Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2015-08-14 15:40:08 // 70325
de nem a 159 futóművét...nekem folyamatosan az van, 19"-ra nincs is más
Dömpi (il dottore)2015-08-14 15:37:38 // 70324
Valamikor szemptember közepétől indul újra a suli (ált. Péntek és/vagy szombat). Ilyenkor a XIII.ker-ben vagyok (Szent László út).
Ha meglesz az órarendem, jelzem! (de azért írj rám szept közepén, nehogy elfelejtsem!)
spaza2015-08-14 14:56:18 // 70323
Akkor rögtön kérek is egy kis segítséget: ha nem működik a turbónyomás visszajelző (a mutató alaphelyzetben pihen állandóan), annak mi lehet az oka? A turbó meghalásán kívül, mert az szépen működik továbbra is. Hol érdemes kezdeni a nyomozást? :)
Shadin2015-08-14 14:34:45 // 70322
Ha neked nem kell, küldd el lsz. a hirdetést :-)
.......................2015-08-14 14:01:51 // 70321
a 159 es bírja ,
sokkal erösebb a futómü mint a korábbi alfákban
dev1662015-08-14 13:40:43 // 70320
nyugodtan lehet vele járni, csak minden hamarabb megy tönkre a futóműben, mert nagyobb a terhelés rajta, ha útegyenetlenség jön. Ez ilyen egyszerű. hozzáteszem, hogy a menetkomfortot is érezhetően rontja. Én a conti sportcontactot utáltam nagyon, végül ment is kukába.
Jupiter1552015-08-14 13:11:52 // 70319
Az enyém fényre sötétedő, de fura zöldes színt ad a mögötted lévő fényeknek. Városban kikapcsolva tartom, mert nem tükrözi (szóvícc ON :)) híven a mögötted jövők távolságát.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-14 12:12:50 // 70318
nekem volt ilyen is, meg olyan is...ha csak nem vagy vámpír akkor nem sok értelme van
norbi04092015-08-14 10:11:17 // 70317
Ma láttam egy hirdetést, eladó fényre sötétedő belső tükörről 159-be.
Elgondolkodtam, ha jelenleg normál tükröm van, macerás lenne beszerelni egy ilyet? Vagy totál felejtős az egész?

Köszönöm az üzemanyagszűrő csereperiódus és gyártó tippeket :)
Csabi2015-08-14 09:35:30 // 70316
Biztos vannak a márkán belül jól teljesítő típusok, de ez nem az volt...A gumiszakadás lehet nem a gumi hibája volt, hanem ahogy a gumis mondta egy defekt előzte meg...ez már soha nem derül ki...
David | Centocinquantanove2015-08-14 08:39:34 // 70315
Előszöris, hogyha gázelvételnél hirtelen nulláig esik vissza a turbo, akkor az autód jóeséllyel épp regenerál.
Másodszor pedig a mutató mindenkinél szinte mást mutat, úgyértem máshol van az alapjárati érték, és máshol a csúcs. Nekem például már alapjáraton az első ösztás közepén áll, és 1.6-ig sosem ment fel a mutató. Másnak valóban 0-ról indul és van akinek ütközésig felmegy 1.6-ra...
Ez egy tájékoztató jellegű mérőműszer, nem pontos adatokat jelez ki.
Haddel2015-08-14 08:26:33 // 70314
Jav: hogy nem lett nagyobb baj.
Haddel2015-08-14 08:25:40 // 70313
Ez durva,még jó,hogy nem nagyobb baj.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-14 08:24:07 // 70312
pedig nem rossz gumi a kunyhó...én tiportam őket jó pár évig semmi bajuk nem volt...hm
.......................2015-08-13 23:45:52 // 70311
A használt gumi mindíg lutri,
Föleg a koreai lomok
Deszerencse hogy nem lett nagyobb baj ,és egyben a család
Csabi2015-08-13 23:44:54 // 70310
Nem tudatosan, de egy kivétellel csak erősített garnitúrák voltak/vannak....Tény, h lágyabb volt a nem erősített falú...viszont azért jelentős előnyei is vannak, pl ez a defektes sztori, jobban bírja a patkázást..:) , az oldaltartásról ne is beszéljünk....
159nek szerencsére már strapabíró futóműve van, nem nyírja ki azt olyan hamar, tény h megrövidíti az életét...
.......................2015-08-13 23:43:47 // 70309
Ez eben a formában nem igaz,
Nyugodtan lehet XL extra load gumival járni
Attie2015-08-13 23:29:23 // 70308
Dízel motornál motorfékezésnél a turbónyomásnak 0 bar-on kell lennie vagy kicsit feljebb?
Nekem néha 0, néha az első pöcök környékén áll. Ha 0, akkor hirtelen esik oda, ha felette van, akkor lassabban esik le a nyomás.
Melyik a normális?
dev1662015-08-13 23:15:53 // 70307
ne vegyél erősített oldalfalút, főleg ne vékony peremmel, mert kinyírja az egész futóművet. először a gátlókat, aztán a szilenteket. Mivel kicsi a rugalmassága az ilyen gumiknak, nagyon igénybe veszik a felfüggesztést, valószínűleg a hosszú távon a torony is megsínyli.
Csabi2015-08-13 22:50:50 // 70306
Kumho KU31 (235/45/18)anno ezekkel vettem a felnijeim, gondoltam bírni fogják...:P
droberto2015-08-13 22:38:20 // 70305
Ezen a szép nyári napon a kánikulában levitorláztam Dombóvárig, majd vissza. Éppen az öthetet alulról súrolta a fogyasztás, amikor felbukkant a tükörben egy igen gyorsan közelítő sárga sport autó. Először F430-ra gondoltam, de mikor közelebb jött, láttam, hogy egy Chevrolet Corvette (C6)-al állok szemben. :)
Mivel a kedvenc körforgóim következtek, gondoltam megmutatom mi is az Coure Sportivo. :) Meg amúgy is nehogy már csak úgy megelőzzön egy Sevrollett. :)
Az első körforgó előtt megvolt a 180. Pont utolért, de előzni már nem tudott. A második előtti 2 km-en meg valamiért nem mert megelőzni, csak villogott. A harmadik előtti 1 km-es szakasz utolsó 50 m-én tudott beszúrni elém, éppenhogycsak. Itt akkorát fékezett, hogy magam is meglepődtem. A bazi nagy körforgóban simán a seggében voltam, ami egyébként igen csak ficánkolt. A kigyorsításkor lehagyott, de nem adtam fel. A 4 körforgó előtt (kb. 3 km) útolértem, majdnem vissza is előztem, csak jöttek szembe. A körforgót megint csak nem tudta bevenni. :) Kigyorsításkor megint elment, de tovább nem húzogattam az oroszlán bajszát. Elégedetten és büszkén mentem tovább 6,2-es összfogyasztást produkálva.
.......................2015-08-13 22:33:58 // 70304
Made in ?
Milyen gyártmány volt?

Amúgy tök ugyanúgy szakadt ki mint kamionokon sokmillió km és futózás után
Elfáradt a textil szövet
Csabi2015-08-13 22:19:53 // 70303
Kunyhó....de ez volt az első és utolsó is...
valamiért azt gondolom, h minden előzmény nélkül, egyszerűen nem bírta a hő- és mechanikai terhelést...és szétszakadt( nem épp egy autópálya minőségű úton mentem...)
Liquid2015-08-13 22:06:50 // 70302
milyen gumi volt ez?
Tozo2015-08-13 21:58:46 // 70301
Köszi az alapos mérést !!
1500 alatt ha erőt kell kifejtenie (emelkedő) padlógáznál esik vissza a fordulat. Turbó nyomás sem megy 0.4 fölé. Egyenes úton kb. ugyanaz amit írtál. Van mikor elindulni alig bírok vele ha felfelé állok meg.
Nem jársz vmikor Bp-en? Egy cross chek-ben szívesen benne lennék 😆😆😆!
Csabi2015-08-13 21:54:30 // 70300
Mai napom:
Szétszakadt bal első úgy 120-nál...

soha nem volt még ilyen jellegű defektem, így nincs összehasonlítási alapom, de hogy ezek után csak erősített oldalfalú gumikat fogok venni az tuti...
Szóval annyi történt, h kb 130-140es tempónál éreztem, h a bal eleje kissé elkezd rázni, majd süllyedni, akkor már lassítottam enyhe fékkel. Ahogy a súlypont az első kerekekre helyeződött, jobban rázott...és ennyi.....szóval ezzel csak azt akarom mondani,h a gumiban egy leheletnyi levegő nem maradt, de simán irányítható volt a kocsi, ez nagyon meglepett... Vajon "sima" gumival is maradtak volna ezek a menettulajdonságok, vagy az árokban kötöttem volna ki (?)
A gumisom szerint a gond az lehetett, h kaptam egy defektet, és ahogy leeresztett a gumi, a nagy sebesség miatt kiszakadt az oldala...viszont a leszerelt gumin, nem látszódott defekt nyom, persze ettől még lehetett....
Szerencsére a gumisom épp árulta a 2000km-t futott gumijait, 245/40/R18 méretben (BR potenza RE002) állítólag nagyon jó gumik...hát majd meglátjuk....(amúgy is már elég erősen kopottak voltak...)
Egyébként érdekes, h az esetem után pár órával ugyanazon az autómentőn ismét állt egy OFF , csak neki a jobb hátsó volt ugyanúgy szétszakadva.....a nagy hőség szerintem eléggé igénybe veszi a gumikat is...
Liquid2015-08-13 21:44:57 // 70299
nem csak az automatának, a 2.4-nek úgy általában magas a városi fogyasztása
Dömpi (il dottore)2015-08-13 21:26:02 // 70298
na, hazafelé kifigyeltem:
2-ben 2000-től húz, de mint állat...alatta harmatfing, de 1-2 mp alatt felpörög 2000-re,
3-ban 1800-tól húz, de folyamatosan tol 3000-ig
4-ben szintén 2000-től indul meg
5-ben és 6-ban 1800-tól

a legjobban 2500 és 3500 között táncol :)

nekem 1200-körül totál semmi...soha nem is volt
Giuntini2015-08-13 21:02:01 // 70297
Szosza ez mind igaz, de az automatànak nagy a fogyasztàsa főleg vàrosban. Azt vettem észre mióta a motort felújítottàk vàrosbankevesebbet fogyaszt, szinte nem érek hozzà a gàzpedàlhoz. Viszont pàlyàn úgy érzem emelkedett a fogyasztàsa 140 felett. Ezt a teljesítmény növekedésre tudom visszavezetni.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-13 20:48:00 // 70296
hát ha van egy 20 rekesz üres akkor érdemes :D
emGéza2015-08-13 20:37:53 // 70295
Köszi !
Pedig már kezdtem gondolkodni : lehet vissza kéne váltani az üres sörösüvegeket ? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-13 20:32:05 // 70294
az akciós megy no para :)
emGéza2015-08-13 19:41:54 // 70293
Ma reggel ráálltam a szerelőaknára , mert holnap hozza a futár a kerékagycsapágyat . :)
5 hétig hallgattam a :
csapágyzsírtól mentes , szétkopott , búgos kerékagycsapágyát nekije

5 hétig !!! Csak vártam , vártam , az eladótól az ígért csapágyat . Mind tovább tolva
a "most megkapod" válasz . Pedig 20E vettem át tőle , amit az unixnál rendelt(?) .
Tegnap felrúgtam az egyezményt , pénz vissza ! Belefáradtam és feladtam !
A kialakult helyzetért csak magam hibáztatom . Nem kell mindent elhinni :D
Jön máshonnan ...
Remélem Erhard nem a legdrágábbat küldi ! ;) (egy kaccsicsámá )
.......................2015-08-13 19:22:00 // 70292
én konstans 155 km/h tempomattal autópályán
8 liter körüli fogyasztásokt mérek
a 2,4 el ,és csippelt

konstans 190..200 km/h val már 10..11 liter simán

(kizárólag német autobahnon)
Ricsi 1472015-08-13 18:46:18 // 70291
Tempomatos meresrol nem tudok szolni, nagyon ritkan hasznalom, mivel altalaban joval 90 felett megyek mindig beerek valakit, akkor kis totymorges aztan elozes... Multkor mentunk furedre 4-en ultunk a kocsiba olyan 120-as tempoval(utasok nem dijaztak a nagyobb tempot :D) akkor is 7.4 volt nem csak a comp. szerint. Hat biztos tudna annyit is enni, de ha 80-90-el szeretnek kozlekedni akkor nem ilyen autom lenne :) Egyebkent nem herelt a kocsi meg egyenlore.
.......................2015-08-13 17:11:46 // 70290
".De nem sok jókat hallani az olaszokról."

ezért tépem én a számat hogy gyenge a marketing az FCA nál

gyakorlatilag rajtunk kívül senki nem tudja hogy a CommonRail atyja az Alfa Romeo

kéne egy matrica a kocsi hátuljára ,hogy :

Alfa Romeo = Pioneer of the Common Rail system
Giuntini2015-08-13 16:06:40 // 70289
Jól tetted! Bár az Alfa Romeo sohasem akar hál Istennek a Bmw-re hasnlìtani. Valamikor igazak voltak a problémàk de a mostaniakkal pl. egy 159-essel ahogy hallom semmivel sincs több probléma mint egy3-assal. Aki Alfàt vesz egy stìlust és életérzést is vesz autója mellé. Egy mitoszt, amivel ha belegebednek is a fritzek nem tudnak konkuràlni. Az Alfa nem tud megszokottà vàlni. A mai nap is ugyanolyan vàrakozàssal és örömmel ülök bele mint az első napon. A Giulia valami hatalmasat fog dobni. A Bmw-t a sajàt fegyverével fogja leverni, úgy hogy megmarad tipikus Alfànak. Kíváncsi vagyok a német média erre mit fog lépni. Szerintem a maximum amit tehetnek, hogy egy alap Giuliàt fognak a ringbe küldeni egy csúcs 3-as ellen. Az Auto Bild képes ilyen manőverekre. Az alap Ghiblit küldték a csúcs németek ellen.
David | Centocinquantanove2015-08-13 13:36:27 // 70288
Hát azt te tudod mit éreztél korábban, de ahogy Dömpi is írta, való igaz, hogy alsóbb fordulati tartományokban elég kókadék.
Tozo2015-08-13 13:33:44 // 70287
Nekem ez a bajom, hogy nem érzem. Nulla ereje van, ha kicsit erőlködnie kellene, pl emelkedőn felmenni. Eléri az 1500-öt akkor érezni, hogy megjön az erő és utána meg is indul. Elindulni sem akar 1-ben emelkedőn csak ha jól felpörgetem... Anno nem volt ezzel gondja az autónak. Kicsit olyan érzés mint amikor a turbó vákumcsövem el volt repedve.
Dömpi (il dottore)2015-08-13 13:24:57 // 70286
igazából még nem figyeltem hol kezd el húzni...én 2-ben 2000-ig, 3-ban 2500-ig forgatom szinte mindig és csak utána váltok feljebb
De nekem ugye 19"-os kerék van alatta, meg más a progi is, szóval az enyém inkább fentebb él, az alsó tartományokban nem igazán...viszont mentem már vele 190-et :)
David | Centocinquantanove2015-08-13 12:48:35 // 70285
Az irányjelző kattogó hangját csak a relé adja, vagy van valami "rásegítés"?
Giuntini2015-08-13 12:23:09 // 70284
A comp adat és a valós fogyasztas között âltalàban szokott lenni eltérés. Rengeteget autópàlyàzom, ha megtankolom Pesten mindig van bennegy kis kivezetö. 150-re szoktam beàllítani a tempomatot, de hàt az M7-en sokszor kell félezni, ill. a tempomat gyorsít vissza. Így sszokott 9-9,5l-t fogyasztani klimàval. Csak a négyhengeres Bmw dejzelek fogyasztanak keveset haverom vadiúj 435d-je ilyen tempóval megeszi a 10 l-t. Igaz az 330 le. Az enyém kettes túlméretre lett fúrva, növekedett a hengerűrtartalom. Erzesre min. 215-220 le között van.
David | Centocinquantanove2015-08-13 11:22:42 // 70282
Harmadikban valóban 1200 től is már érezni hogy van ereje, de amikor igazán túr az tényleg 2000 környékén van csak.
.......................2015-08-13 10:57:53 // 70281
gyári elöírás 60e km enkénti csere
MANN
Ufi (gyári beszállító)

ezeket használom én régóta ,és minden OK
Norby2015-08-13 10:35:40 // 70280
Horvátországot jártuk meg 7,8 l/100 km
Közepesen hajtva, nem versenyző módban.
Vegyes itthon, sok rövid szakasz kevés pálya, akkor 9 l. Az enyém is automata.
A padlógázt, vissza kettőt soha nem lehet megunni :) Tuningdoboz van benne.

A 1,9 8v 5,5-6 l/100km fogyasztott. Ugyan az a doboz volt benne.
De azért nem cserélném vissza :)
droberto2015-08-13 10:02:00 // 70279
2.-3. olajcserénél cserélem.
.......................2015-08-13 10:01:51 // 70278
Nagyon nem mindegy hogy 140 el vagy 180 al mész
Az átlagsebességet tudjuk ?
Az a mérvadó
droberto2015-08-13 10:01:05 // 70277
Jó: Gyári, Mann, Mahle, Ufi, Hengst (Már ha van 159-hez)
Elfogadható: Filtron,
Tozo2015-08-13 09:59:26 // 70276
8V tulajokhoz lenne kérdésem:
Milyen fordulattól kezd el húzni az autótok? Nekem 1200-1300-ól kezdi el összeszedni magát és kb 1700-től kezd el húzni rendesen. Turbója volt szétszedve és takarítva, szerintem vmi nem jól lett összerakva vagy beállítva. Anno úgy emlékszem húzott ez már 1200-től :-).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak