Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Piritu - 1.000.0002007-01-25 18:59:02 // 1952
Szerintem a legrosszabb eshetőségre számolna. Amikor az első OFF aszma benzinesemet chippeltem, azt mondta a manus, hogy a gyárilag 88 (!) oktános benzinre írt programot 93-ra írta át, ez a tuning. Kérdem miért 88-ra van írva, ha 95-öst kell beletankolni. Erre Ő, hogy akármit is tankolhassak, akkor se menjen szét a motor. Önvédelem a gyár részéről. Olajjal is ez lehet. Szállítunk az autóiparba elég sok cuccot, az élet kockázatelemzésről szól. Anno a Daciában is azt figyeltük, hogy milyen az olaj tapintása, állaga. Ha nem tetszett vag yváltozott cseréltük. Ezt néz(het)i a fedélzeti is.
BadBoy2007-01-25 18:58:10 // 1951
Valami hasonló :DDD
BadBoy2007-01-25 18:57:14 // 1950
Mondjuk nem alaptalanul irnak oda számokat, az autógyártók. De a gond az olajfogyással egyetlen dologhoz vezethető vissza, ami tapasztalat, és egy egyszerű dologgal orvosolható volt. Opel Corsa 1.3 CDTI van a családban, az eredeti olajat zabálta, és 3o ezer KM alatt 5-6 liter olajat kellett utánaönteni. Ki lett cserélve egy másik olajra, ami sűrűbb, és 15 ezrenként van cserélve,, az olajfogyás megszűnt. Ez a baja a fosvágeneknek is, a szintetikus, nagyon vékony, nagyon finom olaj, nem elég az itteni éghajlati viszonyoknak. EZt az autószerelőm mutatta meg, hogy milyen olajat, milyen viszonyok között kéne használni. És az hivatalosan az olajgyártó katalógusában volt benne.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 18:55:30 // 1949
plusz előbb tönkremegy a porszívód.... plusz 15000ft :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 18:55:30 // 1948
plusz előbb tönkremegy a porszívód.... plusz 15000ft :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 18:54:27 // 1947
én értem az eszmét ha heti 2x porszívózol ki otthon tisztaság lesz nálad ha heti 3x akkor nem lessz tisztább de azt hiszed ha heti 7x akkor mániákus vagy :))))
BadBoy2007-01-25 18:52:27 // 1946
Ha nem eszi az olajat, és minden renden van akkor miért kellene, még arra költeni? Mit jelent a hosszú táv? Miért kellene, ha eddig nem volt az autójainkal semmi gond? Ez ugyan olyan, ha én felteszem azt, hogy ti miért csináljátok? Ez izlés kérdése, és nem az, hogy hosszu vagy rövid távra gondolkodsz.Ami jól működik azon meg nem változtat az ember. Ez nem támadás volt, csak eszmefuttatás.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 18:50:21 // 1945
nyilván ki kell bírni... én számtechben dolgozom (már csak 4 hétig...sajna) itt is úgy vannak tervezve a gépek, hogy átlagot mérnek.... nyilván nem az a mérvadó, aki napi 3-4 órát használja a gépet ha nem aki 16- 24 órát... szóval ez a 20km is a felső határhoz közelít.... rönyó maszter tettem belé 2 év alatt 210000km-t, olajcsere 30000km-ként. Az első 30000-nél semmi extra, a másodiknál éppen maradt olaj, a 3-nál is éppen, a negyediktől már kellett venni olajat ojan 20-25ezer kmnél... Amúgy motrikusan jól bírta a többiről inkább ne beszéljünk.... Az biztos a 20000km még éppen elfér de a 30000 meg fölötte.....ehh
GTPeti2007-01-25 18:44:44 // 1944
Az olajcserét jelző lámpa erősen a fogyasztói társadalommal egybecsengő módon működik SZVSZ... Két 30k-s hivatalos csere közé simán be lehet iktatni egy "nem hivatalost" is, gyári olajjal. Az autó megköszönné. Persze hosszútávon. (Hozzáállás kérdése, hogy ez számit-e.)
BadBoy2007-01-25 18:32:17 // 1943
Ahogy Piritu irta, ez egy átlag, ami szerint annyit mindenképp ki kell birnia az olajnak, lehet másnak nem kelle olyan korán csrélni, de lehet, másnál jobb a rövidebb periódus. 159 - Nem lehet az, hogy több olaj megy bele, és a vizkozitásmérő pontosabb adatokat ad meg?
anti772007-01-25 18:31:34 // 1942
Sziasztok a 2,5TD-nek mennyi a gyári turbónyomása???
BadBoy2007-01-25 18:27:13 // 1941
Szerintem a mai autók a nyugati igényeknek megfelelően vannak megépitve, 3 évig nem lesz nagy hibád, de utána jöhetnek az óriási nagy gondok :((((. Sajnos hogy ez igy van. Nyugaton 3 év után tudnak autót cserélni.
BadBoy2007-01-25 18:25:01 // 1940
Nem vettem magamra a dolgokat egyáltalán, csak tapasztalatokat irok. Én azt mondom, hogy a 2o ezer km egy normális intervallunm, de a vw által megadott 5o ezer km már nonszensz. Mielőtt megvettük a 159-et benéztünk az ismerősök vw szalonjába, és mondtuk, hogy mit veszünk. Erre ők, hogy az nem jó autó, a passat az igazi. Kérdeztük az olajfogyást, és mondták, hogy tudnak róla, de az normális az első 5o ezer KILAMÉTEREN!!!!!!! EZER KILAMÉTERENKÉNT MEG FOG ENNI EGY LITER OLAJAT AZ AUTÓ!!!!!! Nálunk egy liter olaj ára a passatba 99oSK ami durván 71ooFT. Nevetséges, és ami egyszer eszi az olajat, az már nem hagyja abba. EZ mind jó marketinges fogás, mert az 5o ezret látják az emberek, de még akkor nem tudják az olaj árát, és akkor jön a meglepi, ha ki kell fizetni az első liter árát. A 159-ben pedig van egy viszkozitás mérő, ami jelzi mikor kell olajat cserélni, ki cserélik akár 1o ezer kilaméterenként is, de azt fizetni kell, az autó által jelzett pillanatban, már ingyenes a csere. EZért mi az alapján fogjuk kicsréltetni. De szerintem ez még meg is érthető. Manapság, a merketingnek nagy szerepe van az autóeladásoknál is, minél többet igér a gyártó, annál nagyobb átverés lapul meg mögötte!!!!!
GEORGE2007-01-25 18:24:39 // 1939
Alapvetően nem is ez a kérdés. A többiek azt feszegetik, hogy a 156-ost ugyan azzal a motorral szerelve 20ezrenként irányitják olajcserére akkor hogy lehet, hogy a 159-et meg duplájával. Szerintem már a 20ezer is elég sok kilométer egy olajjal. Ráadásul honnan tudja a gyár, hogy ki hogyan használja? Azért nem mindegy, hogy valaki 2500-al jár vele 20ezret vagy 4000-el. Másképen használodik el az olaj.
Piritu - 1.000.0002007-01-25 18:20:52 // 1938
Én azért továbbra is bízom a gyár állításaiban, csereelőírásaiban. Biztos hogy több tapasztalat és mérés alapján jelentik ki, hogy X km-t tehetsz meg Y olajjal, mint amit mi ösze tudunk itt gyűjteni. A csereperiódust - szerintem - a gyár a legrosszabb körülmények esetére állapítja meg. Nem véletlen hogy a fedélzeti kijelző általában nyújtja a csereperiódust. "addigra eléggé sok adalék kiég az olajból" - ezt szerintem ők azért pontos mérésekkel ellenőrzik egy jól felszerelt vegyi laborban és esetleg valami olyan adalékkal kompenzálnak, ami jobban passzol az adott motorhoz. Mindig minden autómba a gyár által ajánlott olajat tettem és akkor, amikor a gyár előírta. Soha semmi problémám nem volt (igaz mind brenyás volt ). Aztán mindenki cserél, ahogy akar... Amúgy a 156 kézikönyve is említi, hogy a dízelt ha meghajtottuk alapjáraton hagyjuk járni, hogy a turbó hűtése/kenése meglegyen.
BadBoy2007-01-25 18:16:46 // 1937
Nálunk van egy olyan dolog, ami lehet az oka annak, hogy nem megy a turbó kárára, hogy egy elég nagy faluban lakunk, bárhonnét érkezünk haza, 3-4KMt kell 4o-6o-nal autóznunk, hogy hazaérjünk, és azalatt van ideje visszahülnie a turbónak. Mindenki más, és más, és az alapján dönti el, hogy szerinte mi a jó az autónak.
GTPeti2007-01-25 18:14:46 // 1936
Ferke, "Én 10ezrenként cserélem! És át is mosom!:)" Az mit jelent, hogy át is mosod? A 159 olajcsereperiódusa, nem lehet, hogy azért 30k, mert ott az olajcserét a gyártó állja?? Még egy szavazat a 10-12ezres olajcsere mellett. Bár cseréltem én már 9k-nál is, mert úgy jött ki. Amúgy, amit a kartács írt, hogy 1év az olajak "minőségmegőrzési ideje", az azért eléggé alálőtt érték. Inkább két évet szoktak mondani, de SZVSZ több is lehet az.
Piritu - 1.000.0002007-01-25 18:05:14 // 1935
Ez azt jelenti, hogy leendő (ma elmentem egy kicsit megsimogatni) mjet-emben lesz kisegítő villamos utastérfűtés? Ezért kell bele nagyobb generátor? (Ha jól láttam 120 Ampert tud) Akkor is van (lesz) fűtés, amikor a hűtővíz még nem is meleg?
kru2007-01-25 15:22:22 // 1934
nem tudom, van egy olyan érzésem, hogy a fékpad 1 dolog, a valós élet meg egy másik, amikor városban dugózól, sokat hidegindítasz, gangolsz, stb. bár még azt is elhiszem, ha azt mondjátok, hogy a fékpadon hajtva egy adaptív rendszer vezérli az egész tesztet és szimulál neked német autópálya 250-et, meg egy téli szezon munkábajárást 10km-re az otthonodtól, meg stb-stb. szerintem előttünk is, de most mi is lerágtuk ezt a csontot, ha valaki teheti és nem hiányzik neki az a pénz, akkor ne várja ki a 20ezret (vagy még többet). nekem ennyi a véleményem.
Don Gombóc2007-01-25 15:21:41 // 1933
Szívesen! :)
kru2007-01-25 15:19:07 // 1932
Köszöntem :-))
Don Gombóc2007-01-25 15:17:43 // 1931
Az a 10-15 ezer éppen elég mert addigra eléggé sok adalék kiég az olajból. A Selenia az meg nagyon jó olaj de azt nem gondolja senki hogy a marketinges duma igaz, miszerint ezt az olajat az Alfához fejlesztették. :) Biztosan az olajban lévő inteligens nanorészecskék felismerik az olasz acélt. :) Pont mint a mosópor. :)
Selmak2007-01-25 15:11:47 // 1930
Motorok megmunkálási precizitása nőtt, sokkal percizebb a benfecskendező rendszer, na meg fékpadon lemérik a gyártók hogy tényleg tudják e a motorok a tervezett életartamot az megadott olajcsere periódus mellett. Egy a kérdés. Mennyi a tervezett élettartam.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 15:07:27 // 1929
gondolom azért a 10 évvel ezelőtti fémötvözet nem az ami most felhasználásra kerül.... csak ha megnézzük az f1-et csökken a térfogat, nő a lóerő, a motornak meg tartósnak kell lennie.... vagy kéne :)))
kru2007-01-25 14:47:22 // 1928
Na végre, hát erről beszélek!! Félreértesz, ha magadra veszed, amit írok. Én azzal indítottam, hogy ez egy marketing és szerintem nem kell annyira bedőlni neki. Szerinted időközben a 10e km intervallum hogy a retekbe kúszott fel 25 és 30ezerre? Annyit nem javultak az olajok, annak idején (90-es évek közepén gyártott) turbós autómban miért volt 7500km előírva? 10W-60 full synth ráadásul nem valami szar olaj. Lehet, hogy emelkedtek azóta a normák, de pl. a selenia wrd miért volt 156-ban 20e, most meg 30e a 159-ben (ha tényleg annyi, én nem tudom mennyi)? (Úgy hogy szerintem a 20e is sok.) Ráadásul a mai motorokból többet is hoznak ki. Mert ez marketing, szvsz. De felesleges ezen rugózni, ki mire esküszik, úgyis azt követi.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 14:46:02 // 1927
na persze én is betartom az "aranyszabályokat".... ilyen autót nem bankrabláshoz vesz az ember.... inkább hullaszállító :)))
kru2007-01-25 14:38:44 // 1926
pedig egy tartós 2500-2800-as fordulaton való hajtás meg közben állatkodás után, ha egyből lekapcsolod a motort, akkor megszűnik a turbó hűtése, mivel megáll az olajkeringetés és a csapágyazásnak az nem tesz jót, ott jó pár száz celsius fokokról beszélgetünk. szóval a 2. pont nem egy hülyeség, főleg, ha kicsit élvezkedsz is és pörög a turbó. érdekes egyébként, hogy benzines turbós autók tulaja szinte mindig figyel erre. most lehet, hogy én vagyok nagyon félretájékozódva és a motor 2500-as fordulatánál a turbó még nem forog annyira, hogy szükség legyen a lepörgetésre, de nem hinném. ízlés kérdése. nekem ez egyfajta rituálé, megmondom az őszintét :-))))
BadBoy2007-01-25 14:33:07 // 1925
Egy példa a hosszútávú gondolkodásmódhoz: Fiat Bravánk 1.9TD volt, a 147-es előtt. Abba belenyomtunk 246 ezer kilamétert, úgy hogy nem ette az olajat, és nem volt semmi gond a turbóval. Az volt, hogy az olajat 1o ezrenként cseréltük, ahogy a gyártó megadta, és hidegen nem volt meghajtva, de az első 1o ezer KM alatt nem kúszott a mutató 11o fölé. Ugyan ez van a 159-el is. Az első 1o ezer KM max 11o. A hosszútávú gondolkodásmódnak ez is az egyik alappillére.
Selmak2007-01-25 14:29:00 // 1924
Úgy tudom önlégtelenítő. :(
BadBoy2007-01-25 14:12:13 // 1923
Turbónkal még soha nem volt gond. EGy hibánk volt a turbóval kapcsolatban, a levegő adagoló szelep nem csukott, és elrobbantotta a magasnyomású csövet. Mind a két részt kicseréltettük, és ment mint az őrült az autó. De ezt pont azelőtt csinálta mielőtt eladtunk. Hidegen nem hajtjuk a motrot mi sem, de a másik ként pont nem egyezik.
kru2007-01-25 14:06:35 // 1922
ezért írtam, hogy ez hosszútávú gondolkodásmód, plusz használattól is függ. soha nem láttam arról kimutatást vagy összehasonlítást, hogy mondjuk ha belehajtasz 150e km-t, akkor utána a turbó mennyire lóg, ha teljesen megegyezik a használat módja, de egyiknél monduk 10e km csere, másiknál 20e. valószínű nincs is ilyen. ez amolyan megrögzöttség turbós berkekben. én úgy tanultam, hogy ha turbós az autó, akkor: 1. hidegen nem kergetem 2. nem állítom le egyből melegen, hagyom visszahűlni 3. sűrűbb olajcsere 10-15e km Ez belémvésődött és ehhez tartom magam.
kru2007-01-25 14:01:40 // 1921
én nem tudom, ez nagyban függ a használattól, van-e benne város, vagy teljes mértékben mondjuk országút, 100km/h átlag. szerintem azt is mondják, hogy km-től függetlenül 1 év. én ezen nem spórolok. de mindenki maga dönti el, valószínű ez hosszútávú gondolkodásmód.
BadBoy2007-01-25 13:59:07 // 1920
Nálunk nem volt semmi gond az autóval, igy hogy 19-2o ezer között cseréltük le az olajat. NEm kellett soha sem utána önteni, pedig két év alatt 11o ezer KM-et tettünk bele az autóba.
BadBoy2007-01-25 13:54:23 // 1919
Pont azért irtam, nehogy ez legyen az utolsó csepp a pohárban! :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 13:47:55 // 1918
aham akkor nem érdemes elhúzni 20000km-ig
Kompressz úr2007-01-25 13:43:15 // 1917
Pedig közel vannak hozzá :)))))
kru2007-01-25 13:41:31 // 1916
Én is a 10-12ezres olajcsere tábort erősítem!! Minden más marketing, szvsz. A túró meghálálja, főleg egy olajkályhánál, ahol amúgy is annyi minden sz@art lebegtet az olaj nagyon okosan. Annak idején off-os benzines túrós szörnyetegre 7500km volt a csereperiódus 10W-60-as olajjal.
BadBoy2007-01-25 13:33:04 // 1915
Rosszul tudod nagyfőnök!!!!!!!! :DDDDDDD A computer szerint lehet akár 2o ezer is, de akár 4o ezer is, és csak akkor fogják lecserélni az oljat, ha a computer jelezni fog! :DD Nehogy bepereld a CS-Bt!!! :DDDD
Kompressz úr2007-01-25 13:31:14 // 1914
A 159nél 30 ezres a csereperiódus.
tgabika2007-01-25 13:27:21 // 1913
Kompjuter szerint 20. De én is lecseréltem 17 körül!
tgabika2007-01-25 13:26:53 // 1912
A közte egy osztáshoz van szögelve .)
BadBoy2007-01-25 13:00:35 // 1911
147-nél mindig akkor cseréltük, amikor a fedélzeti jelezte, avagy 2o ezrenként, a 159-ben is aszerint fogjuk.
Ferke2007-01-25 12:58:08 // 1910
Én 10ezrenként cserélem! És át is mosom!:)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 12:56:56 // 1909
hány kilométernként ildomos az olajat cserélni? 15000km? 20000km? selenia wrd-vel
Ferke2007-01-25 12:40:36 // 1908
Na azért az gáz, hogy 90-nél még nincs rendesen fűtésed, egy légtelenítést azért kéne csinálni a hűtőn...
Selmak2007-01-25 11:46:26 // 1907
Hasonló értékeket produkál nekem is vízhőfok. 90nél alig van fűtésem, ha jó meleget akarok akkor menni kell vagy 120-130cal. Aztán hogy amgyarázom meg a jaffáknak, hogy nem vagyok notórius gyorshajtó csak fázok 90-nél?
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 10:37:32 // 1906
nekem is pesti az ismerős
kru2007-01-25 10:09:58 // 1905
értm. most úgysem cserélsz, de ha majd eccer, akkor szerintem szólj, az én szállítóm olcsóbbnak tűnik... (igaz Bp és nem Fehérvár)
kru2007-01-24 21:20:35 // 1903
a tiédre 26 vagy a 2.4 20V-re? az én"szállítóm" az enyémre 18-at mondott tavaly. Az idén 23 lett, mert típusváltás (cikkszám replacement) volt + áremelés, ja és nem elég a termót cserélni nálam, hanem valamelyik vízcsövet is kell, gondolom más az átmérő vagy tudomén...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak