Bettesp2016-11-10 08:41:18 // 8370
Igen, tegnap valószínűleg hirtelen felindulásból adódóan elhamarkodott kijelentést tettem a kuplunggal kapcsolatban. Laposon történő elinduláskor semmiféle hang nem hallatszik, viszont ami még meglepőbb (reggel teszteltem) ma már a lejtőn történő elindulás is hangtalan volt.
Jimmi T.2016-11-10 08:13:32 // 8369
Ha elinduláskor van a hang , akkor szerintem is a hill holder. asszem a fék ahogy kiold a lejtő-emelkedő indulásnál
CseBali2016-11-10 08:04:20 // 8368
...ilyen néha nekem is szokott lenni...már kis emelkezőnél is
Nem lehet hogy a "visszagurulás-gátló" az?
Nem lehet hogy a "visszagurulás-gátló" az?
Bettesp2016-11-09 16:45:10 // 8367
Mai jelenség: Csúsztatott kuplungnál dombon nyikorgó hang hallatszik! Kezdi vmi megadni magát a kuplungszerkezetben?
biqci2016-11-08 18:24:57 // 8366
bocsi már látom a választ is! :)
biqci2016-11-08 18:23:27 // 8365
köszönöm szépen! :)
És ez a regenerálás ez magától a kocsi csinálja vagy nekem kell ráállni az autópályára?
És ez a regenerálás ez magától a kocsi csinálja vagy nekem kell ráállni az autópályára?
gaga882016-11-08 18:13:48 // 8364
Ez minden igényt kielégítő volt, köszi szépen!
Synek2016-11-08 11:57:53 // 8363
Én is köszönöm, ma is okosabb lettem :)
pettinke2016-11-08 10:40:54 // 8362
3 dologból lehet tudni:
- nagyon megnövekszik a pillanatnyi fogyasztás (a DPF felfűtéséhez többlet üzemanyag kell)
- másképp viselkedik a turbónyomás-mérő (alapjáraton is lesz egy kicsi turbónyomás, hogy az extra üzemanyaghoz legyen több levegő, illetve motorfék üzemben rögtön elveszi a turbónyomást, hogy a "hideg" levegő üzemanyag nélkül ne hűtse ki a DPF-et)
- ha már többször megszakítottad idő előtt a folyamatot (=leállítottad az autót) akkor tán 3. alkalommal kitesz egy sárga ikont a műszerfalra, hogy most már légyszi' ne állj meg.
Általában változik a kocsi hangja is, és büdös meleget érzel ha mellé állsz.
- nagyon megnövekszik a pillanatnyi fogyasztás (a DPF felfűtéséhez többlet üzemanyag kell)
- másképp viselkedik a turbónyomás-mérő (alapjáraton is lesz egy kicsi turbónyomás, hogy az extra üzemanyaghoz legyen több levegő, illetve motorfék üzemben rögtön elveszi a turbónyomást, hogy a "hideg" levegő üzemanyag nélkül ne hűtse ki a DPF-et)
- ha már többször megszakítottad idő előtt a folyamatot (=leállítottad az autót) akkor tán 3. alkalommal kitesz egy sárga ikont a műszerfalra, hogy most már légyszi' ne állj meg.
Általában változik a kocsi hangja is, és büdös meleget érzel ha mellé állsz.
Gegee2016-11-08 10:37:41 // 8361
Köszi, ez tök jó leírás. Rövid, tömör, érthető. :) Igaz nem én kérdeztem, de nekem is hasznos volt.
pettinke2016-11-08 10:32:13 // 8360
... és a regennek semmi köze az EGR-hez.
pettinke2016-11-08 10:31:38 // 8359
a büdös dízel kormol, és mindenfélét büfög ki magából. hogy az egyre szigorúbb környezetvédelmi követelményeknek valahogy mégis megfeleljen, (többek közt) 2 dolgot találtak ki a mérnökök:
1) bizonyos üzemállapotokban visszavezetik a kipufogógázt a szívóoldalra, hogy a motor megrágja a saját gázait > ezt csinálja az EGR szelep
2) a kipufogó rendszerbe a katalizátor után beépítettek egy részecskeszűrőt (Diesel Particle Filter = DPF), ami a koromszemcsék nagyját megköti (és csak nano méretűt engedi tovább, ami rákot okoz, node mindegy...). ezt a DPF-et időnként ki kell égetni magas hőmérsékleten, hogy a beleragadt korom kifüstöljön. na, ez a regenerálás.
1) bizonyos üzemállapotokban visszavezetik a kipufogógázt a szívóoldalra, hogy a motor megrágja a saját gázait > ezt csinálja az EGR szelep
2) a kipufogó rendszerbe a katalizátor után beépítettek egy részecskeszűrőt (Diesel Particle Filter = DPF), ami a koromszemcsék nagyját megköti (és csak nano méretűt engedi tovább, ami rákot okoz, node mindegy...). ezt a DPF-et időnként ki kell égetni magas hőmérsékleten, hogy a beleragadt korom kifüstöljön. na, ez a regenerálás.
Synek2016-11-07 22:40:28 // 8358
Elvileg a EGR rendszer öntisztítása lényegében, az viszont engem is érdekelne, h honnan tudod mikor regenel?
biqci2016-11-07 21:33:22 // 8357
Mi ez a regenerálás? Vki le tudná írni?
Nekem 2.0 jtdm2-m van.
Nekem 2.0 jtdm2-m van.
Imi2016-11-07 19:40:12 // 8356
Igen persze.Ha jelzi az már baj mert 2x megszakadt.Nekem eddig még soha nem jelezte de ha úgy állok meg akkor tudom hogyha renegerál.
gaga882016-11-07 18:24:57 // 8355
Létezik, hogy anélkül regenerál, hogy ezt jelezné a műszerfalon?
Imi2016-11-05 23:36:23 // 8354
Biztos elkaptál pont egy regenerálást.
gaga882016-11-05 23:19:35 // 8353
Sziasztok! Az elmúlt napokban az autó körül erőteljes, édeskés, büdös szagra lettem figyelmes. Járó motornál felnyitottam a motorháztetőt és semmi szag. Hátul viszont a kipufogónál erőteljesen. 1,6 jtd. Olajcsere kb. másfél hónapja volt, szűrőkkel, vezérműszíjjal együtt. Akkor a szerelő szerint olaj nem hiányzott.( azelőtt kb. 20.000km-t ment az olajjal ) Hűtőfolyadék szintet sem látom csökkenni a tartályban. Van ötletetek hol keressem az okát?
Jimmi T.2016-11-02 12:56:27 // 8352
nem. nem viszek biciklit :-)
Kovacslajos112016-11-01 23:09:28 // 8351
Hétvégén csomagtartóajtón vittem biciklit, és észrevettem, hogy enyhe fékezésnél nem világít a féklámpa... városban araszolgatáskor egész sokszor megálltam úgy hogy nem kapcsolt be. Nagyobb fékerőnél bekapcsol. Lehet már régóta ilyen, csak eddig nem volt ami visszatükrözze ezért lehet nem vettem észre...
Hasonlót tapasztalt már vki?
Hasonlót tapasztalt már vki?
Balázs156SW2016-10-31 09:11:47 // 8350
http://www.autobild.de/marken-modelle/alfa-romeo/giulietta/4/
Halesz2016-10-30 16:48:36 // 8349
Ha csak a lökhárítókat és a lámpákat cserélték volna, hogy hasonlítson a Giuliára, az egészen biztos elrontotta volna az autó teljes formáját, de valóban, abban igazad van, hogy nem volt olyan jelentős ez a módosítás, mint például a 147 facelift esetében.
Amúgy ezért is írtam ráncfelvarrást, mert véleményem szerint az pont ezt fedi: olyan módosításokat, amelyek miatt komplett karosszériaelemeket nem kellett cserélni. Szerintem azért az autó eleje igencsak komolynak mondható változtatáson ment át, ha már csak a teljesen megújult scudettót nézzük. Egyébként a rácsozata tök ugyanaz, mint a Giuliáé, nem véletlenül :)
Amúgy ezért is írtam ráncfelvarrást, mert véleményem szerint az pont ezt fedi: olyan módosításokat, amelyek miatt komplett karosszériaelemeket nem kellett cserélni. Szerintem azért az autó eleje igencsak komolynak mondható változtatáson ment át, ha már csak a teljesen megújult scudettót nézzük. Egyébként a rácsozata tök ugyanaz, mint a Giuliáé, nem véletlenül :)
Gegee2016-10-29 10:56:47 // 8348
Tetszik az ötlet és van benne valami! :)
Balázs156SW2016-10-29 07:24:29 // 8347
Visszatérve a cikkre én a "komoly ráncfelvarrás"sal nem értek egyet. Az outsiderek többsége ezeket észre sem veszi, mert elsősorban kívülről vizsgálják az autót. Nagyon kellett volna egy karosszéria igazítás a Giulia irányába, amit lökhárító és lámpa cserével meg tudtak volna "olcsón" úszni...
Piritu - 1.000.0002016-10-28 21:25:45 // 8346
AdiArsenal2016-10-28 18:04:50 // 8345
Az olasz nők a legjobb európában :-D Egyébként sok jó nőnek büdös a szája ;-)
AdiArsenal2016-10-28 18:00:42 // 8344
Jó bicikli szervizelése nem olcsó, én 1,5 évente minimum 100ezret költök bringa alkatrészre és ez csak a kopó egységre vonatkozik. Hetente télen is minimum 100km-ert tekerek, autót szinte csak meccsrejárásra használom, hobbiból van egyébként nincs rá szükségem. Napi használatra nem biztos, hogyAlfát vennék.
Gegee2016-10-28 16:39:33 // 8343
Hehe, ez jó. Nagyon jó indok! :)
Piritu - 1.000.0002016-10-28 16:28:47 // 8342
Ne tudd meg, hogy mennyit vaciláltam a nyitható tetőn. Aztán két dologra jutottam:
- csak sikerül a XXI. században megoldani, hogy ne ázzon be,
- a kérdésen ráérek gondolkodni, ha mégis beázik :-))
- csak sikerül a XXI. században megoldani, hogy ne ázzon be,
- a kérdésen ráérek gondolkodni, ha mégis beázik :-))
Piritu - 1.000.0002016-10-28 16:26:50 // 8341
Pedig pont azon gondolkodtam, hogy a TCT "tudományosan" használja a kuplungot, így talán hosszabb ideig fog működni a kettős tömegűvel együtt, mintha kézi váltós lenne.
Gegee2016-10-28 15:40:53 // 8340
Ha rendelsz az autóba ülésfűtést az megint egy plusz hibaforrás azzal szemben, amelyikben nincs. Hidd el, ez rossz érv. Jó az automata váltó! Aki sokat vezet annak főleg! Ha már hibaforrásnál tartasz, akkor használj biciklit, az még benzint sem fogyaszt, plusz alig van rajta valami ami tönkremehet illetve, ha tönkre is megy, egyszerűen bütykölhető olcsón és otthon is. :) Én ma is biciklivel jöttem munkába, de nem azért, mert kevés rajta a hibaforrás, hanem mert hiányzik a mozgás és legalább ennyivel is hozzájárulok a mozgáshoz, még akkor is ha sokat nem ér.
AdiArsenal2016-10-28 15:04:16 // 8339
Automata váltó egy plusz hibaforrás a manuálishoz képest, úgy értettem
Piritu - 1.000.0002016-10-28 14:13:28 // 8338
Tényleg nem fárasztó a hosszú út. Az elmúlt két hétben 4x mentem 850 km-es etapokat egyben.
A harmadik után egyenesen a mítingre mentem.
Bár nálam úgy 1000 km-re van "belőve" a napi adag, mert az anyacégünk annyira van ide és az évek során megszoktam.
A Spiderben igazából a TS adja a lényeget, a "szellő" csak ráadás. 50-nél dupla kuplung&gázfröcssel vissza kettőbe, majd elforgatni 6500-ig. Ezt sajna nem tudja a kormos...
A harmadik után egyenesen a mítingre mentem.
Bár nálam úgy 1000 km-re van "belőve" a napi adag, mert az anyacégünk annyira van ide és az évek során megszoktam.
A Spiderben igazából a TS adja a lényeget, a "szellő" csak ráadás. 50-nél dupla kuplung&gázfröcssel vissza kettőbe, majd elforgatni 6500-ig. Ezt sajna nem tudja a kormos...
Piritu - 1.000.0002016-10-28 14:03:21 // 8337
A diesel is, a multiair is, meg úgy általában minden más is addig jó, amíg nem kel rá költeni :-DD
AdiArsenal2016-10-28 10:25:39 // 8336
Nekem semmi bajom, hogy Fiat cuccok vannak benne, sőt ettől megbízhatóbbak is, kiforrott jó cuccok, kivéve a multiair-t.
Gegee2016-10-28 09:39:15 // 8335
Egy dologban soha nem fog az ízlésvilágunk találkozni, amíg ezt az autót használjuk Sanyi bácsi! :) Mai napig tartom a véleményem, hogy a nav alatti billenőkapcsolók az egyik legjobb dolog a műszerfalon! Eddig nem volt olyan emberke, főleg nő, aki ne vette volna észre és ne fűzött volna hozzá valami pozitívumot. (Itt nem szerszám növelésről van szó) Sőt, a hozzá értőknek a régi nav is jobban tetszik, mint az új.
Az összes többivel maximálisan egyet értek! Embléma nekem sem jön be, felirat jobb volt középen, scudettoból nekem is hiányzik a króm, karbon ajtókárpit nem az én stílusom, ajtókilincs sem tetszik, jobb volt a régi. TCT-vel nincs tapasztalatom, de biztos jó és kényelmes lehet. Nekem nagyon bejön ez a manuális váltó. Igaz, ritkán megyek 200 km-nél többet egy huzamban, ha meg megyek akkor ott az automata xdrive céges off, ami hát mit mondjak, elfogadnám sajátnak. :) Azzal mentem 1600 km-ert másfél nap alatt és valóban kényelmes, TCT is ilyen lehet. Hosszú pályán menve, automata váltó+tempomat kombó nagyon kényelmessé teszi az utat és ami a legfontosabb számomra, hogy egy 8 órás út után is az ember úgy szállhat ki a kocsiból, hogy használható. Számomra ebben az esetben éri meg az automata. Sanyi neked szerintem az egyik legjobb választás volt a TCT! A hiányérzetet a Spiderrel pótolod, ezt megértem, csak nem tudom elképzelni. Még nem ültem Spiderben soha és nem is vezettem cabriót sem. Valahogy eddig ez a dolog eddig kimaradt az életemből. :)
Az összes többivel maximálisan egyet értek! Embléma nekem sem jön be, felirat jobb volt középen, scudettoból nekem is hiányzik a króm, karbon ajtókárpit nem az én stílusom, ajtókilincs sem tetszik, jobb volt a régi. TCT-vel nincs tapasztalatom, de biztos jó és kényelmes lehet. Nekem nagyon bejön ez a manuális váltó. Igaz, ritkán megyek 200 km-nél többet egy huzamban, ha meg megyek akkor ott az automata xdrive céges off, ami hát mit mondjak, elfogadnám sajátnak. :) Azzal mentem 1600 km-ert másfél nap alatt és valóban kényelmes, TCT is ilyen lehet. Hosszú pályán menve, automata váltó+tempomat kombó nagyon kényelmessé teszi az utat és ami a legfontosabb számomra, hogy egy 8 órás út után is az ember úgy szállhat ki a kocsiból, hogy használható. Számomra ebben az esetben éri meg az automata. Sanyi neked szerintem az egyik legjobb választás volt a TCT! A hiányérzetet a Spiderrel pótolod, ezt megértem, csak nem tudom elképzelni. Még nem ültem Spiderben soha és nem is vezettem cabriót sem. Valahogy eddig ez a dolog eddig kimaradt az életemből. :)
CseBali2016-10-28 09:20:45 // 8334
Sziasztok,
Klassz volt a cikk... :)
Én így látom a dolgokat:
- maga a forma még mindíg telitalálat - továbbra is frissnek és különlegesnek hat a sok egyen forma között
- az új logo sztem franko (már folyamatban van nekem is a csere)
Tetsztik, hogy kicsit újra gondolták a régi változatok egyikét
Nekem is van egy - azt hiszem Alfetta - Scudetto-m a 80-es évekből - egészen hasonló logo-val
- ha már Scudetto - nekem ez az új is tetszik - annak a beszerzésén is pörgettem már maga párszor... :)
- a belsőben a régi kapcsolók zseniálisak - egy kis fantáziával össze lehetett volna hozni a nagy képernyőt a régi kapcsolókkal
- a karbon mintázat nekem már picit sok, azt "túl tolták"
Nem tudom a mostani verziók minősége milyen, remélem azon is javítottak már, mert ha az enyémből indulok ki - akkor volt/van min javítani!
Az én vasam mindíg tud meglepetéseket okozni, hogy éppen mikor mi kezd el zörögni benne... (most az ajtókárpitok és a tető kárpit van napirenden)
Olyan mintha Miss Italy-val járna az ember, akinek...khmmm... néha rossz a lehelete :)
...istennek érzed magad mellette, de néha próbálsz másra figyelni, hogy ne vegye el a kedved az a kis apróság... :))
Amúgy köszi a cikket Halesz!!
Klassz volt a cikk... :)
Én így látom a dolgokat:
- maga a forma még mindíg telitalálat - továbbra is frissnek és különlegesnek hat a sok egyen forma között
- az új logo sztem franko (már folyamatban van nekem is a csere)
Tetsztik, hogy kicsit újra gondolták a régi változatok egyikét
Nekem is van egy - azt hiszem Alfetta - Scudetto-m a 80-es évekből - egészen hasonló logo-val
- ha már Scudetto - nekem ez az új is tetszik - annak a beszerzésén is pörgettem már maga párszor... :)
- a belsőben a régi kapcsolók zseniálisak - egy kis fantáziával össze lehetett volna hozni a nagy képernyőt a régi kapcsolókkal
- a karbon mintázat nekem már picit sok, azt "túl tolták"
Nem tudom a mostani verziók minősége milyen, remélem azon is javítottak már, mert ha az enyémből indulok ki - akkor volt/van min javítani!
Az én vasam mindíg tud meglepetéseket okozni, hogy éppen mikor mi kezd el zörögni benne... (most az ajtókárpitok és a tető kárpit van napirenden)
Olyan mintha Miss Italy-val járna az ember, akinek...khmmm... néha rossz a lehelete :)
...istennek érzed magad mellette, de néha próbálsz másra figyelni, hogy ne vegye el a kedved az a kis apróság... :))
Amúgy köszi a cikket Halesz!!
Golyszi2016-10-28 09:12:12 // 8333
pe-Ti2016-10-28 07:34:35 // 8332
Ciao!
Ezt a Bravo-zást már az elején sok helyről hallottam még a Kelet-Pestnél is (!) pedig szerintem is max a padlólemez egyezhet mert a futómű például totál más (hátul Bravo: csatolt "merev híd" Giu: teljesen független multilink). A hajtásláncban sok az átfedés ez tény de akkor ezzel az erővel az összes Fiat termékre ráhúzható az egy kaptafa....
Ezt a Bravo-zást már az elején sok helyről hallottam még a Kelet-Pestnél is (!) pedig szerintem is max a padlólemez egyezhet mert a futómű például totál más (hátul Bravo: csatolt "merev híd" Giu: teljesen független multilink). A hajtásláncban sok az átfedés ez tény de akkor ezzel az erővel az összes Fiat termékre ráhúzható az egy kaptafa....
AdiArsenal2016-10-28 05:50:21 // 8331
Amíg nem kell rá költeni addig jó.
Csöri2016-10-27 22:23:24 // 8330
"Bravo műszaki alapok". Aaaaaah
Igazából nem teljesen igaz. A Delta az nagyon hasonló, sőt a ruha alatt ugyanaz, de a Giulietta max a padlólemezben hasonlít. Viszont a Bravo meg egy az egyben Stilo. Szóval vannak bajok.:-)
Igazából nem teljesen igaz. A Delta az nagyon hasonló, sőt a ruha alatt ugyanaz, de a Giulietta max a padlólemezben hasonlít. Viszont a Bravo meg egy az egyben Stilo. Szóval vannak bajok.:-)
Piritu - 1.000.0002016-10-27 20:28:53 // 8329
Nem csak Giulietta betegség az átvezetés, a 159-es tábor is küzd vele. Meg az 1997-es gyártású Spideremnél is javítani kellett a vezetéket.
Öcsi2016-10-27 20:23:58 // 8328
Ha tényleg igazad van, akkor ez a gumikukac a legszerencsétlenebb megoldás amit az Alfánál kitaláltak. Már javítottam a jobb hátsó tolatólámpa vezetékét, de a csomagtartó vil. sem jó (nem izzó hiba) A bal elsö ajtóban is el van szakadva a hangszóró vezeték, mert ha megszorongatom a gumi átvezetőt megszólal. Na de azért még szeretem!
Piritu - 1.000.0002016-10-27 20:23:24 // 8327
Az enyém 2015.10.21-én készült már nem a régi rádiós belsővel és még teljesen piros :-)
Giuntini2016-10-27 20:22:10 // 8326
Nekem sokkal jobban tetszett a régi kalligráfia a hátsó ajtón! Teljesen igazat adok nektek, hogy nem választanátok kézi váltóval. Nem véletlen, hogy a Giulia Veloce is csak automata váltóval létezik. A 159-ben is a 2,4-es motor automatával az igazi.
Halesz2016-10-27 20:18:45 // 8325
Piritu - 1.000.0002016-10-27 20:13:07 // 8324
A cikk képeit nézegetve kicsit meglepődtem, amikor a fehér színű kijelzőt láttam. Nekem ez piros és cefetül jól néz ki, ráadásul eddig a 147/156/159-ben is piros volt.
Miért fehéredett ki? :-OO
Miért fehéredett ki? :-OO
Piritu - 1.000.0002016-10-27 19:56:20 // 8323
Szedd le a kárpitot és rögtön kiderül. A Spiderrel már jártam így, amikor rosszul raktam össze és kiugrott a kilincs tengelye a tartóból. Ha meg eltörött valami Phonnál néznék körül először.
Jimmi T.2016-10-27 18:31:42 // 8322
eltörött . kárpit ki, műanyag hegesztőshöz el , kárpit vissza. vagy bontóban egy komplett ajtókárpit, vagy rendelni egy újat ( nem játék,főleg ami bőr belsős )
István0022016-10-27 18:18:41 // 8321
Akkor csak egy tesztautót láttam a nyáron: 8170 hsz.
Azt hittem valakié
Azt hittem valakié