmat - Zólyom - Donovaly - Suchá Horá - Zakopane. 324 km
Az úton nagyon jól lehetett haladni, csak néhol esett az eső. Útközben rendíthetetlenül villantottam, integettem, de mindösszesen csak egy ezüst 156-os köszönt vissza, szlovák rendszámmal, már majdnem a lengyel határon:)) nem kicsit lepődtem meg :))

A lengyeleknél senki nem volt már ilyen, ott csak néztek bambán :))
A lengyel utak ugyanolyanok, mint nálunk. Krakkóban kátyúk, a hegyek közt szintén. de azért nem vészes. Mindenképp vissza kell menni:)

Visszafelé ugyanígy jöttünk vissza. Csak már nem Balassagyarmat felé, hanem Ipolyságnál jöttünk át a határon.
Tankolni viszont Szlovákiában kell. a dízel literjét 1,10 EUR-ért osztogatták, úgyhogy egy kis Shell is befigyelt:))

A fogyasztás meg rendkívül jó volt. Annak ellenére, hogy hegyeken mentünk, Tátrára másztunk, az 1/4-es üzemanyagszint vonalnál 830 km-t mutatott a napi km számláló:) Lia nagyon jól érezte magát :))

Jó volt, szép volt, visszamegyünk:)

>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-04-20

Párszor már jártam Olaszországban, de kizárólag Budapest – Milano - Budapest viszonylatban, autópályán. Az pedig az egyik legunalmasabb elfoglaltság; nyíl egyenes szakaszok, zajosan befogható helyi adókon betelefonálós műsor, amit a „Controllo della Velocita” táblák foglalnak keretbe. Ilyenkor mindig ábrándozva néztem az elsuhanó falukat, a kis templomokkal, a fasorral a domb oldalán és az elszórt várakkal. Csak rántanám el a kormányt az első sorompónál.

Namost, múlt héten úgy alakult, hogy kényszerűen el kellett hagynom a lakást, így lett belőle egy kis olasz kiruccanás. Végre kiélhettem a vonzalmamat, időm volt, mint a tenger és Pirit is hazavihettem. Nehogy hanyagolva érezze magát mostanában.. Így ma cirka 2000 km-el több van benne, mint egy héttel ezelőtt. Ebből csak kb 300 ment bele a Garda tó körül, ami a célpont volt. De azt a 300 kilométert örökre megjegyeztem.

A tó keleti partján tükör sima aszfalt kacskaringózik, a faluk egymásba lógnak. Ha szemfüles vagy, találsz egy kis táblát jobb kéz felől, amire egy falu nevét írták. Tökmindegy hol van, el kell kanyarodni arra. Az út egy darabig a házak között vezet, kőkerítések mentén, majd pár olajfa sorba rendezve egy lankás kertben. Ha balra nézel, már messze belátod a tavat, pár méter alatt nagyon sokat emelkedsz. De ha vezetsz, inkább előre kell figyelned, mert az út hamar megváltozik. Éles visszafordítók, ferde házak közé fogott egysávos folyosók, végül egy elágazás. Mehetsz San Zeno Montagna felé makadám úton vagy a semmi felé bokrokkal benőtt földúton. Válaszd az előbbit. Tudni kell, hogyha célirányosan mész valami felé, legyen az Monte Baldo, akkor tuti, hogy nem oda lyukadsz ki. Így valahol félúton már lefelé csordogálsz, vissza a tóparthoz. Ugyanezt megteheted a nyugati oldalon is, azzal a különbséggel, hogy itt a hegyek nem lankásan, de határozottan emelkednek, hanem egyből benne vagy a hegyben. Még a paleocén korszakban leomlott sziklafalakba vájt utakon jutsz el az Idro tóhoz. Vagy nem. De az sem baj, mert megállhatsz valahol máshol és 1000 méter felett kávézhatsz a sziklaszirten a tó felett.

Pihenésképp mindenképp térj be Garda város északi felén lévő étterembe, amit Luca vezet. Belépve ő maga fogad, és közli hogy étlap az nincs, amit szeretnél, azt kapsz. Mivel olasz gasztronómiai tudásunk kimerül a Mare és a Carne szavakban, egy húsos menüt kértünk. Cserébe lerajzolta, hogy mit fogunk enni. Három adagban jöttek az étkek, mindegyik akkora volt, hogy egyenként is jól laktunk volna, végezetül egy búcsú üveg bort is haza kellett vinnünk. Szóval, miközben itt ücsörögtünk utolsó előtti napon, Andi észrevett egy plakátot a ház falán: Lancia – Alfa Romeo Meeting Citta Garda, vasárnap. Ez pont az indulás napja, de ha már ez a sorsom, meg kell nézni.

Magára a találkozóra nem mentem be autóval, később eszmélve nem is bántam meg. Csak benzines gépek sorakoztak, engem valószínű kinéztek volna.. A tó remek hátteret adott a sor V6-os 75-ösnek, a pár szép Alfetta GTV-nek, egy tucat Bertone GT-nek és az egy-egy szem Montrealnak valamint Zagato Spidernek. Velük szembe Lancia Delta Integralék hada sorakozott, az egyszerű utcai kiviteltől a Martini Racingen át az S4 változatig. Mire végigértünk, elkezdtek felsorakozni a téren, elöl a Lanciák, majd az Alfák és szép lassan elszállingóztak egy örömautózásra. Mint ahogy ez a pár nap nekünk is. Jó volt.

>> Egyéb☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2009-04-16

Mivel 2009 évben gyarapodott a csálád, és hogy megmaradjon az utazás konfortja befektettem egy Thule Pacific 600 fekete színű tetőboxba. Ehez még megvettem ötödik Béla cartárstól egy gyári tetőcsomagtartót is, amit egy kicsit felújítottam. Most már van hova pakolni a babakocsit na meg a babázáshoz szügséges sok dolgot.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-11

(1008-1011)

sződ-nevelek - budapest (autómosás) - tihany - nagyvázsony (kinizsi vár) - hévíz (hotel) - keszthely (festetich kastély) - szigliget (vár) - tapolca (pizza, tavas barlang) - sümeg (vár) - hévíz (hotel) - kaposújlak (KÚL) - kaposvár (kaja) - hévíz (hotel) - keszthely (balatoni sétahajózás, kastély cukrászda) - tihany-sajkod (romtemplom) - budaörs (vásárlás, 8C:) sződ-nevelek

mindösszesen 794km, 8,xx l-es átlagfogyasztással

[Költségeim: kézi autómosás 300Ft]

>> EseményDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2009-10-06

Ezzel a bejegyzéssel vagyok adósa magamnak és a nagyvilágnak (persze, akit érdekel:))
Az első komolyabb utja Liának Görögországba vezetett. Két hét alatt összesen kb. 4500 km-t tett meg, mindenféle probléma nélkül. A fogyasztása 6 liter alatt volt, gyakorlatilag minden tankolással több, mint 1000 km-t megtett. (ennyit tud a JTD szív:))
Bejártuk észak- és közép Görögországot.

Sajnos az időjárás nem kényeztetett el minket. Az eredetileg strandolós nyaralásból utazós nyaralás lett... ami, ha úgy vesszük nem baj, mert így rengeteg szépséget láttunk, felfedezve a görög tájat, mely tényleg csodálatos. A kultúra pedig.. hát igen. az ókori világ egyik alapja.

Az útvonal oda (és vissza is):
Budapest - M5 Szeged - Belgrád - Nis - Macedonia M1 autópálya - Görögország - Paralia Katerinis

Gyakorlatilag végig az E75 jelzésű autópályán mentünk. Semmi probléma nem volt, forgalom sem volt nagy (a török vendégmunkások rohama már lecsengett). Kicsit aggódtam a szerb rendőrök miatt, de nem volt gubanc, jóval korábban a szembejövők ezerrel villognak, hogy mérés van.. bennük lehet bízni.
A határokon sem vártunk 15 percnél többet egyszer sem.

Az út végül 13 órás lett, sok pihenővel.

A görögökre viszont lélekben fel kell készülni. Milánóban már vezettem. Az olaszok egy stílus. De a görögök... ijesztő, ez talán a legjobb kifejezés:)) motorosok mindenhonnan a semmiből tudnak megérkezni, a vészvillogóval leállított kocsik a parkoló autók mellett a főúton, elzárva a sávodat alap... de túléltük:)) nagyon kell figyelni, szívbajosak, vagy azok, akik nem érzik a kocsi két szélét, inkább bízzák másra a vezetést :)) persze CSAK a városokban. Mi Thessalonikiben voltunk, de ott mélyvízbe dobódtunk:))

Az utószezon, és az, hogy a túristáknak nem mindent mutatnak meg a buszos szervezésű irodák azt eredményezték, hogy kb. bárhova mentünk, szinte csak egyedül kószáltunk a romok közt vagy az erdőben.

Katerini mellett Paralia településen volt szállás, ajánlom mindenkinek:) van magyar étterem is, magyarul szólnak hozzád a vendéglősök (már aki tud), magyar feliratok.. nagyon rámentek a magyar turizmusra.. de jól csinálják.
Az árak korrektek, egy Gyros-t 1,8-2,1 EUR-ért vehettünk, a pizza 6-8 EUR, szóval mint itthon.

Odakint a következőket néztük meg:
Edessa, Thessaloniki, Delphoi, Thermopyles, Ioannina, Vikos kanyon, Dodoni, Dion, Platamonas, Tempi völgy, Olympos, Litochoro, Meteorák.

..és ami az Alfa Romeo-t illeti:
A görögök szeretik, nagyon sokat láttunk, legtöbbjük 156-os volt, 159-es, 33-as.. 166-ot egyáltalán nem láttam, de 2 MiTo is feltűnt:)
Nem kísérleteztem villogással, egyik sem kezdeményezett, ott nem szokás.

Nagyon ajánlom mindenkinek, aki szereti a szerpentineket, a nagy hegyeket, szép völgyeket, és az ókori emlékeket.:)

Lia első útja tökéletes, megmutatta, hogy mennyire szeret menni:)

Amúgy az utak jó minőségűek mindenhol, kevés a vacak.
Az üzemanyagárak 20 cent eltérést is mutathatnak 100 m-en belül:))
Érdemes a legolcsóbbat tankolni, ha valahogy kinéz a benzinkút, mert a minőségük jó. Én 0,885-ért olyan dízelt kaptam, amivel simán mentem 1000 km-t... szóval nem kell több az olcsóbból:)

2010-ben vissza kell menni :)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-08-22

sződ-nevelek - mezőkövesd (ügyintézés) - poroszló (ebéd) - hortobágy (állatpark) - hajdúszoboszló (katharina hof panzió, minigolf:) - debrecen (virágkarnevál, tuning show, ebéd, tüzijáték) - hajdúszoboszló - debrecen (tuning show, ebéd) - hajdúszoboszló (strand, repülőtér) - hortobágy (pusztaprogram) - bp (teszkó) - sződ-nevelek

mindösszesen 618km, 9,90l-es átlagfogyasztással

Mint ahogy eddig is, hosszabb, több napos útjainkról most is blog bejegyzés készül (0819-22). Ez alkalommal a debreceni virágkarnevál volt a fő uticél.
Az autó egyébként mind3 alkalommal nagyon szépen viselkedett, végre minden okés vele (kopp-kopp) és az autópályán sem hazudtolja meg magát :) ... Hortobágy - Gödöllő kevesebb mint 90p :)
Debrecenben láttunk gekki és gyna autóját, akiket felismertem, de ezen kívül rengeteg alfás köszönt vissza. Innen is üdv nekik.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-08-10

Szombaton a 300 km távolságra levő Boldogkő várba látogattunk. Nagyon szép hely, a vár elég jó állapotban van (már ami megmaradt belőle a Habsburgok után), a kilátás hihetetlen - csak nagyon messze van! Sajnos az oroszlánnyelvre épített kilátóba (2. kép) nem mehettünk, mert a szikla végig repedt, és ezért többé nem látogatható. :(
Hosszú autópályázás miatt kissé fárasztó az utazás, előtte Miskolctapolcán egy kis bobozással frissítettük fel magunkat. (Igazából nem tudom miért hívják bobnak, hiszen 2 sínpáron fut , a nyári bobok meg bádogteknőben csúsznak, mint a XI. kerületben, és Visegrádon). A bobpályáig az iGO frankón bevitt a bányába, nem volt kikapcsolva a "Földutak" opció - így szegény 156 kénytelen volt hason-kelni egy-két helyen, ellenben a kilátás itt is csodálatos volt :)

Készült új főkép is az adatlapomra, két év után le lett cserélve az eddigi :)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-08-05

sződ-nevelek - kőröshegyi völgyhíd (M7) - balatonfenyves (Vica) - nagykanizsa (teszkó) - vízvár (rokonok:) - berzence (tankolás) - gola [HR] (határ) - durdevac [HR] (vár) - bjelovar [HR] (városnézés) - zagreb [HR] (városnézés) - gola [HR] (határ) - vízvár - balatonfenyves (part) - szántód (rév) - tihany (városnézés) - balatonkenese (telek) - székesfehérvár - sződ-nevelek

mindösszesen 1011km, 0,00l-es átlagfogyasztással

Következő nagyobb túránk alkalmával Horvátországot vettük célba. Ámde utunkat pihenés, városnézés és rokonlátogatással egybekötve terveztük meg. ...

[Költségeim: zágráb - parkolóház, ~2óra 14Kuna (532Ft), szántódi rév (tihany) (felnőtt: 500Ft/fő, autó: 1450Ft) ]

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-31

sződ-nevelek - eger (minaret, ebéd) - szépasszony-völgy - bogács (horgásztó) - mezőkövesd (hadas városrész) - hortobágy - balmazújváros (tankolás) - debrecen (aranybika, aquaticum) - nyíregyháza (randevúzoo) - debrecen - mikepércs (templom) - ártánd (határ) - nagyvárad [RO, Oradea] - ártánd (határ) - debrecen - hajdúszoboszló (fürdő) - hortobágy - sződ-nevelek

mindösszesen ~885km, 0,00l-es átlagfogyasztással

3 éjszakás nyaralásnak indult, de négy lett belőle:) (20090927-31) Második napunkon ellátogattunk a nyíregyházi állatkertbe (sóstózoo), majd harmadnap átugrottunk Oradea-ra [RO] mert még sosem voltunk. A látottak alapján nem biztos, hogy egyhamar újra uticélként jelöljük meg a várost. ...