Kompressz úr2006-08-12 16:45:20 // 1770
Akkor ez egy magyar újságíró-betegség.
BadBoy2006-08-12 16:45:08 // 1769
Szerintem ez nem igy működik :((((( Az a baj, hogy itt is a pénz beszél. Ők is figyelembe veszik az importőr kéréseit. Ami nagyon nem tetszik az, hogy nálunk az importőr, aki a magyar és a cseh piacot is irányitja (tudomásom szerint) magasról szarik a márka imidzsének javitására. Olyan hülyeségeket követnek el, hogy az eladóknak égnek áll a haja. :((((
BadBoy2006-08-12 16:42:44 // 1768
Nem tudom, hogy miért, de nálunk meg kell vallanom olyan dolgokat olvastam, az ujságokban, hogy meg voltam döbbenve (pozitivan):
Auto Motor Sport
A teszt után 5 csillagot adtak az autónak. Csak jókat irtak róla. A legnagyobb bajuk a csomagtérrel volt. Ez volt az egyetlen dolog amibe belekötöttek. Meglepett, mer ez egy német tulajdonban lévő újság.
Autozsurnál
Összhasonlitották: Alfa Romeo 159, Ford Mondeo, Opel Vectra, Skoda Superd, VW Passat. Ezt az összehasonlitást minden évben megejtik, és az utolsó 3 évben a Passat nyert. Idén a 159-et hozták ki győztesnek, nagy fölénnyel. Nekik az árképzés nem nagyon tetszett, de az volt az indok az egyensúlyozásra, hogy ezek már manager autók, ahol ez nem játszik akkora szerepet.
Nálunk az újságok dicsérik az Alfákat, de a vásárló szegmens nem nagyon fogadja be.
Kompressz úr2006-08-12 16:36:16 // 1767
Egyébként meg a legdrágább magyar autós laptól elvárható lenne az önálló mérés, ha már kaptak tesztautót.
Kompressz úr2006-08-12 16:35:36 // 1766
Az a baj ezekkel, hogy ezek az újságok és újságírók véleményformálók, így az alfa közmegítélése se lesz sokkal jobb addig, amig az újságok és az újságírók nem azzal a felütéssel állnak egy alfa teszthez, hogy "vajon mikor fog szétesni".
BadBoy2006-08-12 16:29:10 // 1765
Csak nem a lábad :DDDDDDD
Ezek nagyon érdekes dolgok, szerintem is nagyon sokszor anélkül, hogy az autót látnák, vagy mondjuk hoszabb ideig tesztelnék (min. 1 hét) úgy irnak valamilyen véleményt, de mindig úgy kanyarintják a dolgot, hogy lehúzzák az Alfát.
Kompressz úr2006-08-12 16:16:59 // 1764
Összehasonlítottam az autóMagazin 2005.decemberi számában megjelent 159 JTDm teszt adatait és a 2005. novemberi számban megjelent master-test 159 JTDm adatait.
A decemberi számban elvileg egy magyar tesztet tettek közé, a novemberiben pedig a német "anya" lap összehasonlító tesztjét.
No és a poén: az adatok a két tesztnél mindenben megegyeznek! Ha kétszer mértek, akkor kizárt, hogy mindkétszer egyforma eredmény szülessen.
Valami bűzlik...
BadBoy2006-08-12 16:14:42 // 1763
Pont most olvasgattam az Auto Bild ezen számát, amelyben a 159-A4-V50 teszt van, és 9sszehasonlitották az M5-S6 párost is, és a 159 hideg fékekkel csak 10 centivel áll meg hoszabb féktávo 100km/h-ról, mmint ez a két sportos vad. Szerintem ez nagyon jó érték, és itt látni, hogy mennyivel javultak a fékek, a régebbi 156/147-től.
GEORGE2006-08-12 15:15:09 // 1762
Na igen!!! .-)))
Kompressz úr2006-08-12 15:14:21 // 1761
Nem rossz autó az, ha csak egyenesen kell vele menni :-DDD
GEORGE2006-08-12 15:04:12 // 1760
És a sokak álltal dicsöitett honda csak a 11.!!!!!
Kompressz úr2006-08-12 14:53:22 // 1759
Igen, ez a lényeg. :)
GEORGE2006-08-12 14:49:19 // 1758
Lehetséges de a lényeg ,hogy a 159 az első!!!!!!
Kompressz úr2006-08-12 14:47:04 // 1757
Már korábban is láttam a videót, de szerintem szemre nincs sok különbség a 320 és a 159 viselkedése között.
Kalex2006-08-12 06:53:14 // 1755
Ezt magyaráztam én is... de nem hiszem, hogy más márkák TDI meg dictd meg tdci meg tbc satöbbi tipusai nem igy működnek. Ez a turbódizel jellegzetessége...Aki nem bir vele annak még mindíg ott a suzuki:))
Vagy menjen el "szakújságírónak"...
Kalex2006-08-12 06:48:53 // 1754
DVD-ről nem tudok a többi megvolt...
BeeGee2006-08-11 18:20:09 // 1753
Mondjuk a 2.2 jts-nél teljesen máshogy kell pedálozni, mint a kis 156osomnál. A gázpdál egy gondolattal később reagál, mint várná az ember, az ereje meg hirtelen jön meg. Szokni kell :)
BadBoy2006-08-11 10:47:21 // 1752
Kalex, corleone ti is kaptatok az importőrtől csomagot, amiben 159 kulcstartó, minden féle papir DVD és könyv volt?
Kompressz úr2006-08-11 09:11:09 // 1751
Nem tartom magam egy Súmakkernek, de simán ment az elidulás. Olyan nagy gáz sem kell az elinduláshoz.
Persze hozzáteszem, hogy amíg az én autómat (147 MJTD) nem lehet induláskor lefullasztani, addig az asszony ugyanilyen motorral szerelt SW-jét már mindketten többször lefullasztottuk ha nagyon alá volt szedve a kormány.
TarP2006-08-11 09:05:11 // 1750
Gondolom te alapjárat közelében el tudtál vala indulni, mert nyomaték van bőven, a GagyiMogyi meg 3000-ig pörgette, amikor kuplungfel! és nem szépen simán megy nem és nem! :)
Kompressz úr2006-08-11 09:01:33 // 1749
Ez kb olyan mint a 159 2.4 JTDm teszt az Autó-Motorban. Az ürge szídta a motor meg az erőátvitelt, hogy bakkecske módjára viselkedik az autó. Volt szerencsém vezetni egy ilyen gépet.
Szerintem két eset lehetséges, vagy az általam vezettben nem volt széria a bakkecske, vagy az újságírónak volt falába (megérzésem szerint a második közelebb áll a valósághoz). Szóval tényleg ennyit a tesztekről.
TarP2006-08-11 08:21:34 // 1748
Amit igazán szeretek az ilyen tesztekben, az a szubjektív pontozás.
PL: Ha a teret és a csomagteret nem lehet lepontozni, mert ott számok vannak, akkor kitalálnak egy szubjektív kategóriát, pl: TÉRÉRZET és abban jól lehúzzák az Alfát.
Vagy a 3 éves ingyen kötelező szervíz, ugye sok jó pont lenne, de pl egy Köln-ben fizetendő biztosítás(Ami sehol máshol nem érvényes) pillanatok alatt visszarántja az olaszt az élről... jelen esetben utolsó helyre :(
Ezt én már azóta megszoktam, mióta a Lancia Delta HF integrale-t összehasonlították a Mazda 323-mal, meg VW Golffal és a 220 ló ellen 150-160 lóerővel induló elsőkerekesek nyertek.
Magyarázat: Kicsi a csomagtér a Deltában és túl sok a műszer!
(1 turbónyomásmérő volt ott ,amiről nem tudták, mi lehet...)
Szóval azóta nem hiszek a teszteknek. Megnézem a nekem fontos adatokat és tudom melyik a jobb...Nekem.
GPti(V6)2006-08-11 07:56:36 // 1747
Az autobild 3-as tesztjében (Audi,Volvo,Alfa 159) természetesen az Alfa lett az utolsó,de mintha az újságíró nem lenne meggyőzve erről.null
Kalex2006-08-10 15:32:31 // 1744
Azért 215-ös gumival nyomvályúban elgyorsítani mobilozás közben...coool!
Majdnem eldobtam a telefont.:))
De hát azt a tesztet biztos nem magyar úton csinálták
TarP2006-08-09 15:18:46 // 1742
Oh, félreérthető voltam:
Nem a kapcsolók kezelhtőségéről, hanem a "handling" azaz az autó úton való vezethetőségéről/kezességről szólt a teszt.
Nem tört ki a fara, nem pördült meg, jók a fékek, jól vizsgézott a rénszarvas-teszten...
Ez fontosabb ,mint valami klíma kaccsoló :)
Gabriel2006-08-09 15:06:11 // 1741
hát mondjuk a klíma az annyira logikusan van megoldva, hogy tényleg azt tudom mondani, mint a tesztelők a TotalCarban: "... meg kell szokni, de aztán nem is érti az ember miért nem ilyen minden kocsiban..."
TarP2006-08-09 15:00:11 // 1740
Láttam egy jó kis független tesztet kezelhetőségről a középkategóriában:
1. Alfa 159
2. BMW 3-er
3. Ford Modeo & Mercedes C
.
.
.
.
11.Honda Accord
Azért ez szép eredmeény:)
A Honda meg vicces :)
BadBoy2006-07-29 12:03:57 // 1739
Ja! Bocs a második kérdés törölve! Most láttam, hogy ő is van. :)))
BadBoy2006-07-29 12:03:06 // 1738
A másik Alfa az unokatestvéredé? Ő miért nem tag?
Kalex2006-07-29 11:57:52 // 1737
Kalex2006-07-29 11:55:15 // 1736
Seriff2006-07-28 18:37:13 // 1735
Hu gyerekek, lattam ma egz gyonyoru jobbkormanyos 159est, Nero-t. Gyonyoruuu
Gabriel2006-07-20 13:10:25 // 1734
na én erről beszéltem nem az alkatrészekről, az normális, hogy az meg van nézve, de egy kész kocsi nem megy át 100%os teszten, mert irtó idő lenne inkább helyette kapják a garanciát meg a kisebb termékeknél ami főleg távolkeleti a cseregaranciát. Pl. alaplapok azért olcsóbbak, mert akár 10x is ad helyette neked másikat, csak ne kelljen órákat tesztelni a soron...
TarP2006-07-20 11:59:17 // 1733
Kicsit nehezebb feladat egy autó 5986545 darab alkatrészét egyenként, majd összeszerelne is 100%-ban tesztelni.
Mindenki autógyárban dolgozna tesztelőként :)
Gaso2006-07-20 11:56:48 // 1732
Amit itt a cégnél nyomatnak tengelyeket azokat 100%-ban ellenőrizni kell az alapanyagtól kezdve a kész termékig. Utána azt is pontosan előírják, hogy hogyan csomagoljuk.
Kalex2006-07-20 11:19:25 // 1731
A háború, a forradalom többszáz oldal a történelemkönyvben. A boldog békeidőkről meg nem írnak semmiti, mert uncsi. Az ember már csak ilyen, az újságíró meg pláne... Képzeld, ha egy tesztautóról csak azt írnák hogy tökéletes. Az összes fejlesztőmérnököt ki lehetne rúgni mert elérték a célt ami elérhetetlen. Az teljesen normális, hogy fikáznak csak az nem mindegy hogy mennyire elfogultak - ez a bosszantó!
Gabriel2006-07-20 11:03:20 // 1730
Ismerős ez, szóval van aki legagyiz mindent, miközben a quality előírások elég magasak és be is tartatják - viszont egy gyár sem tudja azt megtenni, hogy 100%os ellenőrzést végezzen csak ki ki vesznek 1-1 darabot ami a PC gyártásban mondjuk 5%, de ez nem garantálja azt, hogy minden hibátlan lesz.
Gaso2006-07-20 10:31:11 // 1729
Miskolcon gyártanak autóelektronikát is és ipari gépeket is. Egyébként a nagyobb aut.el. részleg Hatvanban van.
Viszont ha kék Bosch kéziszerszámokat vásároltok akkor jusson az eszetekbe, hogy abban az összes tengely itt készül Orosházán annál a cégnél ahol én is melózok. Higgyétek el, hogy baromi kemény minőségi követelményeket kell tudnunk biztosítani ahhoz, hogy egyáltalán szóba álljonak velünk. Minden hónapban idejárnak valamit auditálni, hogy az összes dolog amit elvárnak meglegyen.
BadBoy2006-07-20 10:11:47 // 1728
Csak a hibára szeretnék egy példát irni. Bemegyek az audi szalonba, megnézni barátnőm sógorát, mert hát ő az eladó, megnézem mit csinál, ha arra járok. Megyek oda, kinnt áll az új allroud. Mellette meg fekszik a szerelő, mert nem működik az airmatik rendszer, vagy hogy hivja az audi. Elkezdte emelni az autót, és bedögéött a rendszer. Mindjárt meg is jegyeztem, hogy szégyeljék magukat, hogy ilyen autót el akarnak adni. Ezt csak arra irom, hogy nem csak az Alfa küzd a minőségi problémákkal. Olyan sok a beszállitó, hogy nem tudják ellenőrizni a minőséget :((((.
Gabriel2006-07-19 18:40:20 // 1727
Pár pontra reagálnék így egyben:
1. Zool-al egyetértek, de szerintem az olaszok nem is tudnak az itteni bakikról, a dealerek csak bólogatnak szerintem ha tárgyalás van, azaz semmi visszajelzés. Meg kéne kérdezni Bo kolléganőt aki Csiki-Begénél van. Írok is az oldalára...
2. Én is úgy tudtam Marelli lesz. Van egy nagy BOSCH gyár Miskolcon lehet ott gyárják ha HUNGARY van rajta? Szerintem Marelli lesz akkor is, mert ezt írta mindenki.
3. 159-es bevezetéssel nagyon el lehet baltázni az egészet, szerintem az egész világ most figyel, hogy milyen lesz, erre meg ennyi baki.
4. Apósom nemrég egy Lancia motrot szerelt össze és elszidta nagyon, azt mondta, hogy ezt börtönben kéne raboknak büntetésből szerelni és összerakni. Alfisti lehet, hogy nem szép ha valaki így beszél, de én hallom a másik oldalt is akik nem rosszindulatból mondják. Sógorom meg a sebességváltózár iparban utazik. Minden OFF német/japán stb. márkába 1.5 óra beszerelni a zárat, na az olaszokba meg dupla ennyi. Tanúsítom is, mert az enyémbe 4-4.5 órát reszelgette és szerelte be a srác aki évek óta ezt csinálja. Meg is kaptam, hogy ne reklámozzam őket, mert csak az idő megy el az olaszokkal. Most ok magunk ellen beszélek, mert nekem is fáj, de van mit még az olaszoknak tenni, hogy okés legyen minden, mert minőségi rendszer ide vagy oda azért laza nép (igaz felépítettek egy gazdaságot a semmiből a II. világháború után mint vesztes állam).
5. Autóipari QS9000-es minősítés: Ha jól emlékszem akkor 1 millió termékből 6 db. lehet hibás maximum, de lehet inkább Charlie166-ot kéne megkérdezni ő Alpine-os és jobban tudja.
na UFF
Kalex2006-07-18 15:08:27 // 1726
Badboy kérésére eddigi tapasztalatok:
-klimából hiányzott 10 gr gáz (gyárilag 55gr nekem 45gr volt, hatékonysága zselé...volt) most már kell a pulóver,
-fogyasztás: csak város nem kímélve, klimával 8,4 liter, sztráda 170 7,8 liter,
-a jobb oldali sárvédőből kiugrott az index, a rúgót meghajlitva visszaraktam, azóta jó,
-van egy folyamatos mocorgás az anyósülés előtti részből, még nem tisztázott hogy mi, de szerintem mivel minden kábelkötegen ott fityeg egy bazinagy matrica, valamelyik olyan helyen van hogy a menetszél lóbálja...
Komoly probléma nincs!!! Az élmény mindenért kárpótol...
Alfista2006-07-15 10:40:09 // 1725
Természetesen nagy-nagy tisztelet a kivételnek!!!
Alfista2006-07-14 14:10:30 // 1724
Sajnos a magyar olaszautó kereskedőkről nekem nagyon rossz a véleményem és sok-sok embernek is. Nem tudom, milyen elvek alapján dolgoznak, de ezért is ilyen a híre a márkának. Persze az anyacég is keményebb feltételeket szabhatna, tehát az Alfa központilag is okolható a hibákért, mert miért tűri el ezt!?
A másik a szervíz. Hát én itt Fehérváron már sokszor nyeltem jó nagyokat, hogy be ne szóljak valamelyik sz&rjankónak, mikor úgy beszélt a javított Fiat-ról, Lancia-ról és Alfa-ról, mintha mind ócskavas lenne. :(
Szóval itt sok tennivaló akad! Nem csak jó autót kell megtervezni és legyártani, hanem ami ezután következik, értékesítés, szervizelés, stb. is nagyon fontos.
Kalex2006-07-14 10:43:03 // 1723
Nincs sehol totális végellenőrzés - még a hőn dicsőitett AUDI is kierszt jópár hibás példányt. Ezeket a "szak" ujságírók soha nem sarkitják ki annyira... vajon miért?
Nekem pl. a klima hatásfoka gyenge volt, visszamentem 10dkg gázt még kivánt a rendszer és jó lett. A klimát összeszerelés után soha nem tesztelik,
mondta a szerelő, ezért van a garancia!
Ezt a "szak"újságíró úgy kisarkitotta volna, hogy mentő vitte el mert napszúrást kapott vezetés közben...
zolee1452006-07-14 10:11:50 // 1722
azért itt két dolog van. Mondjuk ha én vagyok az importőr és ilyeneket olvasok az autóról akkor megnézem mi a baj. Ha trehány az kereskedő akkor kicsit megnyirbálom a hasznát (építettünk Renyó szalont és mondta a tulaj hogy ez náluk rendesen működik. x csöngés után nem veszi fel a telefont akkor hibapont, ha nem úgy bánik a vevővel hibapont, ezt mindet tesztelgeti az importőr...x hibapont -nyereség), ha pedig tényleg az autó hibás akkor azonnal elkezdem baszogatni a gyárat. Ez most nem vicc. Lefordíttatnám az összes cikket és elküldeném nekik egy kérdéssel, hogy: gyerekek hogy adjam el ezt a kocsit? Ha egy ilyenre nem úgy reagál a gyár hogy kijavítja, hanem úgy hogy megsértődik akkor kapja be. Ez az ő zsbeére is megy...
Alapvetően jókat írnak az autóról, de ilyen apróságokon csúszik el.
Tibe2006-07-14 10:03:37 // 1721
Zool tökre egyetértek veled!
Online tag
1
Vendég1
536