Fórum >> Típusok >> GTV-GTA

Ollah2013-04-04 09:21:42 // 96914
Én sem, de ha fel akarunk jutni a pályára belátható időn belül, akkor sajnos ezt kell tenni.
Majd mesélsz a szívó tuning rejtelmeiről. ;)
Ollah2013-04-04 09:20:47 // 96913
Ördög, tudod. ;)
[k i z z o]2013-04-03 21:28:20 // 96912
Hi, a turbó nincs meg?
GTPeti2013-04-03 20:46:00 // 96911
Biztos Marklar rábeszélt valami bontott egyhatosra. :)
LacUS2013-04-03 20:39:21 // 96910
Ez nem annyira like...
Seriff2013-04-03 14:04:18 // 96909
Maga sosem nyugszik? :D
Ollah2013-04-03 11:58:23 // 96908
Jaja.
Ha összejön a della, akkor valami szívó szar. :P
LacUS2013-04-03 11:16:14 // 96907
Ez most a Te motorod? Mi lesz helyette?
Halesz2013-04-03 09:45:56 // 96906
Kaptunk egy ilyet. :) Hátha valaki ismeri az autót és tud segíteni. Ha megteszi, írja meg ide is!

Üdvözlöm önöket, Zilahi Attila vagyok.

Segítségüket kérem mint Alfás közösséget, kb. 1994 - 1995 - ben általam eladott Alfa Romeo GTV 2.0 1982 - es évjáratú autóm esetleges fellelésében! Rendszáma akkor: FAM - 081 - volt,piros színű - tetején jégesős nyomokkal.
Azért választottam ezt a módot,mert nem tudok belépni a tagjaik közé,olvastam a feltételeiket, és bár 3 db Alfám is volt (a keresett GTV; Alfetta 90 2.4 td; és egy 164 -es 3.0 V6 ),fotóim nincsenek róluk amin én is szerepelek, csak a GTV - ről készült 2 db. kép, de az is nélkülem.
Próbálom leírni a lényeget: keresett GTV - t kb. 1994 - ben vásároltam Budapesten a XIX. - kerület Sas köz - Hofherr Albert u. sarkán lévő Italcar Bt. - től,én voltam az első tulaja Magyarországon, az autó Svájcból érkezett. Akkoriban még nem voltam "Alfa - fan" és nem is igazán értékeltem a klasszikus formát az autókban. Csak így tudom magyarázni magamnak azt az őrültséget,miszerint fél-egy év használat után a hibátlanul működő gyönyörű GTV - t eladtam, ugyanott az Italcar - on keresztül,tehát a vevővel nem is találkoztam. Autóm egyedüli "bűne" volt a városi 16 liter körüli fogyasztás.Ezért és a modernebb forma és magasabb felszereltség miatt követtem el a következő óriási hibát: "szalonállapotú" tényleg gyönyörű Alfetta 90 2.4 td vásárlását...Életemben nem buktam ekkorát autón. Olyan hibák is jelentkeztek rajta, amit nem is hittem, hogy egyáltalán léteznek. Megváltam tőle,autószerelőnek adtam el tudta mit vesz.Ekkorra már a kudarc ellenére is véglegesen megfertőződtem: valahányszor láttam egy Alfát,újra szerettem volna megint magamnak! Következő:164 3.0 V6. Röviden: én megálltam a kőbányai úton a zebránál,mögöttem haladó teherautó pedig nem. Totálkár.
Használtautó.hu - n egy eladó GTV kapcsán szereztem tudomást az Alfariumról,ott pedig erről a közösségről, melyhez szívből csatlakoznék! Eladó Alfa Romeo GTV keresésre a képtalálatok között megtaláltam 19 éve méltatlanul elhagyot alfámról egy cikket, rendszám is látszik, a következő oldalra irányítva: Totálszubjektív - Alfa Romeo Gtv 1978 - Totalcar autós népítélet Gtv 2.0.
Bocsánat a hosszúra sikeredett leírásért!
Kérem önöket,és a tisztelt közösséget, hogy amennyiben tudomásuk van a fent leírt volt autómról, értesítsenek róla még ha nem is eladó, tudni szeretném mi van vele! Természetesen ha eladó lenne szeretném újra megvásárolni!

Köszönettel: Zilahi Attila zilahiattila@citromail.hu
Üdv Mindenkinek!
Ollah2013-04-03 09:26:53 // 96905
Eladó egy 2370ccm-es V6TB blokk, illetve alkatrészei.

- Ross Racing kovácsolt dugattyúk (82,5mm furat)
- 3.0 hajtókarok
- 3.0 főtengely (72,6mm löket)
- megmunkált hengerfejek gyári, hibátlan vezérműtengelyekkel
- gyárinál nagyobb és strapabíróbb kipuff szelepek
- HKS SSQV lefújószelep
- nagy intercooler (FMIC) csövezéssel

A szívóoldali szelepeket cserélni kell, és injektorok kellenek bele, más nem szükséges.

166-ba vagy GTV-be jó.
Nálam 0,8 bar nyomáson (a gyári 0,95-1,05) 250 LE volt az autó. (A belseje bírja a 2 bar-t is.)

Gyári computerrel is programozható, de tudok hozzá adni VEMS elektronikát is.
GTPeti2013-04-01 22:31:58 // 96904
Húha... B)
Dévid2013-04-01 22:29:27 // 96903
Amúgy a világítás panelben volt kontakthiba, nem mindig kapcsolt a kapcsoló, néha csak 5-8 óvával később. A mostaniban állítólag működik. Én nem ültem még benne hátul, bár most egy ideig elől sem fogok.
GTPeti2013-04-01 22:26:46 // 96902
Húha... B)
Dévid2013-04-01 22:10:23 // 96901
Egy helyes barna hajú lány. De már nem fog több gondot okozni.
GTPeti2013-04-01 22:05:18 // 96900
És mi volt az oka? Ajtókapcsoló? Zárkapcsoló?
GTPeti2013-04-01 22:04:41 // 96899
Lekapcsoltam. :)

Az a furcsa, hogy nem volt felkapcsolva, elvégre nappal mentem az autóval. Feltűnt volna.
Dévid2013-04-01 22:01:35 // 96898
Nekem a 156 csinálta azt, hogy néha felkapcsolta az utastér világítását. Ez éjjel, beriasztva nem olyan vicces, ugyanis olyankor a riasztó is megszólalt.
SKrisz2013-04-01 21:59:59 // 96897
Serintem mielőtt műtétre készülsz, simán kapcsold csak le a belső világítást :-) hamarabb végzel vele :-)
GTPeti2013-04-01 21:50:35 // 96896
Az előbb kimentem az autóhoz és égett a "csillár" középen. :(
Az ajtókapcsolók jók, ezek nélkül nem mennének le nyitáskor az ablakok.
Volt már valakinek ilyen?

KH-ra tippelek a műszerfal csatlakozójánál valahol (mert ebben van az időzítő áramkör, ami egy relét működtet). Ami furcsa: A kapcsrajzon 3 kapcsoló látszik az lámpában. Egy a "csilláré", egy a spoté és van még egy harmadik - amivel pont az időzített világítást lehet(ne) kapcsolni -, amit talány, hogy hol van. A lámpamodulon (F3) csak két kapcsoló van. A "B" jelű a kérdés, hogy vajon merre van. (OK... kiszedem a modult és akkor látni fogom.)



EngineCoffeeTables2013-04-01 21:20:07 // 96895
Korai v6 GTV-k is 6-os valtoval jottek ki kicsivel a 98-as facelift utan.
Seriff2013-04-01 20:00:47 // 96894
Igen, de míg az általad említett típus és bontott váltója mint fehér holló az éterben, addig most is kínálnak itt az amorén is 56 V6 váltót :)
GTPeti2013-04-01 19:52:35 // 96893
Jól tudod. Sajnos. :(

Nincs esetleg tipped, hogy melyiké jó rá?
Csöri2013-04-01 19:44:14 // 96892
A JTS-en tudtommal csak 5-ös váltó volt.
GTPeti2013-04-01 19:41:52 // 96891
Neked ott lenne a 3.2 gyári váltója, amit 6-os! (Már ha felmegy a 3.0-ra.)

Mindjárt utánakérdezek, hogy a 156 JTS-eket milyen váltókkal szerelték.
Seriff2013-04-01 18:22:56 // 96890
Hello!

Bár nem gyári megoldás, de nekem a 145-ösömön kicserélték az 5. fokozat fogaskerekét, melynek hála 300-400ford/perccel kevesebbet pörgött ötödikben. Én is gondolkodom 6os váltón, azt tudom, hogy a 3.0 V6-ra felmegy az 56 V6 hatos váltója - elvileg.
Piritu - 1.000.0002013-03-31 20:05:28 // 96889
Az ATU-nél láttam egész jókat, akár kicsi pénzért is.
Piritu - 1.000.0002013-03-31 20:04:45 // 96888
A Spideré még gyári. (15 év 158e km, sózott német utak.)
(Nem nagy pénz, a TS-re van 40-ért komplett rendszert kattal.)
EngineCoffeeTables2013-03-31 19:44:47 // 96887
Nekem 12-14 eves GTV-im voltak es mindkettonel nalam adta meg magat a kipufogo. A 14 eves TS-e epp santa podban kopte ki a belet(szo szerint) :
A lenyeg 0:34-nel majd indult rohamos rohadasnak.
A GTV V6-e mar akkor ossze vissza volt hegeszgetve amikor hozzamkerult, es en epitettem ra egyenes rendszert kevesebb dobbal.
GTPeti2013-03-31 19:15:04 // 96886
1,70€-s benzinárnál és sok tervezett együttöltött év esetén megérheti. A 156-nál bőven visszajött volna a 6-os váltó ára, ha rögtön az elején betetetem.

Az előbb picit az autó alá néztem és azon gondolkodtam, hogy vajon mi vitte rá a jóembereket, hogy a kipuff.véget mattfeketére fújják. Vagy ez gyárilag volt ilyen? :)

Valami jóképű króm-ovál vég fel fog pattani egyszer...

Apropó, kinek meddig bírták a gyári kipuff.dobok?
EngineCoffeeTables2013-03-31 18:08:33 // 96885
szisszenes normalis, 6-os valtot nem hiszem de ha igen akkor sem valoszinu hogy olyan hosszu vegattetelle vagy fokozat kiosztasa legyen hogy megerje a csere darabra es szervizre elkoltott penzt. Nightbreaker+ bejott nekem!
Dévid2013-03-31 17:10:50 // 96884
Benzinesnél normális szerintem. Nekem mindegyik csinálja.
GTPeti2013-03-31 16:35:01 // 96882
Srácok, két kérdés:

- Felmegy a JTS-re valamelyik 6-os váltó? (Plug and Play)
- Az ugye normális, hogy szisszen egyet a tankbetöltő nyílás tankoláskor? (Az Uno-mon is ezt csinálja.)

Tegnap mentem éjjel az autóval. Igazából rosszabbra számítottam, ami a lámpa fényerejét illeti. Nem egy Blendwaffe, de elmegy. Még gondolkodom, hogy melyik upgrade figyel majd be (NightBreaker + vagy Xe).
GTPeti2013-03-30 11:40:46 // 96881
No meg kortalan az autó formája. Gondolom a tiedet is mindig megcsodálják, ha úton vagy. :)
supertramp2013-03-29 19:41:57 // 96880
kb. két éve volt teljes kormánymű cserém, mert éles jobb kanyarnál furcsa roppanásra lettem figyelmes. Nem is ez a lényeg, hanem azóta lényegesen gyengébb a rásegítés, kifejezetten férfias lett a kormányzás. Nameg persze közvetlenebb, sokkal jobb.

Lehet semmi összefüggés, de a régi kopott/elhasznált szerkezetet sokkal könnyebb volt tekerni. Akkor nagyon fájt az az összeg, de már egyáltalán nem bánom azt se.

Mindig elképedek, hogy most 17 évesen is milyen élmény vezetni ezt az autót, mennyire jó lehetett már új korában. Muszáj volt ma is levezetnem a hetet egy kis kocsikázással.

s
Piritu - 1.000.0002013-03-29 12:30:50 // 96879
Nekem anno a 146-on ment el egy elnyújtott kanyarban. Simán kiemelt az ülésből :-(
BeeGee2013-03-29 11:09:31 // 96878
A szervó szerintem is túl sok, főleg középen. Aztán kicsit gyengül a rásegítés.
GTPeti2013-03-29 10:36:09 // 96877
Danke!

(Lehet, hogy a xenon-projekt előrébb sorolódik. "Ich halte dich am Laufenden!" ;)
Seriff2013-03-29 10:18:10 // 96876
Herzlichen Glückwunsch először is :)

másodsorban, remélem soha nem kell megtapasztalnod, milyen szervó nélkül :D Páran tudnának itt mesélni. Akkor mondjuk értékelnéd a rásegítés mértékét :P Ja és max megizmosodsz ;)
GTPeti2013-03-28 20:53:52 // 96875
Ma mentem egy kicsit az autókával. A hazaúton már meleg volt a motor (a dízel még épp ekkor gondolkodott volna el a mutató esetleges megmozdításán :), úgyhogy megsimogattam a gázpedált. (Csak finoman, langsam spazieren.) Széééépen megindul és mindezt 2500-tól már. A felsőbb régiók felfedezését esőmentes napokra hagyom, illetve az olajcsere utánra. Nagyon remek, hogy az úthibák - bár érezhetőek - nem nyikorog semmi, nagy ritkán az ablak egy picit. Ez 17-es /45-ös kerekek esetén nálam nagy elismerésnek számít. A vásárlás cuccai is tökéletesen bepasszoltak a csomagtartóba. Még nem laktam be az autót, de eddig nagyon tetszik! Pontosan azt nyújtja, amit vártam. Pedig szinte "vakon" (GTV-s próbautak nélkül) vettem az autót - hittem az Alfában és nem is csalódtam.
Az egyedüli apró "negatívum", hogy a 156-hoz képest erősebb a szervó. Ezt a 156-nál jobban eltalálták. De ez tényleg apróság.
GTPeti2013-03-27 20:40:33 // 96874
Nem, de ez a dolog most tényleg meglepett. Olyan nagyon nem bosszankodom, mert télikerekek nélkül ugyanúgy megvettem volna az autót. Igazából akkor is, ha téglákon állt volna. :)
Még nem adtam fel.
Piritu - 1.000.0002013-03-27 20:36:40 // 96873
Nocsak, arrafelé sincs kolbászból a kerítés? :-O
GTPeti2013-03-27 20:34:42 // 96872
Köszi az infót!


Az imént az autóval kapott számlák alapján sikerült megtalálnom az előző tulaj telefonszámát. Felhívtam. Egy nagyon szimpatikus idősebb értelmiségi hölgy. Jót beszélgettem vele. :) Mondta, hogy előnyugdíjba ment, így már nem nagyon használta az autót és sajnálta, hogy csak kihasználatlanul áll. Van még 3 másik autójuk, többek között egy Triumph roadster.
Más. Már három napja próbálom elérni a kereskedésben az ügyintéző urat, hogy megkérdezzem, mikor küldik el végre a (hírdetésben szereplő) télikerekeket, amit szombaton mégsem tudtak odaadni (az úr sem volt ott). Mindeddig sikertelenül. Állítólag nagyon elfoglalt és egyedül van, nincs helyettese. (Érdekes, ha tőlem egy ügyfél egy 5 perces telefont követel, akkor inkább 5 perccel később megyek haza, de felhívom...) Amúgy ezt megelőzően nagyon jó benyomást tett rám a kereskedés. (Nem egy németet-erős-akcentussal-beszélő-urak által üzemeltetett kóceráj.)
A hölggyel folytatott telefonbeszélgetésben rá is kérdeztem, hogy tényleg nála vannak-e még a télikerekek. "Neeem, azokat a kereskedés nem akarta tőle elhozni, úgyhogy meghirdette és eladta őket." Klassz. Lehet, hogy erre időközben a kereskedés is rájött. Szerencsére lefotóztam az autóban lévő hírdetés szövegét. Egy kicsit még fogom ütni a vasat...
BeeGee2013-03-26 23:01:22 // 96871
Hiánypótló könyv, uh megéri. Egyébként nagyon részletes, de sokszor túl messzire megy olyan témákban, ami csak közvetve kapcsolódik a témához. A képi anyag csalódás, best of flickR, semmi érdekes gyári- vagy backstage fotó.
GTPeti2013-03-26 20:19:54 // 96870
És érdemes megvenni a könyvet? Megér 30 ojrót?
BeeGee2013-03-26 20:15:59 // 96869
Nekem megvan :)

Sok Teddy fotó van benne, amorés autókról :)
GTPeti2013-03-26 20:06:28 // 96868
Hoppá, mit találtam:

916-fanoknak kötelező mű
GTPeti2013-03-25 21:08:46 // 96867
Ezt a hó-dolgot szegény kisautóm sem érti és én sem. :(

GTPeti2013-03-25 19:24:18 // 96866
Értem. Köszi a hasznos infót! Ez eleve más megvilágításba helyezi a dolgokat. Vagyis barkácsolni muszáj lesz.
Piritu - 1.000.0002013-03-25 13:23:42 // 96865
A gond nem az, hogy szem előtt van, hanem, hogy akusztikai rövidzárat képez a hangszóró két oldala közt. Így erősen korlátozza az átvitelt :-(
(Nem nagyon láttam még olyan hangszóró beépítést, ahol nem törekednek a zárásra a hangszóró pereme és a "doboz" közt.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak