mesa2007-04-23 16:55:16 // 2742
Szerintem is.
Azonban még egy valami nagyon kell : (sportos) márka imázs.
Amit továbbra is úgy gondolom, hogy a legendás sport sikerekre kell építeni!
Ezért nem engedhető meg sem rövid, sem hosszú távon, hogy a konkurencia autói xarrá verjék a versenypályákon az Alfákat! Akkor inkább hagyjanak ki idényt, de mindig győzelemre alkalmas autóval kell versenybe szállni!!!
A márkahűséget soha nem szabad figyelmen kívűl hagyni, mert ezek azok a vevők, akik jóban-rosszban hozzák a pénzüket, bármit is hozzon a jövő.
mesa2007-04-23 16:51:20 // 2741
... ahol a zöld majmok már alkalmazásban vannak ! :D
Azmo2007-04-23 16:45:57 // 2740
hol van Kunguluföld???????:D
Azmo2007-04-23 16:45:25 // 2739
Tibe 3 sorban megfogalmazta a lényeget úgy érzem!
Költségcsökkentés Kínai gyártás, újabb piac Kína és USA, ugyanis vissza szeretnének térni oda.
Azmo2007-04-23 16:43:43 // 2738
Pedig kiváncsian várnám, hogy válaszolj a kérdésemre!
Nem érzem hogy kiforgatnám a szavaidat, pontosan látom mit írsz, épp ez a bajom és nem értek egyet vele.
Halesz2007-04-23 16:42:53 // 2737
ez nem lopás volt, csak felhasználtam :)
Tibe2007-04-23 16:42:39 // 2736
Ezen felesleges vitázni, ha meg akar maradni az Alfa Romeo, akkor 2 dolog kell. Költségcsökkentés és újabb piacok. Bármi áron úgymond. A 159 volt az első lépés effelé, ezt az autót már olyan ember is megveszi akinek csak egy használati tárgy a kocsija és nem több.
mesa2007-04-23 16:42:04 // 2735
Szerintem is félreértésben van :)))
Nekem mindegy, ha nem szakad szét, jól néz ki - mert a digók tervezik, akkor felőlem kunguluföldi zöld majmok is nyomogathatják az összeszerelő gépet, ha megvan a minőségi ellenőrzés,és a selejtet kukába dobják!
Attól az az autó még ALFA ROMEO lesz, mert a típusjegyei meg fogják különböztetni (remélem) .
mesa2007-04-23 16:38:30 // 2734
Leírtam a választ pár hsz-szel ezelőtt !
Én nem nyomom, csak felesleges olyasvalamit fikázni, amit NEM JÓL ismersz :)))
Nekem nincs beszűkült látóköröm, imádom az Alfákat.
De be kell látni, hogy a jövő Alfái már nem ugyanazt fogják esetleg jelenteni unokáinknak, mint most nekünk.
Ettől kell tartani, attól nem, hogy kínaiak fejlesszenek bele motort!
Az összeszerelésről meg annyit :
honnan tudod, hogy a te autódat nem épp kínai vendégmunkás szorgos kezei rakták össze dél-olaszországban ? :)
Benőke2007-04-23 16:38:24 // 2733
Látom az a lényeg hogy kiforgasd a mások szavát és bele köss a véleményebe, nem a vélemény csere...
Szal inkább abba hagyom...
Azmo2007-04-23 16:35:17 // 2732
Ha nem érted, az nem az én bajom :) Sorry
Megint másról beszélsz! Leírtam, ha egy autógyár azt kér, amit ő szeretne, azt kapja, nem fog minden autógyár ugyanolyan ülést használni! Ha az Alfa azt kér, amit most is csinál olasz földön, azt fog kapni, ha a Bmw azt kér amit ő maga tervez meg, akkor azt fog kapni. Te arról beszélsz hogy sok autógyár ugyanazon pl alvázra gyárt autókat, ez megint más téma.
Még hogy ugyanaz az autó. Ha ültél is bennük látom sok értelme nem volt. Ha szerinted ugyanolyan egy Bmw, egy Audi és egy Merci, akkor csak gratulálni tudok!
Még egy kérdés: tehát ha egy ülést mondjuk nem Milanoban gyártanak le, hanem Pekingben és mondjuk feleannyiba kerülne a gyárnak, akkor az már szar, kommersz és mindenkinek olyanja lesz?
mesa2007-04-23 16:35:00 // 2731
nézzé vazze 607-est vagy Avantime-ot vagy mittomén mi az az ocsmány Opel ! :)
Tök más autók és mégis tök csúnyák! :))))
Benőke2007-04-23 16:33:31 // 2730
Már csak azt nem értem mért nem BMW -d van ha ennyire nyomod :)
Senki nem mondta hogy rossz autó, de mért akarod hogy más is azt gondolja vagy másnak is az tetszen ami neked? :)
Jó autó jó autó, de nekem nem teszik. Most mit mondjak még? :D
Másrészt nem a BMW istenítése a téma.
Csak gondoltam szólok :)
Tommi2007-04-23 16:32:18 // 2728
Na jó: legtöbb vagy sok márkánál :))) VW-nél? :) VW embléma van az elején :)))
mesa2007-04-23 16:31:10 // 2727
Tibe2007-04-23 16:30:12 // 2726
:) Na igen az Alfa még a 169-essel tudna nagyot szakítani. Kíváncsi leszek milyen lesz.
A BMW féle sportkupéhoz meg annyit tennék hozzá, hogy ha megkérdezel 10 embert az utcán hogy mondjon egy sportautót, elhiszed hogy 7-8 ember azt fogja mondani hogy Ferrari, Lambo stb... és nem pedig BMW.
Abba nem merül ki a sportautó fogalma hogy nagy motort rakunk bele meg jó fékeket, futóművet és kész....
A Bmw-nél már hosszú évek óta eltűnt a stílusosság, presztis és kizárólag a profit érdekli őket, ezért is vannak ott majdnem mindegyik szegmensben. Ugyanezt követi az Audi is.
Benőke2007-04-23 16:29:04 // 2725
Lehet kicsit rövid látóan gondolkodom...
Ültem mindegyikban, nyugi... Senki nem mondta hogy rosszak.
BMW megbecsült embert jelent? Szal ha veszek egy szakadt 7 -es Bömöst akkor megbecsült ember leszek? Nincs semmi megbecsülés egyszerűen annyival jobb az életszionvonal, hogy fele annyi problémát sem jelent megvenni a családnak egy 10-15 millás Bömöst mint egy Átlag magyarnak egy Mutyukit. Ezért van kint több. Tudom mibe kerül a fenntartása, de nem értem ez most hogy jön ide :)
Autó iparban dolgozom vagy is autóipari cégeknél az utóbbi 5 évben.
Egyáltalán nem mindegy hol gyártják az alaktrészeket...
Lehet jobban vagy rosszabul (ált az utóbbi az igaz), de ugyan olyan minőséget előállítani soha nem fogsz tudni.
Pont az a félelmem, hogy ha ugyan azt csinálja az Alfa mint a töbi autógyár.
Onnantól kezdve tökéletesen mindegy milyen autót veszel. Máshogy néz ki, de az alapelv ugyan az, csoporton belül meg az egész koncepció ugyan az. Hiába márkabőség, meg egyéb szép szavak, az összes autó ugyan az. Ahogy a szavaiddal éljek BMW, Merci, Audi. Mindegy melyiket veszed...
Máshogy néz ki, más a neve, más az ára, de ugyan az az autó.
Kompressz úr2007-04-23 16:28:45 // 2724
A minden márka azért túlzás.
A VW-nak mi a jellegzetessége? :))
tipoatti2007-04-23 16:27:18 // 2723
ÓRIÁSI OFF: Zárójelben megírtad a választ!!! Most is elnyomásban élünk, csak nem politikaiban... a PÉNZ diktatúrájában.
Mivel nem akarok kitiltódni politizálás bűncselekmény elkövetése miatt, be is fejezem.
mosmá' télleg ON.
Azmo2007-04-23 16:26:50 // 2722
mármint a dévút Te írtad hogy egy az egyben olyan a lámpa, csak rossz sorrendben fogalmazva szerintem :)
mesa2007-04-23 16:24:00 // 2721
Azmo, azt Benőke állítja, nem én ! :D
Tommi2007-04-23 16:23:40 // 2720
Minden márkának megvannak a jellegzetességei, amiket minden modelljén megjelentet valamilyen formában: BMW-nél a "vesék", nálunk a pajzs, az Astonnál a "harcsaszáj" és még lehetne sorolni...
mesa2007-04-23 16:22:53 // 2719
Ebben aztán maximálisan egyet értek!!!
ha má' enynire elcsavarodtunk a topik témától, akkor luxus kategóriában Quattroporte, alatta Thesis ;)
ON
Kíváncsian várom a 169-est! Muszály valami nagyon másnak lenni, különben elszürkül a gyár !
tipoatti2007-04-23 16:22:47 // 2718
Itt megállna minősítésként a bűnszervezet tagjaként történő elkövetés is! :)
Azmo2007-04-23 16:21:54 // 2717
ja értem, a dévútól lop a bmw :D nyílván :)
10-15 éve ua a Bmw formavilága? Miért az Alfájé milyen volt? Nincs neki jellegzetessége? Dehogynincs! Akkor a Bmw unalmas, az Alfa meg jellegzetes? Gyerekek....ne már
mesa2007-04-23 16:20:07 // 2716
Persze, van hasonlóság köztük, hisz mindet CB jegyzi. De korántsem annyira sablonos, mint az Alfák!
És egyetlen egy gyártó autóin sincs annyi homorú/domború plasztikus megjelenítés, mint a bimmereken, erre gondoltam, hogy merész és egyedi!
Nagyon szépen használja ki a maestro a fényjátékot.
Nézd meg milyen szépen rákarcolta a Z jelet a kocsi oldalára!
Sajnos ahogy mondod is, apróbb részletekben igénytelen is egyben.
Például a 3er hátsó lámpája a Daewoo Lanos mintája 1:1 arányban.
Az 1er meg profilból erősen emlékeztet a 147-esre :P :)
Tibe2007-04-23 16:19:24 // 2715
Benőkének igaza van abban hogy itthon a BMW lassan "népautó" beleértve a 7-est is. Mászkálj kicsit Pesten és kb. minden félórában találkozol 1-2, 7-es BMW-vel. Azt nem vitatom hogy jó autó és kiba állat meg minden. Viszont ha nekem ennyi zsém lenne autóra akkor már inkább vmi egyedibb stílusosat vennék, pl. Maserati Quattroporte. :) Megy mint a vadállat és mindenben van olyan jó mint egy 7-es BMW sőőt legtöbb tekintetben üti is rendesen.
Azmo2007-04-23 16:16:12 // 2714
tipoatti
szeretnél elnyomásban élni? (nem mintha most nem az lenne, de ez megint más téma) azok robotok, azt csinálják amit mondanak, szinte nem szabad gondolkodniuk, kuss van és csináld amit mondanak! jó a gazdaság, jahh, és? szeretnél úgy élni? én nem szeretnék robot lenni........de igen, megvan a saját fajtámról a véleményem, ami kb az amit írtál.....
mesa2007-04-23 16:14:04 // 2713
Mondjuk egy szép NERO ti-ből a MODE hallgatás is autentikusabban menne :)))
Benőke2007-04-23 16:13:34 // 2712
Hát alapvetően van ráció abban amit mondasz.
De pl design -ra a BMW nél sem erőltetik meg magukat, tök egyforma az összes lassan 10 - 15 éve. Jó máshogy kanyarodik a lámpa íve meg hasonlók, de ezzel kifújt. Belülről elmegy kategória, semmi extra unalmas...
Hogy egyedi lenne :) Ha nem ideálisak a fényviszonyok és nem állok közvetlen melette, hanem 100-200m. Azt a kutya meg nem mondja hogy melyik bajor egyedi design...
A 159 nél valóban elmentek németes irányba, hogy többen vegyék. A sportosság a darab szám piacon hátrányba szorult ez valóban hiányzik...
Reméllhetőleg ezen javítanak, de a túlélésért játszanak, és nem azért hogy egy egy kategóriát megcsípjenek. Így mások a prioritások is...
Azért annyira nem Kliós a műszerfal...
Valóban szebbek a régebbi Alfák, de ez minden márkánál fenn áll, többet akarnak eladni, így nem az a lényeg hogy a rajongókat megtartsák, hanem az eladott darabszámokat növeljék.
A Bajoroknál van pénz, és folyamatosan növekedés, folyamatos nyereség...
Olaszoknál folyamatos veszteség és pénzhiány a jellemző.
Ahhoz hogy tudjanak olyan autókat csinálni ami a rajongók szívét melengetik, ahhoz kell egy hétköznapibb palettát csinálni amiből ezt megtehetik.
mesa2007-04-23 16:13:13 // 2711
a hondások is 'lenézik' az angol Civiceseket :)
Tommi2007-04-23 16:12:57 // 2710
Csoportosan elkövetett offolás? :)
Tommi2007-04-23 16:12:19 // 2709
Pl a Renault is Törökországban gyárt... A Toyota meg Franciaországban, bevándorló algériai vendégmunkásokkal :)))
Van egy 1999-es Yarisunk, az még Japánban készült. Amikor szervízben voltunk vele (hozzáteszem csak kötelező kellett), a szerelők mondták, hogy akármilyen minőségbiztosítás meg odafigyelés meg minden, az "eredeti" japánok jobbak, mint a 2002 óta gyártott "francia Toyoták", azokkal több a baj.
mesa2007-04-23 16:12:17 // 2708
Ha nem kell érte fizetni, akkor nekem is! :))
De akkor megint egyen autónk lenne ... :D
Kompressz úr2007-04-23 16:10:43 // 2707
Akkor most büntessük vagy ne büntessük? :-DDDD
mesa2007-04-23 16:09:24 // 2706
Inkább ülök a jövőben is egy kínai Alfába, mint egy török összeszerelésű kínai autóba ! :))))
tipoatti2007-04-23 16:08:21 // 2705
Hát ilyet... ezt én is mondhattam volna, de ilyen összeszedetten sose' ment volna. :) azaz :(
Azé' egy TI csomagos 3,2 V6 159 NAGYON kéne!!! :)
tipoatti2007-04-23 16:05:51 // 2704
Dehogyis. A jövő Alfája: KÍNAI. :))
Azmo2007-04-23 16:04:06 // 2703
Siratja? Szerintem a rövidlátó gondolkodásodra reagált! De igazából nem szeretném Mesa szájába adni a szavakat.
Talán ülj bele mindegyikbe, pl ülj egy mercibe bele, meg egy audiba és bmw-be és majd utána hasonlítgasd.
Külföldön akinek Bmw-je van az megbecsült ember ugyanis ott nem rohangálnak nyikhajok hatalmas ccm-es Bmw-kkel mert nem engedhetik meg maguknak. Nézd meg Bmw-t, számold ki mennyi a fenntartása mondjuk egy 750-esnek 25 évesen és majd bután pislogsz.
Szintén barátom szavai, én nem tudtam ilyen jól megfogalmazni, de maximálisan egyetértek vele. Az hogy egy autóba milyen minőséget építenek az nem kínán múlik, hanem az autógyártól és annak minőségbiztosításán múlik. Ha akar valaki Kínában gyárt szart, ha valaki jót akar akkor azt kap, tényleg a tömeggyártáson van a hangsúly.
És még egy gondolat ami lehet csúnyán hangzik, de szintén tök igaz, nem tudtam ellenkezni amikor ezt kaptam : ha az Alfa túl akar élni, akkor otthagyja az egész olasz kultúrát és inkább kínába gyártatja le ugyanazt a minőséget olcsóbban, jóval olcsóbban és nem az "alfa érzésre" támaszkodva próbalna éhenhalni. Attól még senki nem akar majd nem piacképes áron Alfát venni, mert nekünk Alfa érzésünk van. Kikerülne egy nagyobb piacra és sokkal jobban járna!
tipoatti2007-04-23 16:03:21 // 2701
Az biztos... néhány fajtát kipróbálhattam már közülük... legutóbb egy "kommersz" (?) 740D-hez volt szerencsém pár kellemes órára... hát, meggyőző. Mondjuk konkrétan nem kéne, a típushoz kapcsolható sztereotípiák miatt. Ez a barátom is, akié a verda, tarkopasz hüvelykujjnyi fuxxal... de neki jól áll. :)
mesa2007-04-23 16:00:02 // 2700
Jó' beszélsz. Igaz, hogy OFF, de igaz ! :)))))
tipoatti2007-04-23 15:59:22 // 2699
Bocsi, de ezt Átlagmagyar Bélával sem éreztetik itthon.
mesa2007-04-23 15:58:19 // 2698
Lehet most sokan lehurrognak, de megmondom a frankót az új Alfákkal kapcsolatban :
Lehet, hogy tök megbízhatók lesznek, meg jó dolog az ötcsillagos törésteszt,
de az viszont szégyen ettől a gyártótól, hogy pont a kocsijaikból kihal a sportosság !
Azon kívűl szerintem a 159 külső rruhája semmi újdonságot nem hoz egy Giugiaro 156-hoz képest, az átlag ember észre sem veszi, hogy nem egy facelift.
A belső tér pedig egyszerűen fantáziátlan, sőt ki merem mondani, hogy ocsmány azzal a széles alu betéttel, meg Clio műszerfal egységgel. Valahogy elkopott a mediterrán hozzá állás.
:(
A bajoroknál van innováció, minden évben megcsípik az Év motorja címet, erős szíveket raknak a kocsijaikba, és a belterük is rendben (I drive-ot leszámítva).
Nekem a külső is bejön, egyszerűen mert egyedi, bátor amit Chris Bangle csinál!
Ehhez képest az Alfánál leragadtak a 159/Brera/Spider eygen orrnál :(
tipoatti2007-04-23 15:57:19 // 2697
A kínai az én szememben a legokosabb nemzet a világon. Nem szarnak a saját fészkükbe, viszont a világot leigázzák. Melyik az egészségesebb hozzáállás? Ami nálunk van? Odafosunk, ahol eszünk, majd becsicskulunk mindenkinek...
Tommi2007-04-23 15:53:54 // 2696
Gyerekek, kissé elkanyarodtunk a "Jövő Alfái" témájától :)
Tommi2007-04-23 15:51:45 // 2695
OFF :)
Ha már nem Alfa, akkor én Subaru, Lexus, jáccóautónak meg egy kis MG vagy Lotus.
ON :)
tipoatti2007-04-23 15:51:43 // 2694
Márpedig azok most is elindulhatnak, csak nem ész nélkül, államilag szervezetten! Olvastam anno egy gazdasági előrejelzést, miszerint a világ összgazdaságának a 60(!!!) %-a kínai kézen lesz 25 év múlva... ebből a tortából az egész EU ( ha még akkor lesz olyan egyáltalán... ) 12-13 (!!!) % részesedéssel fog bírni...
Úgyhogy lassan szokjunk hozzá, hogy az egész világ made in China.
Ne feledjük, ők fejlődnek a legintenzívebben. Ne a józsefárosi piac szintjében gondolkodjunk.
Rumi2007-04-23 15:44:50 // 2693
ezigaz, minden csak viszonyítás kérdése, Genfbe mialatt parkolot kerestünk elgurult mellettem négy Ferka, és két Maybayh! Merci. késöbb láttam még egy új Roycet, rajtam kivül a kutya nem nézte meg őket :))))