droberto2012-11-04 00:08:54 // 26490
"A lényeg: a szép kis Fiestánkat nem fogjuk elherdálni holmi roncsért, csak valami szép állapotú és jól karbantartottért (és itt nem az életkor vagy a km érdekes, hanem az állapot). És ebben feleségemmelk teljes az összhang!" - Tényleg ez a lényeg! :)
Dömpi (il dottore)2012-11-04 00:05:26 // 26489
Sokat tanultam az elmúlt egy év alatt. De azért köszi a tanácsokat.
Amúgy tudom, hogy nincs tökéletes kocsi, de az enyémet is 119e km-el vettem, és közel sincs lelekva. A feleségem Fiestája is 5 éves, mégis olyan, mintha most hozták volna ki a szalonból...szóval szerintem van esély szép használtautót venni. Az meg, hogy rá kell költeni...arra is, amit szalonból veszel, csak kicsit később. Igazából az nem mindegy, olyanra kell költeni, ami kopóalkatrész, vagy olyanra, amit a teljes élttartamra terveztek elvileg :)
A lényeg: a szép kis Fiestánkat nem fogjuk elherdálni holmi roncsért, csak valami szép állapotú és jól karbantartottért (és itt nem az életkor vagy a km érdekes, hanem az állapot). És ebben feleségemmelk teljes az összhang!
Amúgy tudom, hogy nincs tökéletes kocsi, de az enyémet is 119e km-el vettem, és közel sincs lelekva. A feleségem Fiestája is 5 éves, mégis olyan, mintha most hozták volna ki a szalonból...szóval szerintem van esély szép használtautót venni. Az meg, hogy rá kell költeni...arra is, amit szalonból veszel, csak kicsit később. Igazából az nem mindegy, olyanra kell költeni, ami kopóalkatrész, vagy olyanra, amit a teljes élttartamra terveztek elvileg :)
A lényeg: a szép kis Fiestánkat nem fogjuk elherdálni holmi roncsért, csak valami szép állapotú és jól karbantartottért (és itt nem az életkor vagy a km érdekes, hanem az állapot). És ebben feleségemmelk teljes az összhang!
droberto2012-11-04 00:02:50 // 26488
Ja, megnéztem neked a kuplung pedált, és nálam nincs holtjáték. Az első részt egy picit kisebb erővel kell nyomni, de az sem holt, hanem érződik, hogy egy rugóerőt kell legyőzni.
Engem inkább a pedállap minimális billegése (talán már nyikorgása) idegesít.
Majd aláfekszem...
Engem inkább a pedállap minimális billegése (talán már nyikorgása) idegesít.
Majd aláfekszem...
droberto2012-11-03 23:58:40 // 26487
Ezt még megvártam, mielőtt álomra hajtom fejem! :)
"Hát mit is mondjak. Ma délelőtt a nagy magyar hazugságtenger viharos óceánján próbáltuk kis lélekvesztőnket iránybantartani." - Ez a legszebb mondat. :))) Csak sajnos igaz! :(
A mobile-t nem nézegeted? Ha nem is olcsóbb, de nagyobb a választék és "őszintébbek" az autók/eladók.
Nagyon bíztam bennetek, hogy nem veszed meg a szürkét. Már a hírdetés is bűzlik!
Remélem, hogy mielőbb ráleltek a megfelelő példányra.
Azzal viszont számolj, hogy tökéletes autó nincs! :)
Ha egy ilyesféle autót veszel, legyen nálad alsóhangon két-háromszáz pénz + kerékrevalósi.
"Hát mit is mondjak. Ma délelőtt a nagy magyar hazugságtenger viharos óceánján próbáltuk kis lélekvesztőnket iránybantartani." - Ez a legszebb mondat. :))) Csak sajnos igaz! :(
A mobile-t nem nézegeted? Ha nem is olcsóbb, de nagyobb a választék és "őszintébbek" az autók/eladók.
Nagyon bíztam bennetek, hogy nem veszed meg a szürkét. Már a hírdetés is bűzlik!
Remélem, hogy mielőbb ráleltek a megfelelő példányra.
Azzal viszont számolj, hogy tökéletes autó nincs! :)
Ha egy ilyesféle autót veszel, legyen nálad alsóhangon két-háromszáz pénz + kerékrevalósi.
Dömpi (il dottore)2012-11-03 23:39:23 // 26486
Ma találkoztam Pityukomával Bp-en. Eljött velünk megnézni a kipécézett 147-et, no meg utána még további kettőt. Velünk volt még Alfás Viktor. Mindkettőjük szakértelmének köszönhetően egyik kocsi sem lesz a tulajdonunk. :)
Ezúton is kimondhatatlan hálámat szertném kifejezni mindkettőjüknek! Ékes példája ez az alfás társadalom összetartásának! Hálát adok a Jóistennek, hogy ehhez a közösséghez tartozhatok!
Először is a kuplungpedál: Pityukoma 159-ében ugyanaz a kis kottyanás, ugyanakkora holtjátékkal megvan, mint az enyémben. Most vagy mindkettőnkének ugyanaz a hibája, vagy az 1,9 ilyan és kész. Várom a többiek véleményét!
A 147 utáni mai hajsza:
Hát mit is mondjak. Ma délelőtt a nagy magyar hazugságtenger viharos óceánján próbáltuk kis lélekvesztőnket iránybantartani.
Ezt a kocsit mindenki olyan messzire kerülje el, amilyen meszire csak tudja! Ha ez nem futott 118e km-t, akkor én vagyok a Római Pápa! A vezetőülés felőli ablakemelő gombokon és a fogantyún olyan karcok/kopások vannak, amilyenek az én 198e km-t futott Mareámban még megközelítőlg sem voltak. A motorteret megnézve utólagos és nagyon kókler hegesztési nyomok voltak, ez a kocsi elölről olyat kapott, hogy vélhetőleg ki volt szakadva a motor. A rétegvastagságmérővel 300 mikron alatt nem mértünk egy elemen sem! Ráadásul úgy lett fényezve, hogy az ajtó le sem vették, az ajtó nyitása után belül az oszlopokon és mindenhol kézzel tapintható volt a festékszórás nyoma, egy keskeny kis pukli. Az haggyán, hogy az első féktárcsának már gallérja volt, de a hátsónak is! Ezt a kocsit 18000 km-el meghirdetni a pofátlanság netovábbja. És ami a csúcs: a kocsit egy alfa amores CarTárs ajánlotta!
A másik kettő, amit megnéztünk romhalmaz. Mindkettő feceliftes 1,9 dejzel volt. Mindkettőnek szépen járt a motorja, de az egyiknek olyan kemény volt a kuplungja, hogy ott már teljes kuplungszett csere kellene rögtön a megvétel után, a másik pedig belülről teljesen le volt lakva.
Nem adom fel, biztosan lesz szép, tényleg megkímélt...csak kitartóan kell keresni, és meg kell találni!
Ezúton is kimondhatatlan hálámat szertném kifejezni mindkettőjüknek! Ékes példája ez az alfás társadalom összetartásának! Hálát adok a Jóistennek, hogy ehhez a közösséghez tartozhatok!
Először is a kuplungpedál: Pityukoma 159-ében ugyanaz a kis kottyanás, ugyanakkora holtjátékkal megvan, mint az enyémben. Most vagy mindkettőnkének ugyanaz a hibája, vagy az 1,9 ilyan és kész. Várom a többiek véleményét!
A 147 utáni mai hajsza:
Hát mit is mondjak. Ma délelőtt a nagy magyar hazugságtenger viharos óceánján próbáltuk kis lélekvesztőnket iránybantartani.
Ezt a kocsit mindenki olyan messzire kerülje el, amilyen meszire csak tudja! Ha ez nem futott 118e km-t, akkor én vagyok a Római Pápa! A vezetőülés felőli ablakemelő gombokon és a fogantyún olyan karcok/kopások vannak, amilyenek az én 198e km-t futott Mareámban még megközelítőlg sem voltak. A motorteret megnézve utólagos és nagyon kókler hegesztési nyomok voltak, ez a kocsi elölről olyat kapott, hogy vélhetőleg ki volt szakadva a motor. A rétegvastagságmérővel 300 mikron alatt nem mértünk egy elemen sem! Ráadásul úgy lett fényezve, hogy az ajtó le sem vették, az ajtó nyitása után belül az oszlopokon és mindenhol kézzel tapintható volt a festékszórás nyoma, egy keskeny kis pukli. Az haggyán, hogy az első féktárcsának már gallérja volt, de a hátsónak is! Ezt a kocsit 18000 km-el meghirdetni a pofátlanság netovábbja. És ami a csúcs: a kocsit egy alfa amores CarTárs ajánlotta!
A másik kettő, amit megnéztünk romhalmaz. Mindkettő feceliftes 1,9 dejzel volt. Mindkettőnek szépen járt a motorja, de az egyiknek olyan kemény volt a kuplungja, hogy ott már teljes kuplungszett csere kellene rögtön a megvétel után, a másik pedig belülről teljesen le volt lakva.
Nem adom fel, biztosan lesz szép, tényleg megkímélt...csak kitartóan kell keresni, és meg kell találni!
Csabi2012-11-03 23:36:37 // 26485
A dízel-nél is van fogy. növekedés üzemi hőmérséklet alatt...nem értem miért írtad,hogy csak benzinesnél...
Piritu - 1.000.0002012-11-03 22:55:05 // 26484
Hidegen a kormos is kéri a nyálat. Én 5 km-re megyek, az első hármon simán 10 felett vagyok. Aztán 7 és 9 közé megy le a hőmérséklettől függően. Persze nagyon lájtosan hajtva. (Bp-en meg simán 15 fölé megy, de ez nem a hőmérséklet bűne.)
Liquid2012-11-03 22:51:34 // 26483
a dízel is tud rövid távon sokat kérni, vagy csak a comp. mér hülyén? Mert nekem 2km a munkahelyem és mire odaértem 13-ra csökkent az átlag, az elején volt 17 is
droberto2012-11-03 22:42:27 // 26482
"Benzinesnél lenne ettől jelentős fogy.növekedés." - Automata szivató :)))
droberto2012-11-03 22:39:31 // 26481
Ebben szerintem a DPF-nek nem sok bűne van. Tavaly télen a kis kerékkel 10,5 főlé sosem ment pedig akkor jóval hidegebbek is voltak.
GTPeti2012-11-03 22:16:38 // 26480
SZVSZ nem a "kisebb mint" 80 fok teszi. Benzinesnél lenne ettől jelentős fogy.növekedés.
GTPeti2012-11-03 22:15:16 // 26479
Komoly. Nem tudom normális-e ez egy 1.9 dízeltől. (Vagy a DPF-nek már az ilyen extrém értékeket is elnézzük?)
droberto2012-11-03 22:06:26 // 26478
Arra kíváncsi lennék, ha - szívtelen módon - így hidegen még nyomkodnám is neki mennyit kérne! :)
Egyébként ha rákerül a kis kerék akkor ez vagy két litert visszáb megy!
Annyit még a motor védelmében elmondanék, hogy óra szerint 80°C felé nem ment a víz.
Pont ezért fogok az előmelegítő kérdésnek utánajárni!
Egyébként ha rákerül a kis kerék akkor ez vagy két litert visszáb megy!
Annyit még a motor védelmében elmondanék, hogy óra szerint 80°C felé nem ment a víz.
Pont ezért fogok az előmelegítő kérdésnek utánajárni!
stukker19872012-11-03 21:56:52 // 26477
Városban éhes a jószág eléggé:(
Nálam 1-2 hét folyamatos városozás után a DPF eltömődöttség hibaüzi is előjön.
Szerencsére ez az autó nem vágja ilyenkor szervíz üzemmódba magát.Sajnos hasonlóan "súlyós" hiba miatt előző dízelem előszeretettel játszotta ezt.
Nálam 1-2 hét folyamatos városozás után a DPF eltömődöttség hibaüzi is előjön.
Szerencsére ez az autó nem vágja ilyenkor szervíz üzemmódba magát.Sajnos hasonlóan "súlyós" hiba miatt előző dízelem előszeretettel játszotta ezt.
droberto2012-11-03 21:41:30 // 26476
Ma sikerült egy 12,9-es átlagot produkálnom 8 km-en a városban, 2x megállva.
droberto2012-11-03 21:28:08 // 26475
No persze, akinek négy helyen kapar... :)
Liquid2012-11-03 21:25:31 // 26474
a hátsó hajtás kardánjáról van szó, kb. a váltógomb alatt lehet. Majd megpróbálom lefotózni
Csöri2012-11-03 21:23:54 // 26473
Nálad olyat ne keress, ha csak nem 4 lábhajtásos a géped.
droberto2012-11-03 21:20:18 // 26472
Nincs fotód? Én most nézegettem alulról a motorteret vagy másfél órát, de most pontosan nem emlékszem melyikre gondolsz. A bölcső hátsó részére (zártszelvény) tippelek...
Csosznorbert2012-11-03 20:51:10 // 26471
Bakker..... simán elmennek tompitottnak. :)))
Liquid2012-11-03 20:41:10 // 26470
Jóestét!
Megvan a súrlódás oka. Ma Skull barátomnál jártam, és felemeltük a gépet a műhelyben. Középtájon a lambdaszondánál van egy kereszttartó/merevítő vas, ami a kardánalagút két "partját" köti össze és ezen van egy fül, ami a lambda vezetékét rögzíti.
Na ez a kereszttartó kapott egyet valamikor a múltban, szerintem nem nálam, mert függőlegesen ütöttem már le, de ez elölről kapta és kicsit meggörbült, a kábel rögzítő így nagyon közel került a kardánhoz (pár mm) és nagyobb hirtelen terhelésnél mozdult annyit a kardán hogy hozzáért. Feszítővassal kicsit visszadeformáltuk, így most csendben van és amint lehet leszereljük, kiegyenesítjük és visszarakjuk.
Mindenesetre nagyon megnyugodtam. Nagy köszönet Skull innen is!
AZ érdekes csak hogy a 19"-es kerékkel nem volt ilyen, ekkora különbség lenne a méretek között?
Megvan a súrlódás oka. Ma Skull barátomnál jártam, és felemeltük a gépet a műhelyben. Középtájon a lambdaszondánál van egy kereszttartó/merevítő vas, ami a kardánalagút két "partját" köti össze és ezen van egy fül, ami a lambda vezetékét rögzíti.
Na ez a kereszttartó kapott egyet valamikor a múltban, szerintem nem nálam, mert függőlegesen ütöttem már le, de ez elölről kapta és kicsit meggörbült, a kábel rögzítő így nagyon közel került a kardánhoz (pár mm) és nagyobb hirtelen terhelésnél mozdult annyit a kardán hogy hozzáért. Feszítővassal kicsit visszadeformáltuk, így most csendben van és amint lehet leszereljük, kiegyenesítjük és visszarakjuk.
Mindenesetre nagyon megnyugodtam. Nagy köszönet Skull innen is!
AZ érdekes csak hogy a 19"-es kerékkel nem volt ilyen, ekkora különbség lenne a méretek között?
droberto2012-11-03 20:40:04 // 26469
Ma bekerült az ülés. Egyenlőre fűt... :)
GTPeti2012-11-03 19:59:05 // 26467
Hány km óta van bent?
Pityukoma2012-11-03 19:48:45 // 26466
Sziasztok :-) Ma új SMD ledes "izzókat" raktam az első helyzetjelzőbe. Részletek a: Blogomban
Hátha érdekel valakit közületek.
Hátha érdekel valakit közületek.
Piritu - 1.000.0002012-11-03 18:14:00 // 26465
Hm. Újrakötöttem ugyan annál a biztosítónál, így 9ezerrel kevesebb lett, mintha semmit sem csináltam volna :-)
Ruszi2012-11-03 16:07:53 // 26464
Vagy váltok a
Wáberer-re
8.056 Ft
+ 2.417 Ft
fizetendő adó
Bónuszőr biztosítással
Wáberer-re
8.056 Ft
+ 2.417 Ft
fizetendő adó
Bónuszőr biztosítással
Ruszi2012-11-03 15:41:48 // 26463
Nekem is marad az idei:
Groupama Garancia Biztosító Zrt.
Éves:
12 180 Ft
+ adó: 3 654 Ft
Groupama Garancia Biztosító Zrt.
Éves:
12 180 Ft
+ adó: 3 654 Ft
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-03 14:57:11 // 26462
néztem a kötelezőt 13-ra nem igazán változik semmi sem viszont van érdekes kiegészítő biztosítás ami lehet nem rossz 2 mihályig évi 15e, az azért nem rossz...
'''''2012-11-03 06:58:10 // 26461
Nekem rendben a pedál,viszont a 147-es fejleményekre kíváncsi leszek.
Dömpi (il dottore)2012-11-02 23:41:27 // 26460
Volt korábban - és hát még most is van - egy kis holtjátéka a kuplungpedálomnak. Azt hiszem megtaláltam a hiba forrását, de az okát még nem. Az van, hogy a pedál holtjátéka közben nem mozdul a rúd, amit a pedálnak kellene betolnia a munkahengerbe, hanem a rúd és a pedál csatlakozása között van egy kis hézag/kottyanás, ami a pedál végén már majd 1-1,5 cm holtjátékot okoz..
Valakinek volt már hasonló? Mi lehet az ok? És mi lehet a megoldás?
Más.
Reggel megyünk megnézni asszonypajtinak a 147-et. Bevallom kíváncsi vagyok a vasra!
Valakinek volt már hasonló? Mi lehet az ok? És mi lehet a megoldás?
Más.
Reggel megyünk megnézni asszonypajtinak a 147-et. Bevallom kíváncsi vagyok a vasra!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-02 19:59:48 // 26459
no xado tapasztalat, sok mindent nem vettem észre max annyit hogy a hideg jöttével sem ment feljebb a fogyasztás...
droberto2012-11-02 19:52:38 // 26458
Ez a nap is úgy ment el, hogy egy csavart se tudtam megmozdítani a hülye eső miatt! Pedig ma terveztem berakni az ülést, bezsírozni ezt-azt és kereket cserélni. :(
Csabi2012-11-02 14:39:48 // 26457
A kartergáz visszavezetés miatt kerül némi olaj a szívócsőbe, annak ellenére, h van beépítve szeparátor,de azért az nem szeparál 100%-ban.(főleg ha elrakodótt olajsárral, én ezért cseréltem...biztos ami biztos alapon)
Ez egy örök probléma, ami engem nagyon bossszant... ezért tervezek egy ilyen szürő beépítését, hogy ne rakodjon el az egész rendszer kezdve a visszavezetéstól a kipuffig.Az elégetett olaj nem hinném, hogy nagyon használ a katalizátornak és főleg a DPF- nek.
(persze a turbo is verheti az olajat...de az egy másik történet)
Ez egy örök probléma, ami engem nagyon bossszant... ezért tervezek egy ilyen szürő beépítését, hogy ne rakodjon el az egész rendszer kezdve a visszavezetéstól a kipuffig.Az elégetett olaj nem hinném, hogy nagyon használ a katalizátornak és főleg a DPF- nek.
(persze a turbo is verheti az olajat...de az egy másik történet)
droberto2012-11-02 12:46:55 // 26456
Pedig az lesz az, van ott egy beszúrás, mellyel el van vékonyítva az anyag.
droberto2012-11-02 12:44:39 // 26455
Én is valami ilyesmire gondoltam, csak azzal a különbséggel, hogy a letörés az nem rendelteésszerűen törik le, hanem csak túlhúzáskor. Kéne lennie egy nyomaték értéknek...
Egyébként húztam rajta vagy 1-1,5 fordulatot. Most meg olyan mitha a bilincs felső fele belevágott volna a gumiba. Mindegy. Egy biztos, ahogyan sejtettem is ott kifújás van, nem a cső anyagán diffundál ki az olaj. Csak azt nem értem, hogy miért van olaj a szívó oldalon?!? A turbó tengelyének kenése miatt szivárog ki? Úgy olvasom nem egyedüli a problémám! Az 1.5 dCi-vel is megesik már 20.000-nél.
Egyébként húztam rajta vagy 1-1,5 fordulatot. Most meg olyan mitha a bilincs felső fele belevágott volna a gumiba. Mindegy. Egy biztos, ahogyan sejtettem is ott kifújás van, nem a cső anyagán diffundál ki az olaj. Csak azt nem értem, hogy miért van olaj a szívó oldalon?!? A turbó tengelyének kenése miatt szivárog ki? Úgy olvasom nem egyedüli a problémám! Az 1.5 dCi-vel is megesik már 20.000-nél.
droberto2012-11-02 10:54:07 // 26454
Köszönöm Uram! Ez már azért így jobban hangzik. :)
Csosznorbert2012-11-02 08:24:06 // 26453
náááááá, akkor átugrik, és csak 1 helyben tekered ha nincs tovább
Bilux2012-11-02 07:12:47 // 26452
Ez ilyen gyárilag akkor van nyomatékra húzva ha letörik a feje ha jól tudom.
.......................2012-11-01 22:48:11 // 26451
De jó ha van egy Fogód is
.......................2012-11-01 22:45:20 // 26450
Vagy ittOetiker bilincs
.......................2012-11-01 22:24:59 // 26449
Kereket levéve hozzàférsz
.......................2012-11-01 22:23:46 // 26448
Bármelyik autósboltban van univerzàlis
droberto2012-11-01 22:12:53 // 26447
Nekem van aknám de az se szupi! Cigány dolog onnan szerelni.
Csápos emelőről ábrándozom! :)
Csápos emelőről ábrándozom! :)
droberto2012-11-01 22:06:49 // 26446
Remélem nem lesz igazad, mert a kormánymű gumiharang bilincs is csak gumiharangostól van.
Az a nagy baj, hogy nagyon hozzáférni sem könnyű, mert a belső feleket alulról eltakarja a bölcső. :(
Az a nagy baj, hogy nagyon hozzáférni sem könnyű, mert a belső feleket alulról eltakarja a bölcső. :(
droberto2012-11-01 22:04:20 // 26445
Az a baj,hogy apróságok, de engem nagyon zavarnak... :(
.......................2012-11-01 21:27:42 // 26444
Újra nem lehet visszarakni,csak roncsolàssal bonthatóak,
Megbontàs utàn kell rà új bilincs
Megbontàs utàn kell rà új bilincs
.......................2012-11-01 21:26:21 // 26443
Màs típus is,ez ne zavarjon
droberto2012-11-01 21:24:35 // 26442
A baj az, hogy a vas tele van ilyen apró szerelési gondatlansággal!
droberto2012-11-01 21:23:37 // 26441
Tudja valaki, hogy a féltengely gumiharang bilincseket, hogyan tudom leszedni-visszarakni?