Mirrmurr2013-04-25 22:15:26 // 30173
Hütőventit, parkolólámpa és klíma....:)
Gery832013-04-25 22:00:38 // 30172
krecsi2013-04-25 22:00:11 // 30171
A kapcsoló mit kapcsol? Az utólagos
Gery832013-04-25 21:58:19 // 30170
Oda mutatnak, csak a miniatűrökre. :)
Mirrmurr2013-04-25 21:49:04 // 30169
Fotóalbumban vannak...elvileg oda kellene mutatni a linkeknek...
krecsi2013-04-25 21:46:04 // 30168
Nagyobb képeket kérek, rossz a szemem:)
Mirrmurr2013-04-25 21:43:46 // 30167
Hát, félek, hogy igaza lesz, ugyanis üresben nincs hangja, kinyomott kuplunggal sem, csak sebességben...A kéziféket megnézem hétvégén, a szerelő azt mondta, hogy ő vagy 10-15 alkalommal behúzta kiengedte, neki jó volt. Csinál még olyat, hogy elindítom, világit a kézifékjelző, meg az olajnyomás, kis gázt adok, akkor mindkettő kialszik..
viszont, ha már ennyi ember hozzászólt a topikhoz, akkor megszakérthetnétek a képeim:)
Ilyen a hátsó szellőzőm...Mire való?
Ennek a csőnek hova kellene csatlakozni?
Ezeknek a kapsolóknak gyárilag zöld a teteje? Vagy ez valami utólagos monyák?
viszont, ha már ennyi ember hozzászólt a topikhoz, akkor megszakérthetnétek a képeim:)
Ilyen a hátsó szellőzőm...Mire való?
Ennek a csőnek hova kellene csatlakozni?
Ezeknek a kapsolóknak gyárilag zöld a teteje? Vagy ez valami utólagos monyák?
krecsi2013-04-25 21:41:56 // 30166
Mit vársz tőle, ha megijed a váltótól is?:)
Ferke2013-04-25 21:34:46 // 30165
Elengedte szar fékkel az autót a műhelyből?:) Remek...a karbi nem lesz jobb, csak rosszabb...általában...
krecsi2013-04-25 21:25:51 // 30164
Azt miből gondolod, hogy nem lehetett zöld? Az enyémnek a zöld alatt van kék és sárga festék is. Na meg még ki tudja....
krecsi2013-04-25 21:22:58 // 30163
Én mikor a zöld sprintet hoztam haza, akkor le kellett csavarozni a féltengelyt, mert nem tudtuk a trélerre felhúzni, úgy befogott a fék. Be volt húzva a kézifék és állt kb. 1 évet. Megmozdítani nem lehetett.
Gery832013-04-25 21:06:15 // 30162
Ez nem hangzik valami jól elsőre... Legalább a rásegítés jobb lett?
127_sud2013-04-25 20:39:31 // 30161
Egyáltalán nem biztos, hogy váltócsapágy a hang. A fék is nagyon durva hangokat tud adni, ha meg füstölt akkor elég rendesen szorult. Amikor vettem a 2. Alfasud-ot (alkatrésznek) akkor kb. 3km-t kellett vontatni egy garázsig. Alig forgott a kerék, amikor egy kis homok volt az aszfalton egyből csúszott és nyomot hagyott. Mikor megálltunk rendes füst jött a fékektől, majdnem poroltót hoztunk.
Az első féknyereg tud érdekes dolgokat művelni, a kézifékkel való megbolondítás se segít neki.
Lesz ez még jobb is, biztosan sokat állt az autó és bizony ilyenkor elég sok minden előjöhet.
Az első féknyereg tud érdekes dolgokat művelni, a kézifékkel való megbolondítás se segít neki.
Lesz ez még jobb is, biztosan sokat állt az autó és bizony ilyenkor elég sok minden előjöhet.
Mirrmurr2013-04-25 17:15:32 // 30160
Hazahoztam ma az alfát a szerelőtől. Az első benyomások borzalmasak. Ahogy elindultam, kb 50 méter után elkezdett befogni a kézifék, húzott balra az eleje, és ahogy megálltam elkezdett füstölni. Mindez a szerelőtől 100 méterre. Valamint nagyon erős súrlódó hang jött elölről. Elöször azt hittem, hogy kuplungcsapágy, de a szerelő szerint a váltóban zúg valamilyen csapágy. Egyben kettőben borzalmasan zavaró, ahogy váltok feljebb, úgy halkul. Szerintetek mi lehet ez? Az öreg azt mondta, hogy ő a váltó javítását nem vállalja be. A kézifék, ahogy megfordultam, kiengedett, most jó, de behúzni nem mertem. Amúgy a kocsi szépen egyenesen fut, a karbik kicsit tüsszögnek(gondolom egy alapos tisztítás után jó lesz) A városban elég sokan megnézték:) Hirtelen ennyi, ma rakok fel képeket majd a blogba..
Atttis2013-04-25 16:36:40 // 30158
Hát az enyém eredetileg piros, nemmetálzöld, a többi ok. De ennek is értem az okát. Mot.számt meg nem küldött, de a mostanival nem egyezne meg.
Mirrmurr2013-04-25 10:27:09 // 30157
Hát, amit tudok, azt viszem magammal. A Marcotól kapott emailt, a tőled kapott mikrofilm doksit. Még még amit összeimportáltak innen onnan.....
Mirrmurr2013-04-25 10:24:07 // 30156
Egyeznek az adatok?
127_sud2013-04-25 08:53:49 // 30155
Igen sok Alfa Romeo-t vettek a svájciak és a boxerből is sok került oda. Én örülök neki, hogy az Alfasud-ból nem volt svájci modell és így egy normál QV-m van.
127_sud2013-04-25 08:52:14 // 30154
Ott csak megnézik az autót és adnak egy szakvéleményt, az okmányirodában módosítják. Ha normális emberrel találkozol akkor nem lesz gond, vigyél gyári leírásokat könyveket ha van. Azzal esetleg meg tudod győzni ha nem ért hozzá.
Velem nagyon rendesek voltak a Központi Okmányirodában amikor új forgalmit kaptam az OT miatt, nem lehet semmilyen panaszom. Egy 60 éves nő mindent kijavított, az első forgalomba helyezés se egyezett a forgalmiban szereplővel de átírta. Mondta pontosan milyen modellek és típusok vannak a rendszerben és kiválasztottuk melyik volt helyes. Mielőtt kinyomtatta a forgalmi még egyszer odaadta és megkérdezte minden ok e rajta, nézzem át ne legyen semmi hibás :)
Velem nagyon rendesek voltak a Központi Okmányirodában amikor új forgalmit kaptam az OT miatt, nem lehet semmilyen panaszom. Egy 60 éves nő mindent kijavított, az első forgalomba helyezés se egyezett a forgalmiban szereplővel de átírta. Mondta pontosan milyen modellek és típusok vannak a rendszerben és kiválasztottuk melyik volt helyes. Mielőtt kinyomtatta a forgalmi még egyszer odaadta és megkérdezte minden ok e rajta, nézzem át ne legyen semmi hibás :)
Mirrmurr2013-04-25 07:37:26 // 30153
Mindenki Sprintet vett akkoriban Svájcban?
Atttis2013-04-24 23:07:59 // 30152
Szerint a dokumentációs fájlok, az alvázszám ZAS 902A500511..... eredetileg megfelel egy Alfa Romeo Alfasud Sprint 1500 gyártott a május 9, 1984 és értékesített 28 június 1984 Svájcban.
A test színe fémes víz zöld (AR 242).
Paafff....... :(
A test színe fémes víz zöld (AR 242).
Paafff....... :(
Mirrmurr2013-04-24 17:51:11 // 30151
Jövő héten viszem KPM szemlére a kocsit, akkor megpróbálom módosítani a típust és az évjáratot is. Majd megírom,hogy mire jutottam.
127_sud2013-04-24 12:10:23 // 30150
Ez elvileg ilyenkor 83-asnak minősül. Amúgy nekem se írta meg, hogy 1,5 Ti QV pedig az (az alvázkódból látszik egyértelműen). Csak azt írta, hogy mikor gyártották mikor lett eladva (Svájcba az enyém is) és 1500 Ti.
Mirrmurr2013-04-24 11:54:08 // 30149
A most megjelent Retro Mobilban van 3 oldalas cikk egy Allitaliásra felmatricázott Sudról:)
Mirrmurr2013-04-24 11:42:40 // 30148
Ráértek május 6 után írni, Marco addig házon kívül van. Tegnap írtam neki én is, meg is kaptam a választ, hogy 1983 05.16os építésű a kocsim 1984 márciusában adták át a tulajnak Svájcban, sima 1.5 Sprint, összeillő alváz és motorszámmal. Vajon ilyenkor 83asnak, vagy 84esnek felel meg?
127_sud2013-04-24 11:26:12 // 30147
Kinek kellenek ilye roncsok?
Amúgy meg köszi, fő a bizalom :)
Amúgy meg köszi, fő a bizalom :)
krecsi2013-04-24 11:23:10 // 30146
Csak nehogy az álljon benne, hogy odaajándékozod nekik az autódat:)
127_sud2013-04-24 09:25:09 // 30144
Jó pénzért bármit :)
Ok, megkeresem a levelemet és átküldöm a szöveget kicsit átdolgozva.
Ok, megkeresem a levelemet és átküldöm a szöveget kicsit átdolgozva.
Atttis2013-04-24 08:33:43 // 30143
Én nem tudok 1ik nyelven sem. Nem tudnád esetleg emailban átküldeni nekem a szöveget amit írtál? Én meg átírom az alvázszámot és elküldöm neki. Hm??
127_sud2013-04-24 06:55:07 // 30142
Angolul tud az ember meg ugye olaszul alapban, meglepne ha magyarul is tudna. Az alvázszámodat megírod és megkérdezed szépen illedelmesen az autódról a további infókat. Nekem kb. 1/2 óra múlva megjött a válasz.
Atttis2013-04-23 22:36:53 // 30141
Mit kell írni abban az emailban? MAgyarul jó nekik? :)
Mirrmurr2013-04-23 15:13:41 // 30140
Igazából az enyém is szép állapotú belül, illetve kívül sem rossz. eltekintve a kötény rohadásától. Pár gumitömítés, alvázkezelés, apróbb karbantartási munkák kellenek még ahhoz, hogy jónak mondható legyen. Hát, az ár nem tudom, hogy mennyi lett volna érte reális, állítólag a tulaj, előtte pár évvel még egymilliózott vele:) Neketek azért az a helyzeti előnyötök megvan, hogy sokan tudják gondolom már rólatok hogy Alfákat gyűjtötök, így sok kocsihoz hozzá tudtok jutni . A HAHU árai azért elég meredekek, innen vettem én is. Igazából gondolkodom még egy donorkocsi beszerzésén, hogy könnyebb legyen az esetleges alkatrész-utánpótlás.
Ivan2013-04-23 14:40:51 // 30139
Egy picit most leesett az állam! :-O Azt már meg se kérdezem, hogy mennyit költöttél rá azóta... :-/
Én csak annyit mondok, hogy tavaly nyáron Adriennek a fekete utolsó szériás 1.7 ie QV -t 15 collos alufelnikkel vettük 2 hónap műszakival 60e HUF -ért (eredeti belső, szárny...). Jó, nem volt hibátlan, a hátsó rugókat és a féltengely csapágyait cseréltem, de azóta semmi bajunk vele. Karosszériához nem kellett nyúlnunk, ugyanis 3 éve full kilakatolták...és gondolom nem kell mondanom, hogy mennyire ritka madár a Sprint ilyen kaliberekkel. Igaz, általában amiket mi megveszünk, nem hirdetik sehol, hanem direkt engem keresnek. Most is tudnék kapásból kettő eladót. Az egyik Debrecen mellett van 100e HUF, a másik pedig Borsodban, egy régi krómos 120e HUF. De a 4 db ebből a típusból már nekünk bőven elég, már nem veszünk többet. :-)
Én csak annyit mondok, hogy tavaly nyáron Adriennek a fekete utolsó szériás 1.7 ie QV -t 15 collos alufelnikkel vettük 2 hónap műszakival 60e HUF -ért (eredeti belső, szárny...). Jó, nem volt hibátlan, a hátsó rugókat és a féltengely csapágyait cseréltem, de azóta semmi bajunk vele. Karosszériához nem kellett nyúlnunk, ugyanis 3 éve full kilakatolták...és gondolom nem kell mondanom, hogy mennyire ritka madár a Sprint ilyen kaliberekkel. Igaz, általában amiket mi megveszünk, nem hirdetik sehol, hanem direkt engem keresnek. Most is tudnék kapásból kettő eladót. Az egyik Debrecen mellett van 100e HUF, a másik pedig Borsodban, egy régi krómos 120e HUF. De a 4 db ebből a típusból már nekünk bőven elég, már nem veszünk többet. :-)
Mirrmurr2013-04-23 12:33:04 // 30138
Vélhetően, ha volt benne átalakítás, akkor az még Svájcban lehetett, a magyarországi tulajoktól többé-kevésbe megvan a dokumentáció a javításokról, szervizelésekről. Ma csinálok pár fényképet róla, és az alapján, majd kérem a segítségeteket, hogy beazonosíthassam a kocsit:) Amúgy én, ha jól emlékszem, akkor 450 ezer pénzért vettem. Akkor azért az állapotért( valamint úgy, hogy igazából nem tudtam hozzáértő Alfás véleményét kikérni) jónak tünt. Ami bosszantó, az az hogy azért jó pár hibát az előző tulaj elhallgatott. Pl azt, hogy nem jó a vákuumdob, az elején a köténylemez nagyon rohad, meg még pár apróság. Illetve, ki tudja, hogy a használat során mik derülnek még ki.
127_sud2013-04-23 12:20:54 // 30137
Igen az a biztos, én is megkérdeztem a saját autómat. Napra pontosan megadta a kontakt személy a gyártás és az eladás időpontját is. És alvázszám alapján visszaírta a motorszámot is ami nekem egyezik az autómban lévővel!
Az e-mail cím a következő:
centrodocumentazione@alfaromeo.com
Amúgy a hivatalos magyar AR oldalon is fent van:
Alfa Romeo információk...
Az ember neve Marco Fazio.
Tim oldala nagyon jó de vannak benne hibák természetesen.
Az e-mail cím a következő:
centrodocumentazione@alfaromeo.com
Amúgy a hivatalos magyar AR oldalon is fent van:
Alfa Romeo információk...
Az ember neve Marco Fazio.
Tim oldala nagyon jó de vannak benne hibák természetesen.
Ivan2013-04-23 11:27:13 // 30136
Azért azt tegyük hozzá, hogy a TIM féle oldal az egyik legjobb és legrészletesebb adatbázis, amit elérhetsz.
S hogy miért nem stimmelnek a jelek? Honnan tudod, hogy valamelyik előző tulaj nem alakította át? Tegyük fel, hogy neki nem tetszett a zöld csík, esetleg a belsőtér, vagy nem volt olyan jó a fék...pikk-pakk átalakítható, annyiféle verzió volt ezekből! Csak nézd meg például az én pirosomat a tagok között egy régebbi tulajnál (Dawe), ott még piros volt a csík, amit ugye Szegecs próbált pótolni, s nekem kellett befejezni. De az is lehet, hogy amikor behozták, rosszul papírozták. Láttam én már 1984 -es csík 33 -ast. :-) Ami ugye valami prototípus lehetett, mert 1990 -ig csak kockalámpás volt. :-)
Nem sértésnek szánom, de minden bizonnyal nem hiába volt hosszú hónapokat hirdetve a tiéd a használtautón, nagyon kitartotta a volt tulaj az árából. És az általad eddig már leírt hibákat és hiányosságokat tekintve (nem tudom, mennyiért vetted meg végül), de nagyon bőven az általa kért összeg alatt volt az értéke. Legalább már a Budaörsön tárolt alkatrészeit odaadhatta volna neked bónuszba. Nekem is kínálgatta azokat egyben 120e HUF -ért, de én annyiból 2 Sprintet vettem bontásra. :-)
S hogy miért nem stimmelnek a jelek? Honnan tudod, hogy valamelyik előző tulaj nem alakította át? Tegyük fel, hogy neki nem tetszett a zöld csík, esetleg a belsőtér, vagy nem volt olyan jó a fék...pikk-pakk átalakítható, annyiféle verzió volt ezekből! Csak nézd meg például az én pirosomat a tagok között egy régebbi tulajnál (Dawe), ott még piros volt a csík, amit ugye Szegecs próbált pótolni, s nekem kellett befejezni. De az is lehet, hogy amikor behozták, rosszul papírozták. Láttam én már 1984 -es csík 33 -ast. :-) Ami ugye valami prototípus lehetett, mert 1990 -ig csak kockalámpás volt. :-)
Nem sértésnek szánom, de minden bizonnyal nem hiába volt hosszú hónapokat hirdetve a tiéd a használtautón, nagyon kitartotta a volt tulaj az árából. És az általad eddig már leírt hibákat és hiányosságokat tekintve (nem tudom, mennyiért vetted meg végül), de nagyon bőven az általa kért összeg alatt volt az értéke. Legalább már a Budaörsön tárolt alkatrészeit odaadhatta volna neked bónuszba. Nekem is kínálgatta azokat egyben 120e HUF -ért, de én annyiból 2 Sprintet vettem bontásra. :-)
Gery832013-04-23 11:02:30 // 30135
Van egy nagyon jó e-mail cím. Valami Alfa gyári adattár lehet.
A lényeg ha elküldöd az alvázszámot, egy szép levél keretében,
akkor megkeresik neked a főbb adatokat a kocsiról.
Milyen volt mikor a gyártósorról legurult.
Ha hazaértem megpróbálom előkeríteni. :)
A lényeg ha elküldöd az alvázszámot, egy szép levél keretében,
akkor megkeresik neked a főbb adatokat a kocsiról.
Milyen volt mikor a gyártósorról legurult.
Ha hazaértem megpróbálom előkeríteni. :)
Mirrmurr2013-04-23 10:28:05 // 30134
A TIM féle oldal mennyire megbízható? Merthogy aszerint(Attis hívta fel rá a figyelmem) 1984ben csak 1.3as sima és 1.5ös QV Sprinteket gyártottak. Illetve (szintén Attis mondta) hogy valamilyen tartórekesz a csomagtérben is a QV megkülönböztető jele lehet. Viszont akkor miért hiányzik a többi jel?
127_sud2013-04-22 14:10:07 // 30132
Amelyik hajtókar eltér a másik háromtól az lehet még 33-as is. Nekem egy csíklámpás 93-as gyártásúból van pont ilyen. Alig futott és az alsó furat ovalitása is 0,01mm, a múltkor kimértem úgyhogy az lesz beépítve :)
Biztos érdekes dolgokat mesélne ez a motor ha tudna...
Biztos érdekes dolgokat mesélne ez a motor ha tudna...
Mirrmurr2013-04-22 13:51:52 // 30131
Ettől volt akkor a táncoló kormányod?
Ferke2013-04-22 12:01:44 // 30130
Kapott az élettől szegény.:P Az egyik hajtókar 145/46, a másik 33/sud/Sprint. Klassz összvér:)
Atttis2013-04-22 11:54:49 // 30129
127_sud2013-04-21 20:24:23 // 30128
Jó állapotú volt a motor...
Ezzel olajnyomás nélkül mentek? Úgy rémlik nekem, hogy amelyik hajtókar kilóg a sorból az az újabb fajta.
Ezzel olajnyomás nélkül mentek? Úgy rémlik nekem, hogy amelyik hajtókar kilóg a sorból az az újabb fajta.
Gery832013-04-21 09:40:22 // 30127
Gery832013-04-17 20:00:29 // 30126
Szia!
Köszönöm, majd kitalálom még. Lehet egyszerűbb vágnom valami hasonlót, mint feljuttatni hozzám. Úgyis pár kellene. :)
Köszönöm, majd kitalálom még. Lehet egyszerűbb vágnom valami hasonlót, mint feljuttatni hozzám. Úgyis pár kellene. :)
Atttis2013-04-17 11:28:41 // 30125
Megnéztem a számát 456-oscarello, csillog villog
Atttis2013-04-15 21:53:00 // 30124
Valakinek egy makulátlan tompított fényszóró krómos Sprintbe? Azt hiszem Carello 458-as. Gyönyörű mintha új lenne