Arról hogy te szoktad kissé túlbiztosítani a dolgokat, de ez nem baj :)
Az valóban érdekes hogy mi indokolta a 3 cserét...
	Liquid2013-10-03 13:38:40 // 41680
	
Alfonis2013-10-03 13:20:01 // 41679
	a 15E kmt nem érdemes megvárni ha sok a hidegindítás meg a lámpa.
	
GTPeti2013-10-03 13:01:11 // 41678
	Nem tudom jobban elmagyarázni a megérzésemet. Ha kiderül, hogy valamelyik alkatrésszel valami nem OK, akkor jobb cserélni, mint megvárni a következményeket. Nem?
Nyugodtan félre lehet érteni és akár hülyének is lehet nézni, hogy ezt leírtam. Bizonyára én is 15eként cseréltetek vezérlést, ahogy a cartárs írtam. Világos...
	
Nyugodtan félre lehet érteni és akár hülyének is lehet nézni, hogy ezt leírtam. Bizonyára én is 15eként cseréltetek vezérlést, ahogy a cartárs írtam. Világos...
mzo2013-10-03 12:58:22 // 41677
	Sztem netto pénzkidobás, de az alkatrészeseknek tuti buli :))
	
GTPeti2013-10-03 12:51:18 // 41676
	Köszönöm...
	
GTPeti2013-10-03 12:50:58 // 41675
	Miről beszélsz Sanyi? A lenti csak egy tipp volt, hogy miért cseréltethetett a cartárs ennyiszer. Gondolom nem jókedvében. Gondolom abban egyet értünk, hogy még mindig jobb megoldás, mint hagyni átugrani/szakadni.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 12:49:47 // 41674
	le ne beszéld mááán ...had terjedjen a hasznos infó :P
	
Liquid2013-10-03 12:46:29 // 41673
	a szíjszakadásnál bármi jobb, de 100e alatt 3 vezérlés, kicsit túlbiztosítás, még nálad is :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 12:45:23 // 41672
	a legjobb 15e-ként hát ha a hamisítottat kicseréli a hamisított hamisítottjára és ugyi jobb mint egy szíjszakadás...
	
GTPeti2013-10-03 12:40:55 // 41671
	Biztos jobb, mint pl. egy hamisított görgő miatt miatti ugrándozás v. szíjszakadás. :)
	
mzo2013-10-03 12:22:43 // 41670
	100 e km-nél 3-om szett vezerlés? Az miért jó? :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 12:22:32 // 41669
	viccet félre téve itt van polcon minden ami kell, elviszem a szerelőhöz aki megmondja, hogy akkor ez nem kell, az nem, mert cserélték viszont  kell ez, az, amaz... amit mindig cseréltetek, fékolaj, szervo, motorolaj, váltóolaj, összes szűrő, féltengely zsírzás, kormánymű ellenőrzés :)
	
Alfonis2013-10-03 12:01:43 // 41668
	aha. :D
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 11:53:56 // 41667
	ha cserélték nem ...minek? (egyik zsebemből a másikba? :)))
	
Alfonis2013-10-03 11:44:48 // 41666
	hat elv nalam is. Mert mikor megvettem mar cserelve volt, de az a tuti ha en is cserelem így ez a 3. szett :P
	
Alfonis2013-10-03 11:40:26 // 41665
	jó utat. :)
	
Vermacy2013-10-03 11:39:58 // 41664
	Én cseréltettem! 100 ezernél már a harmadik szett volt fent... :o)
	
Alfonis2013-10-03 11:37:04 // 41663
	;) megvételnél vezérlést cseréltetsz rajta?
	
Alfonis2013-10-03 11:36:13 // 41662
	Oldtimerek nem igazán lesznek a mostani kocsikból az tuti! :D Érdemes assistance szolgáltatást kötni akkor már nem maradsz ott. Inkább hátrány, h nem érsz oda valahova időre. Rossz tud lenne ha nyaralás felé robban le valaki full pakkal. :S
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 09:48:40 // 41661
	általában amit tartós használatra veszek 2 évre az a legjobb periódus 120-130-nál megvenni 200 előtt eladni... amit ki kell kicserélték, amit ki kell majd a következő kicseréli :P
	
Piritu - 1.000.0002013-10-03 07:29:41 // 41660
	További szép napot mindenkinek!
Indulunk haza :-)
	
Indulunk haza :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-03 07:06:10 // 41659
	Az a helyzet, hogy hozzá kell szoknunk, hogy kicsit több kopó-fogyó alkatrész van, mint régen. (kettőstömegű, egr, egr hűtőtakaró a 2,0-nál, LMM, szívósor, turbó, stb.) 
Pár gond azért van:
1. Nem tudni előre, hogy mikor fog elszállni. (Főleg a tekergetett használt vasakban.) Ha megelőző jelleggel akarod cserélni, lehet, hogy túl korán cseréled.
2. Ha az élettartam végéig akarod használni, simán fekve maradsz valahol, ami még plusz költséget jelent. (Mondjuk egy nyaralás közbeni egr csere.)
3. Nem kis összegekről beszélünk, akár az autó értékével összehasonlítható is lehet.
4. Bontottal nem igazán lehet pótolni, mert az is halálán lehet.
5....
Szóval nagyon érdekel, hogy a mostani kocsikból milyen oldtimerek lesznek. Lesznek-e egyáltalán.
	
Pár gond azért van:
1. Nem tudni előre, hogy mikor fog elszállni. (Főleg a tekergetett használt vasakban.) Ha megelőző jelleggel akarod cserélni, lehet, hogy túl korán cseréled.
2. Ha az élettartam végéig akarod használni, simán fekve maradsz valahol, ami még plusz költséget jelent. (Mondjuk egy nyaralás közbeni egr csere.)
3. Nem kis összegekről beszélünk, akár az autó értékével összehasonlítható is lehet.
4. Bontottal nem igazán lehet pótolni, mert az is halálán lehet.
5....
Szóval nagyon érdekel, hogy a mostani kocsikból milyen oldtimerek lesznek. Lesznek-e egyáltalán.
Piritu - 1.000.0002013-10-03 06:57:14 // 41658
	Mindkettővel mentem, igaz az 1,9-es a 156-ban volt DPF nélkül:
1,9 klatty
2.0 klatty
A fél liter fogyitöbbletet nem rónám fel a nehezebb kaszni és a DPF miatt. Ráadásul a német autópályán inkább nyomom neki, mert jobban megy.
Kis fordulaton erőtlenség, nagy fordulaton visszajön. A nagyobb turbóval nincs a kókadtf@sz effektus, 3.500-nál még rátesz két lapáttal. Ezt pl. a németeknél egy 160-180-ról való meginduláskor nagyon jól jön. (A csúcs egy biturbó lenne.)
Szerintem az irány jó, főleg hogy a DPF (és remélem az egr) terén is előrelépés történt.
	
1,9 klatty
2.0 klatty
A fél liter fogyitöbbletet nem rónám fel a nehezebb kaszni és a DPF miatt. Ráadásul a német autópályán inkább nyomom neki, mert jobban megy.
Kis fordulaton erőtlenség, nagy fordulaton visszajön. A nagyobb turbóval nincs a kókadtf@sz effektus, 3.500-nál még rátesz két lapáttal. Ezt pl. a németeknél egy 160-180-ról való meginduláskor nagyon jól jön. (A csúcs egy biturbó lenne.)
Szerintem az irány jó, főleg hogy a DPF (és remélem az egr) terén is előrelépés történt.
GTPeti2013-10-02 22:57:53 // 41657
	Ebben igazad van teljesen. :)
Az "életre"-t valószínűleg úgy kell érteni, hogy az "eszköz élettartamára". Ebből kiderülhet számunkra is, mekkora távra tervez(tet)tek a gazdaságisok. B)
	
Az "életre"-t valószínűleg úgy kell érteni, hogy az "eszköz élettartamára". Ebből kiderülhet számunkra is, mekkora távra tervez(tet)tek a gazdaságisok. B)
GTPeti2013-10-02 22:54:37 // 41656
	A DPF-et ne rójuk fel neki, egy 1.9 DPF-fel még inkább "lame duck". "Optimalizálni" kell és úgy már jó. Ahogy az összes többi motort a DPF-es 2.4-et is beleértve.
	
dev1662013-10-02 22:42:03 // 41655
	Az 1.9 JTD-nek volt ideje kiforrni:) elhiszem, h vannak pozitív változások, de a Piritu által átélt hibákon túl (azért meredekek sztem) más betegségekkel is küzd a 2.0 multijet. Nem saját tapasztalat, de azt hallottam, hogy sokat fogyaszt és alul erőtlen, ami lehet a nem optimálisan behangolt motorvezérlés miatt vagy csak így tudták hozni az EURO5-t. a lényeg, hogy semmiben nem jobb, mint az 1.9 16V és úgy tűnik megbízhatatlanabb.
	
dev1662013-10-02 22:33:46 // 41654
	hehe, tudtad mikor kell eladni ;) pont most jöttek volna a költséges javítások.
Én nem mondom, hogy a Bosch-t jobban kell utálni mint a többi beszállítót, de kevésbé sem. Egy kutya mind. Csak az bosszant, amikor a megbízhatósággal és az időtállósággal promózzák magukat az "életre tervezve" szlogennel megspékelve, miközben minden erejükkel azon vannak, h a megfelelő időben, de biztosan elromló termékeket gyártsanak (tervezett amortizció). na ez a szánalmas.
	
Én nem mondom, hogy a Bosch-t jobban kell utálni mint a többi beszállítót, de kevésbé sem. Egy kutya mind. Csak az bosszant, amikor a megbízhatósággal és az időtállósággal promózzák magukat az "életre tervezve" szlogennel megspékelve, miközben minden erejükkel azon vannak, h a megfelelő időben, de biztosan elromló termékeket gyártsanak (tervezett amortizció). na ez a szánalmas.
GTPeti2013-10-02 22:28:29 // 41653
	"a 2.0 multijet ha nem is teljesen új konstrukció (mert a blokk 1.9 JTDM-é gondolom), de biztosan sok vadonatúj alkatrészt tartalmaz, így több a gyerekbetegség."
Pont ezért kiforrott, mert egy régi konstrukció tökéletesítve. Lásd a DPF elhelyezését, pl.
	
Pont ezért kiforrott, mert egy régi konstrukció tökéletesítve. Lásd a DPF elhelyezését, pl.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 22:20:02 // 41652
	de hogy a topicnál maradjunk tudod hány bosch alaktrészem ment tönkre a 2,4-en 180e km-ig? hát egy sem ...szóval ezért szerettem az 59-et, faxa és megbízható autó volt...kivéve a DPF de az meg nem Bosch
	
dev1662013-10-02 22:16:01 // 41651
	Ha elolvasod az előző és néhánnyal azelőtti hozzászólásom, akkor látni fogod, hogy nem ezzel vitatkoztam. Arról akarsz meggyőzni, hogy manapság minden beszállító szándékosan gyárt rövidéletű alkatrészeket, miközben én is pontosan ezt állítottam. Ezt a képet árnyalja, hogy bizonyos beszállítóknál ez, a másikaknál, amaz szeret elromlani.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 22:05:07 // 41650
	az a baj ahogy látom nem sok rálátásod van a dolgokra mivel nem ebben dolgozol, élsz nap mint nap.... szerinted csak az Alfákban megy tönkre az elektromos alkatrészek csak a Bosch megy tönkre?
Injektor... a legszarabbat a Delphi meg a Siemens gyártja a Bosch viszonylag egész jó sőt a legjobb a mezőnyben..
LMM: teljesen mind1 ki a gyártója, Hitachi, Siemens, Bosch, VDO mindegyik tönkre megy
LAmbda: szintén zenész...
Hőmérséklet, fordulatszám, egyéb jeladók: mivel az autók 80%-ban Bosch a gyári persze hogy az a legszarabb de hát amiben Hella lakik vagy magnetti hát az is cserés :P
soroljam még?
Mint mondtam így tervezik őket...mint a mosógépet, notebookot, gázkazánt, stb, stb, stb
	
Injektor... a legszarabbat a Delphi meg a Siemens gyártja a Bosch viszonylag egész jó sőt a legjobb a mezőnyben..
LMM: teljesen mind1 ki a gyártója, Hitachi, Siemens, Bosch, VDO mindegyik tönkre megy
LAmbda: szintén zenész...
Hőmérséklet, fordulatszám, egyéb jeladók: mivel az autók 80%-ban Bosch a gyári persze hogy az a legszarabb de hát amiben Hella lakik vagy magnetti hát az is cserés :P
soroljam még?
Mint mondtam így tervezik őket...mint a mosógépet, notebookot, gázkazánt, stb, stb, stb
dev1662013-10-02 21:52:29 // 41649
	közben leszűkítettük a motorvezérlőkre, de ezek komplett rendszerek. Egy konkrét Magneti motorvezérlőről írsz, de tartozik ehhez még kismillió jeladó (fordulat, nyomás, légmennyiség, hőmérséklet, lambda, gázpedál érzékelők,  stb.) és beavatkozó (injektorok, fojtószelep, EGR, nyomásszabályzó, nagynyomású szivattyú, stb.), amit ugyanaz a cég szállít. A Bosch-nál kevésbé jellemző a vezérlő ECU halála, de a jeladók és a beavatkozóké már annál inkább. És gyakran ezek sokkal drágább hibák.
A tanulság az, hogy mindenki szándékosan szart gyárt, de mivel minden beszállító és gyártó kicsit máshogy csinálja ezt, teljesen kiszámíthatatlan és részben szerencse kérdése, hogy mi mikor fog elromlani egy autóban. vonatkozik ez minden modern autóra. így kerek szerintem.
	
A tanulság az, hogy mindenki szándékosan szart gyárt, de mivel minden beszállító és gyártó kicsit máshogy csinálja ezt, teljesen kiszámíthatatlan és részben szerencse kérdése, hogy mi mikor fog elromlani egy autóban. vonatkozik ez minden modern autóra. így kerek szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 21:39:29 // 41648
	ez a minden más típusra vonatkozik ...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 21:36:44 // 41647
	bakker ha mondjuk a legtöbb nagykerben polcon van a punto 2-höz M1, M2, M3 motorvezérlő 5-10db máshoz meg nincs az tán jelent valamit :P
De mindenki azt hisz amit szeretne én meg tudom mihez mi fogy :PPP
	
De mindenki azt hisz amit szeretne én meg tudom mihez mi fogy :PPP
Vermacy2013-10-02 21:34:57 // 41646
	Sztem semmiről. Mindenki a tapasztalatát, "érzéseit" osztja meg a témával kapcsolatban,
Nálam még egyik verdában sem ment tönkre semmilyen motorvezérlő sem :-)
	
Nálam még egyik verdában sem ment tönkre semmilyen motorvezérlő sem :-)
dev1662013-10-02 21:31:23 // 41645
	akkor most már végképp nem tudom miről vitatkozunk:)
	
dev1662013-10-02 21:29:50 // 41644
	nyilván a hibát nem a tulaj állapította meg és ha más hiba is van, akkor lehet, h sosem derül ki, hogy mi volt az igazi ok. nyilván mindkét esetre van példa, de többnyire, azért ezek nem ilyen fekete-fehér dolgok.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 21:29:04 // 41643
	motorvezérlők ritkán mennek tönkre a bikázást nem komálják no meg a motortér nagynyomású mosását sem tolerálják...legtöbb esetben emberi hülyeség áll mögötte
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 21:26:21 // 41642
	magánemberek viszik és utána nem igazán jöttek vissza, hogy még sem ez a baj...szóval egy szar konstrukció és ha típushoz elvisznek 100-at arra bármit lehet mondani csak azt nem hogy hűdejó
	
dev1662013-10-02 21:24:28 // 41641
	Ez így igaz, de vannak fokozatok és arra voltam kíváncsi, hogy szerinted melyik beszállító gyártja a legkevésbé szándékosan megbízhatatlan ECU-kat?
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 21:23:53 // 41640
	hányszor hallod az F1-ben pl hogy meghalt egy motorvezérlő? érdekes nem? pedig van ott Bosch, Magnetti, VDO stb....
	
dev1662013-10-02 21:22:49 // 41639
	az, hogy hányat adtál el nem jelent egyet azzal, hogy ennyit kellett ténylegesen cserélni. A mai márkaszervizekben gyakran az első lépés a motorvezérlő cseréje, mert hozzáértés nincs, úgyis csak az ügyfél zsebe bánja, még ha nem is ez volt a hiba, akkor is cserélik.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 21:20:44 // 41638
	mindenki jót tudna gyártani de így kérik őket ...valamiből meg kell élni :P
	
Piritu - 1.000.0002013-10-02 21:18:34 // 41637
	
	
dev1662013-10-02 21:18:10 // 41636
	Tudsz jó motorvezérlőt? Ki gyárt ilyet?
	
dev1662013-10-02 21:17:37 // 41635
	pfffff. lehangoló. a 2009-es hipermodern (tehát gyorsan halálozó) Bosch technikát tetézi, hogy a 2.0 multijet ha nem is teljesen új konstrukció (mert a blokk 1.9 JTDM-é gondolom), de biztosan sok vadonatúj alkatrészt tartalmaz, így több a gyerekbetegség. Én biztosan maradok a 2.4-nél, amíg tehetem, annak legalább ismerem a nyűgjeit :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-02 21:17:33 // 41634
	Fiatban Magnetti van jah ...hál istennek meg sem tudom számolni hány motorvezérlőt adtam el jöhetne az Alfába is a szar Bosch helyett :DDD
	
dev1662013-10-02 21:06:01 // 41632
	
	
dev1662013-10-02 21:03:22 // 41631
	Hát az is elég elszomorító, ha egyszer is cserben hagyott egy újonnan vett autó ennyi km alatt. Többet vártam ettől a motortól:( Ha jól látom, a tiedben a legújabb multijet van. Az még mindig Bosch vagy már Magneti rendszerű? Mik voltak a gondok?
	
