Hosszú idő után után ma volt időm picit a vassal foglalkoznom. Mi tagadás, már ráfért hiszen több mázsa építőanyagot és egyebet hordott haza. Az elmúlt hetekben pedig már azon őrlődtem, hogy a gyönyörű fotelek felső bőrrétegét lecsiszolja a (glett)por.
Hát ezen most változtattam. Bőr puccer + ápolás: :)





A legszebb az amikor beszívja és kimattul)
(Kéne egy jobb 1 alighasznált ülőlap szivacs... :()
Amorés
http://alfaamore.hu/adokveszek/49978?back=2%3Fcat1%3D2%26cat2%3D1%26order%3Ddate%26search%3Dalfa%2B159%2Belad%25F3%2Bjts
Liquid2015-12-21 22:01:08 //
75147
V6 :) arra gyúrok én is :D
Más olasz?
Az 1,4 Turbo benzina (ami a mito ban van) ?
Az pl szívócső befecsk ,és nemigen van gondja,sőt még eddig senkit nem hallottam hogy baja lenne
Most karácsony után elkezdődik a vadászat, aztán remélem találok valami szép 159-est, szeretnék egy nagyobb autót a jelenleginél és nem bánnám, ha az megint Alfa lenne! :-)
(A Tbi-k jelenleg drágák még nagyon...)
Nos az mpi szerintem neked visszalépés lenne
Ezek a kocsik mind dinamikusabbak mint az alapmotoros 159
Szóval a 2,2jts marad
Vagy a Tbi
Az hogy melyik megbízhatóbb nem tudom
90% jtdm el szaladgál ezen a fórumon
Évi 15..20ezerre én nem vennék dieselt magyar honban tankolva
Havit nehéz mondani, de olyan évi 15-20ezer kilométert az elmúlt évek alapján. Érdről járok be dolgozni, tehát fele autópálya, fele város. Ami nem fáj? A régi Pug 406-osom 2.0 benzin volt, automata váltóval, az 8-10 litert evett. Az Alfa 147 1.9JTD-m 6-7 között. A mostani 207 1.6 THP-m pedig 7-9 között. Ha nincs drága szerviz, akkor akár a 10-12+ liter is beleférne... Csak hát a mai modern motorok már több sebből véreznek és igen drága buli a karbantartásuk, javításuk... A 207-esemmel már Novoth Tibi féle dióhéjas kúrát is megjártam már! :D
Kolci2015-12-21 21:06:07 //
75142
Úr Isten, akkor én évi legalább 700000 ft-vel többet fizetnék?? :((((
Bakker akkor sokáig lesz JTD m :))))
yani🍀2015-12-21 20:11:54 //
75141
Ez a mennyit mész havonta egy érdekes kérdés. Ha csak évi 10 ezret megy valaki, éves szinten akkor is 100 ezer Ft a különbség mondjuk az enyém és egy Tbi között. Ennek ellenére mégis cserélném.
Mennyi km ert mész havonta?
Mi az a fogyasztás ami még nem "fáj"
Hát igen, csak hát nagyon tetszik a 159/Brera orr... :D
Nos ezt az érzést 159 ben nem fogod megkapni
Én a helyedben inkább vennék egy 166 3.0 24V automatát
Az a hang feeling és elegancia tekintetében ezt tudja
A 159 a ütközésbiztonság ,fogyasztás ,stílus,futómű tekintetében lépett előre
Ma lent voltam a Balatonon. Nem tudta Szatyi kivenni a Dpf-et a múlt héten mert a csavarok be vannak rohadva. Majd januárban. Viszont van az LM-nek egy új terméke amit a gàzolajba kell tölteni, és menet közben tisztítja a rendszert. Beleöntöttem, és teletankoltam a hétvégén. Ma meg autópàlyàztam. Nem nagyon akart menni, igaz nem is nyomtam neki, 2000es fordulaton mentem. Az elején dobott egy regent. Vilàgosnàl megàlltam, le sem àllítottam a motort, utána észrevettem, hogy elkezdett menni. A turbonyomàs gyönyörűen felépült, viszont a tempomatot nem lehetett rögzíteni. Mikor megérkeztem leàllítottam a motort majd a tempomat működött. Visszafele megint nem ment rendesen, Fehérvár után indult meg, viszont a tempomat megint letiltott. Hazaérkeztem, leàllítottam a motort es műkszik. Na erre varrjatok gombot. Nem értem mi történt. Addig amíg a Shellnél nem tankoltam, semmi probléma nem volt.
Kolci2015-12-21 17:17:09 //
75136
A csere képeit elnézve nem értem, hogy miért engedte meg a FIAT a műszaki, technikai visszalépést a vezérlésnél, hisz már a NORD motorokkal meghaladták ezt az 50-es években. Most a lánc feszítésére gondolok. Na meg az is vicces, hogy a gyári előírás az volt, hogy a vezérműláncot ellenőrizzük motorgenerál esetén, ma meg cseréljük. Tudom tudom fogyasztói társadalom .......
Kolci2015-12-21 17:10:37 //
75135
Már ne haragudj, de lehet, hogy nem érthetően írtam le.
A 159 1.9 JTD 16v ajánlott olajának a specifikációja: FIAT 9.55535-S1
Ez a szám a következőt takarja : ACEA C2
Ez olyan mint amikor valaki azt mondja Igen, vagy azt, hogy Yes.
Ugyan azt jelenti, csak más nyelven.
Tehát ha nem látod a fiat számot, de látod az ACEA C2-t, vagy olyat ami ezt túlteljesíti, azaz minden paraméterében ennél többet tud,az jó az adott motorodhoz, de ettől még mindenki azt veszi, amiben hisz.
Nekem pl. a Castrol olajok nem váltak be(nem csak a mol-os magyar, hanem az eredeti sem), mert a 164 2.0 V6 TB Super a 10w-40-esből 1 lityót evett 1000 km-en (a sógoroknál Klagenfurt FIAT szerviz azt mondták, hogy turbó, vagy motor). A helyette (kényszercsere) betöltött Liqui Moly 10w-40 ugyan ezt a mennyiséget 13000 alatt ette meg. Még jó, hogy a tanulmányaimra támaszkodtam, nem a szervizre.
A hang, a feeling és a megbízhatóság miatt. Ha tehetném csak szívó, nem közvetlen befecskendezéses, nagy köbcentis benzinest vennék. De sajnos ma már ritka, mint a fehér holló az ilyen autó... Ennek Novoth Tibi viszont biztos nagyon örül! :D
159-es Alfa pedig még mindig nagyon tetszik és ezért kérdeztem, hogy milyen motorral érdemes venni ilyen gépet, ha a benzines játszik.
(147-esem is 1.9 JTD volt 150 lóval, tehát ismerem a másik oldalt is.)
Én brerában próbáltam ,
Nekem tetszett a karaktere
Erős és ,6500ig pörög,pik pakk megvan a 200
és elég halk motor
Egy két kép a csréről
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_timing%20chain_replacement_replacement.shtml
Öntöttvas perselyes alu blokk a 2,2jts
Láncos vezérlés ,vezérlésmódosítóval
Direkt befecskendezéssel
Elvileg örök életű,
De a gyakorlatban sok az opelokban a nagynyomású szivattyú ,és lánc gond
A hirtelen halál a lánc átugrása,ami a lánckerekek túlzott kopása miatt van
Szóval ha veszel ,azonnal minőségi vezérműlánc csere
Nekem azt jelenti ,
ha nincs rajta a szám Fiat
Az nincs kipróbálva
Ergo én biztos nem kísérletezem vele
De tőlem más nyugodtan
Kolci2015-12-21 16:25:02 //
75129
Igen.
Ugye a szabványok bizonyos "elvárásokat" takarnak.
Na már most a fiat specifikáció szám is ilyen elvárásokat foglal össze.
Sok olyan olajgyártó cég van akik külön nem kérik az ilyen jellegű minősítést.
Mivel azonban adott előírásokat teljesítenek, így sokszor még túl is teljesítik pl. a fiat specifikáció szám által megfogalmazott elvárásokat.
Volt olyan Parnas olaj, ami nem volt európai gyártó által akkreditálva, de az adott szabványok teljesítése miatt nyugodtan be lehetett tölteni.
Liquid2015-12-21 16:07:42 //
75128
hogyan fogyaszott az 1.9 annyit? :)
elfelejtetted leakasztani a lakókocsit? :D
Nivan842015-12-21 15:25:50 //
75127
A jts-re is el fogsz költeni annyit mint egy jtdm-re. Egy turbo se fog tönkre menni ha kicsit jaratva van indulás előtt meg után szerintem. Injektor le fog kokszosodni. Kettős tömegű talan jobban fogja bírni mondjuk mint egy dizelben, a vezerles csere meg horror ár lesz. Nagyon benzin párti voltam én is, de az 1.9 fogyasztása12-14. Kormanymu és a manuális váltó is GM tákolmány.
A jobb állapotot vedd meg szerintem és ennyi...
Kikkó2015-12-21 14:17:15 //
75126
2.2 JTS-be 3000 km után sem kellett még olajat után tölteni. Indításkor kijelzi a szintet, eddig csak egy csík fogyott.
Ez magánvélemény, de azért vettem benzinest, mert szívó, egyszerű mint a szög, ha vigyázol rá, hideg motorral nem tolod neki, nincs mi elromoljon benne, szemben a dízelekkel. A hangja gyönyörű, amit 4 hengerből meg lehet szólaltatni, azt kihozták.
Tény, hogy nem takarékos, de egy prémiumautóra akkor is költeni kell, ha semmi baja nincs, csak kopó-fogyó alkatrészeket cserélsz. Csak egy példa: téli-nyári gumigarnitúra.
Szabad érdeklődni mi az oka amiért benzines a cél?
Van a 1.8 Mpi motor ,az sima szívócsőbefecskendezéses
140lóerős
Az volt a belépőmotor
Az egy az egyben opel,és nincs benne kettőstömegű se
(A jts ekben van)
A comp szerinti fogyi volt. Visszafelé mikor már kifelé jöttem a városból itthon megint megnéztem és 10.5 volt. Ez azért már barátságosabb :-)
JTS-ek már közvetlen befecskendezéses motorok. Nem nagyon kényesek itt is a kokszosodásra? Illetve mivel ezek Opel motorok, nem esznek túl sok olajat?
1750T-k még drágák nekem...
Shadin2015-12-21 10:03:18 //
75121
A Selenia melyik 5w-40-es olaja az ami jtdm-be való?
Honnan tudod hogy jobb a motorba?
Van rajta fiat os specifikáció szám?
Gyors? :-OO
...ezt azért cáfolnám. Felhívtam őket, hogy olajcsere lenne esedékes, és 10 azaz tíz nappal később kapok időpontot egy fél órás munkára.
Ezt a computer írta, vagy a tankolás alapján jött ez a fogyasztás?
Kolci2015-12-21 05:32:15 //
75116
Ebben igazad van, de ha nézted,azt írtam, hogy ha el akarunk térni az előírástól, akkor melyik irányba érdemes. Lehet, hogy felesleges az 5w 60, de ez kb olyan mint a gumi kérdés. Ha v indexű van előírva, akkor egy y-os jó választás, hisz ahol már a végét járja a v-s ott még sok a tartalék az y-ban.
Lehet, hogy ha betennénk egy hőmérőt akkor csak 90 körül látnánk a hőt, de ha a jobb minőségű olajból 5 litert kb ugyan úgy 13000 kapok akkor a jobbat választom.
Haddel2015-12-20 23:49:29 //
75115
1750 Tbi :)
A selenia a legjobb olaj alfa jtdm be
És megsúgom tök felesleges a 5-60W olaj
Mert víz olaj hőcserélő van ,így sosem fog 100..110fok felé melegedni az olaj
Akkor se ha full padlón mész
A jtdm be való olaj Selenia 5-30 vagy 5-40
A riegler gyors ,
És van csereautó is ha gubanc van
Liquid2015-12-20 23:13:36 //
75112
Piritu-t kérdezd, nekem csak másodkezes infóim vannak. Az alkatrész raktáros jó arc.
Alfonis2015-12-20 22:46:44 //
75111
köszi. Csöri be tudja szerencsére vállalni. amúgy is mondtam neki, hogy én máshova nem is vinném. :) Sajna 80 km de ha ő valamit megcsinál azzal oda visszamenni már nem kell :)
A riegler győrben egyébként milyen? tapasztalatok?
Kolci2015-12-20 22:28:20 //
75110
Nekem 155 q4 volt az utolsó benzines egyenlőre. Na meg előtte a láncos nord motorok. Mind csodás volt, de a maiakról én nem tudok véleményt alkotni, csak amit itt szoktak mondani, hogy a 2.2 Jts és a 3.2-es v6 jó csak sokat esznek :)
Sziasztok!
159-est szabad benzines motorral venni? Ha igen, melyikkel?
Kolci2015-12-20 22:16:54 //
75108
Nekem az a véleményem az olajról, hogy a gyári ajánlástól ha el akarunk térni, akkor csak a jobb termék irányába szabad. Na már most az olajoknál elvileg az a jobb ha kisebb a szám, de ez igazándiból nem igaz. mint tudjuk az első szám a hideg folyási tulajdonságokat takarja, a második meg a meleget. Az elsőtől eltérni nem igazán szabad, csak speciális esetben, de a második minél nagyobb annál jobban bírja a meleg igénybevételt. Itt is vannak befolyásoló tényezők, de nagyjából így van. Én 5w-60-as olajjal járok, és természetesen DPF barát.
Ha lenne pénzem akkor a kivételt használnám, mert az fényévekkel jobb lenne, de pokoli drága. MOTUL 20w 60 versenyolaj. Ami vicces, hogy igaz hogy 20w jelölésű de jobban folyik mint a 0w-s olaj. ilyen olajoknál a molekulaméret nagyobb, jobban kitölti a teret, sokkal nehezebben nyomódik ki az alkatrészek közül mint a 0w-s. Amúgy az meg kamu, hogy előbb indul meg a kenés az 5 meg 0 w olajoknál. Ha egy motor működőképes akkor induláskor nincs kenéskimaradás, hisz az olaj ott van a megfelelő helyeken. A folyadékoszlopban nem igazán lehet légbuborék hosszabb állás után sem. Ha kimarad a kenés akkor már úgy is mindegy a motornak. Ha már kifolyik a csapágyak közül és csak járó motornál van köztük olaj akkor kuka az egész.
Sziasztok!159 1.9 16v jtdm nek mekkorák lehetnek maximum a porlasztóknak a korrekciója?van aki rendszeresen szokta vizsgálni?Köszönöm
jah én meg már rég elástam mivel annyi gyári átment a kezemen már és bizony a csomagolásnak van felára :P
Laci822015-12-20 17:10:40 //
75105
Sikeresen megkapta az autóm az ötödik ajtó rányitást. 😩 Sajnos olyan sikeresen,hogy a jobb oldali irányjelző is eltört.Ha valaki tud egyet akkor vevő lennék rá. Köszi....
Shadin2015-12-20 16:44:42 //
75104
Bizony meg kell venni :-)
De már én is elástam magam ezen a téren, mert Castrol 40-est teszek a motorba, pedig a szószólója voltam a témának Robival együtt :-(
Ahhoz képest amennyibe kerülnek kb 6, 7-ed áron, mint a gyári a 156-nál nem rosszak... egyébként meg nem panaszkodni kell ha nem meg kell venni a gyári újat bírja 5 évig és megint lehet cserélni :)
Shadin2015-12-20 16:23:54 //
75102
Már megint trollkodom, bocsika :-)
El kéne húzni vezetni egy kicsit...
Shadin2015-12-20 16:20:07 //
75101
Ebből az is következhetne, hogy le kellett volna cserélnünk a régi "szar" gyárit egy fasza kis TCY-re, vagy Depo-ra :-D
Valóban, mintha nem is ugyanazon autók lámpái lennének. Megdöbbentő a különbség.