Fórum >> Típusok >> Sprint

Whiteskull2006-04-25 11:22:16 // 2572
Ez jó! :)) Mondd meg neki, hogy nézzen körül alaposabban, hátha van más is. :)))
Ferke2006-04-25 11:21:03 // 2571
Íme a kép. Odaadta ajándékba, asszonta végre megszabadul ettől a rossz emléktől!:)))
Ferke2006-04-25 11:19:47 // 2570
Na a legnagyobb sztori. tegnap megyek a lakatosomhoz (aki elhajtott), messziről nézi a verdát: mi ez? Vw sirocco? Háhá, mondom, nagyon vicces, ondom Alfa sprint. Erre ő: nemár, ehhez van egy kpl garnitúra gyári hengerfejtömítésem. Na mondom, az hogy lehet? Asszonya 84-86 között kijárt alkatrészért, mert itthon nem lehetett kapni ilyeneket, és eg yügyfélnek hozta, Bécsből, akkoriban 20e ft!-ban volt ez neki mindenestül, aztán az embert, aki rendelte, sose látta többé. TEhát van egy 20 éves!!! Hfej tömítés garnitúrám, gyári csomagolásban!!!:)))
Whiteskull2006-04-25 11:17:06 // 2569
Akkor olyan nagyon nagy gond nem lehet a motorral. :))
Ferke2006-04-25 11:16:08 // 2568
Na igen. Ezért megyek Scott-hoz a héten!:) Viszont fura, hogy így is 10 alatt marad picivel a fogyi, tök nagy dugóban, belvárosban.:)))
Whiteskull2006-04-25 11:13:54 // 2567
Jé az enyém is néz ki, csak sokkal tisztább. :)))
Ferke2006-04-25 11:10:54 // 2566
huha, nem igy akartam becsatolni, bocsi..:) Bár így még jobban látszik.
Ferke2006-04-25 11:10:26 // 2565
No kicseréltem a gyertyákat, és a héten segít nekem Scott belőni a karbikat, mert ahogy nézem, nem annyira egészségesen néznek ki. Itt a kép, ha van vakinek véleménye, ossza meg pliiz.:)
Whiteskull2006-04-25 10:31:45 // 2564
:))) Ősszel nekem is kell csináltatnom egy kis javítást rajta.
Ferke2006-04-25 10:29:01 // 2563
Hát nem életbevágó, az tény, dehát az ember ugye minél előbb szeretné a gépet makulátlanul látni. Másik kérdés, hogy erre most még anyagi keret sem nagyon lenne, max állatinagy családi veszekedések árán.:) Teht a terv picit módosul: megcsinálom pöpecre a motort, váltót, futóművet, majd következő ciklucban jöhet a kasztni.
Whiteskull2006-04-25 09:36:15 // 2562
Meg tudlak érteni. :)) Sőt még a feleséged is. :)) Meg tényleg jobb ezt holtszezonban megcsináltatni. Ahogy a képeket néztem úgysem élet-halál kérdés az azonnali javítás. :))
Ferke2006-04-25 09:33:54 // 2561
Nem mondanám égetően sürgősnek, mert most kicsit a családra is kell koncentrálnom, asszony kicsit mérges már, ha az autó szót meghallja...:)
Whiteskull2006-04-25 09:26:31 // 2560
Persze neki tudnak állni előbb is. :))
Whiteskull2006-04-25 09:23:07 // 2559
Én úgy gondolom, hogy nyáron használd csak egészséggel a kocsit, és ha ősszel neki állnának, akkor nem esik ki a szezonból semmi. Télen úgy sem szabad ezeket használni. :)) Már persze akkor, ha sokáig meg akarod őrizni szép állapotban.
Ferke2006-04-25 09:20:41 // 2558
Hát nagyon úgy néz ki, hogy nem találok mást, mármint pestközeli helyen, ráadásul ha találok is, az nem biztos, hogy megbíznék benne. Meg tudnád kérdezni nekem a Mestert, hogy mikorra tudná esetleg időzíteni ezt a projektet?:)
Whiteskull2006-04-24 20:27:43 // 2557
Sajnos ilyen gumim nincs. :(
Whiteskull2006-04-24 20:26:57 // 2556
Hát akkor: Bronz: -Face Műanyag: -Face -Whiteskull Akinek kell, írja tovább. :))
Face2006-04-24 20:24:48 // 2555
Hölgyeim és Uraim, :-))) jövő hónap elejére-közepére ütemeznünk kéne lassan ezt a sebességmérő fogaskerék esztergáltatás projektet! Összegezük akkor hogy kinek kell belőle és milyen anyagból! (bronz v. specko műanyag) - Nekem lesz 1db bronzból (meg lehet mégegy műanyagból backupnak.. ezt még kieszelem) És hamár a témánál vagyunk.. :) ha minden igaz a sebességmérő spirálja a fűtésdoboz menetirány szerinti jobb oldalan megy át a kasztnin a váltóhoz ... na most itt nekem csak egy téglalap alakú nyílás van... itt feltételezem valaha volt vmi gumitömítés amin átmegy... nincs valakinek egy ilyen elfekvőben?
Whiteskull2006-04-24 20:10:35 // 2554
Én tudok. :))
Üvegtigris2006-04-24 20:08:45 // 2553
"fékezésnél előrebillen a motor és lazul a szíj" Ezt én sem értem : ) Légyszi írd már le pontosan, hogy milyen szíjra gondolsz, mert úgy látom nem vagyok egyedül.
Ferke2006-04-24 18:38:46 // 2552
Hello Srácok! Na most vagyok nagy bajban, a lakatosom elhajtott, nem tud elvállalni. Tehát ha valaki tud egy jó lakatost, aki elvállalna egy teljes kasztnizást, akkor csak szóljatok bátran!:)
Buddha2006-04-24 13:05:18 // 2551
;-)
pb_2006-04-23 20:54:47 // 2550
Ja, igen, most, hogy írod már kapcsoltam.)
Buddha2006-04-23 20:42:12 // 2549
Az Alfette nyereg a kézifék miatt kell, mert a Sprinten 85 előtt elöl volt, így a Sprint nyergen nincs kézifék lehetőség.
pb_2006-04-23 19:28:01 // 2548
Aha. Tehát akkor a válasz, tárcsásítás ügyben, 1 85 előtti hidat, mert az tárcsás, és azt kell alárakni az autónak. Ha valaki brutálabb fékeket akar, akkor Alfetta nyergeket, kell feltenni némi átalakítással.
Gery832006-04-23 19:15:51 // 2547
Hupsz! Bocs téves info! Sprint futómű ügyben 85 a határvonal!
Gery832006-04-23 19:15:03 // 2546
A 83 előttiek hídja egy az egyben alámegy a 83 utáninak. Az agy nem csereszabatos. De mivel Ferke beszerzett egy régit is alkatrésznek, ezért mondtam, hogy elég a sima nyeregcsere. Egyébként a 83 utáni sprintek futóműve ugyanaz mint a 33-masoké 88-ig (dobfék).

83-ig:



83 után:

pb_2006-04-23 18:31:21 // 2545
"Íme az eredeti sprint hátsó futómű (a régemmi '83-mal bezárólag)" Akkor a 86-osnak milyen is a hátsó féke? Mert, ha dobfék, akkor erősen hajazhat a 83-90 között gyártott nagylámpás 33-sok hátsó fékére, ill, hídjára. Na most, hogy ebből tárcsafék legyen, min agyat kell cserélni, vagy hidat. Tehát a kérdés az, hogy a 83 előttiek futóművét alá, lehet-e rakni a 83 utániaknak vagy elég az agy csere is. Ha ez az eset áll fenn, akkor a kérdés azért nincs +válaszolva, mert akkor nem elég a szimpla nyereg csere.
Ferke2006-04-23 16:16:40 // 2544
Á, közben már meg is van, Scott manuáljából kilestem, köszi. Csak az volt a fura, hogy letesteltem, de akkor se mozdult a mutató, tehát tovább dolgozom rajta! (Ja, és FORZA FERRARI!!!:-DDD)
Gery832006-04-23 14:43:36 // 2543
Jaja... Én sem vágom. Miért lazulna meg a szíj? Mi köze annak a motortartó bakhoz???
Buddha2006-04-23 14:04:41 // 2542
Bocsáss meg, hogy beleköhögök de le kell írnom megint: az erőátvitelnek semi köze a szíjak feszességéhez! Nem tudom Te milyen szíjra gondolsz, de minden szíj a motorral együtt mozog hajtott és hajtó tengellyel, feszítővel együtt tehát nem lazulhat a motor mozgásával! Ha a motort egy asztalon indítod be a szíjak ott is feszesek maradnak! Ezt valahogy egyáltalán nem értem! :-)
Olasz2006-04-23 13:47:07 // 2541
Tehát. Ha az első mocitartó bak xar, akkor fékezésnél előrebillen a motor és lazul a szíj, ezért ha üresben van a váltó, és fékezel, esik az alapjárat, sőt le is állhat az autó. Ebből csak az következik hogy xar az első motortartó bak. Ennyi. Mert a kérdés az volt, hogy melyik mocitartó bak xar. Ha ezt is produkálta volna az autó, akkor tuti hogy xar az első. Ennyi.
Hari2006-04-23 13:03:39 // 2540
Ha a boxeren keresed a hőfokmérő jeladoját, akkor a jobboldali hengerfejen az olajszürő felöl. / M6-os csavarral van rögzítve./
Ferke2006-04-23 12:26:26 // 2539
Szasztok srácok! Tudja valaki, hol a fenében van a motorhőfok jeladója?Sehol nem találom!:)
Gery832006-04-23 12:05:02 // 2538
???
Miért nincs megválaszolva?
Így marad az eredeti sprint hátsó tárcsafék, és felkerül az alfetta fékcsereg.
Magyarul csak féknyereg csere kell.

Íme az eredeti sprint hátsó futómű (a régemmi '83-mal bezárólag)

pb_2006-04-23 01:21:53 // 2537
Ez ok. De úgy érzem, ezzel az alap kérdés, még mindig nincs +válaszolva, vagyis, hogy a Sprint dobféke helyett, melyik típus tárcsafékét lehet felrakni. Legalábbis, ha jól értettem Ferke cartárs valami ilyesmire gondolt. Én még mindig azt mondom, hogy a 33 esélyesebb.
pb_2006-04-23 01:17:46 // 2536
A középső felfüggesztést álló helyzetben is lehetne ellenőrizni. + kell rángatni a blokkot oldal irányban, ha nagyon könnyen leng, akkor szilent, ill ha szemmel láthatólag +ereszkedett a szilent, akkor is csere.
Buddha2006-04-22 22:20:56 // 2535
Ez lehet belső féltengelycsukló is, szereti megtréfálni az embert. Elsősorban én is valamelyik motortartó bakra gondolok, mert eszerint terhelésre jön elő! Ha gyorsítasz a reakciónyomaték a motor-váltó egységet hátra akarja forgatni a féltengely vonalában. A hátsó bakot lefelé, az elsőt felfelé feszíti. Így nem lehet biztosan megmondani, hogy pontosan mi hibás, az a legjobb ha megnézi valami tapasztalt fanatikus! :-)
tt (tt Alfa team)2006-04-22 21:18:21 // 2534
Szeva! Nálam is munkaőrület van, de holnap megint Sprint-napot tartok. Ezüst lesz a holnap színe! belső kárpit műszerfal, hangszigetelés stb. Teszek majd fel fotókat is. A motor a karbiszerelésnél tart, elvileg nincsen sok már hátra, csak kevés a time.... Minenesetre a sprint szelleme legyen veletek!!!
Gery832006-04-22 20:42:09 // 2533
Szívesen! Igen, vagyis a tesómé... ;) Még meggondolom, oszt megbeszélem vele...
Ferke2006-04-22 18:35:25 // 2532
Bocs, újraraktam a windowst, azért nem voltam. Tehát álló helyzetben nem, csak 2.-3.-ban, amikor már megyek, majd beállok egy sebességre, majd újra elkezdem kicsit nyomni, na akkor csinálja.
Ferke2006-04-22 18:34:18 // 2531
Köszi Gery! Az Alfetta nyereg a Tied?Nem eladó?:)
Buddha2006-04-22 14:45:29 // 2529
Így igaz! Nem voltam 100%-an képben... ;-)
Gery832006-04-22 14:43:32 // 2528
Sajna nem, mert két lemez közé illeszkedik....
Buddha2006-04-22 14:13:49 // 2527
Ahogy látom talán elég lesz rövidebb acélcsavar is... :-)
Gery832006-04-22 13:34:54 // 2526
Nnnna...
Egy kis info ALFETTA vs. 33 fék ügyben!

Balra alfetta kézifékes hátsó féknyereg, jobbra régi sprint hátsó nyereg:



A képekből jól láttszik, hogy oldalanként két-két távtartó gyűrű beépítésével egy az egyben csereszabatos a két nyereg! Ígyhát a döntés mostmár csak rajtad múlik!
Buddha2006-04-22 13:04:20 // 2525
Állóhelyzetben is ráz mikor pörgeted a motort?
Ferke2006-04-22 12:56:46 // 2524
Annak akkor kopognia kellene a rossz úton, rendesen. Meg az úttartása, stabilitása is rossz kéne legyen, de ennek semmi jele.
Ferke2006-04-22 12:56:03 // 2523
Mármint lengőkar v. futómű szilentekre gondolsz?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak