Scott2006-04-30 21:33:47 // 2672
Megnéztem jobban, ez nem magán ember. A Trencsik hirdeti:
www.olaszautobonto.hu
Buddha2006-04-30 21:31:21 // 2671
Scott téged érdekelnének a Weber karburátoraim? :-)
Ferke2006-04-30 21:29:41 // 2670
Csapj le rá, ha gondolod, mert most én még csak ötletelek magamban, meg amíg nincs szétbontva a motorom, assig ugy asse tudom mi az igazi tényállás. Ja, és ha a hasznaltauton rákeresel alfa-motoralkatrészre, akkor ezen kívül van még egy hidetés, amiben 145-ből való boxert hirdetnek!
Scott2006-04-30 21:29:02 // 2669
Ezenkívűl volt 1.7 16V is, mint ami a képen is van. Amúgy Ferke arra gondolt, hogy a blokk ugyanaz-e. Erre írtam, hogy tök ugyanaz.
Ferke2006-04-30 21:28:04 // 2668
Na mi Scott-tal azt hallottuk a minap,hogy a 145-ben az az 1.6 valójában sima 1.5!
Buddha2006-04-30 21:26:09 // 2667
145-ben 1.6 és 1.3-as volt boxerben. A többi TS.
Scott2006-04-30 21:21:08 // 2666
Ácsi, most nézem ez 16V. Erre a motorra le kéne csapni, ha jó áron adja !
Scott2006-04-30 21:19:52 // 2665
Mint ahogy mondtam már neked ugyanaz bizony :) Sőt, ez még jobb is, mert ezen már hidrotőkés hengerfejek vannak :)
Ferke2006-04-30 21:16:40 // 2664
Azrét megköszönném, mert elvileg amúgy is mennék valamikor Erdőtelekre, az nem messze van Egertől.
És ha jó árat mondanak, akkor lehet, hogy Őket választanám.
Ja, és mit találtam:
145 boxer, az alap blokk ebben is ugyanaz, mint a legrlégebi sprintben, nem? Azt leszámítva, hogy ez 1.7-es gondolom.
Buddha2006-04-30 21:09:01 // 2663
Kérdezd meg, sajnos nem tudom! Én Egerben gyártott blokkokat szoktam beépíteni. Ha kell holnap írok telefonszámot de ez neked kicsit messze van!
Ferke2006-04-30 20:58:12 // 2662
Mindenesetre jó ötlet!:) Vajon a szakál-metálnál érdemes érdeklődni ezügyben? Vagy a mit bb mondott, a Mesterházi gépműhyely a 17.kerületben?
Ezek csinálnak ilyet?
Buddha2006-04-30 20:54:40 // 2661
Régen nem volt ilyen csak a fúrást+ túlméretet ismertük! Nem minden motort lehet így felújítani, csak ami nem hüvelyezhető "gyárilag". Pl. Alfát, Ladát lehet, de franciákat, régi Skodát nem! Ez a motorkerékpároktól átjött ötlet, onnan kezdődött ez a fajta hüvelyezés a kétüteműektől!
Ferke2006-04-30 20:40:33 // 2660
Igen nagy különbság van a kettő között, ha minőségre meg ugyanolyan, akkor nem is értem,miért nem így csinája mindenki, minek felfuratni??
Buddha2006-04-30 20:38:25 // 2659
Ugyanolyan jó! Ha a megrendelőnek nincs kifejezetten más kívánsága és +100e forintja én mindig így csinálom! Nem volt még probléma akár több 100ekm után sem!
Ferke2006-04-30 20:30:07 // 2658
Na akkor végülis legrosszabb esetben lehet az, hogy +hüvelyezés gyári méretre+esetleg bontott, jó dugók(ha a mostaniak rosszak)+minden más, ami amúgy is kéne: gyűrűk, csapágyak, stb, stb.
Tehát +20-25ezer, ami még számolható abban az esetben, ha a hengerfalaknak válla van már.
Na ez még mindíg jobb, mintha felfuratnám, és túlméretes dugók+gyűrűk kellenének, mert az +120e körül lenne.
Már csak 1 kérdés: ez a hüvelyezés ugyanolyan jó megoldás, mintha felfuratnám??
Buddha2006-04-30 20:14:48 // 2657
20-25 ezer a hüvelyezés amit a dugattyúhoz hónolnak gyári illesztési hézagra. Új gyűrű mindenképpen kell bele és az új hüvellyel így 0km-es lesz a motorod!
Ha már válla van a hengernek hiába gyűrűzöd, mert a váll lekerekíti a gyűrű felső élét es így elszökik a kompressziód! Az olajat nem fogja enni de a teljesítmény hamar elveszik és marad a kartergáz!
Ferke2006-04-30 20:09:26 // 2656
Végülis a dugattyúk nem okoznának anyira gondot, mert bontottat azért csak találok, ami elég jó. A nagyobbik baj szerintem a hengerfalak lesznek. Annyira nyomja a kartergázt, hogy gyanítom, durva válla lehet már annak is.
Ferke2006-04-30 20:07:19 // 2655
Felfúrás esetén is kérdés, hogy melyik a jobb, melyik a rosszabb, ha felfúratom+túlmétretes cuccok(ez a verzió nagyon drága lenne), vagy ha felhüvelyeztetem uolyan méretre? Ez utóbbi sokkal olcsóbban tűnik!
Buddha2006-04-30 20:06:13 // 2654
Szerintem jó megoldás, sok motort felújítottam így, dieseleket is ahol legalább kétszer akkora a kompresszió mint a benzinesben!
A dugó rossz lehet ha: kiverődik a gyűrűhorony, repedt, kitágul(kopik) a csapszegfurat, méreten túl oválisra kopik.
Ferke2006-04-30 20:04:26 // 2653
Igen, capágyakat is cserélnék, igazából mindent, csak a felfúrást+új dugókat sszeretném elkerülni, ezek nagyonmegdobják a költséget. De persze a muszáj, akkor nincs mit tenni.
bb182006-04-30 20:00:07 // 2652
teljesen müködik a dolog, meg kell elötte nénzni hogy mennyire rentábilis. ha kicsi a különbség akkor nem biztos hogy belevágnék, de néhány 10ezerért már érdemes.
a dugo is tönkre tud menni, bár igaz, hogy inkább a gyürü és a henger adja meg magát. ideális esetben a dugo keveset találkozik a hengerrel.
ha gyenge olajjal járt a darab, akkor az a jellegzetesség, hogy a gyürü kopik gyorsan és a henger kevésbé, mivel a felülete sokkal nagyobb.
ha kicsi a válla lehet hogy nem is érdemes furni, elég gyürüzni. ehez mindig muszáj cserélni hajtokar csapágyat is, nehogy aztán a nagyobb kompressziotol kopogossá váljék.
Ferke2006-04-30 18:13:29 // 2651
Ja, a hüvelyeztetés amiatt biztos olcsóbb, hogy nem kell túlméretes dugókat+gyűrűket venni sokkal dárgábban, de egyébként jó megoldás ez szeritetek?
Ferke2006-04-30 18:02:19 // 2650
Igazából a cél az volna,hogy egy olyan blokkot fogjak ki, amit nem kell felfúrni/hüvelyezni, és azt szépen felújítom, ha kész, mehet be az autóba, az eredeti (mostani) helyére. De ha azt mondjátok, hogy kicsi az esélyem,hogy találjak ilyen blokkot, akkor inkább nekiállok annak, ami most benne van.
(az első verziónak az lenne a nagy előnye, hogy amig csinálom a másik motort, addig az eredeti benne ven az autóban, és addig is tudok járni vele)
Ferke2006-04-30 17:59:48 // 2649
Rosszul tudom, hogy a dugattyúk elvileg nem szoktak ramaty állapotban lenni, inkább a gyűrű+hengerfal. Ha nagyon ki van amotor, és csak a hüvelyezést+gyűrűcseréket csinálom meg, és a dugattyúk maradnak, az hülye ötlet? Honnan látható,ha a dugattyúknak is annyi?
bb182006-04-30 17:24:10 // 2648
ha nekem azt mondták hogy magyar dugo, akkor vagy aláirattam az emberrel hogy nincs garancia, vagy ha olyan volt ami nekem nem szimpi akkor ugy elküldtem, hogy vissza se találjon.
a gépmühelyes meg csak akkor vállat garit a motorra, ha ö füzte össze. persze utána mindig szétszedtem egy alapos tisztitásra, de neki is igaza volt. álltalában hepolite dugoval rakatom össze, az megfizethetö és elég jo minöség.
a német nagy teljesitményü vasakat meg kolbenschmidt-tel.
Buddha2006-04-30 17:09:23 // 2647
Így van, szerintem ez jó megoldás! :-) Az első Sprintemet magyar dugóval raktam össze kb. tíz éve, de az volt az utolsó is! 2000km-t ment el és szétverődtek a gyűrűhornyok, gondolhatod milyen hangja lett. Persze a billegéstől lekerekedtek a gyűrűk felületei, elment a kompresszió és zabálta az olajat! Ez lett a vége!
Üdv.
bb182006-04-30 17:03:27 // 2646
a visszahüvelyezést leginkább merciken szoktam végezni, magyar dugot meg semmi pénzért nem tennék bele. max a gyárit le lehet szabályoztatni ha gázos.
spec az én gépmühelyesemnek van digattyu esztergája is, ugyhogy semmi probléma.
Buddha2006-04-30 16:59:46 // 2645
Ha szét van szedve a vas meg kellene nézetni, hogy a dugattyúk milyen állapotban vannak! Ha jók, akkor olcsóbb hüvelyeztetni a dugókhoz, +adsz neki egy garnitúra gyűrűt és új a motorod! Már elég sok ilyet csináltam, most éppen egy OFF GalaxyTDi van folyamatban, és mindig kiváló lett!
Én speciel Egerbe hordom a blokkokat, de szerintem máshol is megcsinálják.
A hüvelyezés 20-25 között van és gyári marad a dugattyú, míg ha fúratod a fúrás meg a négy dugó sokkal drágább lesz még ha olcsó dugót is veszel!
Szerintem egy használt gyári dugó jobb mint egy új magyar...
Whiteskull2006-04-30 15:05:03 // 2644
Én most utólag már örülök, hogy nekiálltam felújítani. :))
bb182006-04-30 14:34:37 // 2643
elöbb szedd szét a sajátod és nézd meg hogy a henger is kopott-e, vagy egy gyürüzés elég neki. van esély rá, hogy sokat segit a bajon, és nem mindegy hogy mennyiben van a dolog.
meg ismert alapbol dolgozol és tudod mire számithatsz
Whiteskull2006-04-30 13:52:40 // 2642
Hát nehéz dolog. De ha használt motort veszel, az se biztos, hogy jó lesz.
Ferke2006-04-30 13:24:59 // 2641
Azt még nem mértem meg, de nagyon durva kartergázt nyom. Kedden lesz nálam komp.mérő, akkor majd megmérem, de szinte semmi esély, már túl sokan monják, hogy annyi.:(
Viszont ha vennék egy másik blokkot, akkor mekkora az a kompreeszió, ami még jónak mondható? A manuál 10,3-at ír, de vajon a kompresszióból lehet látni azt, hogy elég-e csak felújítani a motort, vagy biztosan fel is kell fúrni? (amilyen peches vagyok, gondolom nem mondható meg, csak ha szét van szedve!?)
Whiteskull2006-04-30 13:20:26 // 2640
harmatos volt a kompresszió?
Ferke2006-04-30 13:17:43 // 2639
Basszus, tegnapelőtt néztük Scott-tal a verdámat, (beállította a karbikat) és nagyjából Ő is azt látta, hogy annak annyi. Most kell szereznem egy blokkot, vagypedig ezt fel kell furatom.:(
Ferke2006-04-30 13:15:54 // 2638
Itt van az adok-veszekben. a hasznaltauto.hu-ba meg ha beírod csak hogy sprint, akkor hármat hoz le, és ez az egyik, ár nélkül. (a másik az enyém, amit még nem töröltek ki)
Ferke2006-04-30 13:08:16 // 2636
Láttátok, itt is fent van az a sprint, ami a hasznaltauto-n ár nélkül látható. Milyen jól néz ki!:)
Ferke2006-04-28 22:06:26 // 2635
Na azért ez bevállalós dolog!:)))
Ferke2006-04-28 22:00:41 // 2634
Nagyon köszi! Érdekelne a dolog, mert már kezdem feladni a keresgélést.
A dolog rá fog érni kb szeptember közepéig, úgy néz ki, akkor tudom csak kezdeni a kaszni munkálatokat.
Kacorka2006-04-28 21:59:57 // 2633
A UNIX oldalán még a MAXICAR és az ISAM van megemlítve mint karosszéria utángyártók a Klokkerhom mellett, de nem sok minden derül ki a honlapjukról...
pb_2006-04-28 21:59:01 // 2632
Olaszoknál nem rudok helyet. De igazán én itthonra gondoltam.
tt (tt Alfa team)2006-04-28 21:37:39 // 2631
Szia! Bár a munka miatt rohadtul el vagyok manapság tűnve, de itt-ott belekapok a dolgokba. Beszéltem egy nagyon ügyes és lelkes műanyagossal, és legyártja a sprint első sárvédőit üvegszálas műgyantából. Nem lesz meg túl hamar, mert a járgány jövő héten megy fényezőhöz, és majd arról veszi le a mintát, mert ez az egyetlen olyan sárvédőpáram, ami soha nem volt még javítva. Szóval, ha fémet nem kaptok (amire elég nagy esélyt látok, mert én is keresgéltem rengeteget, de jó nincs) akkor előbb-utóbb lesz műgyanta. Mint a Ferrarik, mi? :))) Egyébként van egy páram már most is eladó, 25K-ért, nem volt még felrakva, nem is én csináltattam, és kb. 97%-ban megegyezik a fémmel. Ezen nem kell sokat melózni, hogy felrakja akinek kell!
bb182006-04-28 21:31:28 // 2630
mégegy megoldás .
fogod a rendszámot, meg a papirokat és kimész keresel egy üzemképes autot. felteszed a rendszámodat és hazajössz vele. egy cimbim egy suddal csinálta meg, a mai napig azzal jár.
Kacorka2006-04-28 21:29:17 // 2629
Igen. Igazságotok van.
Arra azért kiváncsi lennék, hogy a kinti bontókban mennyire lehet még találni elemeket és milyen állapotokban. Lehet egyszer érdemes lenne kinézni vmelyik nagyváros környékére bontókba? Vagy érdemes ezt odabízni azokra akik rendszeresen kijárnak?
Face2006-04-28 21:08:43 // 2628
Gondolom itt pl. a Klokkerholm féle darabra gondolt az emberünk, azt itthon is megkapod 50k körül darabját (gyártósor ujrainditással) ahogy azt ha jól emlékszem Gery beírta ide jópár hónapja... akinek van kedve visszakeresheti.. :))))
Amúgy ha nagyon odavan a kasztni, mint ahogy a te esetedben, akkor szerintem a legjobb megoldás tényleg az amit a dígó irt, olaszba venni egy komplett kocsit, azon minimális rozsda lesz!Tudom hogy macera behozni trailerrel meg minden.. de lehet meggondolandó....
Egy-egy darabot meg valszeg legjobb tényleg úgy ahogy bb18 mondja, olaszba kijáró bontósokkal lebiznicelni.Nekem is fog majd pl. kelleni egy bal első sárvédőív még idén az tuti.
Egy biztos én ekkora alkatrezseket tuti nem rendelnék se angliából, se németországból, se E-bayen mert mire az ide elér kb. ugyanannyiban vagy mintha berendeled itthon a Klokkerholmot...
Így csak nagyon ritka kissebb cumókat érdemes beszerezni.
Nekem ez a véleményem! :)))
Face2006-04-28 20:45:59 // 2627
Bocs hogy közbeszólok Uraim, de akárhogy is nézem ezt a Tim oldalás dolgot, azt kell hogy mondjam, hogy itt nem rendelésről van szó... csak egy ugyan olyan adok-veszek rovatba való apróhirdetés felkerülésről mint itt az amorén...
Persze ettől függetlenül lehet hogy akár még sikerrel is működhet, de arra készüljetek fel hogy a posta v futárszolgálat költség horribilis lesz!!!
Kacorka2006-04-28 20:32:03 // 2626
Röviden azt, hogy Tim oldaláról is lehet alkatrészt rendelni (akár karosszéria elemet is), csak németül kell neki írni. Állítólag megbízható és jól működik a dolog:
http://alfasud.alfisti.net/
Az olaszországi helyzet pedig:
im my opinion the cheap way for have body parts is buy a complete but not working car, for examples in ebay just some days ago was sell a 1983 1.5qv sprint in good condition but not running from years at 500 euros. Here just a body part like the metal panel around the wheel (parafango in italian) is sold at 250 or moore euros.
Vagyis csak egy sárvédő elem 250 euro.
bb182006-04-28 20:23:45 // 2625
és ez mit is jelent ha szabad tudnom ?
Kacorka2006-04-28 20:20:00 // 2624
Ja, és még egy olasz srác (Paolo) írta nekem egy olasz fórumon, aki tkérdeztem, hogy rendelt e már a justsud-tól:
I have not because of the rate exchange(cheaper for me to buy with euro dollar exchange and australian dollar exchange). I know a few people that have and haven't had a problem.
Your best bet is to Email Tim and let him list the parts that you need
on his web site. I've listed a few things that i needed and it worked out great. The Only thing is that the listing is going to be on the german page with the option (make shore you tell him)to receive answers in English. Are you in an Alfaclub (AROC)?? If you are you can also list in the UK AROC classified section where you might find cheap parts, pannels, ect.
Tim-nek még nem írtam.