Fórum >> Típusok >> Giulietta

forrasr2021-01-21 20:21:55 // 12481
Elvileg jó bele a 159es hőmérője,mert ugyanaz.
Jimmi T.2021-01-21 14:20:59 // 12479
Azt hiszem csak a házzal együtt cserélhető. Jobb oldali tükör alján van. Vagy egy hónapja én is jártam így , tíz év alatt először,. A mosós jól megverethette sterimobbal és amikor kijöttem a + 17 fokból 10 perc múlva - 37,5 -et mutatott . Mivel nem garázsban áll és hideg is volt ( 2-3 fok ) hajszárítóztam és másnap már kiszáradva jól jelzett.
Én gyári 18 -as kerekekkel vettem ,de ezeken a szar utakon ami felénk van ráz. Jó úton baba, főleg a kinézete.
lungfefe2021-01-21 12:34:57 // 12478
Köszönöm a segítséget, tanácsokat.

Megpróbálom kibontani a hőmérőt a tűkörházból, mert most már 25 foknál jár, és keresek valami baba 18-as kereket tavaszig.
GEORGE2021-01-21 09:56:17 // 12477
Hagyjuk cartárs, végül is jogodban áll azt gondolni bármiről amit akarsz :-) :-)
Nekem meg nem célom megváltoztatni az egyének véleményét :-) :-)
Selmak2021-01-21 09:48:03 // 12476
Automata az amelyik emberi beavatkozás nélkül képes az áttétel változtatni és ebből szempontból lényegtelen, hogy bolygóműves, variátoros, duplakuplungos, szekvenciális, vagy csak robotizált szikronváltó. Az hogy bolygóműves volt az első nem jelenti hogy kizárólag az lenne automata, ráadásul a bolygóműves váltó is megcsinálható kizárólag kézi működtetésűre ha olyan igény van rá.
GEORGE2021-01-21 09:39:15 // 12475
Nem fogok vitatkozni szakmai dolgokban. Aki leautomatázza a TCT váltót, meg a SELESPEED váltót, az minden bizonnyal nem ért a gépészethez. Azért mert egy mechanikus szerkezetű váltó tud automata üzemmódban is váltani, még soha nem lesz automataváltó. Nem fejteném ki mitől automataváltó vagy mitől nem az.
Ha elhiszed, ha nem hiszed el amit írok, attól még valós tényt marad, hogy a TCT minden, csak nem automata váltó.

Az alábbi váltók tudnak váltani "maguktól"

- a hagyományos automata váltó ( nyomatékváltó )
- a SELESPEED ez egy mechanikus váltó, amin egy kapcsoló robot végzi a sebességek kapcsolását és a kuplung kinyomását.
- a TCT ez pedig egy dupla kuplungos mechanikus sebességváltó, automata funkcióval.

még lehetne a konkurens váltótípusokat is sorolni....de maradjunk az Alfa háza táján.
GEORGE2021-01-21 09:22:12 // 12474
Szia EZT lesd meg :-)
Selmak2021-01-21 09:21:52 // 12473
De az, mivel képes emberi beavatkozás nélkül váltani.
GEORGE2021-01-21 09:14:08 // 12472
A TCT nem automata váltó, az egy mechanikus dupla kuplungos váltó. Ha már szervizben van/volt, miért nem szedik le és néznek bele?
GEORGE2021-01-21 09:10:21 // 12471
A kerék kipörgések megzabozáslása lenne az elektronikus Q2-nek a feladata.......de hát a műsperr olyan a mechanikus sperrhez képest mint a NŐ és a guminő közti különbség.
A műsperr csak "A" és "D" üzemmódban aktív a Giulietta-ban.
Amúgy meg kb annyira jó, hogy igazából csak koptatja a fékbetétet. A következő projektem a mechanikus sperr beszerzése és beépítése.
Azzal lesz az igazi a Giulietta QV.
GEORGE2021-01-21 08:53:05 // 12470
Giulietta QV 240 lóval kontra Giulia 2.0 TB 200 lóval..... nehéz kérdés.
Mindkettő autó remek a maga kategóriájában. Azt ne feledjük, hogy egy generáció van köztük! A Giulia padlólemez és hajtás lánc a kategóriájában jelenleg a leges legjobb! Sok Giulietta QV volt a kezem alatt és van már sajátom is.
Ha csak a számokat nézüük nincs értékelhető különbség a kettő gyorsulási adati közt. Végsebességben a Giulietta QV jobb, de hogy most 23X-at megy valami vagy 24X-et szerintem ez sem olyan döntő értékű, hogy emiatt válassza valamelyiket az ember.
A Giulietta QV egy erős, dinamikus, rugalmas 5 ajtós verda. Ha még nem vezettél ilyet, megfogsz lepődni, hogy milyen csendes, milyen finoman működik. Szerintem túl halk is :-) 200.nál a hanghatásokból nem igen érződik, hogy mennyivel is suhansz a német autópályán.....
Giulia 2.0 TB meg pont ugyan ilyen. Halk,meglepően jól mozgatja 200 lovas motor a Giuliát. Felsőbb tartományokban kicsit tompább a Giulietta QV-hoz képest, de ugye van plusz 40 paci és kb 100-120 kg súlyhátránya a Giuliettához képest. Magyarul a Giulietta QV "fickósabb"

Hogy melyiket válaszd?
Ha a 159-es túl nagy, a Giulia sem lesz kisebb! A Giulia 4.643m hosszú, míg a 159-es 4.660m hosszú. Mondjuk úgy ugyan olyan méretűek. Giulietta 4.351m. Ha a méret számít, akkor Giulietta QV legyen! Aztán dönthet még a pénz is... amiben megint a Giulietta QV javára dőlhet a mérleg....
Egy biztos, bármelyiket választod, nem fogsz rossz döntést hozni, mind a kettő remek autó a maga kategóriájában.
GEORGE2021-01-21 08:18:42 // 12469
Szia. Nekem a Giuliettámon, a gyári 18-as felni van. 225/40 R18. Előtte ugyan ilyen méretű kerekek voltak a 156-on, meg a Stilo MW-n is. Hibátlanok a magyar utakra. Mondom ezt több mint 200ezer km és több mint 7 év ilyen méretű kerékkel való autózás után.
Bátran tegyél rá 18-ast.


Szabolcs 1592021-01-21 04:24:23 // 12468
19 zoll 225 35
szelod92021-01-20 21:45:04 // 12467
Szerintem teljesen vállalható a 18-as kerék. Az arányaiban talán a legszebb felniméret a Giuliettán. Nekem van egy kis ültetésem is mellé, de nincs panasz a komfortra.
Kazes☻2021-01-20 20:28:50 // 12466
Jobb oldali tükörben szokott lenni, talán ebben is. 🙂
Kristyon2021-01-20 20:15:52 // 12465
Hali,

Gratula hozzá, nagyon szép ;)

Még én is csak ismerkedem a miénkel, 18"- as kerekkel kaptam, teljesen élhető. a 147-en 17" kerekek vannak, de ennek a 18"-al is lágyabb a futóműve, ha a komfortra gondolsz :)
Szerinem az úthibák sem gyilkolhatják jobban mint a 17"-al.
Méretben nagy külömbség nincs a kettő között a 147-en a nyári 17" 225/45, a téli az 17" 215/45. A Giuliettán 18" 225/40 van

A hőmérő, ha nem egy forró vizes mosás után készült a fénykép, akkor az vagy a szenzor hibája, vagy a szenzor csatlakozójánál esetleg egy kis oxidáció, aminek hatására megváltozott ellenállással érzékeli a hőmérsékletet. Esetleg extrém esetben olyan helyen van elhelyezve (nincs a helyén) a szenzor aminek hatására nem a külső hőmérsékletet mutatja...
Kazes☻2021-01-20 17:47:19 // 12464
Grat, sok boldog km-t kívánok vele! 🙂
lungfefe2021-01-20 17:24:58 // 12463
Sziasztok!

10 év kihagyás után ismét Alfa Romeo tulajdonos lettem. :-) A 155-ös után egy Giulietta lett az új családtag. 2015-ös, 1.4 TB QVline a kicsike.
A képek még kereskedőiek, sajnos azóta csak koszolódik.

Viszont lenne már pár kérdésem:
Osztrák import, 17-es téligumival vettem, az osztrák nem nagyon szokta adni vele a nyári(télit). Ha nyárra 18-as keréket vennék rá az, hogy bírná magyar utakat?

Szerintem meghülyült a hőmérője:

Mi lehet a baj?

Alfadepo-ban vettem bele mankókereket, emelőt, kerékkulcsot(mert csak defektjavító volt benne), viszont a kerékbe való hungarocell emelő/kulcs/vonószem tartó nem volt neki. Ha valakinek lenne elfekvőben vevő lennék rá.

Egyenlőre ennyi, lesz még ígérem. :-)
Szabolcs 1592021-01-20 13:19:14 // 12462
77368252, gyári szám ez az alkatrész a hibás el van törve, hiába mozgatja a motor a terelő lapot nem fordítja el és így nem engedi rá a meleget
poteka2021-01-20 11:04:34 // 12461
Nekem ugyanez volt a baj, akármit csináltam, a kinti levegőt fújta be jobb oldalon. MES mozgatta, háromszor szétszedve-összerakva semmi változás és kb. ugyanezeket a képtelen értékeket mutatta. Új jobbos motorral semmi változás, többszöri újrakalibrálás után sem. Nekem konkrétan hideget fújt be.

Aztán két héttel később megdöglött a fűtőmotor kompletten, annak cseréje után bal oldali tűzforró levegő mellé jobb oldalon legalább langyosat fújt (akkor is, ha jobb oldalra volt állítva a létező legnagyobb hőmérséklet-különbség).

Márkaszervíz és egy privát szaki sem tudta megoldani, remélem itt nagyobb szerencsével jártok. Így adtam el később, ismert hibaként, az akárhol megálló hátsó ablaktörlővel együtt, aminek a megoldásába szintén belebuktam (gumi átvezetőkben kábelcsere, pozícióérzékelő-tisztítás, szétszedés-összerakás nem segített).

Én elméletben a hőmérséklet-szenzor hibájára gondoltam még (nem tudom, hogy van-e külön a jobb- és bal oldalon, vagy egy szenzor értékéből és a beállítás különbségéből matekozik), hogy a jobb oldali hőmérséklet értéket rosszul értelmezte és ezért küldte oda a hideget.
forrasr2021-01-20 08:31:04 // 12460
Hibakód nincs, de a különbözet a visszacsatolás és a beállított érték között jelentős. Nem mindenre dob be hibát az autó ami rossz, csak segít a diag a visszafejtésében.
forrasr2021-01-20 08:29:56 // 12459
Én a jobbos levegő terelőlap állító motor hibára gondolnék, van hozzá javítókészlet:
"Klíma keverő motor (jelen esetben jobboldali) hiba megoldása:
-Műszerfalat nem kell szét szedni hozzá
-Jobboldali lábtér burkolat leszedése (mintha pollen szűrőt cserélnél)
-van egy függőleges merevítő vas (2db 5mm imbusz illetve szőnyeg négyzet alakú műanyag fedél alatt egy 13mm kulcsnyílású csavar) el kell távolítani!
-egy jó LED-es lámpa mert nélküle semmit nem látsz
-6mm villáskulcs a kis csavarokhoz 2db csavar lesz
Csak kötél idegzetűeknek illetve vékonyabb illetve kis kezű embereknek javaslom!
Ha a motor fizikailag nem sérült és mozog MES-nel mozgatva! Akkor valószínűleg az ábrán levő “A” jelű javító kitt a hibás. Cirka 10.000Ft ebben 2db-t kapsz. Motor egyébként 13.000Ft környéke!
Ezt kihúzod a motor alól csere és fordított sorrendben vissza minden...
MES-nel klíma panelhez csatlakozása. Azon belül terelő lapok helyzetének újra kalibrálása NAGYON FONTOS ez a lépés!!!
És örülni neki 😉" by Bilux
Itt vannak képek is:
(https://www.facebook.com/groups/1860384404196648/permalink/2813518275549918)
Szabolcs 1592021-01-20 06:10:52 // 12458
Hibakod nincs
Szabolcs 1592021-01-20 04:30:01 // 12457
Sziasztok, giulietta fűtés hiba jobb oldalon csak langyosat fúj bal oldalon meleget mitől lehet
Kristyon2021-01-19 21:54:54 // 12455
De, Köszönöm, sikerült :)
pettinke2021-01-19 21:38:30 // 12454
Ha ilyenkor hosszan megnyomod a jobb bajusz végén a gombot, az nem nullázza le?
Kristyon2021-01-19 21:36:23 // 12453
Sziasztok, olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a napi km számlálót, milyen módon lehet nullázni? Egyszerűen nem vagyok képes rájönni, a kezelési útmutatóban sem találtam sehol, hogy kitért volna erre... A-trip-et, B-trip-et már sikerült reszetelni...
Josh.812021-01-18 22:59:25 // 12452
Remélem is, hogy jó lesz a rendelt Bt Elm327 mert már kiderűlt, hogy a MES free verzióját buktam a Giuliettára amihez +lenne USB-s interfészem. Igen, többnyire a sárga A3 adaptert írja és kéri a kommunikációhoz ahogy láttam. A többi szin annyira nekem nem a lényeges dolgokhoz való emlékeim alapján..Köszönöm.
Josh.812021-01-18 22:49:01 // 12451
Köszi a link infót.. Megnéztem, és hát..!egy kivételével mind piros az enyémnél, szóval a free verzió bukott a Giuliettára:(
Egyenlőre marad az Android-os AlfaOBD, és megvárom hozzá a rendelt interfészt..köszönöm.
Kristyon2021-01-18 18:36:07 // 12450
A MultiEcuScan szerint Giuliettánál csak a sárga adapterre van szükség, ahol kéri, de az ingyenes verzióval sajnos csak a CAN info olvasható, ahogy az a Piritu álltal megosztott linken is látható.
Amit most megrendeltél ELM327-t a leírás szerint is tuti jónak kell lennie ;)
Piritu - 1.000.0002021-01-18 14:43:00 // 12449
Itt megtalálod hogy mivel kommunikál a MES. A free elvileg a pirosakat nem tudja.
Josh.812021-01-18 14:25:52 // 12448
Hali!Pont a mobilitás miatt használom/nám az Androidos AlfaOBD-t mert a laptop nem mindig van nálam, és a bizonyos Murphi miatt tuti akkor kellen amikor nincs:)
Köszönöm a hasznos infót, nálam is a jobb oldali BT-s ELM327-t van, szóval azért nem működik. Érdekes az, hogy nem 'Bangodos' hanem hivatalos-céges beszerezés Mo-ról. A gpj.vizsgasosron használjuk pl.lambdaérték kiolvasásra, változó sikerrel. Ott sem mindent és mindennel komunikált már egyébként. Ezek szerint a MES-el és AlfaOBD-vel semennyire sem áll szóba.. Most rendeltem egy interfaészt hivatalos Német oldalról(electronic-fuchs.de)amire garantálták a MES és AOBD komptibilitását,EZT:(https://electronic-fuchs.de/epages/e87b02f8-46da-4792-be6d-42392d89d882.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/e87b02f8-46da-4792-be6d-42392d89d882/Products/1000-4-%280%2C1kg%29).Jövőhéten megjön elvileg, hát nagyon várom már,kíváncsi vagyok. A MES ingyenes változata egyébkét a 'teljesség igényével'és adapterekkel használható Giuliettára.??
Köszönöm ismét a segítséget a továbbiakról beszámolok majd.
Josh.812021-01-18 13:35:50 // 12447
Sajnos azzal sem működik, ezért is gyanús az interfész, hogy azzal lesz a gond.. :(
Bár azt nem tudom tutira, hogy a MES ingyenes verziójával kommunikál a Giulietta?
Köszi,üdv
Kristyon2021-01-16 22:43:55 // 12446
Hali, annyira nem vagyok híve a vezeték nélküli csatlakozásnak, de persze az út szélén nagyon jól tud jönni, mikor csak telefon meg az eszköz van az embernél.

Van három eszközöm, Multiecuscan-nal teszteltem (ami ezzel megy, az megy az AlfaOBD-vel is). A képen a bal szélső Wi-Fi-s 1.5-ös verzió, és a köközépső BT-s 2.1-s verzió, nem komunikálnak a Giuliettea rendszerével. (a 147-em rendszerével sem állnak szóba)

A jobb szélen az a viseltes (több mint 10 éves), az BT-s 1.4-s verzió, olvas mindent (aminél adaptert igényel, azt azzal). ez azért is ennyire viseltes, mert ez még csavarozva van és a csavarok a matrica alatt vannak, és a matrica már nem nagyon akart visszaragadni a szerelés utén. Ezt a módosítást akartam rajta elvégezni, de csak a lezáró ellenállást távolítottam el.
pettinke2021-01-15 20:58:56 // 12445
Próbáld ki PC-vel, a MES-nek van szabad verziója. Ha azzal megy, akkor az ELM jó.
Josh.812021-01-15 16:39:42 // 12444
Sziasztok! Hibakód olvasóval küzdök, segítség-infó kellene;
Az Androidos (fizetős) AlfaOBD programot használja(ta) valaki Giuliettára?
Milyen Bluetooth-os ELM327 interfésszel használjátok? A gondom az,hogy a 14-es Giuliettával nem komunikál jelenleg az én BT OBD-m az AlfaOBD programmal. Párosítani és csatlakoztatni tudom egymással, de már az adatmozgás olvasás nem jön létre; Interface CAN hibát ír állandóan és mindenre. Hiába próbáltam a színes adapter kábeleket pl.sárga is ahova kéri, azzal sem működik. Nem tudom, hogy a BT Interface rossz-e vagy valami beállítási hiba van amit az AlfaOBD programban kellene állítani.. :( Már állítgattam az értékeket is ahogy a sugómenüben írja,de hiába! Annak is örülnék ha valaki ezeket a értékeket megmondaná, hogy mit-mire kell állítsak. Az autó OBD aljzata nem lehet hibás mert pl.Guttman és Launch olvasókat is tettünk már rá amikkel dolgozott szépen. valami tipp-ötlet srácok? Köszönöm.
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-13 09:29:56 // 12443
Már a 155-ben is szívtam vele :DD
tomimod2021-01-13 09:18:54 // 12442
Pont ezt a problémát javította meg nálam az említett kolléga.
Marcika2021-01-12 19:19:11 // 12441
Sajnos én már a kábeljavíttatáson és az új Valeo motoron is túlvagyok.
Nekem a body computer maradt. :/
De egyelőre nem vállalta senki sem.
Egy szerviz épp nézi, hogy megcsinálja e.
Az alfa-romeo pedig sejtelmesen azt írta, ha meg tudják csinálni, akkor külön kábelezéssep megfelelő ellenállással, de nem mondták biztosra.

Ez egyébként egy elég ciki hiba szerintem. Őrület, hogy ilyennel foglalkozni kell.
Apróságnak tűnik, de amikor azért kell félreállni az M3ason, mert fél órája nem áll meg, és le kell állítani a kocsit, olyankor dühöngök :)
Piritu - 1.000.0002021-01-12 15:36:53 // 12440
Gyakorlatilag mindegyik (Spidernek is!) gyerekbetegsége a kábelátvezetés, elsőre érdemes ránézni mert egyszerű orvosolni.
Aztán persze van hogy tovább visz az út komolyabb beavatkozások felé :-(
Jimmi T.2021-01-12 14:53:37 // 12439
Én is azzal kezdtem , a vége motorcsere lett . Kb 20.000 ft a Valeo (2019-ben )
Piritu - 1.000.0002021-01-12 14:45:25 // 12438
"hátsó ablaktörlő önálló élete" - A kábeleket érdemes lenne megnézni az átvezetőben.
tomimod2021-01-12 14:31:38 // 12437
Szerintem a hátsó ablaktörlő problémádat Seewer cartársunk fodja tudni orvosolni. Nekem is ő tette rendbe, hogy ne random pozícióban álljon le, és ne annyit töröljön amennyi éppen jól esik neki. Most hibátlanul dolgozik.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-12 09:55:34 // 12436
Igen, kb ugyanaz a két autó, a Giulietta platformján. Nem gyakori autó :-)
forrasr2021-01-12 09:34:50 // 12435
Ha a kuplung kiemel, akkor a váltás minőségén nem fog javítani a hidraulika olaj cseréje manuális váltónál. Ami befolyásolhatja a szinkronokon kívül, az a rudazat, szokták cserélni a kis segédkart ami a váltó tetején van két gömbfej a vége, ha kicsit lógnak a fejek, pontatlanabb a mozgása és okozhat nehézkes működtetést. (mellékelten egy kép róla-igaz dízelé de ugyanez a váltó van a benzinesen is csak az áttételek nem egyeznek-de lehet csak a difi áttétele más) Nálam csak az 1-es fokozat álló helyben való kapcsolása kelletlen ha épp nincsenek vonalban a fogak, váltó olajcsere óta javult a helyzet, de néha így is kér még üresben egy kis gázfröccsöt, hogy könnyen becsusszanjon. Menet közben a többi kapcsolás az hibátlan.
Öcsi2021-01-11 23:16:20 // 12434
Akár Dodge is lehetett volna. A szomszédom kapta a fiától, az USA-ból.
Öcsi2021-01-11 23:06:06 // 12433
chrysler 200
Marcika2021-01-11 22:32:20 // 12432
Váltóolajcsere nekem már vételkor megvolt.
Szerintem ha a kuplunggal lenne gond, nem emelne ki. Berakom 3asba, gyorsan felenged nagy gázon: ha csúszik, kuplung.

De amikor bizonyos sebességeket nehezebben vesz, a többit jól, akkor számomra az nem kuplung.
Én az 1-es és 2-es ( de inkább utóbbi) fokozatoknál érzem azt, hogy feltünően nehéz betenni. Ezt nem úgy kell érteni, hogy be kell rántani, hanem hogy egy mai autónak érezhetően könnyebb. 3-as, 4-es 5-ös könnyedén megy. 5-ből 4be vissza, időnként, ha gyorsan váltok, enyhén recseg.

Szerintem ezeken olaj, meg tárcsa nem segít. Kérdés, hogy neked is ilyesmi a jelenség?

Ha ennek ellenére is azt mondjátok: a hidraulika olajcsere segít, már holnap beiratom időpontra 🤓😎 bár így lenne.

Ez az egyetlen bajom a kocsival, meg a béna hátsó ablaktörlő önálló élete.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak