Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

tdemeter2019-06-21 09:41:33 // 1704
Én meg közben elugrottam a családdal az alfa muzeumba Milánóba.
Ha már V6
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
VV62019-06-20 20:04:32 // 1702
a gmail-t olvasod?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
VV62019-06-20 20:00:53 // 1700
Egyetértek, voltam arra 1 hónapja. Azért még bőven vannak jó helyek.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
liusz2019-06-20 15:27:47 // 1698
Persze értem én hogy a termékpalettában a 156V6 most a Veloce Julis, a QV meg a GTA. Ezen azért méláztam el mert, ha végig gondolom pl. a Nord motor életét 1967-től amikor az 1.8 megszületett a 75-ösig gyakorlatilag megmaradt a 120 ló, TS-ben 140. Az autó meg csak nehezebb lett. Persze más is fejlődött, de most a sportosság azon belül is a gyorsulási képesség a téma. (tudom a nyomaték gyorsít, de miután a ford szám határ alig változott, beszélhetünk teljesítményről is) A 2.0 TS, JTS és beleértve a 2.0Nord-ot a maga 130lóerejével 165-ig ment el (ez 1972-től talán 2001-ig ment végbe). Ebben már benne volt minden trükk, amit szériába be mertek vállalni. A nagy teljesítmény áttörés az utóbbi 5-10 évben zajlik. A 3.2 V6 teljesítményét megduplázta a turbó a QV-ben egyszeriben. Tehát a 30-40 évig tartó lassú óvatos fejlődgetés hirtelen megugrott a széria motorok esetén. Ennek az átmenetnek a lenti határán vagyok én a klassz kis 156V6-ommal. És ez az ugrás még meg lesz szórva egy kis hibridder, őrület. Ja, meg jön a hangtalan csupavillany is.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
liusz2019-06-20 12:31:24 // 1695
Mi a top három? Elmegyek bizisten!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
VV62019-06-19 16:52:32 // 1693
Ebben az országban nincs olyan út, amin én még nem jártam.
liusz2019-06-19 15:56:00 // 1692
Persze, gurulna az mindenfelé. Egyébként a Balaton-felvidék az már egy részleges pipa. Ajánlom, ha mégy Zánkára a Füred-Dörgicse-Akali utat. Kár hogy rövid. Pécsely Dörgicse vadi új út. A kedvencem.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
VV62019-06-19 14:18:47 // 1690
Nem kell rédió, úgyis szebb a motorhang.
liusz2019-06-19 13:15:38 // 1689
Ááá. Ha belegondolok, hogy én a QV-hoz képest egy csihegőre mondom, hogy vadállat..
RomeoOne2019-06-19 12:54:58 // 1688
A topik címe nem az, hogy szívó V6 fanatics :DDD
liusz2019-06-19 12:54:16 // 1687
Annál unalmasabb utat keveset találni. De igaz hajnalban meg lehetne hajtani.
liusz2019-06-19 12:52:00 // 1686
Az nem ér az QV.
RomeoOne2019-06-19 12:51:55 // 1685
Az M5-öt azért nem nevezném szarnak, ott ki lehet húzatni :D
liusz2019-06-19 12:46:48 // 1684
Nekem csak ez jut. Egyébként a Földvár-Akarattya az amiről beszélek. Az 52-es tényleg gyalázat, csak középen használható ott is óvatosan. Kecskemét a semmi közepén van szar utakkal körbevéve.
Dévid2019-06-19 10:41:10 // 1683
Az ötlet jó, csak szerintem 3 plusz műszernek már nem fogok kulturált helyet találni. :)
VV62019-06-18 22:06:03 // 1682
esetleg a jó öreg voltmérő?
Dévid2019-06-18 21:31:19 // 1681
Megnéztem a naptáram, holnap lenne délután fél órám, hogy sajnáljalak, ha megfelel. :D
Dévid2019-06-18 21:26:33 // 1680
Nálam is nagy volt a szerelem, de összeköltöztem a párommal, és mivel féltettem az utcán tartani, vettem egy olyat amit nem kell félteni, a kocsira meg rázártam a garázst szülőknél.
Tavaly nyitottam ki, mivel lejárt közben a műszaki, így elvittem szeptemberben szervizbe, azóta ott áll, légzsák vezérlőt vadászok hozzá, mert az volt a baja akkoriban, de amiket eddig találtam, egyik sem lett jó.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2019-06-18 19:39:17 // 1678
Az tesztpálya? Nekem folyamatosan megy felfelé a vérnyomásom, amikor azon a szoapdék szar 52-esen kell zötykölődni. És azért Dunaföldvár után sem mindig rózsás a helyzet.
ott22172019-06-18 18:49:48 // 1677
Az adok-veszek-be is feltettem, de itt hátha hamarabb rátalál valaki.
Vennék vagy eladnék 2db. GTA felnit.
liusz2019-06-18 18:43:02 // 1676
Nálam most nagy a szerelem és március óta belegurítottam majd 3 ezret. Kecskeméten reggel a gyerekeket, ha viszem suliba 12-13 néha megröffintve , de csendesen. Nekem a tesztpálya a Kecskemét -Balatonfüred Dunaföldvár, Enyingen keresztül. Ez az út az amiért szerintem érdemes ilyen autót tartogatni. Ha igyekszem és ilyenkor gyakran repül, 9.5-9.6. Úgy vagyok vele, hogy ez érdektelen. Ahogy érzem/merem úgy tolom neki ez a fogyasztás most nem téma. De ezek szerint én is a finomkodó vezetők közé tartozom ezzel! A 159 2.0 jtdm 170le hasonló tempóban, de moderáltabb (nem megy úgy a drága) kigyorsításokkal 6.2-6.8.
Dévid2019-06-18 15:52:06 // 1675
9 liter alatt eljárt a 2.5 V6 alattam anno, talán 8,2 volt az utolsó átlagom, mait mértem. Az utóbbi 3 évben mentem vele 20 km-t összesen, így friss adat nincs. Minden éven tél elején beleöntöm a fűnyíróból maradt benzint, az a pár liter bőven kitartott eddig. :D
Dévid2019-06-18 15:48:33 // 1674
Én harmadik műszeren nem gondolkodtam, az turbónyomás mérő lehetne, de a 156 2.5 V6 nem turbós, így az kiesik.
A két műszer helyén is agyalok, mert nem akarok mindenféle konzolt feltenni, mint a csipes dieselesek. :) Ez más kategória.
Van ötletem, hogy rakom össze, de mivel majd egy éve a kocsit sem láttam, még nem próbáltam összefaragni. :)
ott22172019-06-17 23:50:55 // 1673
Én hobbi autózásra használom a V6-ot, nem megyek pesti dugókba ,meg nem pályázok / kivéve mikor hazahoztam / ,"csak" a Bükk kanyarjait próbálgatom , és az bizony be-be horpaszja a tankom.
Az olaj kérdés meg messze nem ilyen egyszerű, hogy hengerürtartalom meg lóeró , vagy más gyártókkal való összehasonlítással meg lehetne magyarázni. Ettől jóval bonyolultabb
és tudjuk, hogy az Alfák / különösen a régebbi modellek / különösen kényesek az olajra. De persze mindenki belátása szerint használjon olajat és más kenőanyagot. Azt se felejtsük el, hogy a vezetési stílusunk is más-más ,így a fogyasztás és az elhasználódás is más-más.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
VV62019-06-17 23:03:20 // 1671
Én nem tudom, hogy tudtok ilyen sok benzint megetetni ezzel a motorral. Én aztán tényleg gyorsan megyek, de a 10L/100km még sosem léptem túl, inkább 9L szokott lenni.
Csak akkor fogyasztott 16 L-t, amikor egyszer a reggeli dugóban bementem Bp. Citybe.
Ez a "megég az olaj" egy jó kis végső argumentum, amire nem lehet mit válaszolni, mert senki se tudja ellenőrizni. 2,5 literből 190 lóerő - nehogy már ettől megégjen az olaj! A 2,5L-es 192 lóerős BMW-be miért jó a 40-es olaj, ott nem ég meg? A Honda VTec-be is jó? Pedig ott aztán van pörgés! A premixes wankelbe is 40-est tesznek a 10000-es fordulatszámhoz és ott sem ég meg.
De szívesen megnézek és meghallgatok egy olyan V6-ot, amit rendszeresen 60-as olajjal etetnek, mutat valaki?
ott22172019-06-17 22:16:22 // 1670
A gyári ajánlás szerint 10W-40, -20 fok alatti hőmérsékletnél 5W-30. Sportos stílunál Selenia Racing 10W-60. Ami gyakorlatilag azt jelenti ,hogy ha nem is hajtjuk állandóan toppon a motort akkor is érdemes a 10W-60-nat használni ,mert egy-egy kemény elindulásnál is kap olyan terhelést az olaj, hogy a 30-as 40-es olaj meg tud égni, és ezáltal veszít a kenési képességeiből. Az olaj hőfokon meg semmit nem veszel észre, csak hamarabb megy tönkre az olaj , meg persze a motor. Szóval ezt tanultam , meg az a kis versenyzői tapasztalatom is ezt mondatja velem, és nem okoskodni akarok, hanem segíteni, hogy ezek a csoda V6-ok minnél tovább éljenek sokunk örömére. A fogyasztásról meg annyit ,hogy Németországból Miskolcig vezetve 130-as tempónál / egyszer 220 / 10 liter átlag jött ki . Mivel még nincs honosítva nem tudom , hogy mennyit fogyaszt majd , a stílusommal , de gyanítom 18-20 körül lesz. :) (156 SW 2.5 V6 ).
frusciante2019-06-17 21:15:09 // 1669
A v6 felülete' ugyan nagyobb' de a két középső henger nagyobb hőt kap illetve a hátsó hengersor is alapból kevésbé hutheto... Kinti alfas illettve GTA fórumon is azt olvasom H a legtöbben egyből cserélik a hűtőt nagyobbra illetve a vizpumpat a 3,0 femlapatosara...
frusciante2019-06-17 20:35:15 // 1668
Mondjuk nem tudom, H az én adataim mérvadóak e egyáltalán.. én általában úgy használom a v6ot H betartom a sebesség korlátokat és Nem rugom el minden keresztezodesben bár a körforgalomban képes vagyok lassítani csak H legyen egy kis hely elindulni... 😁A fogyasztási adataim szerint gyakorlatilag csak setakocsikazok vele pedig szerintem nem... 😁 Az előző tulajtol 17,9es atlagfogyival hoztam el... Egyáltalán nem érdekel amúgy H mennyit eszik csak azért nézegettem mert azt hittem H lambda hibás ezért írt ki ilyeneket...
Ehhez képest nálam tényleg vegyesben város országút autópálya és kedv függő rugdosas mellett:
frusciante2019-06-17 20:24:21 // 1667
Nekem a v6 ha csak normálisan kozlekedek értem ez alatt H 4500 fölé nem sokszor forgatom mert közúton felesleges mindegy hol... Akkor megáll 80c'on ha tényleg intenzíven locsolom' akkor eljut 100c'ra de annál melegebbet nekem még nem mutatott...
VV62019-06-17 18:46:16 // 1666
Na én pont ugyanezt szeretném...de kellene még egy harmadik műszer is...de mi?
Dévid2019-06-17 16:50:46 // 1665
Ha visszakapom, és összeáll, akkor én szívesen lemérem a V6-ot, de a JTS-ben nem tudok segíteni, olyanom nem lesz már. ;)
liusz2019-06-17 16:34:11 // 1664
Mindenkinek van véleménye ebben a témában. Ezért jó ez a fórum. Ismerem némileg az összefüggéseket. Van is olyan járgányom, amiben van olajnyomás mérő, de hőmérő nélkül. Hajtom is becsülettel, amikor tudom (értsd padlógáz nem ismeretlen neki sem, pedig nem mai technika) Országúton nem lehet annyira kínozni/rugdosni, hogy ez látszódjon az olajnyomáson! A V6 tényleg érdekes határeset szerintem. A JTS nem, ott egyértelmű a manual a 10w 60 kell. A JTS-hez képest csak 16%-kal nagyobb a V6 max. teljesítménye, de 34%-kal több az olaj benne. És emellett a V6 motor felülete is nagyobb, vízköpenye is nagyobb (többek között ezért is zabál). Tehát a JTS-ben nehezebb az élete az olajnak az tuti.
A manual ezért kétértelmű, mert a fenti logika szerint éppen határeset és mondja hogy: ’for decidedly sportive use’ tegyél bele 10W60-at. Szerintem az országúti percenkénti rugdosás nem ez a kategória ennek a motornak.
Mindenki azt tesz bele, amit akar egyébként, csak jeleztem volna, hogy feleslegesnek tartom a ’normál plusz’ országúti használathoz a Racing olajat. Én ez alapján, így döntöttem.
Ennek ellenére engem is érdekel a hőmérő adata, ha valaki egyszer leméri. (folyamatos nagygáz >2/3,>15-30min hosszan vs. országúti fél v. percenkénti rugdosás >15-30min hosszan 25-35Cfok külső hőmérséklet mellett) Még jobb lenne, ha mindez a JTS-sel is meglenne.
Dévid2019-06-17 06:58:43 // 1663
Nálam az az egy upgrade van még hátra, hogy olajnyomás és olajhőfok mérő kerül a kocsiba. A szerelőm amúgy 10W-60 Selenia Racinggal tölti fel a kocsim, ott szoktam állni mellette.
VV62019-06-16 20:40:55 // 1662
Ennyit tudsz: negyedigazságok, belengetések, vádaskodások, félremagyarázások, viccesnek gondolt hülyeségek.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
VV62019-06-16 19:35:27 // 1660
Mert ha lett volna neki, akkor mi lenne?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
liusz2019-06-16 18:18:07 // 1658
Az én értelmezésem szerint a kemény 10w 60 arra ajánlott, ha valaki sokat nyúzza a gépet pl. gyakran viszi versenypályára nyári nagy melegben vagy ilyesmi. Ha néha megrúgod neki az országúton, hogy repüljön az a 10w 40. A manual is valahogy úgy fogalmaz, intenzív sportos használat esetén 10w 60, az meg szerintem folyamatos 2/3 gázállás felett teljesül (Nürburgring, v. Autobahn 200 fölött)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Dante2019-06-16 11:41:04 // 1656
Most én is 10w40et raktam bele, úgymond "mosó olajnak" gondoltam jó lesz, de elnézve a motor belsejét, hogy mennyire tiszta volt minden és olajsár meg mindenféle lerakódás mentes, kb így utólag tök felesleges volt. Hosszú távon én is a 10w60at fogom beletenni, csak papírozhassam le végre az autót :)
Dévid2019-06-16 09:59:57 // 1655
Én úgy tudom 10W-40 a gyári olaja a 2.5-nek (is), sportosabb, értsd. gyakoribb magas fordulaton történő használathoz (azaz szerintem arra, amire mindenki használja) 10W-60 olajat ír a nagykönyv, de akár tévedhetek is. Aztán hogy ki mit használ, Selenia, Castrol, Fuchs, Tesco gazdaságos vagy étolaj az csak hit és meggyőződés kérdése, ha az előírt FIAT specifikációkat teljesíti az adott olaj. Bevallom őszintén, én elviszem szervizbe, és a szerelő azt rak bele, ami bele való (el szoktam mondani, hogy néha elrúgom neki, hogy halljam azt a szép morgást a motortérből), én fizetek a kasszánál ezért a tudásért, és hazajövök vele. Ezt kb. 10.000 km/1 év gyakorisággal ismételem, ha épp üzemképes a jármű. :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.