Blog >> kartámasz
Kicseréltem a bőrbelsőm, egy másik bőrbelsőre.
1; Légzsákos (a gyári is az volt, így talán ki tudom majd ütni a hibát)
2; Kartámaszos
Szereztem már Audi TT kartámaszt, de macerás lett volna a beszerelés, így a gyári mellett döntöttem.
Rendeltem új szőnyegeket is , Alfa Romeo logo hímzéssel.
Bejelöltem ,hogy vannak rögzítési pontok, küldtek egy csomó patentnak látszó műanyagot, de a szőnyeg nincs kilyukasztva, ami bosszant, meg nem is értem ,hogy lehet rögzíteni igényesen. Akinek ilyen "Főnixes" szőnyege van , felvilágosíthatna...
Rendeltem egy utólagos, de típusspecifikus középső kartámaszt (Armster), ami ma meg is érkezett, és be is szereltem 4 csavar segítségével. Teljesen jó, masszív, stílusra is illik a kocsiba. Eleinte furcsa volt így váltani, de hamar meg lehet szokni.
Karácsonyra megkaptam ajándékba egy típusspecifikus kartámaszt, nagyon pöpecül néz ki, rögtön be is lett szerelve. Nagyon kényelmes, ajánlom mindenkinek! Ha jól tudom kb 15 000 - 20 000 ft környékén van az ár... nem tudom pontosan, mert ajándék lónak ne nézd a fogát! :D Mi szereltük be itthon egy fúró segítségével, nagyon egyszerű volt!
Ma sikeresen helyére kerültek a dolgok. Kartámasz is bekerült a helyére, vettem hozzá fekete zsírúj imbuszos csavarokat, meg rugós alátéteket. Kicsit megszenvedtem a középbox visszarakással, de végül sikeres volt a művelet. Gázrendszer kapcsolóját ugyanoda fúrtam vissza, már megszokta a szemem, hogy ott van.
Lelettek ápolva a váltó és kézifékszoknyák, most szinte mint az újak :)
Volt segítségem is: Pista a macskám és Mimi a párom kiskutyája :) Természetesen párom is besegítet :) :*
Gege...igazad volt :) köszi a biztatást :)
Nekiestem ma a középső boxomnak. Elejében simán ment a dolog, majd kezdett necces lenni a szitu. Ugyanis a kézifék elég keményre van állítva, így nemtudtam kellőképpen felhúzni. Ezért a spanoló csavarján engedtem picit és így végül sikerült leemelnem a középboxot. Egyenlőre az anyósülésre raktam, mivel a gázrendszer kapcsolója arra van építve és nem merek előzetes érdeklődés nélkül babrálni körülöte. Igaz van neki saját konnektorja, de egyenlőre, míg nincs meg a kellő infó, nem merem széthúzni. Nagynagy örömömre megvannak a kartámasz tartókonzoljának felfogatási pontjai :) Következő lépés a megfelelő csavarok felhajtása...folyt. köv.
Új infó: 99%, hogy nem lesz gebasz, ha kivett kulcsnál lekötöm a gáz kapcsolóját, majd visszadugom...szorítsatok :)
2011. 06. 29. - Sikeresen kiszedve a régi box, gázkapcsoló dolgozik :)
Tegnap sikeresen áthoztam a vámon a kartámasz következő elemét, a közőpső műanyag boxot Kiskunhalasról. Megnyugodtam, mert a tartókonzol benne volt :) Valamint aminek még külön örültem, hogy a hátsó fúvóka szellőzőjárata is bennevan, egyedül maga a fúvóka rostélya hiányzik, de az valahogy tutira átpattintható a már meglévőből. Elég koszos, szutykos, de úgy vagyok vele, hogy nincs az a kosz, amit ne lehetne eltávolítani, szóval emiatt nem vagyok kétségbe esve. Következő lépésként megfelelő csavarokat kell vadásznom, valamint kiszerelni a már bentlévő boxot...ha nincsenek ott a kartámasz felfüggesztési pontja hát tökön döföm magam :) folyt. köv.
Csomag érkezett ma, egészen pontosan egy gyári, de bontott kartámasz. Kicsi tisztításra szorul, de ez legyen a legkevesebb. Mivel magyarbol jött, így a hozzá járó középső boxot nem vállata be a sofőr a vám miatt, így az a kiskunhalasi rokonoknál maradt. Azért majd később ugrom át. De sajnos az alu tartókonzol is gyanús abban maradt, így beépíteni sem tudom :( folyt köv...
2011.06.25. - infó jött, a tartókonzol a műanyag boxba van integrálva gyárilag, szóval kell az a kitérő a rokonhoz Kiskunhalasra :)
Mindig arra gondoltam hogy ha Alfám lesz, akkor sportos ülések mindent megérnek. Ez így is van. Nincs jobb mint amikor beülsz egy autóba és azt érzed hogy az ülést köréd építették. Viszont néhány hónap autókázás után mégis hiányérzetem támadt. Kényelmes ember vagyok. Nagyon kényelmes. :D Aztán olvasgatva a fórumot arra a következtetésre jutottam hogy nekem kell egy kartámasz. Ugyebár a 146hoz nincs gyári Alfás, ezért utángyártott, vagy univerzális kartámaszt kell beilleszteni. A választás GT példáját követve egy corában kapható 2000Ftos első látásra nevetségesen instabil szerkezetre esett. Nyilván amikor az ember úgy gondolja hogy Budapesten bemész egy óriási hipermarketbe, akkor odamész az autós részleghez, leemelsz a sokezer kartámasz közül egyet, kifizeted és otthon is vagy hogy felszereld. Na persze. Ha a világ ilyen tökéletes lenne, akkor nyilván lenne 2 literes boxer motor is a 146hoz és a benzint ingyen engednéd a fürdőszoba csapból...
Néhány napi vissza-vissza térés után sikerült megvenni a kívánt darabot. Igaz hogy nem olyan puritán fekete és egyszerű mint amit szerettem volna hanem kicsit butás karbon mintás, de a lényeg a lényeg! Megvan és kész!
Beszerelés. Aha... mert az olyan egyszerű. Sűrű konzultálás GTvel, majd a tanács tőle: önmetsző csavarok, csavarhúzó és ess neki. Jó! Irány az Obi, venni csavart.
Nagyából elhelyeztem hogy hol szeretném elhelyezni, bejelöltem a csavarok helyét és neki is eshettem a csavarozásnak. Igen ám de nem fértem hozzá. Mi legyen, vegyem ki az ülést? Ááááá nem! Néhány csavar kiemelésével, kivettem a műanyagot amibe csavaroznom kellett. Így már könnyedén belement .
Mikor minden vissza került a helyére, csak ámultam és bámultam. Amennyire nem bíztem a stabilitásában, hát annyira meglepett. Kényelem mindennek elött! :D
Már kb. fél éve használom az utólag beépített kartámaszt.... Elégedettségemnek hangot és képet is adok hezitáló cartársaim segítségére. (sajnos takarítani nem volt időm előtte..szóval a kocsi koszos..ezért elnézést) Nekem bejön a kartámasz, párom nem szereti annyira, de erre az esetre felhajtható. Persze kezdetben fura a váltás csuklóból, de most már hiányzik, ha nem támasztom le a könyökem.