Fórum >> Típusok >> 155

Fairlane2009-11-13 09:59:56 // 87910
Te fertőzöl bazeg, legalábbis mostanában tanultam tőled :)

Reggel jövök az AA hídon, belsősáv, 100 körül. Külsőben 80at tartva konvojoznak, fasza köd van...
Elhaladok mellettük, mire a közepükből index nélkül egyrántással kivág mögém egy kivilágitatlan régebbi seat leó. Az eddig mögöttem szintén 100 körül jövő nemtommilyenautó satuzik, hogy ne trafálja el a leót, de nem történik baj. A leó egyméterre beleáll a valagamba, majd elkezd villogtatni a refivel. Én visszavillogtatok a hátsó ködlámpával, tempó továbbra is 100.
Villog tovább, erre szépen motorfékkel visszalassulok 85re, és mintegy kétperc alatt elhaladok a külső sávban menők mellett, majd indexelve szépen hosszan kihúzódok a külsőbe. Még mosolyogva át is integettem a leós hülyegyereknek :)

Később a szentendrein befele elaraszoltam mellette, ott szintén átmosolyogtam, de ő csak kétkézzel markolta a kormányt, és meredt előre :DDD
süsnye2009-11-13 09:57:50 // 87909
ez azért nem teljesen így van...
ez nem úgy működik, h amíg 257 tárcsával kisebb a fékhatás és nem satuzik be, 284nél meg már besatuzik (megáll a kerék). A 284es tárcsával jobb lesz a fékhatásod és többet lassul az autó, amíg esetleg beáll a kerék...
SD2009-11-13 09:55:22 // 87908
mert szerinted attól hogy szervós nincs összefüggésben?
SD2009-11-13 09:54:25 // 87907
egy teszt azt mutatta ki most nem tudom ki csinálta: hogy a sofőrök nem nyomnak elég féket, és mikor már elkerülhetetlen az ütközés akkor kezdenek satuzni.

Pedig az ideális pont ellenkezőleg lenne.

Nagy tárcsak inkább nagy sebességnél lehet jobb, de a városban is fel tud melegedni:))) viszont, ha nem akkora a vész akkor azért próbálja az ember, csúszáshatáron tartani a féket, és ott segít a nagyobb diszk:)
András bácsi2009-11-13 09:53:36 // 87906
A pedálerő kicsit más, mint amit írsz.
András bácsi2009-11-13 09:53:07 // 87905
Bőven elég lenne egy 156 uán autóznod, és már fel is kenődtél. :)
SD2009-11-13 09:51:41 // 87904
ha az elsőt fékezed nem kell extra de ha a harmadikat akkor elkélne:D
cac2009-11-13 09:51:01 // 87903
Feltételezem, hogy kritikus helyzetről van szó (mert ugye a városon belüli, piros előtti megálláshoz nem kell extra féktárcsa). Márpedig vészesetben rohadtul nem fog gondolkozni az ember, hanem besatul - ahogy süsnye kollega is említette. Innét kezdve, ha nincs ABS, vajmi keveset fog érni az izmosabb fék szvsz. Tök mindegy, hogy az elégtelen fékerő miatt, vagy a brutál fékerőtől megcsúszott kerekek miatt szállok bele az aktuális ojjektumba.

Mondjuk én szeretek követési távolságon belül autózni, és eddig még mindig elég volt a gyári tárcsaméret.
Fairlane2009-11-13 09:49:37 // 87902
Az én köztes autómba sincsen....

Ipari konzervnyitóval ess neki :D
SD2009-11-13 09:48:47 // 87901
nekem is olyan lukacsos már:))) vegyél és szerel át:)))
SD2009-11-13 09:47:51 // 87900
persze van olyan szitu, pl: pályán vizen satu, ott hagytam had dolgozzon az ABS mert én csak utas voltam, és nyomtam a gombot:)
SD2009-11-13 09:47:04 // 87899
de:) elősször satut nyomsz aztán picit erszted vissza hogy ne oldjon le az ABS vagy ne csússzon... különben el vagy veszve
SD2009-11-13 09:45:52 // 87898
Juteszembe fék:

ma letesztetletm a puttony fékét: péntek 13 rulez:)

1: rakpart piros, satu... mert olyan buzi helyen nőtt ki egy lámpa, és pirosat mutatott... persze a mögöttem lévő bora mégjobban aldt, én csúszok a lámpa felé (hála télikerék lelassulatm, és nem blokkolt végig...) de látom mögöttem a tapsifüles csak rohan épp belém... valami csoda történt a neuronok kusza gombolyagjában, mert számomra is felfoghatatlan de miután én már majdnem megálltam még eresztettem az autót 2-3 m-ert lassan gurulni a zebrára rá, közben kicsi bentre húztam a kormányt... így tudott mögöttem kormányt félrerántva megállni a borás... MÁK
1a: csomitartóban egy a autó árával és félévi benzinével megegyező értékű számítógép... ez is megúszta és a tatyó amiben pár HDD-n az összes adatom...
1b: reggel gondolkoztam hogy olyan szépen süt a nap és ki kéne próbálni a bűrkormányt, jöjjek-e piroskával?:) hát most rövidebb lenne fél méterrel...

2: rakpart északi vége szokásos parasztkodás, egy sávban várakoznak a kultur népek, másik ban néha elhúz egy paraszt... hát mikor odakerült, hogy össze "fogy" a két sáv, hát nem kinéz magának egy másik fócvágen... ("szép") grafitmetál ezüst jetta... látom már tolja az orrát... erre kicsit flegmán megjegyeztem magamban, bazzeg az előbb majdnem lezúzott egy csodaversenyző, mivan ma támadnak a népwágenek??? NEKED IS MEGYEK BAZDMEG:) csak szépen gurultam tovább aztán mikor már az én fényezetlen lökösöm már szinte érte a sokpízér vásárol fényezését, lassan beeresztettem...

3: na gondolom is magamban asszed vagány gyerek vagy? rámenős vagy? na álljunk csak meg a következő emelkedőn:))) rá is álltam 1cm-re:))) a köcsög, megizasztottam kicsit, akkor már törölgette a homlokát:))) persze fehér puntó-mazsola:))) ham bekaphatja:D

icfrájtág jjjja:):P
süsnye2009-11-13 09:38:52 // 87897
látom Giovanni-ék is elég sokat szophattak a faceliftig az első izzók cseréjével. :) Ez a homlokfal nyílás a lámpa felett facelift feature?
Flexet ide nekem! :))
süsnye2009-11-13 09:33:53 // 87896
sztem, ha olyan helyzet adódik nem azon gondolkodsz, h "na most vajon nyomjak satut, vagy elég kevesebb is??" ;)))
SD2009-11-13 09:31:14 // 87895
De pl egy nagyobb tárcsával jobban lehet adagolni a féket, mert kisebb erő hatásra is nagyobb fék hatás érhető el, tehát nem izomból kell satut nyomni, lehet vele játszani ha érzi az ember. Míg a kisfék nagyobb sebességnél ha éppen tud is még fogni, akkor is max satuüzemmódban blokkol, vagy épp nem is tud ráfogni akkorát.
süsnye2009-11-13 09:30:50 // 87894
igen szép kívülről... :) lehet, h már paranoiás vagyok, de az a kiegy tartály eléggé jó állapotban van a képek alapján a motortérben látható egységekhez képest... persze ennek sok magyarázata lehet, de nekem már egy gyanús pont. :))
András bácsi2009-11-13 08:54:39 // 87893
Egyébként mi köze a fék méretének és a fékhatásnak a blokkolásgátlóhoz? Amiben nincs Abs, annál is a felülettől és a betét/tárcsa közötti súrlódási együtthatótól függ a lassulás. Az meg, hogy blokkol-e vagy sem a lábtól is függ nemcsak az Abs-tól.
Amiben meg van, az ugyanúgy működik: változatlan rendszer, azonos jeladótárcsa, azonos abs-jeladó.
András bácsi2009-11-13 08:49:09 // 87892
Ki mondta, hogy ABS nélkül? ;)
Egyébként azért, mert az alap 257-es fék igen gyengécske.
cac2009-11-13 08:46:19 // 87891
Nekem nincs, de nem is kell. :D

Egyébként miért jobb a nagyobb féktárcsa? Gondolom nagyobb átmérő, nagyobb nyomaték, jobb fékhatás...de tudtommal ABS nélkül ez mit sem ér.
András bácsi2009-11-13 07:44:21 // 87890
Gólyaláb is van. :) A tárcsa a legdrágább ezen mutatványban. Egyébként meg nem azt kérdeztem, hogy kinek van, hanem hogy kinek kell. :)))
András bácsi2009-11-13 07:43:05 // 87889
Ha nyeregre és abban a munkahengerre gondolsz, akkor igen.
Buksi2009-11-13 03:43:39 // 87888
Sztem nem kell, de én cseréltem! :-)
RoliQ42009-11-12 23:11:04 // 87887
nekem is van! mondjuk nekem tárcsa nélkül, de viszont gólyalábbal:D
Fairlane2009-11-12 23:06:38 // 87886
Szeretni szeretne, csakhát..... :))

Amúgy ehhez munkahengert is kell cserélni?
András bácsi2009-11-12 22:25:06 // 87885
Nem szeretne valaki nagy (284-es) első fékeket? Éppen van eladó komplett cuccom.
atesssz2009-11-12 20:12:27 // 87884
"Jay325i

GSX-R:
köszönöm kedves szavaidat, de sajnos rám nem igazak, egyrészt mert heteroszexuális vagyok, másrészt mert autóbontó révén rengeteg féle autót szedtem már szét, szereltem meg és egyáltalán. vezettem, így van mire alapozzam a véleményem. A suzuki egy szar, az árához képest is. A suzuki tulajok meg ebből adódóan egytől egyig igénytelen emberek. Suzuki motorkerékpárokról most ne beszéljünk."

ehhehehheeee, hangosan nevete :D
gab552009-11-12 20:07:14 // 87883
Ez?
Asszem szép.
Edyboy2009-11-12 20:06:55 // 87882
Sőt,az Alfa emblémás pedál-gumi is extra,az se járt az 1.7-hez :(
Edyboy2009-11-12 20:05:27 // 87881
1.78V-hez járt..Fapados kivitel :)
A fakormány már tuning volt :)
gab552009-11-12 19:57:36 // 87880
Hát izé... Szóval akkor én vok naon tájékozatlan, de még nem láttam ilyen műszerfalat. Igazából az ilyen létezéséről sem tudtam.
Butuska műszerfal meg fakormány... hát nem igazán értem.
A hátsó sárvédője meg szarrá volt rohadva. (jobban, mint az enyém)
Buksi2009-11-12 19:55:04 // 87879
Mondjuk nekem is jobban tetszik az, amelyikben benne van az összes műszer! :-)
cac2009-11-12 19:54:16 // 87878
Ja, vagy lassan ölő kontaktméreggel preparálni. :)
Longman2009-11-12 19:53:29 // 87877
Pontosan mire gondolsz?
Egyébként tényleg érdekes szerintem ezért:
- újszerűnek tűnik a műanyag
- alap (buta) a műszeregység
- manuális a tükör
- fa-csomagos:)
- checkpanel nélküli
- ilyen színű ajtókárpitot sem láttam még faceliftes '55-ben
gab552009-11-12 19:53:04 // 87876
Brrrr.. Az Ok, hogy a keleti piacra butított Puntomnak nem volt vízhőmérője, de ez sztem naon nemszép.
Buksi2009-11-12 19:47:40 // 87875
Miért érdekes? Van ilyen! :-)
gab552009-11-12 19:46:40 // 87874
'stét az Uraknak!

Tegnap a német ebay-en találtam egy érdekes széleskasztnis 155-öt. ill. a műszerfala volt érdekes.


Vagy csak én nem tudtam, hogy létezett ilyen is?
Buksi2009-11-12 19:42:47 // 87873
Mér' nem az? :-DDDDDD
afri2009-11-12 19:41:35 // 87872
ezek itt milyen kagylóülésről beszélnek???! :-D
Longman2009-11-12 18:13:53 // 87871
Én már gondolkoztam hogy éjjelre áramot kellene vezetni bele.. :)
cac2009-11-12 18:11:08 // 87870
Visszatérve az "azért jobb a garázs, mert nem lopnak le cuccokat a kocsidról" témához...Nektek nem viszik az alfajelet, mint a cukrot?
Nekem egy évbe zsúfolódott be eddig minden ilyen jellegű káreset. 2 első és 1 hátsó jel lett az enyészeté. Most hátul nincs is. Pontosabban van a donorkocsiból előlre-hátulra is, de még nem szereltem át a zárszerkezetet.
Lehet ez ellen valamit tenni? Gondolkoztam, hogy elől a hűtőmaszknál összeforrasztom a jel 2 tüskéjét, de letettem róla. Inkább vigye a mocskos rétiindián a jelet, mint a jelet és a hűtőmaszkot.
Buksi2009-11-12 16:09:57 // 87869
Nálam rendesen látszik! ;-)
Talán a neteddel lehet a gond! :-DDDDDD
SD2009-11-12 15:55:10 // 87868
a fogyasztós nem rád vonatkozott, a lényeg hogy ha a hely nem fix hülyeség lenne beruházni csak is a bérlet jöhez szóba. és a garázsra az illeték 10% ami megint erőssen abba az irányba lendíti a mérleget hogy pár évre nem éri...
SD2009-11-12 15:47:08 // 87867
vagy lehet mégsem akkor a csoda:)
SD2009-11-12 15:46:44 // 87866
akkor bérelj:)))

ha kéglit akarsz akkor autót most nem akarsz venni, ha minimalizálni akarod az amortizációját, óvatos használat mellett a garázs is nagyot dob rajta:)

ha újraszületnék menager lennék, bérelnék mindent... és sokat keresnék... ideális fogyasztó lennék...

de mivel már régen születtem ezért qrvamagyar vagyok, és fogamhoz garas baxok:)
süsnye2009-11-12 15:41:16 // 87865
biztos nem teremgarázsban álltak ;))
süsnye2009-11-12 15:40:21 // 87864
:))

szép summary :)

a vételbe nem akarok belemenni, igaz, h ki lehetne adni utána, ha már nem használom, de hitellel avagy anélkül (muhaha) nem akarok most ebbe fektetni milliókat.
A bérléses dologban nekem is mindig ez a dilemmám. Szabadság vs. ablakon repülő pénz.
Ingatlan vásárlás meg 1 éven túl esélyes, de még azt sem tudjuk hol, mindenesetre én Bp-en nem akarok maradni :)
SD2009-11-12 15:33:28 // 87863
SD2009-11-12 15:29:27 // 87862
hüpp ez hosszú lett:D de legalább semmi értelme:)))
SD2009-11-12 15:28:30 // 87861
az a teremgarázs 2-3 milkáért elég borsos...

jó persze nem mind1 hogy hol van, de egy kocsibeálló??? egy autó áráért???

na jó...

ha én most akarnám eladni az én garázsom nem kapnék érte többet... max kicsivel... pedig ez "dzsunka" IIIker:)))

Pozitívum:
- nem hűl le a kocsi, nem melegszik anyit üzemanyag kopás kevesebb, hamarbb fűt stb.
- nem kaparsz jeget, nem kell annyit mosatni, nem esik rá a takony levél, nem hány rá a részeg... nem törik le, karcolják stb.
- más érzés egy 5-10 fokos autóba beülni rögtön pulcsiban mint egy -5fokosban dideregni 10 percig.
- télen hóban jégben meg tud száradni nem eszi egész este a félig fagyott trutyi... de legalább is leesik róla..
- nyáron nem fő meg
- jég nem veri el
- nem dől rá fa
- nem törik be az ablakát vicces rádió gyűjtők

összességében viszont a költségmegtakarítás nem lesz olyan hatékony mint az érzés, amit nyújt, mert a nyugalom, és a kényelem egyértelmű, de egy ilyen értékű autónál nem valószínü hogy ki tudja termelni, ha csak a puszta számokat nézzük

de a bérlés mindig ilyen, én is sokat gondolkoztam és ablakon pénz kidobálás viszont szabadság, mert ha beperkálsz valahova x milát, vagy behitelezed, akkor 5 évre tuti oda vagy ragasztva ha nem akarsz nagy veszteséggel kiszállni, már csak illeték, kamat ilyesmi miatt... GARÁZSRA NEM ADNAK HITELT (tehát ingatlan alapú hitelt arra nem tudsz felvenni, a szabadfelhasználású meg igen drága) (én a lakásból csíptem le a garázsra és a lakásra vettem a hitelt, mert egyszerre lett bótolva, banknak nem is mondtam:))) szóval ez a bérlés VS. vétel hitelből mindig nagy kérdés, természetesen én is a saját tőke növelése mellett voksolok de a mai szolgáltatás alapú világban, nem egyszerű belőni mi a megfelelő egy bérletből meg egy év előtt is lehet váltani akár... agy ingatlant eladni problémásabb ügy, főleg ma amikor mindenkinek suzukiban áll a pénze:D

szóval ellenérvek vétel:
- annyival kisebb lakásra fussa
- mikor eladod mi lesz az ára nagy bukásra nem lehet számolni, de nem lesz olyan iramú érték növekedés sem mint eddig volt... (mint pl szüleum vették az új garázst 300k-ért ma 3M felett ér ez 15 év alatt)
- nekem pl: az éves közösköltség 23k körül van az is kiadás. (jó tavaly kiadtam a felét 25k/hó de az meg totál szívás volt.. finnyáskodó bérlővel stb... pedig rendesebb fajta volt)

bérlés ellenérv:
- évi 180k kuka
- ott is történhet baja de nem akkora az esélye

szóval összegezve ha nem állsz olyan elszántan belerévedve a jövőbe hogy már pedig te ott akarol lakni 5 évet legalább akkor bérlés jó lehetőség.

Ha nézzük csak azt a verziót, hogy egy újabb autó vásárlása legalább 500k-1M ha megpunnyad a 155 a kintállástól, ha még 3 évig kibírja, vagy akár tovább mert ezek biz elnyűhetetlenek:))) akkor behozta az árát:)

tehát feltételezve a megfelelő mennyiségű alfabuzériát, garázsba vele:)))

fekete autón látszik a kosz nagyon!:D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak