Yoyo2006-10-27 09:12:05 // 12248
Előről simán le lehet venni, csak a kulcs rövidebbik szárát jól le kell vágni és akkor odafér, aztán rá egy csövet és hajrá!!!:))))
Én is úgy csináltam, hogy földön volt:)
norbee2006-10-27 09:08:18 // 12247
Azért jó ugye hátulról kezdeni, mert ha elb@szod, kezdheted előről. :))))))
süsnye2006-10-27 09:07:44 // 12246
Akkor valsz rossz oldalról álltam neki, mert én elölről próbáltam (nem aknából, hanem megemeltem a bal oldalát). Lehet, ha hátulról nyúlnék hozzá, akkor több sikerrel járnék. No, majd megnézem. :D Köszi!
Yoyo2006-10-27 09:06:42 // 12245
Már tudom, most megnéztem gyorsan, hogy is van az a csavar, sima imbuszkulcs kicsit lefűrészelve belőlle:D
Yoyo2006-10-27 09:04:18 // 12244
Már nem emlékszem hogyan de nekem kijött:)))))
norbee2006-10-27 09:02:58 // 12243
Én itt inkább arra gondolotam, hogy esetleg a rögtönindításnál lerántja a feszkót az elektronyos rencerben, és a motronic egy pillanatra megdermed. De elég logikus ez is.
Alapjáraton menniyre kéne hallani (nem bentről!) a jobb hátsó kerék mellett guggolva a benzinpumpát?
süsnye2006-10-27 08:52:40 // 12242
AHa, végülis logikus ez a kis likas tömítős dolog. Akkor maradok a sim deszt. víznél.
Ami pedig aport illeti a kiegyenlítő tartályban, lehet, h vízkő. Lehet, h vki korábban nem (csak) deszt vizet öntött bele... Nemtom.
A váltóolaj leeresztő csavart tudom hol van Yoyo. A próblémám az, h nem férek hozzá mert olyan közel van az a izé... nemtom hottyák, amire fel van fogatva a lengőkar belső két felfogatási pontja...
András bácsi2006-10-27 08:28:43 // 12241
Itt arra lehet gondolni, hogy az üzemanyagnyomás el kell, hogy érje a megfelelő értéket. A gyorsulós csóka biztos arra gondolt, hogy a szivattyú a gyújtás ráadása után néhány másodperccel abbahagyja saját maga psizkáláást és csöndben marad. :)
norbee2006-10-27 08:24:39 // 12240
Paco, mielőtt azt mondod, RTFM, azt mondom így egyszerűbb. :))))
norbee2006-10-27 08:23:38 // 12239
Ez a leállítás utáni ventillátorpörgetés max az akksit szívja le, gyakorlati haszna nincs, mivel a vized akkor már nem forog.
Kérdés: Motronicnak van valami pufferkondija? Thomika okosfiúmindenkitleverőmintazállatmenős barátom hívta fel a figyelmet arra a jelenségre, hogy ha gyújtás ráadás után várok pár másodpercet az indítózással, akkor valóban nem csinálja a beröffenés utáni fordulatszámvisszahullást.
Buksi2006-10-27 08:07:07 // 12238
Nagyon tetszik! :)
Marklar1552006-10-26 22:45:45 // 12237
Természetessen;)
Fairlane2006-10-26 22:44:38 // 12236

Yoyo2006-10-26 22:37:11 // 12235
Van azon a váltón leeresztő, ha jól emlékszem 12-es imbusz kell hozzá, le kell engedni az öreg olajat és friss tutellával feltölteni, én poroltóból csináltam feltőltőt:))) 2 liter megy bele, érdemes kicserélni nekem sokkal könnyebb lett a váltóm tőle és 120000 km-en keresztül nem is kell vele foglalkozni:)))
A hűtő rendszert trisóval, vagy spec tisztítóporral(desztvízzel keverve) lehet tisztítani csak az a baj vele, hogy leoldja az eddig pici lukakat tömítő vízkövet és engedni fog, öreg járgányoknál előfordulhat:())
Attie2006-10-26 22:18:59 // 12234
Nekem is :) Majnem olyan, mint a tied :)
süsnye2006-10-26 22:09:43 // 12233
Akkor nemtom. :D Lehet, hogy felszereltség kérdése. Egyébként nekem meg az a kormánykerék tetszik a legjobban, ami neked van. :D
Attie2006-10-26 21:59:21 // 12232
Nekem 97 szeptemberi van. Ennél újabb nem sok van :) Mégis a hagyományos légzsákos kormány van benne.
Mondjuk azt se tudom, hogy mitől függ, hogy az embléma szines vagy fekete a közepén :)
süsnye2006-10-26 21:54:41 // 12231
lehet, hogy '97-es évjáratokba mán ilyeneket raktak, nem?
Attie2006-10-26 21:47:39 // 12230
Láttatok már ilyen kormányt 155-ben? :-O
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=806225&command=ugras&screenwidth=1280
süsnye2006-10-26 21:35:33 // 12229
Akkor már értelek... :D :P
süsnye2006-10-26 21:33:38 // 12228
Köszönöm! :D
Már csak egy kérdés, aztán békén hagylak titeket. :D
Ha lecserélem a hűtővizet, akkor végleges folyadék betöltése előtt, az átmosáshoz lehet használni vmi tisztítószert (esetleg van olyan, ami kimondottan erre való), vagy ez marhaság és sima deszt. vízzel mossam át?
Ádi_39002006-10-26 21:29:56 // 12227
:-))
Én már bringával járok... :-)
Paco2006-10-26 21:24:01 // 12226
szint ellenőrzése asszem amit írtál.
minőség: az ami belevaló. Azonos viszkozitás keverhető gyártók között, de különböző viszkozitásút ne tegyél bele.
perdix1552006-10-26 21:23:11 // 12225
Akkor a vészlámpa csatiját a termosztat alsó részén levő gombába kell bedugni? Ha így van akkor holnap megnézem.meet lehet hogy már oda be van dugva..de van mégegy vezetéken amit meg nem tudok sehova se bedugni....lehet eggyel több van nekem, mint nektek? lehet ez:-))))))
Paco2006-10-26 21:19:28 // 12224
A másik gombára.
süsnye2006-10-26 21:17:20 // 12223
Szerelőhöz?????!!! Olajcsere miatt????
:D
Ha idáig jutok, biciklivel fogok járni! :D
Ami pedig a szükséges mennyiséget illeti, tudomásom szerint akkor jó a váltóolaj szint, ha a szintjelző csavart kicsavarod és kicsit kifolyik (egyébként mivel ott töltöd be, nem is tudod túltölteni, mivel a ház oldalán van). HOzzáteszem Tipoból indultam ki... :D
Egyébként ha aszongyátok, hogy nyugodtan rátölthetek, csak váltóolaj legyen, akkor nem kérdezősködöm tovább, de azért az előbbi bekezdésben általam írtakra (szint ellenőrzés, betöltés) véleményt várnék, ha nem kérek túl sokat. :D :D
perdix1552006-10-26 21:14:42 // 12222
Paco: A hógomba rendben abban bennt van a csati..de a vészlámpáét hova kell bedugni?
perdix1552006-10-26 21:13:06 // 12221
Eggyetértek:-))))))
perdix1552006-10-26 21:12:28 // 12220
Na le légy akkor butuska..szereld be hamar a bordó TSodába:-)))))hehehehe
süsnye2006-10-26 21:11:18 // 12219
Nem! A tartályon belül van a por.
Paco2006-10-26 21:10:05 // 12218
Igen. A gomba a termosztátba van belecsavarva felülről.
Ádi_39002006-10-26 21:04:44 // 12217
Csakis az! A 146-os kód! :-)
Marklar1552006-10-26 21:01:25 // 12216
Én még kiemelném, hogy hab a tortán a metálbordó szín! ;)))
Ádi_39002006-10-26 20:51:11 // 12215
Nekünk a dáciában volt ilyen kapcsoló is! Szerettem használni. :-)
Marklar1552006-10-26 20:48:02 // 12214
Én már 12-13 évell ezelött ilyen okos ember voltam;)))
A FIAT motoros Trabantnál csináltam ilyen + kapcsolót.
Az sem szerette a városi tötyögést;)
Azóta kicsit butúltam, mert a többi autómón még nem szántam magam ilyenekre. ;P
Marklar1552006-10-26 20:45:31 // 12213
Hétfőn volt. De az itthon lévő bontott ment bele. Mikor tavaly megvettem az autót, akkor lett belerakva új. Nemtom, hogy milyen gyártmány. De 40 000km után ismét kifeküdt. Asszem én sem erőltetem feltétlen az új alaktrészeket mindenáron... Főleg a konvergencia programom miatt sem:/
Ádi_39002006-10-26 20:42:43 // 12212
Szerelőhöz vinni a verdát meg sem fordult a fejedben? :-) Szerintem ők kapásból tudnák, hogyan kell korrektül cserélni vagy pótolni a váltóolajat.
Amúgy a márka szerintem mindeg ylehet, csak váltó olaj legyen. Gondolom nyugodtan rátölthetsz, csak nem biztos, hogy eltalálod a szükséges mennyiséget... Az sem mindig jó, ha túltöltöd.
Fairlane2006-10-26 20:35:41 // 12211
Ugyérted a tartályon kívülről van vmi világos porszerű réteg?
Ha igen, az az elforrt hűtőfolyadékodból kicsapódott maradvány....
Amugy télleg csináld meg a hűtést a nyár előtt...
Én beszoptam ezzel valahol pár hónapja leírtam ide a topikba, de a lényeg, hogy egyszercsak megállt a hűtésem menet közben, és vmi olyan rövidzárat csinált a kiforró víz, hogy hazavágta a computeremet félig.
Fájdalmasan drága volt....
perdix1552006-10-26 20:23:31 // 12210
Üdv Paco!
Már multkor megtárgyaltuk...de nem igazán találom a vízhőfok vészlámpának a fogadó részét..megvan hozzá a vezeték meg a csati de log a termosztat mellett! Nem találom! Vmi kép vagy pontosítást tudsz adni? Köszönöm!
Paco2006-10-26 19:40:30 // 12209
Ezt egy kis tervezéssel és egy időrelével meg lehetne oldani, de mondom, semmi értelme. Úgysem lesz hidegebb a motor :)
süsnye2006-10-26 19:39:29 // 12208
Ennek örülök! :D
Köszi a segítséget! Akkor hvégén sztem lecserélem a vizet.
Aztán lenne még más... (le sem tagadhatnám, h olasz autüm van :D :D)
Váltó olaj. Ma gondoltam megnézem a szintet (aminek ugye külön csavarja van, a kocsi elej fel néz), és csalódtam, bizony nem folyott ki egy csepp sem. :(
Namost ha jól gondolom a leeresztője az a ház oldalán (menetirány szerint bal oldalon) alul van.
Namost ha télleg ez az, hogy a répába férek hozza???
A "normál" imbusszal esélytelen, mert nem fér el. Kell vmi spéci imbusz vagy esetleg crova-s imbusz vagy mi??
Esetleg csináljam úgy, mint a Tiponál, hogy szívjam ki fecskendő-gumicső kombinációval (azon nem volt ilyen leeresztő)???
Esetleg ne is eresszem le, és csak töltsek rá??
Ha így teszek, nem baj, ha nem ugyanolyan teljesen a két olaj (nemtom milyen van benne)???
Paco2006-10-26 19:37:39 // 12207
Nincs, automata.
Egy vékony cső megy a termosztáttól a pillangószelepen át (ez adja a fűtését) a kiegyenlítő tartályba. Ez a légtelenítő cső és ráadásul ez szokott eltömődni. A fehér por bármi lehet a kokaintól a gipszen át a lenmaglisztig innen nem tudom megmondani :)
Ádi_39002006-10-26 19:24:33 // 12206
Hello,
A ventillátor erősségét megtárgyaltátok, eg yksi érdekességet írnék a leállítás utáni tovább működésről. (Annyit csak, hogy azért így felforrnia nem kéne, lehet, kevés votl benne a víz...)
Nekem sem csinálta ezt három éven át. Azaz miután levettem a gyújtást, lekapcsolt a ventillátor is. Nyáron elromlott eg yrelé a kocsimban, egy diódás relé, ami a klíma kompresszort kapcsolgatja. Kicseréltettem, de csak később derült ki, hogy nem jót adtak, hanem egy ellenállásosat. Nagyon érdekes volt, hogy a klíma azzal is működött, és ezzel a relével a hűtőventillátor tovább forgott kikapcsolá sután, ha éppen meleg volt a víz. Szépen lekapcsolt utána kb. fél perccel, vagy ahogy kellett. Nagyon örültem neki, mert szerintem így egészségesebb. Régen a dáciánk (szó szerint dácia volt!) tudat ezt, és büszke voltam rá. :-) No, szóval ezzel az ellenállásos relével két legyet ütöttem egy csapásra, de csak látszólag, mert kiderült, hogy valahol nem szakad meg az áramkör leállítás után sem, így szépen le is szívta az aksimat az első alkalommal, amikor állt pár napot a kocsi. Hosszó procedura volt újra diódás relét szerezni bele, mert nem tudtam a típusát. Jó pár segítettetek is, köszi. Végül sikerült, most lekapcsol, megy aklíma, csak a ventillátor nem megy a leállítás után. Szóval olyan, mint új korában. :-)
süsnye2006-10-26 19:21:54 // 12205
Van ezen légtelenítő szelep, ugye?
Bár lehet, h lecserélem az egészet, mert fokolni is kellene, meg még 1 furcsa dolog van. A kiegyenlítő tartályban falán és alján néhol vmi finom por van. Nemtom mi lehet az.
Esetleg hűtőtömítő?
Paco2006-10-26 19:19:31 // 12204
Nem, a hőfok mutatónak külön gombája van a termosztátnál. A vízhőfok vészlámpának pedig egy harmadik.
Nem lenne szabad normálisnak lennie. Valószínűleg levegős vagy....
süsnye2006-10-26 19:14:37 // 12203
Aha, és a hőfok jelző is erről a gombáról kapja a jelet?
Igazándiból nem nyugodtam meg, mert mi lesz így nyáron?? :(
Bár ha megfelelő a sebesség közúton, meg autópályán nincs vele semmi probléma, akkor megvan 90 C körül.
Meg arra lettem figyelmes, hogy ha megállítom a motort normál használat után, majd 1-2 perc után ráadom a gyújtást, hogy megnézzem a hőfokot, akkor bizony magasabb hőmérsékletet mutat a jelző (valsz ezé nyomta ki hétfőn a vizet).
Ez normális?
perdix1552006-10-26 19:06:16 // 12202
Jó éjszakát neked is!
perdix1552006-10-26 19:05:37 // 12201
LOOOL! Így van Cartárs, így van:-))))))
TSak vigyázzzunk..bene TSavarodjunk....DDDD
Dominó2006-10-26 18:56:16 // 12200
Vége a műszaknak, tipli haza! (ott + no net)
Jó éjt mindenkinek!
Dominó2006-10-26 18:55:18 // 12199
Nem egy félelmetes ember.
Félni meg a saját hülyeségeinktől kell inkább!!
:-)