Én kapásból kivágtam a gyári hangszórókat az ajtókból,helyettük ment bele háromutas kicker.
Erősítő,mélynyomó szintén kicker.
Ami sokat dobott ezen az összeállításon a fejegység direk tápot ( + - ) kap az akkuról a gyárinál vastagabb kábelen.
Kicsu2013-02-23 19:39:28 // 135783
PeterW (wares)2013-02-23 19:38:51 // 135782
Bocs, kicsit confuse. A lenullázódik azt jelenti, hogy 2001.01.01.-re áll.
PeterW (wares)2013-02-23 19:38:06 // 135781
Üdv Cartársak!
45 boxit upgrade-eltem 56 JTD 16V 1.9-re.
Látott már valaki olyat, hogy a dátum néha lenullázódik, majd később visszaáll a korrekt dátumra? Azt még értem, hogy ha resetel. (nemtom, esetleg van egy egy kis elem-aksi, ami tartja az adatokat) de hogy HOGYAN ÁLL VISSZA a korrekt dátum? Na ezt a részét nem nagyon értem...nem hiszem hogy rádiós és szinkronizál...
45 boxit upgrade-eltem 56 JTD 16V 1.9-re.
Látott már valaki olyat, hogy a dátum néha lenullázódik, majd később visszaáll a korrekt dátumra? Azt még értem, hogy ha resetel. (nemtom, esetleg van egy egy kis elem-aksi, ami tartja az adatokat) de hogy HOGYAN ÁLL VISSZA a korrekt dátum? Na ezt a részét nem nagyon értem...nem hiszem hogy rádiós és szinkronizál...
Lambi1562013-02-23 19:24:00 // 135780
Autós találkozókon szoktam bekapcsolva hagyni. Nem üvöltetni szoktam csak hogy valami szóljon. Gondolkozom fejegység cserén is, mert azért az is számít. Most Pioneer van, fejből meg nem mondom milyen, amit kinéztem az pedig egy Alpine CDE-171 R.
Bár a Pioneer elég megbízható legalább is dj cd-k tekintetében.
Bár a Pioneer elég megbízható legalább is dj cd-k tekintetében.
Lambi1562013-02-23 19:18:00 // 135779
Megoldom én, bár jól dolgoznak a srácok a Mol mögött. :) Csak azt nem tudom eldönteni, hogy legyen-e erősítő vagy ne.
Piritu - 1.000.0002013-02-23 19:16:03 // 135778
Mit csinálsz 2 óra hosszat a kocsiban? :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-23 19:14:36 // 135777
Egy autórádió kb. 10W-ot tud. Ennél bármilyen végfok jobb, akár egy 4x50W RMS-t tudó is. Nem a hangerő miatt kell. Pl. a Hifonics-om sose volt feltekerve, pedig már megy pár éve. Főleg, ha van is erősítőd kár kihagyni a lehetőséget.
Egy 4x50-es végfoknál nem is kell túlzásba vinni a vezetékezést. Tapolcán a MOL kút mögötti fiúk meg is oldják, ha nincs kedved hozzá.
Egy 4x50-es végfoknál nem is kell túlzásba vinni a vezetékezést. Tapolcán a MOL kút mögötti fiúk meg is oldják, ha nincs kedved hozzá.
Lambi1562013-02-23 19:14:05 // 135776
Jól mondod. Az 1000W az, ami rá van írva, hogy "menőbb" legyen. RMS 400-at tud. Egy dual 12" Crunch Fatboy-t hajtok vele, ami elvben 2*600-at visel el, de nem hinném, hogy RMS-ben... A második akkut azért szerettem volna mert a mostani (Bosch s5) sajnos 2óra alatt lemerül ha álló motornál hallgatom a zenét kb 60%-os terhelésen.
GTPeti2013-02-23 19:08:23 // 135775
Egy 75 wattos csatorna egy ajtónak bőven elég. A lényeg, hogy valódi 75W legyen. Két erősítő esetén nem kell második akku (ugyanis a generátorról mennek), csak akkor, ha sokat hallgatod álló motornál. 1000 Wattos erősítőre komolyan mondom nem tudom mi szükség van. Halláskárosodást egy 250 Wattossal is nyugodtan beszerezhetsz. :)
A hangsúly inkább a minőségen (torzítás, damping factor, tartalékok) van, szerintem.
A hangsúly inkább a minőségen (torzítás, damping factor, tartalékok) van, szerintem.
Lambi1562013-02-23 19:04:43 // 135774
Erősítőim még vannak, de nem hangnyomás versenyre készülök. Csupán azért szeretnék jobb hatásfokú szórókat, hogy a fej kevesebb terhelés mellett is ugyan olyan hatékonyan tudja mozgatni a membránokat, ezáltal "teltebb" lesz a hangzás és nem négyszögesedik be a jel olyan könnyen. (nem torzít)
Lambi1562013-02-23 18:58:48 // 135773
Tudom, hogy jobb lenne erősítőről hajtani az ajtóban lévőket is, de az elég nagy meló lenne vezetékelési szempontból is meg eleve kellene az 1000-es erősítő mellé még egy 4*250 a csomitartóba (az ugye RMS-ben még mindig csak 4*75W), a két erősítő mellé meg már jó lenne akkor egy második akku is.. :(
Piritu - 1.000.0002013-02-23 18:51:35 // 135772
Autóba már 10-20-ért vehetsz használható erősítőt használtan. A Spiderben nekem is 10ezres nyomul.
Piritu - 1.000.0002013-02-23 18:50:21 // 135771
Nem nagyon fogsz 93 felettit találni. Autóhifiben nem dívik a hatékonyság javítás.
u.i.
Pont ezért használok 100 dB/W-os Eminence hangszórókat a zenekarban...
u.i.
Pont ezért használok 100 dB/W-os Eminence hangszórókat a zenekarban...
GTPeti2013-02-23 18:45:48 // 135770
Vedd úgy, hogy nem szóltam...
Lambi1562013-02-23 18:29:28 // 135769
Nem, nincs bitumen :(
Lambi1562013-02-23 18:28:56 // 135768
Az ajtóban lévőket fejről hajtom, tehát számít a hangszóró érzékenysége. És mivel az iskolában megtanultuk, hogy minden 3dB-es emelkedés megfelel egy Watt duplázásnak ezért nem is akkora hülyeség a hangszóró érzékenységét figyelembe venni. Ezért is van az hogy a 2*600-as Siva végfokom a 97dB-es 600W-os szórókkal ugyanakkorát nyom mint a 2*1200-asom a 93dBes 1200as szórókkal... És nyilvánvalóan olcsóbb érzékenyebb szórót venni, mint 2x akkora erősítőt 350 rongyér..
Piritu - 1.000.0002013-02-23 18:23:45 // 135767
GTPeti2013-02-23 18:22:29 // 135766
Annyira kevés az erősítőd teljesítménye, hogy a hangszóró érzékenységén múlik a hangerő? Az akkor régen rossz. Vagy a rádió végfokáról hajtod?
Piritu - 1.000.0002013-02-23 18:21:05 // 135765
Itt 92-t írnak erre a Kenwood szériára.
Lambi1562013-02-23 18:20:48 // 135764
Na ilyen volt benne amikor vettem :) . Utána került bele a Kenwood egy bontottból. (ez klasszisokkal jobb mint ami volt benne.) Most pedig ezt cseréltem le Magnatra, de itt már nem hallok külömbséget.
Piritu - 1.000.0002013-02-23 18:17:15 // 135763
Lambi1562013-02-23 18:10:43 // 135762
Rolcho2013-02-23 17:51:28 // 135761
Azóta: Szélvihar tombolt minden egyes alkalommal, mikor elindult a ventillátor a kocsiban. A hiba természetesen a pollenszűrő környékén volt, ahol fals levegőt szívott. 3 csavarból 2 került vissza :-/, a takaróelem pedig nem került a helyére, ezért volt a zaj. A hibát orvosoltam.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-02-23 17:24:18 // 135760
Én a motrát nem irigylem. Ezt el is fogom magyarázni csak most nem tudom, mert bór versenyen főzök és sikerült be rúgni :D Vannak érdekes dolgok a karika gyárba, amik személyes tapasztalatok nem holmi mende mondák mint pl hogy az olasz szar mert ezt meg azt mondták. Ha nekem valaki azt mondja hogy milyen fasza a Fócvágen, Seat, meg a skoda na arra kész a válasz és a tőrténet. Remélem este sikerül le írnom :) Ha nem holnap tutira közlöm itt minden kedves Alfás márkatársal had tudják ők is osztani a nagy Bajor precizitást. A vezérműtengelyről fogok majd írni :)
Trombozis2013-02-23 15:30:33 // 135759
Az tuti. Hogy le tudna akadni. :-o
GTPeti2013-02-23 15:28:10 // 135758
Amikor láttam olyanról képeket, már akkor tudtam: több veszéllyel jár, mint amennyi előnye lehet. :(
Trombozis2013-02-23 14:53:56 // 135757
Nekem a múltkor az alsó toronymerevítő úszott fel egy dudoron. Pedig nekem nem olyan durva, mint mreninek. :-o :-D
A szívem majdnem kiesett. Odafektetném a ColasHun-t.
A szívem majdnem kiesett. Odafektetném a ColasHun-t.
Alfa GT-Csaba2013-02-23 11:50:23 // 135756
Éppen tegnap takaritottam a turbó szívó oldali csövét és az is olajos volt belül ,persze mert a kartergáz cső is oda van vissza kötve és lehet hogy az az olaj kerül át a turbó nyomott oldalára.
Alfa GT-Csaba2013-02-23 10:16:37 // 135755
Az nem nagyon baj ha nem fogy az olajad a motorból!!Minden turbó nyom valamennyi olaj párát és az csapódik le a turbó cső belső falán,a gond inkább az hogy az olaj megeszi a gumi csövet és azért lyukad ki idővel
Mókusék156SW2013-02-23 00:42:19 // 135754
Hali skacok!
2.4JTD 170000km, olajos a turbó nyomócsövem belül...gáz mi?!
Nem volt még se alfám, dízelem:) Nemrégen került hozzánk, így szívesen fogadom a tanácsokat, mit nézzek meg rajta, nehogy meglepetés érjen. Pl.: Tapasztalatok, típushibák, vagy várható meghibásodás...
Köszi!
2.4JTD 170000km, olajos a turbó nyomócsövem belül...gáz mi?!
Nem volt még se alfám, dízelem:) Nemrégen került hozzánk, így szívesen fogadom a tanácsokat, mit nézzek meg rajta, nehogy meglepetés érjen. Pl.: Tapasztalatok, típushibák, vagy várható meghibásodás...
Köszi!
Kka2013-02-22 23:19:03 // 135753
ilyenkor mikor sokat utánfutóznak, s megereszkedik a valaga, akkor csak a rugó fárad el ugye? vagy mástól is lehet?
Kka2013-02-22 23:17:33 // 135752
óvatosan kell menni, ez egy külön életérzés :)
puntom eleje is 10 centivel volt lejjebb, de simán elközlekedtem. igaz 50-el síneken nem kellett átszáguldani :D
puntom eleje is 10 centivel volt lejjebb, de simán elközlekedtem. igaz 50-el síneken nem kellett átszáguldani :D
mreni2013-02-22 23:16:41 // 135751
hát igen,nem egyszerű a dolog akkor
Kka2013-02-22 23:15:26 // 135750
ááá, szédülök xD
meg ugye a 156 vonóhorgos, s szerintem volt cibálva mert a hátulja lejjebb van :/
s így elég bután néz ki szegényem. most megelégednék egy ültető szettel, legalább egyenesbe állna.
gyárit nem akarok bele, mert ha már pénzt adok érte meg cserélek akkor min ültető rugó.
meg ugye a 156 vonóhorgos, s szerintem volt cibálva mert a hátulja lejjebb van :/
s így elég bután néz ki szegényem. most megelégednék egy ültető szettel, legalább egyenesbe állna.
gyárit nem akarok bele, mert ha már pénzt adok érte meg cserélek akkor min ültető rugó.
mreni2013-02-22 23:11:51 // 135749
én is megyek vele rossz úton,pesten is használtam pár napot,figyelni kell rá és kerülgetni a puklikat,megszokás kérdése a dolog.
mreni2013-02-22 23:10:58 // 135748
legalább kényelmesen tudsz autózni a kiváló minőségű magyar aszfalton :D
fony722013-02-22 23:10:26 // 135747
Én nemtom milyen helyeken közlekedtek, de sokszor ültetés nélkül is szívom a fogam, ha egy dudort látok az aszfalton. Mindig bennem a para, hogy olajteknő lékelés lesz a vége. Inkább hagyom ahogy van, nem kockáztatok.
Kka2013-02-22 23:10:00 // 135746
[nyálcsorog]
bárcsak az enyém is így ülne, mert jelenleg majdnem befér a fejem elől :D
bárcsak az enyém is így ülne, mert jelenleg majdnem befér a fejem elől :D
mreni2013-02-22 23:05:57 // 135745
Kka2013-02-22 23:04:49 // 135744
valahogy éreztem hogy ebay lesz belőle :D
ahhoz sajnos én nem értek :/
(nem mintha most lenne 100e-m erre)
ahhoz sajnos én nem értek :/
(nem mintha most lenne 100e-m erre)
Kka2013-02-22 23:02:49 // 135743
nem a minőség miatt mondtam, hanem az állíthatóság miatt.
40mm helyett akár 120mm-t is lehet velük ültetni, s sajnos az olaszokhoz drágán adják. pócvágenhez már 60e-ért lehet venni kompletten
40mm helyett akár 120mm-t is lehet velük ültetni, s sajnos az olaszokhoz drágán adják. pócvágenhez már 60e-ért lehet venni kompletten
mreni2013-02-22 23:00:48 // 135742
ebay,én is ott vettem a TA-t :)
Kka2013-02-22 23:00:25 // 135741
hol? :D
én 120-nál olcsóbban nem találtam.
én 120-nál olcsóbban nem találtam.
fony722013-02-22 22:58:43 // 135740
Ma is pl Győrből hazafele jövet inkább kerültem kb 5-6 km-t, mert a sötétben nem mertem kockáztatni, hogy behasaljon a kocsi valamelyik fél méter mély kátyúban. Katasztrófa... Már azon gondolkodom, hogy ha rendbe dobom a futóművet, a számlákat beküldöm a parlamentbe a sok hülyének, hogy legyenek szívesek visszafizetni a rossz utak okozta kiadásaimat. Kíváncsi lennék a fejükre, mikor bontják a borítékot. Bár szerintem csak mosolyognának az ötleten.
mreni2013-02-22 22:55:43 // 135739
persze,meg az audik is,az alu lengőkarok hátránya az "igényességük"
fony722013-02-22 22:54:26 // 135738
Nyekken-koppan ez is ugyanúgy. Legalábbis ezen, ami nálam van. Nem tudom igaz-e, de azt mondta valaki, hogy pl a passatok is futóművesek. Bár a mostani útviszonyok mellett szerintem bármelyik márka az lehet pillanatok alatt.
mreni2013-02-22 22:51:16 // 135737
100ért van az 56-hoz is :P
GTPeti2013-02-22 21:53:06 // 135736
Ha valamit nem irigylek a VW-któl, az a futómű. :))
Kka2013-02-22 21:34:30 // 135735
én csak egy dolgok irigylek a pócvágenesektől...
olcsó hozzá az állítható futómű xDD
olcsó hozzá az állítható futómű xDD
GTPeti2013-02-22 21:00:49 // 135734
Ilyen az én barátom is... Az "olasz az ipari hulladék" közben csak lengőkar és vezérléscserekor volt dolga az autóval. Mindezt 7 év alatt... B)