én még olyanon tanultam vezetni, az új már luxus, úri huncutság a 12Voltos rendszerével együtt :-D
OFF
Miért jobba Trabant a Mercinél?
A legnagyobb Merci az S600-as, a Tabi meg 601-es :-))
ON
Valóban a csap és az újabb modelleknél fel volt vezetve a fűtésgombok mellé.
Eredetileg a csap kallanytúja (azért hosszabb a képen a szára) az anyósülés lábterében volt, oda kellett lehajolni.
Csak egy szűrő (vízzsák) van az alján.
"Normál" nyitott állásban a tetejére kötött szűrőből engendte a benzint, "tartalék" állásban a tank legaljáról.
- A pici menet bele volt tekerve a tankba
- Alatta maga a benzincsap, aminek a karja az utastérben végződött, a polc felett, ahogy Giuseppe írta. Annak volt egy Nyitva-Zárva-Takarék (fél) állása
- Ha nyitva volt, ment tovább a benzin az úszó felé. A trabantban nem volt üzemanyagszivattyú, ejtőtankos elven működött. Ha az úszóházban volt benzin, akkor az zárta a további benzin beömlését. Ha elpöfögte, kért egy kicsit, ismét feltöltötte a házat.
- Az elmenő vezeték pedig az úszóházból ment tovább, látszik is a képen, oda ment fel a gumicső.
A következő állomás az átfolyás mérő szenzora volt, ami legtöbbször beszart, pedig az mutatta a műszerfalon zöld és sárga ledekkel, mennyire kened neki :)
Nekem is három trabim volt, abból egy még működött is. 200 literes átlagfogyasztása volt, mivel 10km-enként kifogyott a 20 literes tank. Az oka az volt, hogy az említett úszóháznál ömlött ki a benzin az útra :DD
Szóltam Andrisnak, de elutaztak most. Majd megnézi a beosztását és jelentkezik, tudnak-e jönni.
Viszont Peti! Azt látom a csárda oldalán, van retro autó bérlés. Megkérdeznéd, ha foglalsz, hogy wie viel kostet lenne kerülni ott egy párat egy sima 2T Trabival a tanyán? :))