Fórum >> Típusok >> 155

TSiga ( I am the TSIG)2009-11-18 19:37:02 // 88210
Üdvöz! Na, kiderűlt, hogy mi volt az a titokzatos kopogás a futóműben. A kutyacsontok csavarjaira gyanakodtam, mert nem voltak meghúzva rendesen és lötyögtek a lengőkarban. Mikor feltettem a téli kerekeket, akkor meghúztam. Utána nem kopogott. Legalábbis azok már nem. Bent a munkahelyemen megkértema főnökömet, hogy halgassa meg. Jó ideje vezet már, hátha van valami tippe. Felnyitottam a motorháztetőt és megnyomkodta az elejét. A szilentek épek, a toronyszilent új, ráadásul minen csavar nyomatékkulccsal lett meghúzva. A megoldás a toronycsapágy. Örülök neki. Akkor tavasszal azt is cserélni kell. A monroe 7772, az skf meg 21600( a 2 db). :-(((
cac2009-11-18 19:00:58 // 88209
Szerintem igen. Az a lényeg, hogy egyenáramot mérjél természetesen. Nekem pl rajta van 20 voltos méréshatár, én azt használtam.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 18:04:53 // 88208
Na holnap ezzel kezdek.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 18:00:17 // 88207
Köszi megnézem mindjárt.Nem kevertem,képletes volt.Mindegy ,hogy milyen multiméter?
cac2009-11-18 17:56:36 // 88206
Ehun egy link, itt a 2-12 alatt van a kormány alatti biztosíték tábla. Jól emlékeztem, a bal alsó lesz a Te reléd, a 12-es számmal.

Hogy mivel mérd ki? Hát mivel szeretnéd, hogy működjön. :))
Na jó, multiméterrel természetesen. 12v-ket kell, hogy kapjál. A relé meg füllel (kattan egyet) és kézrátétellel (érezhető, ahogy behúz az elektromágnes) tesztelhető.

(Egyébként tudtommal istennek nincs szárnya, legalábbis én még nem láttam. Az angyalokkal keverheted. ;) )
cac2009-11-18 17:49:02 // 88205
Na kimértem Neked a cuccost. Nem fogsz örülni, de nem egyszerű a helyzet. Szerintem legalábbis nem úgy vannak a lábak, ahogy az ember gondolná.
No..alap állásában (tehát kis műanyag bütyök lent, fém biztosító bazz fent) a csatinak 3 pinje van. Azt hittem balról-jobbra lesz 1-2-3, de a mérés szerint nem. Az egyszerűség kedvéért maradjon ez a helyzet (tehát balról-jobbra 1-2-3), akkor:
1-2: 13,6 ohm (13 helyett)
2-3: 14,2 ohm
1-3 (tehát a két szélső): 25,3 ohm (23 helyett)
Ezek az értékek stabilak. A multiméter hozzáérintése után, szép lassan 0.1 ohmonként csökkent, és ezekre az értékekre állt be.
Szóval nálam van némi eltérés, de még nem vészes.
Remélem segített!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 17:03:01 // 88204
Ja és akkor a hab a tortára,vettem uj ledeket a műszerfalba,hogy még jobban világítson.
Kell az a kis sufni tuning:-)))
Longman2009-11-18 16:59:07 // 88203
SD- meg ne szólalj!!!!!!! :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 16:56:59 // 88202
Komolyan mondom ez a gép egyfolytában csak szívat,mire azt hinném,hogy mindent megcsináltam rajta,(kicseréltem a jobb egy kilincset,végre)addig a jobb 2 ablak nem akar lemenni,csak igen betegen.Még adok neki pár húzást,és elcserélem 64-re,ha igy folytatja.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 16:53:25 // 88201
Isten vagy szárnyak nélkül!Tudtam,hogy rád mindig számíthatok.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 16:52:27 // 88200
Köszi,de melyik a reléje?És mivel mérjem ki?
Buksi2009-11-18 16:14:55 // 88199
Fairlane udvara is így fog kinézni? :-))))
cac2009-11-18 16:12:51 // 88198
Szerintem nem. Vajon megöl SD érte, ha ideírom, hogy "de az olaszoktól minden kitellik"? :D
cac2009-11-18 16:11:44 // 88197
Már-már ez is szériahiba. :)
Legalábbis HosszúEmber és én is ezzel küzdünk.
1. Először vedd le a jobb szarv kupakját, és mérd meg, hogy eljut e a 12v a két kis rézlapig.
2. Nézd meg (asszem a bal alsó) relét, hogy katten e, maikor benyomod a párátlanító kapcsolóját.
3. Keress mérési pontot a fűtőszálon, és mérd ki a 12v-t.

Ha ezeket kipróbálod, tuti be tudod lőni, hol akad el a cucc. Ha mákod van sima relécsere.
süsnye2009-11-18 16:11:38 // 88196
jah, az nem megy ki a kasztniból ott(?), akkor azt húzd ki a listáról ;)
cac2009-11-18 16:08:04 // 88195
Ööö, de miért befolyásolná a csomitartó kábeltörés a csomitartó előtt lévő stuffot?
süsnye2009-11-18 15:58:40 // 88194
biztosíték, csomitartónál kábeltörés, fűtőszálszakadás, kapcsoló beszarás, máshl kábeltörés...
süsnye2009-11-18 15:57:10 // 88193
:)))
SD2009-11-18 14:55:17 // 88192
ja tévedtem bocs az mégsem ott van:) őőő
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 14:39:50 // 88191
Kösz,csúcs,akkor már csak a közel 10000 darabból kell kitalálnom:-)
SD2009-11-18 14:37:24 // 88190
valamilyen termo bigyó
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 14:36:56 // 88189
Az ntc?Lefordítod?
SD2009-11-18 14:33:54 // 88188
beragadt az ntc, pöcköld meg hosszanti irányban, úgy hogy a gyújtás rajt van
süsnye2009-11-18 14:26:01 // 88187
hmmm... érdekes... de hát mindent én tudjak!!?? ;)))
niccse otta manualban egy másik teszt is? vmi folytonosság teszt is rémlik nekem, de most nincs előttem, a manual
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 13:56:14 // 88186
Nem tudja valaki séróbol,hogy a hátsó ablakfűtés miért nem megy,mik lehetnek a hibái?
Fairlane2009-11-18 13:02:43 // 88185
Ezek az indiánok tényleg ilyen hülyék amúgy.... Nem vicc....
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 12:30:27 // 88184
Egy cartárstól vettem a matrinyát.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 12:29:22 // 88183
Simán alkotok,hallod,simán.Én ha akarok valamit akkor megcsinálom,ha tudom.
SD2009-11-18 12:19:25 // 88182
azért nem mondod komolyan hogy egy 155 valóban homméd kendácsolásra született???

(pedig milyen ügyes a fiú még a kormányt is átrakta jobbról balra:D:D:D)

De lehet én vagyok túl finnyás elvégre 200k körül sok szemetet meg lehet venni és meg is veszik és szét is faragják...

lehet hazamegyek és most én gyújtom fel a Piroskát, lefele úsztatva a dunán...
cac2009-11-18 12:13:03 // 88181
Á! A home-made cuccok jobban bejövősek.
Arra gondoltam, hogy az alap zöld háttérvilágítás helyett berakok egy 1000 forintos pc -mondjuk kék- neont (ugyis 12volttal üzemel az is). A mutatót meg bontóból kukáznám ki valamelyik típusból. :)
SD2009-11-18 11:53:57 // 88180
amerikaiaknak nem csak a lámpa figyelmeztetet a fékre hanem ki is írja:D:D:D rotfl:D:D:D
SD2009-11-18 11:50:46 // 88179
vagy mi ilyen kábel kötegelőkkel
SD2009-11-18 11:50:27 // 88178
amúgy ilyen, de épp az előző héten vittem foltoztatni mert elkezdett oszlani az alján a műanyag burkolat, és lógott minden... erre kiderült hogy pillanat szorítókkal van öszegányolva... na ennyit muterom szerelőjéről...
SD2009-11-18 11:49:19 // 88177
dehogyis csak kerestem valami hasonlót:D nem is néztem tényleg ez amcsi...

de elrettentő képnek akartam:D:D:D
Longman2009-11-18 11:48:26 // 88176
Ez a szüleidé? Amcsi kivetel? :O
Longman2009-11-18 11:47:05 // 88175
Értem én, és köszi a segítséget, tényleg nagyon rá kellene jönnöm hogy jó-e vagy sem.
A manual így írja a hibakeresést:
- Turn the ignition kay to RUN
- Disconnect the connector of the Constant Idle Speed Actuator
- Verify a resistance of approx. 13 ohm between pins 1 and 2 of the Constant Idle Speed Actuator - ha nem ennyi, akkor cserés az alkatrész

- Verify a resistance of approx. 26 ohm between pins 2 and 3 of the Constant Idle Speed Actuator- ha nem ennyi, akkor cserés az alkatrész


Gondolom ezeknek az alapértékeknek kell lennie ebben a helyzetében. Csak nekem az bajom, hogy ugyan megjelennek méréskor hasonló eredmények (1-2 között 16, 2-3 között 26 ohm) de csak egy tized másodpercre, és utána 0.1 ohm marad. Namost azt nem tudom hogy ez így normális-e vagy sem..
SD2009-11-18 11:44:39 // 88174


ennek széria felszereltég ilyet kell venni:)):P :D
SD2009-11-18 11:42:34 // 88173


találós kérdés mi látható a képen:)
cac2009-11-18 11:38:10 // 88172
Énis-énis-énis akarok fehér hátterű műszerfalbigyóót. Meg maybe pirosan-kéken izzó mutatót. :)

Tán a műszerfalra van valahol sablon (mondjuk ettől függetlenül szívesen veszek bárminemű linket), de a mutatóra ötlet?
SD2009-11-18 11:28:21 // 88171
Nem vagy az a részletekkel pöcsölős típus:) Inkább ha elkap az ihlet alkotsz ugye?:)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 11:25:24 // 88170
A fehér számlap a müszerfalra,nem a lökösreeee:-))

És az ujszerü lökös.
Fairlane2009-11-18 11:03:22 // 88169
höhö :)
SD2009-11-18 10:44:52 // 88167


futty
süsnye2009-11-18 10:44:35 // 88166
minek számlap a lökősre??? ;)
süsnye2009-11-18 10:44:08 // 88165
Ha a szabályzón akarsz ellenállást mérni, ahhoz nem kell táp, tehát gyújtás, mivel poti van benne. Ha ellenállást mérsz, akkor a delejt a mérőműszer adja. Ha meg valamiyen módon úgy akarod megmérni, hogy rajta van a csati és a gyújtás, akkor egyáltalán nem biztos, hogy azt az ellenállást méred, amit akarsz

A zárt és nyitott állapotot elég könnyű előidézni... azon a lukon, ami a szívócsonkba csatlakozik benyúlsz vmi kis csahúzzal és el tudod mozdítani a szelepet, közben pedig méred az ellenállást (nyilván ehhez ki kell szedni).

A csatin meg nyilván azt tudod mérni, hogy jól vezérli-e a szelepet. De ennek is úgy van értelme, ha rá van dugva a csati és vagy vmi kivezetésen mérsz (pl. derót), vagy a csati hátuljába elvileg be tudsz úgy nyúlni, h hozzáférj a sarukhoz....
Fairlane2009-11-18 09:28:31 // 88164
Jóreggelt kihányok :)


Képet követelünk!!!! :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 09:14:44 // 88163
Jó reggelt elvtársak:-)Tegnap lefújtam az első lököst feketére,valamikor olyan színe volt,de most tök új lett.Most megyek fehér számlapot cserélni,hátha sikerül.
Longman2009-11-17 21:18:25 // 88162
Mert így áll a manual hibakeresésében.. Csak az alapján csinálom.

Zárt meg nyitott állást egyáltalán járó motor nélkül hogyan lehet egyáltalán előidézni?
süsnye2009-11-17 20:58:00 // 88161
nem akarok megint beleszólni, de minek rá a gyújtás?? :))

Szerintem inkább zárt és nyitott állapotban kellene megmérni az ellenállást... a csatin meg feszültséget kellene mérni gyújtás alatt... szerintem...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak