gecsa2018-02-13 14:45:48 // 105390
Akkor érkezz felkészülten! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-13 14:42:07 // 105389
Szerintem azt túl sem élném :-D
gecsa2018-02-13 14:05:53 // 105388
Köszi! Ezért most mindenki,aki megy vttre, visz neked egy bambit! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-13 13:50:06 // 105387
A nyomatékgörbén inkább 3500-nál látszik valami, de ha valaki küld nekem egy mért nyomaték görbét, szívesen berakom excelbe, nem nagy ügy.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-13 13:47:26 // 105386
A nyomatékgörbéket azonos skálára tettem, így összehasonlítható, tehát a dízel nyomatékát annyival csökkentettem, amennyivel a fordulat skálát nyújtottam:
Az tévhit, hogy önmagában az, hogy 4500-ig forog bármit is számítana :-)
Szubjektív síkon biztos, amúgy nem. Teljestmény=Fordulatszám x Lóerő (x 2Pi stb).
Azonos tengelyre kell hozni és akkor összehasonlítható a dízel a benzinessel, vagy bármi bármivel. Onnantól meg minden azon múlik, hogy milyen áttételezés (nyomaték módosítás) van a motor mögött.
Ha valakinek igénye, egyébként a modern dízelek porlasztói elég gyorsak, lehet még a fordulatot bőven feljebb tolni. Nyilván max teljesítményt is így lehet nyerni, ha a nyomatékot próbáljuk még kitartani, a fordulat növekszik, tehát a szorzatuk, a teljesítmény növekszik. A dízelnél sokszor a turbó által szállított levegő nagyobb korlát, mint a porlasztó gyorsasága. A dízelnek légfelesleg kell :-)
Az tévhit, hogy önmagában az, hogy 4500-ig forog bármit is számítana :-)
Szubjektív síkon biztos, amúgy nem. Teljestmény=Fordulatszám x Lóerő (x 2Pi stb).
Azonos tengelyre kell hozni és akkor összehasonlítható a dízel a benzinessel, vagy bármi bármivel. Onnantól meg minden azon múlik, hogy milyen áttételezés (nyomaték módosítás) van a motor mögött.
Ha valakinek igénye, egyébként a modern dízelek porlasztói elég gyorsak, lehet még a fordulatot bőven feljebb tolni. Nyilván max teljesítményt is így lehet nyerni, ha a nyomatékot próbáljuk még kitartani, a fordulat növekszik, tehát a szorzatuk, a teljesítmény növekszik. A dízelnél sokszor a turbó által szállított levegő nagyobb korlát, mint a porlasztó gyorsasága. A dízelnek légfelesleg kell :-)
Shadin2018-02-13 13:21:00 // 105385
ja és olaj is kell
Roll19832018-02-13 13:20:24 // 105383
Jól van, ne kínozz! :D Benzin és gyufa lesz ebből. :D
Peeeti852018-02-13 12:57:20 // 105382
sziasztok.
egy olyan kérdésem lenne, hogy 159-es alfánál mi a klíma feltöltési mennyisége ?
(nem találom sehol)
egy olyan kérdésem lenne, hogy 159-es alfánál mi a klíma feltöltési mennyisége ?
(nem találom sehol)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-13 12:56:10 // 105381
katalizátor :DDD
Jani72122018-02-13 12:34:38 // 105380
valahol a görbén látszódnia kéne a vezérlésmódosító beavatkozásának ami 5300-as fordulatnál érezhető igazán, a tiltás kicsivel 8000 alatt történik. Na ezt akartam írni az elöbb :)
Jani72122018-02-13 12:28:50 // 105379
nem tudo, de valahogy a görbében kellene látszani a vezérlésmódosító beavatkozásánál ami valahol 5300 környékén odavág, a tiltás kicsivel 8000 alatt következik be
csokagm2018-02-13 12:06:54 // 105378
Nyilván eltér, 4500 fölött, gondolom a 2,4 nem nagyon forog már :)
Shadin2018-02-13 12:05:19 // 105377
Cserébe nem kapja annyira a szart a kerekektől.
Roll19832018-02-13 11:56:16 // 105376
Az én szememnek is furcsa, ahogy Shadin gépén ki van húzva a dobbetét a lemez elé.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-13 11:53:39 // 105375
Gecsa, kérésedre itt van:
A valóság ettől bármely irányban eltérhet, a feltüntetett adatokért a szerző felelősséget nem vállal :-D
A nyomaték görbékből a teljesítmény így áll elő: P=RPM/60*M*2Pi*1.36/1000
Nyilván a fordulatszám tartományon széthúzásra érzéketlennek kell lennie a konverziónak, szóval a dízel a saját fordulatszám tartományán összenyomva is ugyanennyi teljesítményt ad le. A görbe "magassága" marad, mert amennyivel kisebb a fordulat, annyival nagyobb a valódi nyomaték.
Igazi összehasonlítást csak méréssel lehetne csinálni. A programom elvileg 228Le-s egyéb paraméterekből számolva, viszont itt tisztán a nyomatékból kiszámolva 241Le adódik.
A JTS viszont nem éri el a 260Le-t a görbéből számolva, csak 253Le 6200-nál.
Nem direkt húztam a dízel felé a mérleget, ezt adták a kezemben lévő adatok. Innetől tényleg mérni kell, mert ennek így azért van bizonytalansága.
Egyébként szívó motornál reálisnak tartom, ha valamivel alatta teljesít a gyári adatnak.
A 2.4-nél az a szégyen, hogy turbódízel létére gyárilag nagyon alatta van a 200 pacinak.
A valóság ettől bármely irányban eltérhet, a feltüntetett adatokért a szerző felelősséget nem vállal :-D
A nyomaték görbékből a teljesítmény így áll elő: P=RPM/60*M*2Pi*1.36/1000
Nyilván a fordulatszám tartományon széthúzásra érzéketlennek kell lennie a konverziónak, szóval a dízel a saját fordulatszám tartományán összenyomva is ugyanennyi teljesítményt ad le. A görbe "magassága" marad, mert amennyivel kisebb a fordulat, annyival nagyobb a valódi nyomaték.
Igazi összehasonlítást csak méréssel lehetne csinálni. A programom elvileg 228Le-s egyéb paraméterekből számolva, viszont itt tisztán a nyomatékból kiszámolva 241Le adódik.
A JTS viszont nem éri el a 260Le-t a görbéből számolva, csak 253Le 6200-nál.
Nem direkt húztam a dízel felé a mérleget, ezt adták a kezemben lévő adatok. Innetől tényleg mérni kell, mert ennek így azért van bizonytalansága.
Egyébként szívó motornál reálisnak tartom, ha valamivel alatta teljesít a gyári adatnak.
A 2.4-nél az a szégyen, hogy turbódízel létére gyárilag nagyon alatta van a 200 pacinak.
Macccy2018-02-13 11:34:16 // 105374
Akkor viszont csak neked rakták jól, mert eddig nem láttam ilyen megoldást, de hirtelen google képek között is csak a lemez mögé rakottat találtam. Az lehetett, hogy egy ember szerelte a gyárban a sárvédőket 2006-tól 2010-ig és szegény rosszul tanulta be, aztán felmondott, vagy elment pizzát sütni Torinóba, a helyére meg kellett egy ifjú titano. Megnézették vele a gyári munkafolyamatot és onnantól kezdve jól rakták össze :))
Halkan hozzáteszem, hogy a te változatod - bár még mindig idegenül néz ki számomra - a lemez mögé retket folyatásnál ésszerűbbnek hat!
Halkan hozzáteszem, hogy a te változatod - bár még mindig idegenül néz ki számomra - a lemez mögé retket folyatásnál ésszerűbbnek hat!
Shadin2018-02-13 11:28:26 // 105373
Ja és így kerül a helyére az ív többi része ami a sárvédő pereme mögé illeszkedik.
Shadin2018-02-13 11:27:31 // 105372
Eskü h így adja, ki volt szerelve a múlt 7végén és nem figyeltem rá hogy teszem vissza, de így ment vissza magától. Úgy van törve az anyag, hogy így menjen a helyére. Elődön eleve így volt.
Macccy2018-02-13 11:22:59 // 105371
Betojok. :))) De ez Modifica di Shadin ® :D ez gyárilag tuti nem így van. De tetszik, majd ha tavasszal kimosom a rittyót és lekenem, akkor lehet így rakom vissza
Roll19832018-02-13 11:14:48 // 105370
Hétvégén, ha száraz idő lesz, akkor megcsinálom rajta azt a kis részt, amin nincs matrica, hogy megnyugodjon a lelkem. :)
Shadin2018-02-13 11:12:36 // 105369
Nincs rozsda, csak optikai csalódás :-)
Roll19832018-02-13 11:12:14 // 105368
Meg, hogy rohadna meg. :) Petra nem ereszti, imádja, főleg, hogy jön a lassan a tavasz. Pár hete beleborult 160e ft. Csak, hogy a nagyobb dolgokat említsem: lambdaszondák és termosztát. De aztán ismét bedobálta a lambdaszonda hibát. Most visszük majd autovillamossági szakihoz, aztán meglátjuk, hogy mi baja. Az idegeimen táncol.
Roll19832018-02-13 11:08:12 // 105367
Ahogy látom így is tud rozsdásodni. :(
Shadin2018-02-13 11:02:37 // 105366
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-13 10:51:41 // 105365
CC még meg van?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-13 10:50:32 // 105364
híznék egy 30kg-ot kb ilyen lenne a Spiderből való menekülés :DDDDDDDDDDD
klikk...
klikk...
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-13 10:30:52 // 105363
Az nem a kiszállástól fájt :-) Sok összetevős volt, most úgy tűnik megoldódott.
1. az ülésfűtést használni kell, valószínű a hideg bőrtől kifázott a derekam
2. nehezen, de beállítottam használhatóra a "fogorvosi széket"
3. a munka székemet az irodámban eltüzeltem és vettem egy irodaszéket
Így most okés a derekam. Csak a lábamat tudnám hova tenni, elég hülye pózokban vezetek sokszor :-) A 146 kényelmesebb, azt rám szabták.
1. az ülésfűtést használni kell, valószínű a hideg bőrtől kifázott a derekam
2. nehezen, de beállítottam használhatóra a "fogorvosi széket"
3. a munka székemet az irodámban eltüzeltem és vettem egy irodaszéket
Így most okés a derekam. Csak a lábamat tudnám hova tenni, elég hülye pózokban vezetek sokszor :-) A 146 kényelmesebb, azt rám szabták.
Liquid2018-02-13 10:02:17 // 105362
öregszel wazze, elbutított a rovarsuv :D
Roll19832018-02-13 10:00:20 // 105361
Pedig annyira nem is veszélyes a kiszállás belőle. A CC-amivel nálad voltam, az sokkal inkább kimászós.
FRC2018-02-13 09:11:23 // 105360
ALFA ROMEO 159 kulcsház
Sziasztok, lehet tudok szerezni pár db ilyen kulcsházat. 20-€uro lenne az ára. Kérem, akit érdekel az oldalamra írjon!
Sziasztok, lehet tudok szerezni pár db ilyen kulcsházat. 20-€uro lenne az ára. Kérem, akit érdekel az oldalamra írjon!
Trogerr2018-02-13 08:54:40 // 105359
Ha tud valaki infót, hogy hol lehetne szerezni tényleg reális áron az ne tartsa magában. Én is már a pótkulcsomat nyúzom, az első krómozott műanyag része szétporladt jóformán... :(
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-13 08:34:50 // 105358
akkor tudod miért fáj a hátad a TI-ből nem lehet normálisan ki meg beszállni :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-13 08:15:37 // 105357
Nekem az egyik kedvenc benzines motorom sor öt turbó :-) Gyönyörűen szól, mellé lehet tenni a Busso v6-nak. De szép a 4-6 henger boxi és a sor hat is. Nem tudnék igazán rangsort. Dízelben a 4-es boxi (Subaru) elég rettenetes, de az 5-6 henger dízelek már szépen szólnak a fülhöz.
Piszkálódás ON: A v6-ról nekem mindig a Warburg gyári versenyváltozatának a WR-nek a hangja ugrik be. 2 ütem, 3henger, ugyanolyan ütemben szól, mint 4 ütem 6 henger :-D
Piszkálódás ON: A v6-ról nekem mindig a Warburg gyári versenyváltozatának a WR-nek a hangja ugrik be. 2 ütem, 3henger, ugyanolyan ütemben szól, mint 4 ütem 6 henger :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-13 07:56:46 // 105356
Na én fordítva voltam. A szomszéd Vitaraját próbáltuk. Látszik mennyire nem mozgok suvos világban. Lerúgtam az ajtót, aztán úgy kecmeregtem le, mintha a padlásról másznék le. Aztán ezt sikerült a másik oldalon mégegyszer kiviteleznem. Hú de szokatlan volt :-) Nem vágyok ilyesmire egyelőre. Inkább tápászkodok a 159-ből. A 146-ról nem is beszélve, mert az pont jó magasságban van.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-13 07:43:48 // 105355
Nem az öt hengerről beszélek, nem is a hatról. Egy Mustang az vényóc és kész. :-)
Haddel2018-02-12 22:24:14 // 105354
Lehet nekem is kéne,eléggé gatya állapotban van már a használós kulcsom. Igaz a másik még elő sem volt véve.
gecsa2018-02-12 22:08:14 // 105353
Ha csak 2 személyes, akkor érthető, hogy miért nem férsz el benne. :)
Ha kiveszed az ülést, ott lesz egy kis space, akkor talán megy. Emlékeim szerint ott van egy kis "pad"szerű kiképzés a padlón.
Ha kiveszed az ülést, ott lesz egy kis space, akkor talán megy. Emlékeim szerint ott van egy kis "pad"szerű kiképzés a padlón.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-12 22:02:33 // 105352
milyen hátsó? 2 személyes :DDD
gecsa2018-02-12 21:55:19 // 105351
Forgalmit tedd fel nyugodtan! Simán lenyomod! :D
gecsa2018-02-12 21:42:15 // 105350
Próbáltad már kivenni az első ülést? Simán lenne hely és a hátsóról nyomhatnád! :D
Zolibácsi2018-02-12 21:21:20 // 105349
El hiszem ha mondjátok, hogy rosszul ítéltem meg a helyzetet. De azért az akció kamerát be teszem legközelebb :)
gecsa2018-02-12 20:46:23 // 105347
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-12 20:43:03 // 105346
hát igen az egy teljesen jó választás az összkerék miatt de én maradok a telekjárónál, öregszem elég a Spiderből kiesni meg be :DDD
'''''2018-02-12 20:22:29 // 105345
5.2mp a 100-as spirntje a veloce giuliának.Az már simán veri.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-12 20:18:07 // 105344
jaja az 59 13 éves modell ... a 280 lovas Stelvio tudja az 5,8-at pedig csak egy SUV nem sport autó :DDDD
'''''2018-02-12 20:12:25 // 105343
5.8 a gyorsulása a 2.3-as motorú változatnak az 5.0-ás motornak meg 4.8.
Az 5.8-as gyorsulást sajna nem nagyon tudja egyik 159-sem.
Az 5.8-as gyorsulást sajna nem nagyon tudja egyik 159-sem.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-02-12 20:03:29 // 105342
Külsőre nekem nagyon be jön :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-12 19:54:56 // 105341
jaja ismerősömnek is van pontosan 2200cm3 és 308 ló a vicc inkább a rohadt nagy gépháztető és benne a 4 henger :D