arra lennék kíváncsi én is van-e valami extra szerepe
méretre az amit te is mértél, nem vettem ki így csak az "Originali Ricambi" feliratokat láttam rajta :) meg valami 5 vagy 6 jegyű szám van, de abból nem tudtam meg semmit, ha jól emléxem akkor a könyve szerint 70-74 körüli van benne
Liquid2012-08-27 21:44:19 // 23790
droberto2012-08-27 21:35:26 // 23789
Már a szerepét, vagy hogy mivel lehet megtoldani, ha nagyobb akkut veszel?
A 2.4-ben mekkora van (hosszméretét és teljesítményt tekintve)?
A 2.4-ben mekkora van (hosszméretét és teljesítményt tekintve)?
droberto2012-08-27 21:33:22 // 23788
:(
És szerinted mi a jó most? Te is akkor "az olcsó aksit bele, mert a drága is ugyan annyit bír" elvet vallod?
És szerinted mi a jó most? Te is akkor "az olcsó aksit bele, mert a drága is ugyan annyit bír" elvet vallod?
Liquid2012-08-27 21:32:54 // 23787
ezt a bundát én is kérdezni akartam
droberto2012-08-27 21:29:46 // 23786
Lehet nagyobb a 2.4 akkutálcája?
Én kattig hátratoltam, ugye a jobb súlyelosztás végett :), és így mértem az akksi (240 mm) előtt, alul 60 mm-t. (A fém tartón még van egy műanyag tálca ~2 mm-es peremmel meglehetősen lazán illesztve.)
Más. Ha nagyobb akksit veszünk a bunda nem fogja körbeérni. :(
Hőszigetel az ott, vagy milyen célzatból került az oda?
A 80Ah-ás Zap hossza 275 mm (ekkora az AGM is).
A 77Ah-ás Exide Premiumé 278 mm (ekkora az AGM is).
Én kattig hátratoltam, ugye a jobb súlyelosztás végett :), és így mértem az akksi (240 mm) előtt, alul 60 mm-t. (A fém tartón még van egy műanyag tálca ~2 mm-es peremmel meglehetősen lazán illesztve.)
Más. Ha nagyobb akksit veszünk a bunda nem fogja körbeérni. :(
Hőszigetel az ott, vagy milyen célzatból került az oda?
A 80Ah-ás Zap hossza 275 mm (ekkora az AGM is).
A 77Ah-ás Exide Premiumé 278 mm (ekkora az AGM is).
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-27 21:19:00 // 23785
nekem Exide elvből nem kell mind a három autómban meghalt 3 évesen ...még a Jász is jobb náluk
Liquid2012-08-27 21:18:55 // 23784
a 300 nem 315? nem szereltem ki az aksit de így "felülről" mérve én 31,5cm-t láttam, és ez pont a 80AH-ok mérete
Liquid2012-08-27 21:15:57 // 23783
A 156-omban van ZAP, meg vagyok elégedve vele, olcsó és jó
droberto2012-08-27 21:04:28 // 23782
Nem nagy a tolongás...
droberto2012-08-27 21:04:00 // 23781
5-ös imbusz, ha jól emlékszem!
Tibcsi1662012-08-27 17:45:10 // 23780
Milyen szerszám kell a gyárihoz? Nem sima kulcsos?
Tibcsi1662012-08-27 17:40:00 // 23779
Én Exide AGM-et vennék.
Biztos van rajta. Ha nincs az sem gond, simán elbírja a bizt.házat a normál csatlakozó. Nekem nincsenek meg a bizt.házon a tiplik.
Biztos van rajta. Ha nincs az sem gond, simán elbírja a bizt.házat a normál csatlakozó. Nekem nincsenek meg a bizt.házon a tiplik.
'''''2012-08-27 17:39:59 // 23778
Van valamelyikőtöknek tuning box az autójában? (drobertót kivéve)
droberto2012-08-27 17:29:25 // 23777
droberto2012-08-27 17:22:38 // 23776
"Jól néz ki a 80 Ah-ás Silver" - a link Photo fülére kell rámenni. :)
droberto2012-08-27 17:17:35 // 23775
A ZAP egy régi lengyel akkumulátorokat gyártó cég. Nekem szimpatikusak, de azért az Exide nagyobb név (persze garanciát ez sem jelent). Jól néz ki a 80 Ah-ás Silver, színe csaknem teljesen fekete. De a teteje a hagyományostól eltérő és nem látom rajta a biztosíték csoport ház pozícionálását szolgáló, tiplikhez szükséges furatokat.
Legfőbb kérdés persze itt az, hogy szulfásodás tekintetében mennyivel jobb a Ca-Ag ötvözetű lemez, mint a Ca-Ca, illetve melyiknek hatékonyabb a táskaszeparátora.
Legfőbb kérdés persze itt az, hogy szulfásodás tekintetében mennyivel jobb a Ca-Ag ötvözetű lemez, mint a Ca-Ca, illetve melyiknek hatékonyabb a táskaszeparátora.
droberto2012-08-27 16:49:10 // 23773
Ahogy így elnézem helyügyileg 75-80Ah-ás akksinál nagyobbat nem tudunk bele tenni.
droberto2012-08-27 16:33:12 // 23772
Megmértem az akksit 240 x 175 x 190 mm (H x Sz x M) A tálca maximum 300 mm hosszú akkumulátort képes befogadni.
Mivel a Peti még nem mondta meg a "trükkös mérést", ezért pedig nem akartam leszedni az aksisarut, így a nyugalmi áramfogyasztást, majd csak tankoláskor tudom megmérni.
Mivel a Peti még nem mondta meg a "trükkös mérést", ezért pedig nem akartam leszedni az aksisarut, így a nyugalmi áramfogyasztást, majd csak tankoláskor tudom megmérni.
droberto2012-08-27 16:24:19 // 23771
Az enyém gyári, de nem dobtam el a hajam tőle, a Thule manual-ját nézegetve sokkal profibbnak, kidolgozottanak tűnik. Továbbá szerszám sem kell a felrakásához. A gyári viszont SZVSZ elegánsabb.
Tibcsi1662012-08-27 15:14:50 // 23770
Én is akarok venni kereszt-rudat a vashoz, de úgy látom nem túl olcsó ez a THULE. A gyári keresztrúd olcsóbb (EPER szerint 160€), mint a hasonló THULE (120 CM ALUPROFIL-al 53eFt). Melyiket érdemes venni szerintetek ? Jobb a THULE mint a gyári ?
Tibcsi1662012-08-27 14:12:10 // 23769
Nem tudom, hogy Belgiumban mennyit volt garázsban, de nálam 5 év alatt egy napot sem. Azt nem tudom mennyi volt az állóhelyzetben az áramfelvétele, sosem mértem meg. Szerintem azért bírt ki ennyit, mert a 100Ah „lazábban” bírta ezt a nagy motor és a sok fogyasztót. Mivel nagyobb töltőáramot tud felvenni, mint egy 75Ah aksi, ezért hamarabb feltöltődik városban.
Azaz pl. egy indítás után mondjuk elég csak 20 percet menni hogy visszatöltődjön az indításkor kivett energia. Míg mondjuk egy 75Ah-nál lehet 30 perc kell. (ezt soha nem számoltam, csak a példa kedvéért írtam) Ez sok városi indítózásnál sokat számít. És ha az aksi nincs rendesen feltöltve akkor ugye hamarabb szulfásodik.
Ezért is írtam, hogy a 2.4-es motorhoz szerintem min. 95-100Ah aksi kéne. És az 1,9 hez is 75-80 járna. Csak ugye ez is egy költség csökkentés, hogy mindenből kisebbet raknak és akkor olcsóbb a kocsi. Az hogy az aksi nem bír ki csak 3-4 évet az már nem érdekli a gyárat.
Az más téma, hogy a egy kisebb aksi is tud 4-500 ampert indítóáramot, ami lazán bepöcköli bármelyi motort. Viszont nincs akkora élettartama.
Azaz pl. egy indítás után mondjuk elég csak 20 percet menni hogy visszatöltődjön az indításkor kivett energia. Míg mondjuk egy 75Ah-nál lehet 30 perc kell. (ezt soha nem számoltam, csak a példa kedvéért írtam) Ez sok városi indítózásnál sokat számít. És ha az aksi nincs rendesen feltöltve akkor ugye hamarabb szulfásodik.
Ezért is írtam, hogy a 2.4-es motorhoz szerintem min. 95-100Ah aksi kéne. És az 1,9 hez is 75-80 járna. Csak ugye ez is egy költség csökkentés, hogy mindenből kisebbet raknak és akkor olcsóbb a kocsi. Az hogy az aksi nem bír ki csak 3-4 évet az már nem érdekli a gyárat.
Az más téma, hogy a egy kisebb aksi is tud 4-500 ampert indítóáramot, ami lazán bepöcköli bármelyi motort. Viszont nincs akkora élettartama.
droberto2012-08-27 14:01:48 // 23768
A UM szerint a 205/55-16 az alapméret, bizonyos piacokon ettől eltérően lehet 215/55-16.
Extraként kérhető hozzá:
225/50-17
235/45-18
235/40-19 (ti)
Extraként kérhető hozzá:
225/50-17
235/45-18
235/40-19 (ti)
droberto2012-08-27 13:55:59 // 23767
Brutális sok, az fix!
Vagy csak nekünk szokatlan. Egyszerűen eddig így lettünk "nevelve".
Ebből is látszik, hogy a 159 futóműve mennyire zseniális!
Az első olasz vas (Fiat, Alfa), aminek a német konkurensek jelenthetnek tartósság terén!
Hangolás terén már az előd 156-is zseniális volt, csak ott kissé alul méretezték az alkatrészeket.
Ha elírás lenne, nem ez lenne a 159 40-60%-án.
Vagy csak nekünk szokatlan. Egyszerűen eddig így lettünk "nevelve".
Ebből is látszik, hogy a 159 futóműve mennyire zseniális!
Az első olasz vas (Fiat, Alfa), aminek a német konkurensek jelenthetnek tartósság terén!
Hangolás terén már az előd 156-is zseniális volt, csak ott kissé alul méretezték az alkatrészeket.
Ha elírás lenne, nem ez lenne a 159 40-60%-án.
GTPeti2012-08-27 13:42:51 // 23766
4cm különbség átmérőben brutálisan sok... Tartom: Vagy a 205 vagy a /55 elírás.
droberto2012-08-27 13:39:08 // 23765
Vsz. neki tényleg mindegy! De legjobb tudomásom szerint a ti-ben ugyanazok a futóműalkatrészek vannak mint a simában (lengőkar, stabilizátor, kerékcsapágy). Ergo nem megy szét előbb a futómű, mint a ti-ben. Sőt az ültetés beleszámolva még jobb is leszek.
Liquid2012-08-27 13:38:27 // 23764
hümm, ezt nem tudtam
GTPeti2012-08-27 13:38:08 // 23763
Eldönthették volna, hogy 205 vagy 215... Most nem számolok utána, de az előbbi hsz alapján is az utóbbi tűnik hihetőbbnek.
GTPeti2012-08-27 13:36:26 // 23762
Itt is ezt a témát boncolgatják. Mivel a 159-re köztudottan nagyobb kerék kell, mint a 156-ra, a 205/55R16 innentől már gyanús is. (Ez a 156 "közepes", józan kerékmérete.)
droberto2012-08-27 13:35:41 // 23761
Liquid2012-08-27 13:33:02 // 23760
215 az a 205 nem?
GTPeti2012-08-27 13:32:30 // 23759
"205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón."
Ezek feltételezhetően nem váltóméretei egymásnak. SZVSZ valaki valamit elírt/elszámolt.
"de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá..."
Gratulálok neki. Azzal nem lehet megvádolni, hogy futóműspecialista mérnök lenne. :)
Ezek feltételezhetően nem váltóméretei egymásnak. SZVSZ valaki valamit elírt/elszámolt.
"de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá..."
Gratulálok neki. Azzal nem lehet megvádolni, hogy futóműspecialista mérnök lenne. :)
droberto2012-08-27 13:32:00 // 23758
Bocs! Úgy látszik már éhes vagyok.
205/55-16 91H
205/55-16 91H
droberto2012-08-27 13:31:08 // 23757
Na szóval még egyszer: 159 Crosswagont! :)
Liquid2012-08-27 13:30:06 // 23755
maga a futómű ültetett, bár a 215/55R16 hoz képest a 235/40R19 is emel bő másfél centit.
droberto2012-08-27 13:29:36 // 23754
Azért ezt megcáfolnám! Az enyémmel a ti felni 159 Crosswagont csinált! Előtte mindenhol leért a bölcső, azóta pedig sehol (kopp-kopp-kopp). A 205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón. Pont annyit amennyit a ti futómű ültet. Jelenlegi eszemmel a fentiek miatt meg sem fordul a fejemben az ültetés és a ti futómű beszerzésének gondolata...
Eleddig mindig kínosan ügyeltem a váltóméret problematikára, de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá...
Eleddig mindig kínosan ügyeltem a váltóméret problematikára, de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá...
droberto2012-08-27 13:22:03 // 23753
Nemigen elképzelhető. Már csak azért sem, mert a ti-n Ø330 mm-es tárcsa van a tieden pedig Ø305-ös. A "nagyfékre" gyáriból csak 17" feletti kerék megy fel, aftersale-ből pedig általában 18" felettiek.
De írd be az eLUM-ba az alvázszámod és megtudod, hogy ti, vagy sem (a distinctive az - HI).
De írd be az eLUM-ba az alvázszámod és megtudod, hogy ti, vagy sem (a distinctive az - HI).
droberto2012-08-27 13:15:05 // 23752
Vsz. a tieteket másféle rugóval szerelték!
GTPeti2012-08-27 12:51:13 // 23751
Na várj, az hogy 16-os v. 19-es felni van az autón NEM (vagy csak minimális mértékben) befolyásolhatja a hasmagasságot. Ezért vannak gumi-váltóméretek előírva.
Csosznorbert2012-08-27 12:44:17 // 23750
Akkor létezhet olyan is hogy sport futómű, (volt esetleg TI felni is valamikor) és most visszadobták rá a gyári 16-os felniket..... ebből kifolyólag lehet az enyém igy qva alacsony?
Liquid2012-08-27 11:26:39 // 23748
a cm-es ültetés a TI "sport" futóművel jár elvben
BadBoy2012-08-27 11:12:45 // 23747
A 159 nem tudni miért, mlg a szervizben sem tudtak megválaszolni 2 különboző futóművel érkezett. Amikor mi vettük a miénket pont volt bennt a kereskedésben egy teljesen ugyan olyan 2.4JTDm mint a miénk, ugyan olyan felnikkel, és szemre láthatóan a miénk alacsonyabban volt. Nem akarta elhinni az eladó, és ugyan ilyen paraszt logika alapján megmértem neki, hogy elhiggye, és 2cm volt a különbség a hasmagasságban. Utána a szervizben kérdeztem, hogy mi ez, és nem tudtak rá választ adni ők sem.
droberto2012-08-27 09:23:09 // 23746
8 év így nem kevés! Akkor talán fűtött garázsban állt? Vagy nem volt semmilyen fogyasztód, ami álló helyzetben csípte volna az áramot, s így csak alig szulfásodott? Vagy a 100 Ah óra tette?
Tibcsi1662012-08-27 00:57:16 // 23745
Áá semmi különös, A nyarat kivéve szinte csak városban mentem vele. Havi egyszer megyek ki városból akkor is csak 2-300km. Tehát több mint fele út városban. Soha nem volt kiszedve a 166-os aksi és semmilyen spéci töltőn sem volt.
droberto2012-08-26 20:24:03 // 23744
Nálam is eddig mindig csak a dátumot és az időt kérte, pedig volt olyan, hogy 3 hétig se volt rajta az akksi.
Köszi szépen értékeidet, lemegyek és én is megmérem őket!
Így van ez a gyári akksi. Nem pazortak az biztos. (Már az 1.6-os Tipomban is 55 Ah volt a gyári.)
Az 1.9-esekben ekkora van, ha jól emlékszem elvétve láttam olyat amiben nagyobb volt.
Köszi szépen értékeidet, lemegyek és én is megmérem őket!
Így van ez a gyári akksi. Nem pazortak az biztos. (Már az 1.6-os Tipomban is 55 Ah volt a gyári.)
Az 1.9-esekben ekkora van, ha jól emlékszem elvétve láttam olyat amiben nagyobb volt.
droberto2012-08-26 20:15:40 // 23743
Akkor gondolom a 166-al mentél rendesen hosszabb köröket?!?
droberto2012-08-26 20:05:27 // 23742
Köszi a hasznos infókat!
droberto2012-08-26 20:03:56 // 23741
Én amíg lehet halogatom a cserét! Őszintén már azon meglepődtem, hogy a tavalyi telet kibírta. Tavaly novemberben amikor vettem is alig akart elindulni.
Komoly jótékony hatása van a garázsnak!
Sokszor, főleg ha nyaggatom az ECU-t, 2 hét után még így melegben is alig teker és egy füstpamacs kíséretében indul csak el nehezen. Ezzel valószínűleg nem teszek jót semminek. Ezért hosszabb leállás idejére, vagy ECU turkálás után rá szoktam tenni a CTEK-et.
Komoly jótékony hatása van a garázsnak!
Sokszor, főleg ha nyaggatom az ECU-t, 2 hét után még így melegben is alig teker és egy füstpamacs kíséretében indul csak el nehezen. Ezzel valószínűleg nem teszek jót semminek. Ezért hosszabb leállás idejére, vagy ECU turkálás után rá szoktam tenni a CTEK-et.
Online tag
2
Vendég2
597
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...