Fórum >> Típusok >> 159

Kazes☻2013-02-07 11:15:07 // 30327
Nem is állítottam, hogy bántanád! Minden esetre az élcelődésre azonnal rábólintottál... :)
Kazes☻2013-02-07 11:13:34 // 30326
De itt most nem arról van szó... amikor az ember használja az autót és el is ázik nyilván, de menet közben, vagy a (gyorsan) következő alkalommal (pl. másnap) használja szárazabb időben, az autó kialakítása miatt kiszárad, 'kiszellőzik', de egy folyamatos felpárolgás felett ácsorogni, még egy Phedraval is bajos lenne ám! :)
Liquid2013-02-07 11:12:28 // 30325
szerintem ez egy kicsit overkill :)
Ha van megfelelő szellőzés akkor nem lesz gond
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 11:04:39 // 30324
én nem tudom ki mire veszi az autóját én arra, hogy használjam az hogy a garázsunkban mennyi a páratartalom a tökömet sem érdekli úgy őszintén meg az sem hogy mennyivel fog gyorsabban rozsdásodni esetleg ha egyáltalán előbb fog, amit kell azt megkapja időben ... no de nem egy autóhoz fogom alakítani az életem :)
stukker19872013-02-07 10:56:18 // 30323
Nincs mitől megvédeni.

Szerintünk ez túlzás,szerinte pedig nem.
Magam részéről csak azért nyilvánítottam véleményt,hogy 1-el növeljem azok számát akik egyáltalán reagálnak rá valamit,így valamilyen irányban segítenek neki dönteni.

Az hogy nem támogató jellegű a hsz-em még nem azt jelenti h bántani akarom...
Kazes☻2013-02-07 10:50:29 // 30322
Meg kell, hogy védjem a cartársat, azt hiszem. SZVSZ igaza van, főleg ha sokat ácsorog a garázsban az autó, ugyanis a felszálló pára igen káros bír lenni, főleg zárt térben, ahol nem szellőzteti semmi. Bejut minden kicsi résbe, küszöb és tsai és 'dolgozik'! Ezért nem jó autót a sima talajon tárolni, esetleg még le is takarni, mert folyamatos felpárolgás útjában áll.
De azzal is egyetértek, hogy az autót használni kell, persze nem esernyő helyett, de akkor is... :)
droberto2013-02-07 10:34:11 // 30321
A meleg garázs a legrosszabb ebből a szempontból.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 10:30:51 // 30320
Faterom ilyen múltkor szakad a havas eső aztán jön hozzánk biciklivel, kérdezem tőle nóórmális??? hát ne hogy elázzon az autó .... normális??? mondtam is neki no comment fater :P
stukker19872013-02-07 10:28:40 // 30319
Amúgy nagyra becsülöm a cartárs ténykedését,de ez kb az a kategória,amit te mondasz.

Ha csak abba belegondolunk,hogy mennyi behatás éri az autót ebben a téli időben az utakon....
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 10:25:02 // 30318
dehogy nem be kell tekerni folpack-ba az autót, betolni a garázsba, esténként esti mesét mondani neki aztán 8 év múlva 80%-os bukóval eladni újszerűen :P
stukker19872013-02-07 10:19:56 // 30317
Szerintem ezzel a páraelszívós megoldással már erősen túlzásba esel.
Nem lehet minden behatástól megóvni az autód,akárhogy is küzdesz.
Kazes☻2013-02-07 10:08:08 // 30316
Értem. Én legalább erre gondoltam, de végül is az is jó amit kitaláltál. Persze ha nem használod az aknát, akkor olyankor jobb ha nem párolog az autóra, talán egy linóleum darab -ami felülről elfedi- is jó lesz. :)
.......................2013-02-07 10:00:05 // 30315
minek?
5 fokban tök fölösleges,a pára úgyis lecsapódik
füteni kéne,
tudom az meg drága
droberto2013-02-07 09:07:01 // 30314
Két lehetőségben godolkodom:
1. Fóliát teszek az akna fedlapok alá. - Ezt nem akorom feltétlenül, inkább csak a 2. kiegészítéseként, ha az nem válik be teljes körűen.
2. Levegőcsere, egy páraérzékelős elszívó DN150-es venillátorral (Elicent ECO 150 GF HT).
Az aknám tk. egy pinceakna. Van alul és felül az oldalfalán 1-1 DN150-es PVC szellőzőcső. A felsőbe tenném az elszívót, ahol feltételezésem szerint a pára lecsapódik. A friss levegőt a másik (alsó) PVC csövön illetve, a garázsajtón levő lyukakon szívná. Ha ez nem lenne elég, tavasszal nyitnék még egy szellőző nyílást a garázs falára.
Kazes☻2013-02-07 08:37:59 // 30313
És mi a terv? Kibontod és mögé szigetelve újra öntöd, vagy elfér még egy réteg beton szigetelésnek, vagy csak vakolat?
droberto2013-02-07 06:02:09 // 30312
Beigazolódott amitől legjobban féltem. A garázsomban igen magas a páratartalom:

Aki az aknát kitalálta, nem gondolt a párásodásra. :(
Mielőbb tennem kell valamit!
Gábor792013-02-06 21:54:51 // 30311
...és milyen szép az autó!!! Pont olyan, mint az enyém :-)))
Tibcsi1662013-02-06 21:46:21 // 30310
Ha az 1. hengernél nagy a korrekció, az nem feltétlenül azt jelenti, hogy az 1es porlasztó a rossz. Lehet az csak valamelyik másik hibáját korrigálja, hogy egyenletes legyen a motor járása. Tehát mindenképpen érdemes mindegyiket bemérni.
droberto2013-02-06 21:17:51 // 30309
Jómunkásember! :)))
GTPeti2013-02-06 19:04:38 // 30308
Nagyon lent vannak az árak... Ennyiért egy ilyen klassz autót?
Laci.732013-02-06 19:03:30 // 30307
Ja!! Most látom a fékmester.hu-nál 13.000/ db.
Csabi2013-02-06 18:46:35 // 30306
Igen, lehet cserélni, kb 15-20e darabja.
Laci.732013-02-06 18:44:33 // 30305
Sziasztok!

Ma aknából észrevettük hogy a két alsó lengőkarban a szilentek be vannak szakadva! Ezeket lehet külön cserélni, vagy javítani? Remélem nem kell 45e kiadni darabjáért a lengőkaroknak, egy kis gumiszakadás miatt!!
mizooo2013-02-06 17:24:59 // 30304
Persze, megírom majd.
'''''2013-02-06 17:23:37 // 30303
Ismerek valakit,aki letakarította volna! :-)))

droberto2013-02-06 17:06:43 // 30302
Vasárnap az enyém is várt:

,nagyon.
Nincs ehhez a bánásmódhoz hozzászokva! :)
droberto2013-02-06 17:04:59 // 30301
Egy viszajelzést kérhetek, hogy a fedelet vissza tudod csukni az interfésztől?
mizooo2013-02-06 17:04:03 // 30300
A második kép ez akart lenni :)

mizooo2013-02-06 17:03:25 // 30299
Nem parkol..... Engem vár :)


Jah és megjött a Bluetooth ELM327 mini, hétvégén kipróbálom.



Üdv
droberto2013-02-06 16:07:35 // 30298
Főzöm! :)
Ha lesz időm csinálok helyi méréseket is! A gyanúm, hogy a pára a fedlapok környékén koncentrálódik, kinti hideg és a lenti meleg találkozásakor.
Dömpi (il dottore)2013-02-06 15:53:31 // 30297
Szóval alulról párolod a vasat :-)
droberto2013-02-06 15:38:28 // 30296
Azt kifelejtettem, hogy az óra természetesen megkapja majd az AR emblémát. :)
droberto2013-02-06 15:37:38 // 30295
No, egy régi vágyam teljesült be a mai nappal, szereztem páratartalom mérős faliórát a garázsba:

:)
Sajnos az van amire számítottam, az aknából dől ki a pára! :(
10 perc alatt felment a mért érték 40%-ról 60-ra. A valódi értéket már nem volt időm megvárni.
Tervezek az aknába beépíteni egy páraérzékelős elszívót...
droberto2013-02-06 13:35:31 // 30293
Ez denagyon jól tetted, hogy bemásoltad ide! :) Így legalább hozzáférhető az utókornak is. :)
Vermacy2013-02-06 11:45:43 // 30292
Hali!

Királyos a verda és nagyon tetszik! A színe ugyan lehetne piros :o), de legalább így emlékeztet a volt Lanciámra. Lehet, megfűzöm asszonyt, hogy nézzük meg és "ugorjunk bele"...



Ennyit a franciákról...
Fairlane2013-02-06 10:16:23 // 30291
Unikálisan ikonikus... :)

Ez a pasas vagy vmi marketinges, vagy politikus, de az biztos, hogy tudja fosni a szót :)
G-MANN🍀2013-02-06 10:00:16 // 30290
159 hirdetés, érdemes elolvasni :-)

ma láttam a használtautón az alábbi 159 hirdetést:

"Mert az Autó A betűvel kezdődik. Ezt a stílustanulmány gigasztár fullextrás technikai műremeket annak idején katalógusból, a legjobb felszereltség, automata kényelmi szolgáltatások es amolyan igazan odarakó színnel kompletten rendeltem - céges autó, pénz nem számit alapon. A kereskedésben nem hittek el, hogy van ilyen, ők sem láttak, ez volt az első Magyarországon - az eladó kisasszony több hétig randizni akart utána. Azóta bebizonyosodott, hogy az Alfa egyik legmegbízhatóbb, legstílusosabb, és sport-kombi kategóriában az összes többi kocsit leköröző mit leköröző, lapossá verő - modellt alkotott. És még az egykori unikális szín is ikonikus lett. Ár-érték-design és technológia koordinátarendszerben ennél jobb autót nem lehet venni, hiába próbálkoztok. Különösen kíméljenek azok a spílerek, akik ezért a pénzért az audimercibömös vonalon mozgó, másodrangú kisvárosi diszkópatkanykodáshoz, elsőautómlegyensportos csajozáshoz, vagy alsó-középvezetői vállalati kompenzálós-felvágáshoz akarnak valami sablon tucat német járgányt vásárolni. De azoknak a minta-családapáknak sem várom a hívását, akik hervadozó férfiasságukhoz hasonlatos toyota-renault-citroen egyterűekben utaznak. Ez nem az. Végül néhány praktikus infó. Céges autóm volt, amit futamidő végén megvettem. Sosem karamboloztam, nem is gyötörtem. Egyszer valami kis narkós lopós vandál betörte a csomagtartó üveget - remélem túladagolta magát. A reggeli csúcsban lepattant a bal hátsó sárvédőről egy kispolski - nincs mar forgalomban. A motorháztetőt pedig halványan megkarcolta egy lukoilos autómosó - a kutat egy időre bezárták hasonló panaszok miatt. Az utóbbi két parányi sérülést fotókkal dokumentálom és kijavíttatom, nem bírom, ha valami nem tökéletes. És adok a kocsihoz egy bejáratott, normális díjakon dolgozó profi alfás szerelőt is, nem kell drága márkaszervizbe cipelni, ha barmi történik. Ja, es mi történik, ha nem veszed meg? Eladom egy filmstúdiónak, és bekerül Indiana Jones kincsesraktárába. Vagy ebben a pöpec állapotba lezsíroztatom, bedugom egy garázsba, 25 év múlva, mint youngtimert előveszem, és indul a joyride. Mert ne feledd: az Autó A betűvel kezdődik!"
Shadin2013-02-06 08:51:45 // 30289
Nekem is Banner van. 1 éves és a gyári méret :-(
Tozo2013-02-05 22:41:12 // 30288
Üdv,
izzításomat miután sikerült rendbe tennem, egy gondom maradt nekem is, melegben nehezen indult továbbra is, hibaüzenet nélkül! 5 fok alatt semmi gond nem volt, viszont ha ilyenkor 1-2km-en belül megálltam, már nehezen indult újra...
Elvittem a vasat kb 1 hónapja chippelni (csak szerényen mert drága a kuplung +20LE kb) és találtak egy nagyon érdekes dolgot a vezérlőben. kb +10°-nál van egy nagyon meredek letörés az indítási befecskendezett üzemanyag mennyiségben (lendkerék védelme érdekében, állítólag), ami okozhat ilyen problémákat. +15%-ot ráhúztak az enyémre, azóta kopp-kopp minden körülmény között indul rendesen. Az ember azt mondta, hogy VW 1.9-esek népbetegsége.
Mindenesetre lehet benne vmi, mert azóta tényleg indul szépen :-)!
GTPeti2013-02-05 22:08:22 // 30287
Ha injektorgyanú áll fent én tuti beadnám őket egy Bosch-dízelszervízbe pados diagnosztikára / felújításra. OK... nem biztos, hogy Mo-n, akármennyire olcsóbb.
Csabi2013-02-05 22:05:20 // 30286
"csak nem tudom, hogy kell-e, ha rossz értéket mutat..."

Ha egy szervizest kérdezel akkor ő biztos azt mondja, h illene...és lehet, h igaza is van...
De egyenlőre még nem hullanak a kéttömegű lendkerekek, és a törött dugattyúk sem,egy Cartársnál sem, beleértve a külföldieket is...Könnyen lehet, h ezekkel az injektorokkal még elmész 200e km-t komolyabb hiba nélkül, hisz alig pár másodpercig áll fenn az egyenetlen alapjárat. Amúgy meg ha lenne 250e-em amit nem tudnék másra elkölteni akkor biztos cserélném őket azonnal, és az lenne a biztos...
Csaszi2013-02-05 21:47:49 // 30285
Szia!
Annak idején a 156-on nekem is annyira beállt a tekercs, hogy megmozdítani sem bírtuk! Kb 1-2 órát áztattuk alkatrészmosóban, majd kb 1-2 órás tisztogatás, mozgatás, tisztogatás, mozgatás után végül meggyógyult (kitisztult), azután a tisztítás után minden olajcserénél kitisztítottam, és nem lett többet ilyen jellegű problémám. Egyébként az EGR szelep kormolódásáért nagy mértékben felelős a motorolaj.
A 159-es ráadásul már részecskeszűrős, amit szintén jobban szennyez egy rosszabb miőségű olaj.De visszatérve a szelepedhez, mielőtt kidobnák a szervizben, érdemes lenne egy alapos tisztítást a tekercsen elvégezni! Viszont az, hogy a motortérben kormot látsz, szerintem nem az egr szelep hibája, sokkal inkább valami cső lehet elrepedve!
A többieknek nem tűnt fel, de szerintem az EGR szelepnek mindegy, hogy hideg a motor vagy nem, ha az elkormolódik és emiatt nem zár rendesen, akkor az melegben ugyan úgy nem zár rendesen!
Gábor792013-02-05 21:44:57 // 30284
Pont ez járt a fejemben: ha nincs más tünet, akkor nem biztos, hogy cserélem... 50eFt... akkor inkább küszöbspoiler :-)
Persze ha cserélni kell, akkor nincs mese, csak nem tudom, hogy kell-e, ha rossz értéket mutat...
Csabi2013-02-05 21:43:06 // 30283
Több cartársnak van ez a jelenség, köztük nekem is, de inkább a nyári időszakban jellemző...egyéb tünet nincs...ha 2x v. 3x izzíttok akkor semmi döcögés, hogy mi az összefüggés az-az 50millás kérdés...persze tippek vannak... Amikor legutóbb mértem(talán novemberben) hidegen az 1.hengernél 4 körül volt a korrekció, a többi 1-2 Melegen viszont 0+-0,5 mind az 5...fontolgatom, h lecserélem pl az első hengerét...de egyenlőre nem zavar annyira :)
Gábor792013-02-05 21:43:01 // 30282
Még olvasni is fájdalmas... (remélem nem ez lesz végül a baja :-P)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 21:28:20 // 30281
49e a felújított
Gábor792013-02-05 21:25:46 // 30280
Köszi!
Remélem leírja :-)
Ha ez lenne a baja, a nehézkes hidegindításon kívül produkál még más tünetet (csak hogy könnyebben be tudjam azonosítani)?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 21:24:54 // 30279
jaja a mienkez 46-48
Csabi2013-02-05 21:22:12 // 30278
Az enyémhez (2,4) néztem, a legolcsóbb új 78e/db, a gyári felújított meg 48e/db...Erhard ha akarja akkor leírja nála mennyi... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak