Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2021-11-15 11:35:59 // 124778
gratula!
látom 2.0 lett végül, jó választás
Coolby2021-11-15 11:26:38 // 124777
Sziasztok! Korábbi kérdéseimre esetleg nincs senkinek tippje?

Közben státusz autó teljes renoválásáról Zsámbékról: bent vannak új porlasztók, megkapta új vezérlést. Kormánymű kuka, abból kap egy jó állapotú bontottat. EGR-t falazzák és valami pillangószelepeket is fixálnak, kap egy új progit. Még ellenőrzik turbót, de az valószínű felújítós lesz. Klímakompresszornak van hangja, arra is ránéznek, aztán, ha összeállt, akkor jönnek még apróságok, esztétikai dolgok.
RomeoOne2021-11-15 09:56:30 // 124776
Gratula!
Roll19832021-11-15 09:43:18 // 124775
Srácok a Ti TBi esetében ki volt a gyári beszállító féktárcsák és betétek esetén? Köszi!
petbalog2021-11-15 09:35:20 // 124774
Meglett a hétvégén! :)
Roll19832021-11-10 22:52:00 // 124773
Illetve ő úgy vette, hogy már Squadra tuning volt rajta. Én inkább nem feszegetem a pofonos ládát, jobb a békesség.
pettinke2021-11-10 18:00:59 // 124772
a szedánban fizetős extra volt a dönthető hátsó ülés, szóval van dönthetős szedán (az enyém is az volt). a kombiban automatikusan benne volt.
Liquid2021-11-10 16:16:34 // 124771
Van amelyiknél dönthető. Az előzőmben dönthető volt, a mostaniban nem
petbalog2021-11-10 14:50:13 // 124770
Nem 90 ezret, de 150-190 közöttieket találtam párat, amik ígéretesnek tűnnek nagyon és azt tök nyugodt szívvel be tudom vállalni egy ilyen dízelnél, főleg, hogy ezek lekérdezve is valósak. Az évi 250 az teljesen jó, annyit nekem simán megér egy ilyen autó és igazából az annyira nem is elrugaszkodott, persze nem egy régi swift árszintjéhez kell hasonlítani. Most le is szűkült a kör két autóra, már csak azt kéne eldönteni, hogy a kombi legyen vagy a szedán, mert közben szerencsére az asszonynak is megtetszett a kombi, így már játszik az is. Mivel a szedánban nem is dönthető a hátsó ülés, így tartok tőle, hogy szentségelni fogok majd mellette az évi pár alkalommal, amikor nagyon kéne a kombi.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-10 14:41:48 // 124769
Hát ha 2 milláért van valósan 90e-t futott dízel, azt meg kell venni, nem kérdéses :-)
Ennek nagyon kicsi az esélye, de nem lehetetlen. A legtöbb dízel azért így tízenévesen már a sokadik kilencvenezret futja, ahogy Emil is mondja, nagyon ritka madár az a dízel, amivel 9 ezret mentek max. évente.
A 159 drágán fenntartható típus, várhatóan nem üzemanyagra fogod a legtöbbet költeni. Nekem a 2.4-nél évente 250e körülre jött ki a szervizköltség úgy, hogy semmi komollyal nem viccelt meg az autó az 5 év alatt. Olajak, szűrők, felső lengőkarok, gumik, apróságok. Ez extrém olcsónak számít, ennyivel minimum kalkulálj.
petbalog2021-11-10 11:15:34 // 124768
Az 1.9 16v menésével már elégedett vagyok, gyáriban is. A menés/fogyasztást inkább arra értem, hogy valamit valamiért, pl az előző BMW-m 170 lóerő, 210 nm volt sorhat benzinből több, mint 1,6 tonnára (kabrió), azt mondom, hogy az az éppen elfogadható menetteljesítmény, viszont azt 10 liter alá nem is nagyon lehetett bevinni. Érzésre (nyilván, hisz turbódízel) az 1.9 16v már kb úgy megy, de fele üzemanyagból. Ezért is lövöm ki a JTS-t alapból, de több erő nem is feltétlen szükséges a mindennapokra, ha meg majd ráunok, akkor meg lehet okosítani. :)
Liquid2021-11-10 10:39:22 // 124767
A normális menés nem tudom mit jelent nálad, de ha fontos akkor a 8v fejeltős, a 16v esetleg, marad a 2.0 vagy a 2.4. E két utóbbiban már van kellő erő, persze csak okosítás után. Ez az én meglátásom, nekem fontos hogy menjen :)
Liquid2021-11-10 10:36:17 // 124766
Shadin esete nem igazán jó példa, mert Ő azért emlékeim szerint tett érte :) (nyilván nem szándékosan)
petbalog2021-11-10 10:30:39 // 124765
Teljesen megértem az érveiteket, de jelen helyzetben lehetetlen lenne meggyőzni engem arról, hogy JTS-t vegyek. Egyrészt tényleg túl sok horrorsztori kapcsolódik hozzájuk, amik minden bizonnyal elkerülhetőek odafigyeléssel, ha veszek egy ilyen alig futott jégvert autót 2 millióért, de ennyi pénzért akad nem fapados, nem jégvert, kb kétszer ennyit futott dízel, de az még mindig nem egy vészes km. Van másik autónk, ami benzines - emiatt lett kilőve a TBi is - így inkább a normális menés / kis fogyasztást választom a nem menés / magas fogyasztás helyett, abból elég volt az elmúlt egy évben egy BMW-vel. :))
Giuntini2021-11-10 10:28:07 // 124764
Azért Shadin barátunk erről más véleményen lenne!
A másik, hogy mire hozzank kerül, egy hatéves nagy dízelben általában minimum 200 ezer km van, míg egy ugyanilyen benzinesben, ami a hosszú távon többet fogyaszt kb 80ezer. A cégek kint nem hülyék, hogy az autó üzemeltetésére többet költsenek.
Roll19832021-11-10 09:17:47 // 124763
Kúton valóban többet hagyunk, mint a dízeles gazdák, de a szerelőnél megfordul a helyzet, nálam legalábbis ez a tapasztalat az elmúlt 4 év alatt.
leopop32021-11-09 15:12:19 // 124762
Én is osztom abszolút, annyit tennék hozzá hogy az egyik szerelőmnek 1.9 JTS volt szerintem nem ment rosszul viszont kettőstömegű ebben is van. Neki semmi baja nem volt a motorral.
Liquid2021-11-09 14:36:11 // 124761
Osztom, a valós kevés km. mindig sokat jelent. Nem tudom mennyire iszákos, menni nem nagyon akar de azért Alfa, szóval lehet vele közlekedni. (Egyszer vezettem ilyet, kb. a 147 TS ECO szintje)
Egy biztos, a TBI-nél nem eszik többet :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-09 14:00:20 // 124760
Ennyi km-rel, ha az valós, nem szabad hogy bármi baja legyen annak a motornak, de nyilván más szemszögből nézem a dolgokat. Ha magamnak keresnék mindenes 159-et, biztosan megnézném. Biztos sokat eszik, cserében nincs benne dpf. Semmilyen. És ez nekem pl adu ász, sose vennék többet dpf-es dízelt, nagyon nem szerettem. Persze nyilván kompromisszum egy jégvert iszákos autó, kinek mi fontosabb.
Ha úgy nézzük most is egy jégvert iszákos autóval oldjuk meg a napi teendőket. Azért tudtam jó áron hozni az alig futott Giuliettát, mert jégkárból javított volt. Fényezéssel javították, így a piaci értéke kisebb lett. Közben ugyanúgy 65e km-es autó, sok sok várható élettartammal még.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-09 13:50:37 // 124759
Igen, én is kb így gondoltam, hogy simán nem foglalkoznék vele, ha nem vészes. 2 milláért valóban keveset futott 159 az deal.
petbalog2021-11-09 13:31:24 // 124758
Így már tiszta, köszi! :)
Liquid2021-11-09 12:49:13 // 124757
A node-ok között ott van az "extra tolató radar" (nem emlékszem a nevére), be is lehet kapcsolni, olyankor megjelenik az egérmozin, de nem mutat távolságot. Lényeg a lényeg, csak pittyogni tud.
petbalog2021-11-09 12:13:25 // 124756
Ezt most nem igazán értem. Mit lehet rajta bekapcsolni, ha akkor sem mutat semmit?
Liquid2021-11-09 11:57:52 // 124755
A jégkárt meg kell nézni, lehet hogy nem vészes, a képekről nem látom. A Q4-et nálunk is elverte egyszer a jég, közelről látszott a tetőn és a gépháztetőn, de annyira nem hogy megcsináltassam.
Liquid2021-11-09 11:54:03 // 124754
A sima tolatóradar csak csipog, be lehet kapcsolni a kijelzőt a computerben, de nem mutat semmit.
Giuntini2021-11-09 10:52:25 // 124753
Sajnos a 159-eseken is vannak rozsdagócok! Hátsó futómű, a bal hátsó küszöbvég. Ezek azért szerencsére jól javíthatóak, a küszöb rozsdásodása meg egyértelműen a kavicsfelverődések miatt van. Megsérül a galvanizált védelem, es ott megindul a rozsda. Szerencsére ezek kis területű gondok, nincs olyan mértékű rozsdásodás, mint a 156-mál is kilyukadó taposófal.
A legfiatalabb is már 10 éves autó, és ezek a dízelek keményen hajtva is voltak. Az első hat évben nagyrészt alsóhangon bennük volt 150-200 ezer km. Ezért nem is tudom megérteni a fészbúkos álmodozókat és mindent el akarok hinni embereket!
Az is látható, hogy a 159-es 2,4 dízelek kint elfogytak. Az olasz Auto Scout-on összesen 6 db automata 2,4 SW van. Viszont láttam egy érdeklődésre alkalmas példányt, fehér, 130 ezer km-el, 8500 €-ért. 4000€ alatt nincs is épkézláb példány. Az egymilliós autókat nem is tudom, hogy honnan kukázzák össze!
Greene2021-11-09 10:17:37 // 124752
Ezt láttam pár hete személyesen is a Derék utcában (épp arra sétáltam) egy garázs elött állt. Nagyon szép állapotban volt kívül-belül. A jégkár látszik, de annyira szerintem nem vészes.
petbalog2021-11-09 09:54:48 // 124751
Láttam ezt a hirdetést, de jót még nem hallottam erről a motorról, meg nem is igazán szeretnék benzinest most. Már a 2.4-eseket is elkezdtem nézegetni, pedig azért arról sem sok jót hallani. A jégverés necces téma, nekem is rengeteg ismerősöm autója így járt és 600-1,5 millió közt mindenféle ajánlatokat kaptak a javításra, 6-12 hónap várólistával, nem szívesen állnék be a sorba.

A legjobban az emődi 1.9 JTD Ti-t bánom, 2,45-ért volt hirdetve 111 ezer km-rel, lekövethető magyarországi autó, de mikor indultam volna érte, akkor hívott a srác, hogy elvitték.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-09 09:47:15 // 124750
Ezen valószínűleg nem lesz rozsda.

Ennyiért ilyen kevés kilométert venni, szerintem meggondolandó. Itt Debrecenben sok ezer autót vert el a jég, így járt ez is, szerintem az a pár (javítható) horpadás nem összevethető a kis futásteljesítmény értékével. Magamnak biztosan megnézném.

A Giulietta újabb konstrukció és ez érződik is sok apró részletén.
petbalog2021-11-09 09:17:15 // 124749
Megnéztünk az elmúlt 3 napban 7 autót, leginkább azt mondanám, hogy siralmas a kínálat, általában a rozsdával van a legtöbb bajom, teljesen rozsdamenteset nem is láttam, pedig volt 2011-es olaszországi autó is közöttük, de tényleg mindnek van vagy rozsdás alkatrésze, vagy lóg valami a belsejében, vagy úszik az olajsárban a motortér. Nehezebb szülés lesz ez, mint gondoltam.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1.9_jtd_8v_reale-17631917

Jelenleg még ez tűnik a legjobbnak ár/érték arányban, rozsda ezen van a legkevesebb, bár egy foltot már láttam a balos küszöbön, illetve bal elöl a bölcső hegesztése körül is látok, de a másik 6 autó rosszabb volt. Ennek viszont se a színe, se a szárnya nem tetszik, belga autó volt egyébként, nem működik a külső hőméséklet jeladója, de legalább helyben van. Néztünk kombit is személyesen, így már ez is tetszik páromnak, szóval lehet azokat is elkezdjük nézegetni.

Mennyire féljek ilyen kezdődő rozsdafoltoktól az alján? A tolatóradarnak egyik változatban sincs kijelzője a műszeregységben, csak csipog? Azt hittem olyan lesz, mint a Giulietta, de ez a fenti ezüst nem mutatta a csíkokat.

Gondoltam, hogy feljebb megyek árban, de nem feltétlen gondolom, hogy megérheti tulajdonképpen ugyanezért a modellért akár kétszeres árat is kifizetni, mert annyiból fenntartom 4-5 évig...
Coolby2021-11-08 19:52:17 // 124748
Sziasztok. 2.4jtdm-em Zsámbékon pihen. Egyelőre kikerült 5 porlasztó és el lett küldve rendbe rakni, aztán jön a többi.

Közben én készülök pár esztétikai és egyéb felújításra, amiben segítséget kérnék.

1. Bőrülés
Alapvetően szép állapotban van, ápolgattam azért. Ami nagyon zavar, hogy ülés szélén a kis szegőszál szakadt el és szabadult ki alóla kis műanyag huzal. Ez javítható? Tudtok embert rá?

2. Nagy navi csere
Szeretnék egy nem túl drága, de jól működő fejegységet. Navi, bluetooth kihangositó, bluetooth zene elvárással, kormány vezérléssel. Android autos kínai cuccokat néztem (Belsee pl), de hátha esetleg van valami tuti tipp.

3. Fényszóró burkolat mattulas
Csúnyán mattult már mind. Egy fényszórósnál anno kérdeztem, de ő nem vállalta, mert kis felület, nem fér hozzá, ki nem szedi... csinaltattatok ti már meg? Érdemes vagy cserélni kell inkább?

Köszi mindenkinek
Smith2021-11-08 16:27:53 // 124747
vagyis, az 55W-os izzó jobban terheli mint a 35W-os, tehát aggodalomra semmi ok :) Még kisebb is lesz a terhelés, mint a gyárival. A P = U x I itt és érvényes, kevsebb áram folyik ha 35W a teljesítmény :)
Piritu - 1.000.0002021-11-07 21:48:19 // 124746
ja vagy úgy, akkor semmi gáz :-)
ZoliNix2021-11-07 21:31:09 // 124745
Köszi a megerősítést!
Liquid2021-11-07 21:27:39 // 124744
Tudtommal a computer nem felügyeli a fényszórót, se a tompítottat se a refit.
ZoliNix2021-11-07 20:45:01 // 124743
Nem voltam egyértelmű. Eredetileg 55w halogén, most 35w xenon. Nem látok rajta semmi pluszt ami legyártaná a hiányzó 20w-ot. És egy kép az Olasz szakember munkájáról.😁 Mondjuk felülről egyáltalán nem látszik.
Piritu - 1.000.0002021-11-07 19:49:10 // 124742
"55 helyett 35w" - szerintem ebből baj lesz. Egy 55 Wattos helyett ha csak 35-öset teszel egy kissé túl lesz terhelve...
ZoliNix2021-11-07 19:05:28 // 124741
Sziasztok Srácok! Utólagos xenon trafót kell cserélnem. Jól tudom hogy nem figyeli a fényszórót, és emiatt nem kell foglalkozni a canbusszal? 55 helyett 35w. (Olasz autó volt, ugyanolyat nem találok)
leopop32021-11-06 19:28:32 // 124740
Ne is mond ez pedig patika volt :/
És az ára is teljesen jó volt. Viszont öcsém utólag nagyobb autót akart :/
Én magamnak megvettem volna :DD
Liquid2021-11-06 15:33:18 // 124739
húú a 100HP, évekig keresgéltem csak úgy szórakozásból, de egy sem jött szembe ami ne lett volna irreálisan drága vagy nagyon régi, vagy szakadt. Pedig nagyon vágytam rá :)
leopop32021-11-05 23:53:07 // 124738
Tényleg ne említsétek a pandát mert öcsémnek majdnem vettünk egyet a Sport 100 HP-t 😁
Valószínűleg én használtam volna többet :DD
Végül olyat vett amit meg ő használ csak :D
petbalog2021-11-05 09:16:16 // 124737
Köszi srácok a hozzászólásokat! Igazából a gyári rádió az csak azért lenne jó, hogy meglegyen az "ez még nincs szétbarmolva" érzés, de valószínűleg magamnak én is lecserélném majd valami carplayes érintős fejegységre. Annak örülök, ha az 1.9 8v-re az egyszerűség és megbízhatóság jellemző, mert egyre inkább arra hajlok és ha csippelve tartósan tudja a 16v számait, akkor nekem elég lesz. A világos belső jogos, annál inkább csak bőrös jöhetne szóba nekem is.
Ez a Corsa is háromhengeres, de nagyon nem fiatos kisautós érzés menni vele, inkább olyan, amit nem kívánsz magadnak. :))
Piritu - 1.000.0002021-11-04 20:44:05 // 124736
Ne is említsd a Pandát, minden nap azon spekulálok hogy hová lehetne elmenni vele :-)
Király kinyomni a szemét :-DD
Liquid2021-11-04 20:35:38 // 124735
így van :) A Pandát Pilisvörösvárról hoztuk haza, Márti jött vele mögöttem 150-nel :)
Liquid2021-11-04 20:34:51 // 124734
na ezt át kellett volna olvasnom :)
" már max. nem hiszem rendben lesz" -> "nem hiszem, hogy rendben lesz"
Piritu - 1.000.0002021-11-04 20:34:08 // 124733
"ezres Corsájával jó menet lesz innen Győrig elmenni" nem olyan vészes, mi anno 99-ben a háromhengeres 54 lovassal négyen mentünk 1000 km-re az Európa Parkba :-)
Liquid2021-11-04 20:33:44 // 124732
A piros ha valóban első tulajos, akkor sokkal szimpatikusabb mint a többi. A világos belsőt szerintem gondold át. Bőrösben még jó lehet, de a szövet 10+ évesen már max. nem hiszem rendben lesz, és igen csúnyán tud "öregedni". Ettől függetlenül lehet szerencséd vele. Nálam kizáró ok, a sötétet is nehéz néha tisztán tartani :) Mindegyiken lehet segíteni csippel ahogy Gyuri írta, de persze nem mindegy honnan kell javítani. Annyi hogy a 2.0 újabb konstrukció. Az 1.9 8V pedig jó értelemben egyszerű és nagyon keveset eszik.
Liquid2021-11-04 20:27:02 // 124731
Gyári rádiót adok neked egy csokiért :) Sok mindenre nem jó, MP3 CD-t tud asszem.
petbalog2021-11-04 16:25:06 // 124730
A kiállását tekintve teljesen igazad van, ha az extrákat nem nézem, akkor megfelelne a kritériumoknak, de az a baj, hogy extra-mániás vagyok. :)) Elrakom talonba ezt is, bár az asszony ezres Corsájával jó menet lesz innen Győrig elmenni. :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-04 15:10:50 // 124729
Én azt a pirosat megnézném, nekem szimpi. A gyári rádiót ne sajnáld :-) Mitől jobb a gyári rádiós? Bele tudod tenni, ha akarod, csak minek. Egy ma kapható átlag fejegység többet tud, de még lehet jobban is szól.
Persze ezt is élőben kéne látni, de így képekről nincs rommá kopva a kormánya, nem karcosak a műanyagok, normális felnin, normális gumi, olyan ép használható darabnak tűnik az egész.
Egyébként megfigyeltem, hogy legtöbbször a fapad verziók maradnak meg mindenből épen, egészségesen. :-)
A 2.0 mellett szól, hogy jobban bírja a várost. Hugomék nemrég adták el, a motorral nem volt gond. A futóműre, kuplungra, egr-re, tömítésekre, erre arra, egy milla csúszott rá elég gyorsan.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak